Grozījumi
Valsts probācijas dienesta likumā
Izdarīt Valsts probācijas dienesta likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 8.nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā:
"1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) brīvprātīgais probācijas darbinieks persona, kuru Valsts probācijas dienests pilnvaro pildīt kādu atsevišķu uzdevumu;
2) izlīgums ar starpnieka palīdzību pārrunu process, kurā piedalās cietušais un probācijas klients un kurā izmanto starpnieka palīdzību, lai novērstu noziedzīga nodarījuma sekas un panāktu cietušā un probācijas klienta izlīgumu;
3) postpenitenciārā palīdzība pasākumu kopums personu iekļaušanai sabiedrībā pēc atbrīvošanas no brīvības atņemšanas iestādes;
4) probācija kriminālsoda izpildes, probācijas klientu uzraudzības un sociālās uzvedības korekcijas pasākumu sistēma, kas izveidota, lai novērstu atkārtota noziedzīga nodarījuma izdarīšanu;
5) probācijas klients nosacīti notiesāta persona, nosacīti pirms termiņa no soda izciešanas atbrīvota persona, persona, pret kuru izbeigts kriminālprocess, to nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, persona, kurai piemērots kriminālsods piespiedu darbs, persona, kurai piemērots audzinoša rakstura piespiedu līdzeklis sabiedriskais darbs, kā arī persona, par kuru tiesa vai prokurors ir pieprasījis izvērtēšanas ziņojumu, persona, kurai tiek sniegta postpenitenciārā palīdzība, persona, kura ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu un ir iesaistīta izlīguma procesā;
6) probācijas programma pasākumu kopums, kuru mērķis ir
veicināt probācijas klienta integrāciju sabiedrībā;
7) sociālās uzvedības korekcija pasākumu kopums, kuru mērķis ir
panākt probācijas klienta tiesisku uzvedību;
8) starpnieks persona, kas ir īpaši apmācīta vadīt izlīguma
procesu."
2. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:
"4.pants. Valsts probācijas dienests
(1) Valsts probācijas dienests ir tieslietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku kriminālsoda piespiedu darbs un audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa sabiedriskais darbs izpildē, kā arī probācijas klientu uzraudzībā un sociālās uzvedības korekcijā.
(2) Valsts probācijas dienesta sastāvā ir
centrālais aparāts un teritoriālās struktūrvienības."
3. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:
"6.pants. Valsts probācijas dienesta funkcijas
Valsts probācijas dienestam ir šādas funkcijas:
1) organizēt kriminālsoda piespiedu darbs
izpildi;
2) organizēt audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa
sabiedriskais darbs izpildi;
3) pārbaudes laikā uzraudzīt personas, pret kurām
izbeigts kriminālprocess, tās nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, kā arī
uzraudzīt personas, kuras nosacīti notiesātas vai nosacīti pirms termiņa
atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādēm;
4) sniegt postpenitenciāro palīdzību personām,
kuras tiek gatavotas atbrīvošanai un tiek atbrīvotas no brīvības atņemšanas
iestādēm;
5) organizēt un vadīt izlīgumu starp cietušo un
probācijas klientu;
6) nodrošināt probācijas programmu izstrādi un
licencētu programmu īstenošanu;
7) sniegt izvērtēšanas ziņojumu par probācijas
klientu."
4. Izteikt IV nodaļu šādā redakcijā:
"IV nodaļa
Valsts probācijas dienesta uzdevumi
9.pants. Probācijas programmu licencēšana
(1) Probācijas programmas licencē Tieslietu
ministrijas izveidota licencēšanas komisija.
(2) Probācijas programmas licencē un īsteno Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā.
10.pants. Probācijas programmu
īstenošana
(1) Valsts probācijas dienests īsteno
probācijas programmas vai sadarbojas ar probācijas programmu īstenotājiem.
(2) Valsts probācijas dienests finansē
probācijas programmas atbilstoši likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
piešķirtajai apropriācijai.
(3) Valsts probācijas dienests Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā līdzfinansē probācijas klientiem
paredzētos sociālās rehabilitācijas pakalpojumus postpenitenciārās palīdzības
un uzraudzības ietvaros.
11.pants. Sadarbība ar brīvības
atņemšanas iestādēm
(1) Valsts probācijas dienests sadarbībā ar
brīvības atņemšanas iestādēm:
1) informē notiesātos par iespēju noslēgt
vienošanos par postpenitencārās palīdzības saņemšanas kārtību un veidiem;
2) piedalās notiesāto personu sociālās
uzvedības korekcijā soda izciešanas laikā;
3) īsteno notiesātajām personām paredzētās
probācijas programmas.
(2) Valsts probācijas dienestam ir tiesības
pieprasīt un saņemt no brīvības atņemšanas iestādēm informāciju par:
1) notiesāto sagatavošanu atbrīvošanai un
atbrīvošanu;
2) veicamo un veikto resocializācijas darbu ar
notiesātajām personām;
3) personām, kuras lūdz brīvības atņemšanas iestādes
administratīvo komisiju izskatīt jautājumu par lietas iespējamo virzīšanu uz
tiesu nosacītai pirmstermiņa atbrīvošanai no soda izciešanas.
(3) Valsts probācijas dienests sniedz brīvības
atņemšanas iestādes administratīvajai komisijai rakstisku vērtējumu par
personas gatavību iekļauties sabiedrībā pēc nosacītas pirmstermiņa
atbrīvošanas.
12.pants. Personu uzraudzība
Valsts
probācijas dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā uzrauga:
1) nosacīti
notiesātās personas;
2) nosacīti pirms termiņa no soda izciešanas
atbrīvotās personas;
3) personas, pret kurām izbeigts
kriminālprocess, nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības.
13.pants. Kriminālsoda piespiedu darbs izpilde
Valsts probācijas dienests organizē kriminālsoda piespiedu darbs izpildi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
14.pants. Izlīgums ar starpnieka palīdzību
(1) Valsts
probācijas dienests nodrošina iespēju cietušajam un probācijas klientam
brīvprātīgi iesaistīties izlīgumā ar starpnieka palīdzību.
(2) Lai nodrošinātu izlīgumu ar starpnieka
palīdzību, Valsts probācijas
dienests:
1) veic starpnieku apmācību;
2) informē procesa virzītāju par iespējām
īstenot izlīgumu un tā mērķiem;
3) īsteno izlīgumu;
4) paziņo procesa virzītājam par izlīguma
rezultātiem;
5) sniedz sabiedrībai, cietušajiem un
probācijas klientiem informāciju par iespējām īstenot izlīgumu un tā mērķiem.
(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
Valsts probācijas dienests organizē un vada izlīgumu ar starpnieka palīdzību.
15.pants. Postpenitenciārās palīdzības
sniegšana
(1) Postpenitenciārās palīdzības sniegšanas un
saņemšanas pamats ir Valsts probācijas dienesta un notiesātā rakstiska
vienošanās, kas noslēgta ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc notiesātā atbrīvošanas
no brīvības atņemšanas soda izciešanas.
(2) Valsts probācijas dienests
postpenitenciārās palīdzības ietvaros:
1) informē par iespējām iegūt pagaidu mājvietu
un personu apliecinošus dokumentus;
2) palīdz atrast sabiedriski derīgu
nodarbošanos;
3) piedāvā piedalīties probācijas programmās;
4) konsultē par jautājumiem, kas saistīti ar
iekļaušanos sabiedrībā.
16.pants.
Sadarbība ar institūcijām, sniedzot postpenitenciāro
palīdzību nepilngadīgajām personām
Valsts probācijas dienests informē bāriņtiesu
(pagasttiesu) par nepilngadīgajām personām, kuras atbrīvotas no brīvības
atņemšanas soda izciešanas un kurām nav vecāku vai citu likumisku pārstāvju, kā
arī sadarbībā ar bāriņtiesu (pagasttiesu), sociālo dienestu un citām
iesaistītajām institūcijām veic pasākumus, lai atrisinātu minēto personu
sociālās problēmas.
17.pants. Valsts probācijas dienesta datu bāze
(1) Valsts probācijas dienests apkopo
informāciju par probācijas klientiem.
(2) Valsts probācijas dienesta datu bāzē
iekļaujamās informācijas apjomu, kā ar
ī tās iekļaušanas un izmantošanas kārtību
nosaka Ministru kabinets.
18.pants. Izvērtēšanas
ziņojums
(1) Valsts probācijas dienests pēc tiesas
vai prokurora pieprasījuma sagatavo izvērtēšanas ziņojumu par probācijas
klientu.
(2) Izvērtēšanas ziņojumā ietver probācijas
klienta raksturojumu un viņa sociālo apstākļu novērtējumu, kā arī Valsts
probācijas dienesta viedokli par klientu. "
5. Papildināt 21.pantu ar 6.punktu šādā redakcijā:
"6) ieslodzījuma vietas administrācijas
pārstāvis tajās teritoriālajās struktūrvienībās, kuru darbības teritorijā
atrodas brīvības atņemšanas iestāde."
6. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:
"23.pants. Brīvprātīgais
probācijas darbinieks
(1) Par brīvprātīgo probācijas darbinieku var būt persona, kura:
1) ir izteikusi vēlēšanos piedalīties šajā likumā
noteikto Valsts probācijas dienesta uzdevumu pildīšanā un saņēmusi Valsts
probācijas dienesta teritoriālās struktūrvienības vadītāja rakstisku atzinumu;
2) ir rīcībspējīga un ir sasniegusi 18 gadu vecumu;
3) prot valsts valodu.
(2) Brīvprātīgais probācijas darbinieks drīkst būt
starpnieks izlīguma procesā, ja viņš atbilst šā panta pirmajā daļā minētajām
prasībām un ja:
1) viņam ir pietiekamas zināšanas un prasmes
starpniecības procesa vadīšanā;
2) viņš nav saukts pie kriminālatbildības par tīša
noziedzīga nodarījuma izdarīšanu;
3) viņš ir saņēmis Valsts probācijas dienesta
izsniegtu sertifikātu.
(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā Valsts probācijas dienests sertificē brīvprātīgos probācijas darbiniekus, kuri ir starpnieki izlīguma procesā.
(4) Valsts probācijas dienests ar brīvprātīgo probācijas darbinieku slēdz līdzdarbības līgumu.
(5) Brīvprātīgā probācijas darbinieka pienākums ir ievērot ētikas principus un neizpaust informāciju, ko viņš ir ieguvis, pildot līdzdarbības līgumā noteiktos uzdevumus.
(6) Brīvprātīgais probācijas darbinieks par līdzdarbības līgumā noteikto uzdevumu izpildi saņem atlīdzību Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā."
7. Izteikt 25.pantu šādā redakcijā:
"25.pants. Valsts probācijas dienesta ierēdņu un darbinieku tiesības
(1) Valsts probācijas dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem ir šādas tiesības:
1) saņemt informāciju par probācijas klienta
sodāmībām, tai skaitā par dzēstajām sodāmībām;
2) pieprasīt, lai probācijas klients uzrāda
personu apliecinošu dokumentu;
3) uzaicināt probācijas klientu ierasties
Valsts probācijas dienesta iestādē;
4) pildot amata pienākumus, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā apmeklēt ieslodzījuma vietas.
(2) Valsts probācijas dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem, veicot nosacīti notiesātu, nosacīti pirms termiņa no soda
atbrīvotu vai nosacīti no kriminālatbildības atbrīvotu personu uzraudzību,
papildus šā panta pirmajā daļā minētajām tiesībām ir šādas tiesības:
1) kontrolēt, kā probācijas klients saskaņā ar
uzraudzības plānu pilda viņam izvirzītās prasības;
2) satikties ar probācijas klienta ģimenes
locekļiem, lai apspriestu uzraudzības gaitu;
3) apmeklēt probācijas klientu darbavietā vai
izglītības iestādē;
4) tikties ar probācijas klienta darba devēja vai
izglītības iestādes pārstāvi, lai apspriestu uzraudzības gaitu;
5) apmeklēt probācijas klientu viņa dzīvesvietā
bez iepriekšēja brīdinājuma;
6) saņemt informāciju par probācijas klienta iztikas
avotiem;
7) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pārbaudīt
probācijas klientu, lai konstatētu, vai viņš ir lietojis alkoholu, narkotiskās
vai psihotropās vielas, ja probācijas klientam ar tiesas nolēmumu ir uzlikts
pienākums nelietot alkoholu, narkotiskās vai psihotropās vielas.
(3) Valsts probācijas dienesta ierēdņiem un darbiniekiem
ir tiesības apmeklēt probācijas klientu viņa dzīvesvietā laikposmā no plkst. 700
līdz 2300.
(4) Valsts probācijas dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem ir tiesības apmeklēt probācijas klientu viņa dzīvesvietā laikposmā
no plkst. 2300 līdz 700, ja pienākumu minētajā laikposmā
atrasties dzīvesvietā probācijas klientam uzlikusi tiesa.
(5) Sagatavojot izvērtēšanas ziņojumu pēc tiesas
vai prokurora pieprasījuma, Valsts probācijas dienesta ierēdņiem un
darbiniekiem ir šā panta otrās daļas 6.punktā minētās tiesības."
8. Pārejas noteikumā:
aizstāt vārdus "Pārejas noteikums" ar vārdiem "Pārejas noteikumi";
uzskatīt līdzšinējo pārejas noteikumu tekstu par pārejas noteikumu 1.punktu;
papildināt pārejas noteikumus ar 2.punktu šādā redakcijā:
"2. Šā likuma 6.panta 3.punkts attiecas uz
personām, par kurām tiesas nolēmums vai prokurora lēmums pieņemts pēc 2005.gada
31.decembra."
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Likumprojekta
Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts probācijas dienesta likums stājās spēkā 2004.gada 1.janvārī un tā darbības laikā krasi mainījās situācija piespiedu darbu izpildes jomā, kā arī ir atklājušās vairākas neprecizitātes, kuras likuma izstrādes posmā 2003.gadā nevarēja paredzēt. Tāpēc ir nepieciešams izdarīt grozījumus spēkā esošajā likumā, lai veiksmīgi attīstītu probācijas sistēmas darbību atbilstoši Valsts probācijas dienesta koncepcijai. |
|
Likumprojektā
paredzēts: 1) precizēt
Likuma 1.pantā minētos terminus probācija, probācijas klients un starpnieks. Nepieciešams paplašināt probācijas
klienta definīciju, jo probācijas klients ir arī persona, par kuru tiek
pieprasīts izvērtēšanas ziņojums, izlīguma procesā iesaistītais
likumpārkāpējs, personas, kurām piespriests kriminālsods piespiedu darbs
vai audzinoša rakstura piespiedu līdzeklis sabiedriskais darbs; 2) saskaņot
Likuma 4.pantu ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas
plāna 2003. 2005. gadam (Ministru kabineta 2003.gada 26.februāra
rīkojums Nr.129) prasībām un noteikt,
ka Valsts probācijas dienests ir tieslietu ministra pārraudzībā esoša
tiešās valsts pārvaldes iestāde; 3) saskaņot Likuma 6.pantu ar Latvijas Sodu izpildes kodeksa prasībām un noteikt, ka Valsts probācijas dienesta funkcijās ietilpst kriminālsoda piespiedu darbs izpildes organizēšana. 2004.gadā konceptuāli mainījās situācija piespiedu darba izpildē. Saskaņā ar grozījumiem Latvijas sodu izpildes kodeksā, kas tika apstiprināti Saeimā 2005.gada 28.aprīlī, piespiedu darba izpildi no pašvaldībām 2005.gadā daļēji un 2006.gadā pilnībā pārņēma Valsts probācijas dienests. Valsts probācijas dienesta likuma 11.pantā noteikts, ka Valsts probācijas dienests koordinē kriminālsoda piespiedu darbs izpildi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Lai novērstu pretrunas starp Latvijas sodu izpildes kodeksu un Valsts probācijas dienesta likumu un atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra protokola Nr.63, 24§ Likumprojekts Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā 6.punktam, nepieciešams veikt grozījumus Valsts probācijas dienesta likumā; 4) noteikt Valsts probācijas dienesta kompetenci nosacīti notiesāto, nosacīti pirms termiņa no brīvības atņemšanas iestādēm atbrīvoto personu un personu, pret kurām izbeigta krimināllieta, tās nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, uzraudzībā; 5) ieviest kvalitatīvu sociālās uzvedības korekcijas pasākumu finansēšanas mehānisma izpildes kārtību un probācijas programmu licencēšanas kārtību. Šie grozījumi nepieciešami, lai noteiktu sociālās uzvedības korekcijas pasākumu finansēšanas kārtību un izpildes mehānismu, lai šī pakalpojuma veids nedublētos ar pašvaldību sociālo dienestu sniegtajiem pakalpojumiem. Bez tam, valstī šobrīd nav vienotas kārtības, kādā tiek licencētas probācijas programmas, kurās tiek iesaistīti probācijas klienti ne tikai sociālās rehabilitācijas centros, bet plānotas arī uzraudzības laikā. Programmas ir specifiskas, un skar dažādas jomas (veselības, labklājības, izglītības u.c.); 6) noteikt
prasības, kādas izvirzāmas brīvprātīgajiem probācijas darbiniekiem, lai nodrošinātu korektu
uzdevuma izpildi. Spēkā esošajā likumā
ir noteiktas Valsts probācijas dienesta funkcijas izlīguma procesa
organizēšanā, bet nav noteikts personu loks, kas var būt par starpnieku
izlīguma procesā. Brīvprātīgajiem probācijas darbiniekiem pašreiz nav
noteiktas prasības un ierobežojumi attiecībā uz vecumu un sodāmību, kā arī
tas, ka tiem ir tiesības saņemt atlīdzību par paveikto; 7) ir paredzēta arī deleģējumu iekļaušana
Ministru kabinetam noteikt probācijas klientu uzraudzības kārtību un izlīguma
organizēšanas kārtību; 8) lai veicinātu
starpinstitucionālo sadarbību Valsts probācijas dienesta Konsultatīvās
padomes teritoriālās struktūrvienības sastāvā iekļaut tās ieslodzījumu vietas
administrācijas pārstāvi, kura atrodas teritoriālās struktūrvienības
teritorijā. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar.
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar.
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts paredz Valsts probācijas dienesta kompetenci nosacīti notiesāto, nosacīti pirms termiņa no brīvības atņemšanas iestādēm atbrīvoto personu un personu, pret kurām izbeigta krimināllieta, tās nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības uzraudzībā, postpenitenciārās palīdzības sniegšanā, kriminālsoda piespiedu darbs un audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa sabiedriskais darbs - izpildē, izlīgumu starp cietušo un probācijas klientu organizēšanā un vadīšanā, probācijas programmu īstenošanā. Lai varētu pilnvērtīgi īstenot Likumā noteiktos pienākumus, Valsts probācijas dienesta darbiniekiem un ierēdņiem, kā arī brīvprātīgajiem probācijas darbiniekiem ir noteiktas papildus tiesības. Likumprojekta normām nav tiešas vai netiešas ietekmes attiecībā uz dzimumu līdztiesību, jo tas vienādi attiecas gan uz vīriešiem, gan sievietēm. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006.g. |
Nākamie trīs gadi 2007.g. 2008.g. 2009.g. |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
402.7 |
388.7 |
388.7 |
391.5 |
3.Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-402.7 |
-388.7 |
-388.7 |
-391.5 |
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 1. Prognozējamais darbinieku štata vienību skaits izlīguma funkcijas īstenošanai Valsts probācijas dienesta pārvaldē un struktūrvienībās 38,t.sk.: 2007.gads 1.1.Atalgojums Ls 138600.- 1.1.1. Nodaļas vadītājs 1x450x12mēn.=5400 1.1.2. Vecākais referents (37darbinieki) 37x300x12mēn=133200 1.2. 20% piemaksām un pabalstiem
= Ls 27720
=Ls 27720 1.4 Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem- 11550 Ls 1.5 VSAOI
24.09% 205590 x 0.2409=49527Ls Kopā
2007.gads 255117 Ls 2008.gads 1.1.Atalgojums Ls 239410.- 1.1.1. Nodaļas vadītājs
1x500x12mēn.=6000 1.1.2. Vecākais referents (37darbinieki) 37x350x12mēn=155400 1.2. 20% piemaksām un pabalstiem
= Ls 32280 1.3. 20% % piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām (daudzi klienti ir narkomāni, alkoholiķi, agresīvi) =Ls 32280 1.4. Darba alga atvaļinājuma pabalstiem ierēdņiem-13450 Ls 1.5. VSAOI
24.09% 239410 x 0.2409=57674Ls Kopā
2008.gads 297084 Ls 2007.gads
2.1. Pakalpojumu apmaksa kopā: = 71537Ls: 2.1.1. Komandējumi un dienesta braucieni - 15Ls/mēnesī darbiniekam 38 darbinieki x 15 Ls x 12 mēneši = 6840Ls 2.1.2. Sakaru pakalpojumi 31Ls/ mēnesī darbiniekam; 38 darbinieki x 31Ls x 12 mēneši = 14136Ls 2.1.3. Telefona pieslēgums 38darba vietas x vidēji 30 Ls =1140 Ls 2.1.4. Telpu noma 38darba vietas x 50 Ls/mēnesī x 12 mēneši =22800 Ls 2.1.5. Pārējā īre un noma (papildus telpu noma, kurā uzturēsies 5-8 cilvēki, jo izlīguma procesā piedalās divas puses un katras puses likumīgie pārstāvji. Tā kā izlīgumam jānotiek personas dzīvesvietas teritorijā, būs nepieciešams nomāt papildus telpas rajona pilsētās un pagastos.) 38 darbinieki x vidēji 5 Ls/mēnesī x12 mēneši =2280 Ls 2.1.6. Pārējie pakalpojumi 2 Ls/mēnesī x 38 darbinieki x12 mēneši = 912 Ls 2.1.7. Personāla apmācīšanas Izdevumi: 38 darbinieki x vidēji 15 Ls/mēnesī x12 mēneši = 6840 Ls 2.1.8. Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi 38 darbinieki x 110 Ls/gadā = 4180 Ls 2.1.9. Atlīdzība starpniekiem izlīguma procesā = 10Ls x 1000lietas = 10000 Ls 2.1.10.VSAOI starpniekiem 24.09% 10000x24.09% = 2409 Ls 2.2. Materiālu, energoresursu,
ūdens un mazvērtīgā inventāra
iegāde kopā 12958 Ls, 2.2.1. Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces): 38darbinieki x18 Ls/mēnesī x12 mēneši = 8208 Ls 2.2.2. Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli: 38darbinieki x vidēji 5 Ls/mēnesī x12 mēneši = 2280 Ls 2.2.3. Mazvērtīgais inventārs (apmeklētāju krēsls, telefona aparāts, galda lampa, pārējais inventārs): 65 Ls x 38 darbinieki = 2470 Ls Kopā
2007.gadā 84495Ls 2008.gads
2.1. Pakalpojumu
apmaksa kopā 70397 Ls: 2.1.1. Komandējumi un dienesta braucieni - 15Ls/mēnesī darbiniekam 38 darbinieki x 15 Ls x 12 Mēneši = 6840Ls 2.1.2. Sakaru pakalpojumi 31Ls/ mēnesī darbiniekam; 38 darbinieki x 31Ls x 12 mēneši = 14136Ls 2.1.3. Telpu noma 38darba vietas x 50 Ls/mēnesī x 12 mēneši =22800 Ls 2.1.4. Pārējā īre un noma (papildus telpu noma, kurā uzturēsies 5-8 cilvēki, jo izlīguma procesā piedalās divas puses un katras puses likumīgie pārstāvji. Tā kā izlīgumam jānotiek personas dzīvesvietas teritorijā, būs nepieciešams nomāt papildus telpas rajona pilsētās un pagastos.) 38 darbinieki x vidēji 5 Ls/mēnesī x12 mēneši =2280 Ls 2.1.5. Pārējie pakalpojumi 2 Ls/mēnesī x 38 darbinieki x12 mēneši = 912 Ls 2.1.6. Personāla apmācīšanas Izdevumi: 38 darbinieki x vidēji 15 Ls/mēnesī x12 mēneši = 6840 Ls 2.1.7. Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi 38 darbinieki x 110 Ls/gadā = 4180 Ls 2.1.8. Atlīdzība starpniekiem izlīguma procesā = 10Ls x 1000lietas = 10000 Ls 2.1.9.VSAOI starpniekiem 24.09% 10000x24.09% = 2409 Ls 2.2. Materiālu, energoresursu,
ūdens un mazvērtīgā inven
tāra
iegāde kopā 11248 Ls, 2.2.1. Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces) 38darbinieki x18 Ls/mēnesī x12 mēneši = 8208 Ls 2.2.2. Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli 38darbinieki x vidēji 5 Ls/mēnesī x12 mēneši = 2280 Ls 2.2.3. Pārējais inventārs 20x38=760 Kopā
2008.gadā 81645 Ls 2007.gads 3.Vienreizējie izdevumi: 3.1. Rakstāmgalds 38 darba vietas x160 Ls = 6080Ls 3.2. Krēsls 38 darba vietas x 55 Ls = 2090Ls 3.3. Dokumentu skapis 38 darba vietas x 112Ls = 4256Ls 3.4. Drēbju skapji 9 gabx105 Ls = 945Ls 3.5. Skapis lietu uzglabāšanai 10 gab x 150 Ls =1500 Ls 3.6. Sistēmbloks 38 darba vietas x 809 Ls = 30742Ls 3.7. Monitors 38 darba vietas x 200 Ls=7600Ls 3.8. UPS 38 darba vietas x 260 Ls = 9880 Ls Kopā
2007.gadā Ls 63093 2008.gads 3.Vienreizējie izdevumi: 3.1. Brīvprātīgo darbinieku un izlīgumu procesu uzskaites datu bāze 6000 Ls 3.2 Serveris 4000 Ls Kopā
2008.gadā Ls 10000 2007.gadā
uzturēšanas izdevumi Ls339612 2008.gadā
uzturēšanas izdevumi Ls378729 2007.gadā
vienreizējie izdevumi Ls63093 2008.gadā
vienreizējie izdevumi Ls10000 Kopā funkcijai 2007.gadā Ls 402705 Kopā funkcijai 2008.gadā Ls 388729 2008.gads Brīvprātīgo darbinieku skaits un izmaksas Sociālās uzvedības korekcijas funkcijas realizēšanai 2008.gadā (28TSV +2 filiāles x 2 darbinieki= 60 darbinieki)
x 3 Ls x 12 mēn. = 2160 Ls Kopā: Izpildes institūcija Valsts probācijas dienests. |
|
255.1
84.5 63.1 339.6 63.1 402.7 |
297.1 81.6 10.0 378.7 10.0 388.7 6,8 |
|
|
6.Cita
informācija |
Likumprojekta ieviešana 2006.gadā tiks nodrošināta piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2007.gadā un turpmākajos gados jāizskata Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetu prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdod šādi Ministru kabineta noteikumi: 1) Probācijas programmu licencēšanas un īstenošanas kārtība. Mērķis- izveidot valsts līmenī sistēmu, kas nodrošina probācijas programmu licencēšanu un to izmantošanas kārtību. Saturs- noteikt programmu prasības, licencēšanas komisijas sastāvu, kārtību, kādā programmas var tikt īstenotas. Probācijas programmu izstrādes un īstenošanas pamatprincipi atbilst Valsts probācijas dienesta likuma 3.pantā noteiktajiem probācijas principiem. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 2) Sociālās rehabilitācijas pasākumu līdzfinansēšanas kārtība un apjoms probācijas klientiem.. Mērķis - noteikt finansēšanas apjomu un norēķinu kārtību starp valsti, pašvaldību, no vienas puses, un pakalpojuma sniedzēju, no otras puses. Saturs - pakalpojuma apjoma, finansēšanas kārtība, termiņu noteikšana. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 3) Nosacīti notiesāto,
nosacīti pirms termiņa no brīvības atņemšanas iestādēm atbrīvoto personu un
personu, pret kurām izbeigta krimināllieta, tās nosacīti atbrīvojot no
kriminālatbildības, uzraudzības kārtība. Mērķis - noteikt
uzraudzības kārtību. Saturs - Noteikumi reglamentēs Valsts probācijas dienesta
amatpersonu tiesības un pienākumus, veicot augstāk minēto personu kategoriju
uzraudzību, pamatojoties uz tiesas nolēmumu vai prokurora lēmumu, kā arī
noteiks sadarbības mehānismus ar valsts vai pašvaldību iestādēm un
nevalstiskām organizācijām, veicot uzraudzības funkciju. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 4) Kriminālsoda- piespiedu darbs izpildes organizēšanas kārtība. Mērķis - noteikt piespiedu darba izpildes organizēšanas kārtību. Saturs- noteikumos tiks noteikti piespiedu darba piemērošanas nosacījumi, kā arī detalizēta piespiedu darba izpildes kārtība. Piespiedu darba izpildes organizēšanas principi atbilst Sodu izpildes kodeksā noteiktiem sodu izciešanas pamatprincipiem. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 5) Izlīguma procesa kārtība ar starpnieka palīdzību. Mērķis- paredzēt kārtību, kādā tiek organizēts un vadīts izlīgums ar starpnieka palīdzību. Saturs- paredzēt izlīguma procesa kārtību, termiņus, procesa dalībnieku statusu. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 6) Kārtība, kādā Valsts probācijas dienests sertificē brīvprātīgos probācijas darbiniekus izlīguma procesā. Mērķis- attīstīt izlīguma procesa plašāku piemērošanu un praksi, kas balstās uz pakāpenisku brīvprātīgo piesaisti. Saturs- brīvprātīgo piesaisti, apmācības un sertificēšanas kārtību. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. 7) Kārtība, kādā tiek piešķirta atlīdzība brīvprātīgajiem probācijas darbiniekiem, un atlīdzības apjoms. Mērķis- paredzēt kārtību, kādā tiek piešķirta atlīdzība brīvprātīgajiem probācijas darbiniekiem. Saturs- noteikt atlīdzības apjomu, finansēšanas kārtību un atlīdzības izmaksāšanu. Noteikumu projekts tiks iesniegts 3 mēnešu laikā pēc pieņemšanas Saeimā. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
- Eiropas padomes Ministru komitejas rekomendācija nr. R(99) 19 Par starpniecību krimināllietās - Eiropas
padomes Ministru komitejas rekomendācija nr. R(87) 18 Par dalībvalstu
kriminālās justīcijas vienkāršošanu |
|||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Sabiedriskās politikas centrs Providus |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Atbalsta |
Sabiedrības informēšanas pasākumi netika veikti. |
|
Konsultācijas ar Norvēģijas Mediācijas dienestu |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju veidošana. |
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ikviens savas aizskartās vai apstrīdētās tiesības var aizstāvēt saskaņā ar vispārējo normatīvajos aktos noteikto kārtību. |
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
A.Dementjevs |
20.04.2006 15.00
2 317
D.Kubliņa 7021103, daiga.kublina@vpdp.gov.lv