LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA
UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2006.
gada 11. maijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
šā gada 10. maija sēdē izskatīja
Ministru kabineta iesniegto likumprojektu
Grozījumi likumā "Par
transportlīdzekļu ikgadējo nodevu"(Reģ.nr.1441)1.lasījumam.
Komisija minēto likumprojektu nolēma
neatbalstīt, bet iesniegt izskatīšanai Saeimas sēdē alternatīvu likumprojektu.
Lūdzam iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba
kārtībā alternatīvā likumprojekta izskatīšanu 1. lasījumā.
Pielikumā: Komisijas izstrādātais alternatīvais
likumprojekts;
likumprojekta anotācija.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs A.Šlesers
Izdarīt likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 24.nr.; 2003, 23.nr.;
2004, 4.nr.; 2004, 10.nr.; 2006, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3. un
4.pantu šādā redakcijā:
3.pants.
Nodevas maksātāji
Nodevu ik gadu maksā visas juridiskās un fiziskās
personas, kuru īpašumā vai turējumā Latvijā ir vai tiek reģistrēti
transportlīdzekļi (izņemot traktortehniku) vai kurām tiek izsniegtas tranzīta
numura zīmes.
4.pants. Nodevas
iekasēšana
Nodevu maksā
un iekasē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un ieskaita valsts
pamatbudžeta ieņēmumos.
2. 5.pantā:
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
(5) Nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu
virs 12 000 kg (izņemot seglu vilcējus) maksā atkarībā no šo kravas automobiļu
asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida (pneimatiskais vai mehāniskais
atsperojums) šādā apmērā:
Nr. p.k.
|
Kravas automobiļa asu skaits
|
Kravas automobiļa pilnā masa (kg)
|
Nodevas likme (lati) |
|
dzenošā tilta pneimatiskais atsperojums |
dzenošā tilta mehāniskais atsperojums |
|||
1) |
2 asis |
12 001 - 15 000 |
120 |
120 |
vairāk par 15 000 |
120 |
195 |
||
2) |
3 asis |
12 001 - 21 000 |
120 |
120 |
21 001 - 23 000 |
120 |
156 |
||
vairāk par 23 000 |
156 |
243 |
||
3) |
4 asis un vairāk |
12 001 - 25 000 |
120 |
120 |
25 001 - 27 000 |
120 |
162 |
||
27 001 - 29 000 |
162 |
255 |
||
vairāk par 29 000 |
255 |
378 |
;
izteikt septīto, astoto un devīto daļu šādā redakcijā:
(7) Nodevu par divasu, trīsasu un vairāk asu piekabēm maksā atkarībā
no šo piekabju asu skaita, pilnas masas un šīs piekabes velkošo kravas
automobiļu pilnas masas, asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida
(pneimatiskais vai mehāniskais atsperojums) šādā apmērā:
Nr.p.k. |
Piekabi velkošā kravas automo-biļa
asu skaits |
Piekabi velkošā kravas automobiļa pilna
masa (kg) |
Piekabi velkošā kravas automobiļa
pilnas masas un piekabes pilnas masas summa (kg) |
Nodevas likme divasu piekabei (lati) |
Nodevas likme trīsasu un
vairāk asu piekabei (lati) |
||
ja velkošā automobiļa dzenošajam
tiltam ir pneimatiskais atsperojums |
ja velkošā automobiļa
dzenošajam tiltam ir mehāniskais atsperojums |
ja velkošā automobiļa dzenošajam
tiltam ir pneimatiskais atsperojums |
ja velkošā automobiļa dzenošajam
tiltam ir mehāniskais atsperojums |
||||
1) |
2 |
12 000
15 000 |
Līdz 29 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
29 001 - 31 000 |
42 |
114 |
42 |
42 |
|||
31 001 - 33 000 |
114 |
204 |
78 |
114 |
|||
33 001 - 36 000 |
204 |
378 |
114 |
144 |
|||
36 001 - 38 000 |
204 |
378 |
144 |
240 |
|||
vairāk par 38 000 |
204 |
378 |
240 |
372 |
|||
Vairāk par 15 000 |
Līdz 31 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
||
31 001 - 33 000 |
114 |
129 |
66 |
78 |
|||
33 001 - 36 000 |
204 |
303 |
78 |
114 |
|||
36 001 - 38 000 |
204 |
303 |
144 |
165 |
|||
vairāk par 38 000 |
204 |
303 |
240 |
297 |
|||
2) |
3 un
vairāk |
12 000 23 000 |
Līdz 36 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
36 001 - 38 000 |
108 |
204 |
42 |
42 |
|||
38 001 - 40 000 |
204 |
318 |
42 |
114 |
|||
vairāk par 40 000 |
318 |
528 |
114 |
255 |
|||
23 000 25 000 |
Līdz 36 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
||
36 001 - 38 000 |
108 |
168 |
42 |
42 |
|||
38 001 - 40 000 |
204 |
282 |
42 |
78 |
|||
vairāk par 40 000 |
318 |
492 |
114 |
219 |
|||
Vairāk par 25000 |
Līdz 36 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
||
36 001 - 38 000 |
72 |
<
td width="13%" valign=top style='width:13.96%;border-top:none;border-left:
none;border-bottom:solid black .75pt;border-right:solid black .75pt;
mso-border-top-alt:solid black .75pt;mso-border-left-alt:solid black .75pt;
padding:5.25pt 2.8pt 5.25pt 2.8pt;height:14.25pt'>
42 |
42 |
||||
38 001 - 40 000 |
168 |
195 |
42 |
42 |
|||
vairāk par 40 000 |
282 |
405 |
78 |
132 |
(8) Nodeva par vienass piekabēm un vienass puspiekabēm ir 42 lati.
(9) Nodevu par divasu, trīsasu un vairāk asu puspiekabēm maksā
atkarībā no šo puspiekabju asu skaita, pilnas masas un šīs puspiekabes velkošo
seglu vilcēju pašmasas, asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida
(pneimatiskais vai mehāniskais atsperojums) šādā apmērā:
Nr.p.k. |
Seglu vilcēja asu skaits |
Seglu vilcēja pašmasas un
puspiekabes pilnas masas summa (kg) |
Nodevas likme divasu puspiekabei (lati) |
Nodevas likme trīsasu un
vairāk asu puspiekabei (lati) |
||
ja seglu vilcēja dzenošajam
tiltam ir pneimatiskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam
tiltam ir mehāniskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam
ir pneimatiskais atsperojums |
ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam
ir mehāniskais atsperojums |
|||
1) |
2 |
Līdz 29 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
29 001 - 31 000 |
42 |
56 |
42 |
42 |
||
31 001 - 33 000 |
114 |
114 |
42 |
42 |
||
33 001 - 38 000 |
204 |
318 |
144 |
180 |
||
vairāk par 38 000 |
204 |
378 |
240 |
312 |
||
2) |
3 un vairāk |
Līdz 36 000 |
42 |
42 |
42 |
42 |
36 001 - 38 000 |
108 |
144 |
42 |
42 |
||
38 001 - 40 000 |
204 |
258 |
42 |
54 |
||
Vairāk par 40&n
bsp;000 |
318 |
468 |
114 |
195 |
;
izslēgt panta
divpadsmito daļu.
3. Papildināt
6.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
(7) Pagarinot tranzīta numura zīmes
derīguma termiņu vai termiņu transportlīdzekļa noņemšanai no uzskaites, samaksā
vienu divpadsmito daļu no nodevas.
4. 8.pantā:
izteikt pirmās daļas 1. un 2. punktu šādā redakcijā:
1) I un II grupas invalīdi par vienu šīm personām īpašumā vai turējumā
reģistrētu vieglo automobili;
2) III grupas invalīdi ar pārvietošanās
traucējumiem par vienu šīm personām
īpašumā vai turējumā reģistrētu invalīdiem paredzētu automobili;
izteikt pirmās daļas 11. punktu šādā redakcijā:
11) par iepriekšējo periodu, ja
transportlīdzeklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir bijis atzīts par
bezīpašnieka mantu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, nodevu par kārtējo gadu
maksā jaunais īpašnieks;
izteikt pirmās daļas 15. un 16. punktu šādā
redakcijā:
15) par transportlīdzekli, kas
reģistrēts fiziskai personai īpašumā,
par laiku no šīs fiziskās personas miršanas brīža līdz īpašnieka maiņas
reģistrācijas brīdim. Kārtējā gada nodevu par šādu transportlīdzekli maksā
jaunais īpašnieks;
16) par laiku, kad transportlīdzeklis
bijis reģistrēts personai īpašumā,
kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīta par maksātnespējīgu un
bankrotējušu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, nodevu par kārtējo gadu
maksā jaunais īpašnieks;;
papildināt ar 17.punktu šādā redakcijā:
17) zvērināti tiesu izpildītāji, institūcijas un iestādes, kas, veicot lēmumu
vai spriedumu piespiedu izpildi, pamatojoties uz izpildu dokumentu,
transportlīdzekli noņem no uzskaites.;
izteikt otro daļu šādā
redakcijā:
(2) Par mopēdiem, sniega motocikliem un automobiļu
piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu līdz 3500 kg nodevu nemaksā.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
Likumprojektā piedāvātās transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likmes kravas automobiļiem un to piekabēm un puspiekabēm pilnībā atbilst Direktīvā 1999/62/EK noteiktajām. Lai šo atbilstību panāktu, pēc iespējas mazāk palielinot nodevas likmi, kravas automobiļu piekabēm ir mainīta nodevas aprēķināšanas kārtība. |
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Normatīvā akta projekta pieņemšana noteiks vienotas prasības autopārvadātājiem Eiropas Savienības ekonomiskajā telpā un līdz ar to tiks izslēgta diskriminējošu maksājumu piemērošana autopārvadātājiem. Likumprojekts paredz nodevas likmju pieaugumu divasu piekabēm ar pilnu masu virs 12 000 kg un trīsasu piekabēm ar pilnu masu virs 16 000 kg. Ieviešot šādas likmes, sagaidāms, ka samazināsies autopārvadājumi, kuros izmanto divasu piekabes ar lielu slodzi uz asi, kā rezultātā samazināsies šo transportlīdzekļu negatīvā ietekme uz autoceļiem. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Palielināsies valsts budžeta ieņēmumi par 500 000 Ls gadā. |
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Papildus izdot jaunus normatīvos aktus nav nepieciešams. |
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
Likumprojekts atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvai 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. |
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu |
Nav notikušas. |
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
Jaunu valsts institūciju radīšana vai esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama. Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Nodevas administrācijas lēmumu apstrīdēšana iespējama vispārējā kārtībā. |
Komisijas priekšsēdētājs A.Šlesers