Likumprojekts
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:
Papildināt kodeksu ar 75.4 pantu šādā redakcijā:
"75.4 pants. Nolietotu transportlīdzekļu apstrādes prasību pārkāpšana
Par nolietota transportlīdzekļa apstrādi bez
attiecīgas atļaujas saņem-
šanas
uzliek naudas sodu fiziskajai personai no piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajai personai no simt līdz tūkstoš latiem.
Par apstrādes uzņēmuma atteikšanos pieņemt nolietotu transportlīdzekli, kuram netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu motora, stūres mehānisma, šasijas, transmisijas, kurā nav papildu atkritumu un kas nav reģistrēts komercķīlu reģistrā,
uzliek naudas sodu divsimt latu apmērā.
Par šā panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas
izdarīts atkārtoti gada laikā, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā."
Vides ministrs
Likumprojekta
Grozījums
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd Latvijā ir spēkā Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas
likums, kas nosaka, ka jebkurš nolietots transportlīdzeklis, kas ietilpst
likuma 3. pantā noteiktajās robežās, ir jānodod apstrādes uzņēmumam, t.i.
komersantam, kas nodarbojas ar nolietotu transportlīdzekļu apstrādi un ir
saņēmis atļauju vai iesniedzis pieteikumu C kategorijas piesārņojošu darbību
veikšanai likumā Par piesārņojumu noteiktajā kārtībā. Apstrādes uzņēmums
izsniedz pēdējam īpašniekam likvidācijas sertifikātu, kas ir pamats
transportlīdzekļa norakstīšanai Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Tomēr
tikai neliela daļa no kopējiem norakstītajiem transportlīdzekļiem ir
norakstīti, pamatojoties uz likvidācijas sertifikātu. Lielākajā daļā gadījumu
īpašnieks vai nu deklarē, ka transportlīdzeklis ir gājis bojā pirms
likvidācijas sertifikātu ieviešanas (šādu iespēju paredz Ministru kabineta
2004.gada 6.aprīļa noteikumi Nr. 241 "Nolietota
transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāta aizpildīšanas un izsniegšanas
kārtība") vai vispār neveic transportlīdzekļa norakstīšanu. Veidojas
situācija, kad transportlīdzekļi tiek apstrādāti ārpus apstrādes uzņēmumiem,
neievērojot vides prasības un veicot nelegālu uzņēmējdarbību. Pēc
transportlīdzekļa izkomplektēšanas tā rezerves daļas tiek pārdotas (apstrādes
uzņēmumi informē par būtisku detaļu piedāvājuma palielināšanos), bet virsbūve
sagriezta, iznīcinot numurēto agregātu numurus, pēc kuriem var identificēt
transportlīdzekli un tā īpašnieku, un nodots metāllūžņu pieņemšanas punktā. Šī situācija izjauc konkurenci
tirgū apstrādes uzņēmumi, kas saņēmuši atļauju piesārņojošu darbību
veikšanai, saņem nelielu skaitu transportlīdzekļu un nelabprāt maksā
transportlīdzekļa īpašnieka atlīdzību par pieņemto transportlīdzekli vai
vispār atsakās to pieņemt, kas ir Nolietotu transportlīdzekļu
apsaimniekošanas likuma 6. panta ceturtās daļas pārkāpums: Apstrādes uzņēmums nodrošina to, ka
nolietota transportlīdzekļa īpašnieks var šo transportlīdzekli nodot
apstrādes uzņēmuma pieņemšanas punktā bez jebkādām izmaksām, ja nolietotajam
transportlīdzeklim netrūkst nozīmīgāko sastāvdaļu motora, stūres mehānisma,
šasijas, transmisijas, kā arī ja transportlīdzeklī nav papildu atkritumu un
transportlīdzeklis nav reģistrēts komercķīlu reģistrā. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz naudas sodus par nolietotu transportlīdzekļu
apstrādes prasību pārkāpšanu. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
veicinās godīgu konkurenci apstrādes uzņēmumu starpā. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Transportlīdzekļu
īpašniekiem tiks nodrošināta iespēja nodot nolietotu transportlīdzekli
apstrādes uzņēmumā un tādējādi norakstīt to Ceļu satiksmes drošības direkcijā |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
pozitīvi ietekmēs vidi, jo novērsīs vides piesārņojumu, kas rodas no
nelegālas transportlīdzekļu apstrādes tam nepiemērotos apstākļos. |
5. Cita informācija |
nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2006 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Paredzams, ka nedaudz palielināsies budžeta ieņēmumi, bet precīzus aprēķinus šobrīd nav iespējams veikt |
|||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo
līdzekļu ietvaros |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
Likumprojekts šo jomu |
||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav
|
|
|||||
2. Cita informācija |
nav |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts veicinās Eiropas Parlamenta un
Padomes 2000. gada 18. septembra Direktīvas 2000/53/EC par nolietotiem
transportlīdzekļiem īstenošanu. |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|
|
5. Cita informācija |
nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
apspriests Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas padomē, kuras sastāvā
ir valsts institūciju, profesionālo apvienību un uzņēmumu pārstāvji. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē tiks
ievietots Vides ministrijas mājas lapā, kur tas būs pieejams sabiedrībai. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita informācija |
nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta īstenošanai netiks radītas jaunas institūcijas. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojektu ieviešanu tiks informēta vispārējā
kārtībā. Pēc pieņemšanas Ministru kabinetā noteikumu projekts tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājā, kā arī ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīdam ir nodrošinātas tiesības aizstāvēt savas aizskartās
tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
nav |
Vides ministrs R.
Vējonis
Ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā persona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
R. Vējonis |
G.Puķītis |
A.Stašāne |
V.Puriņš |
A.Drondina |
13.04.2006. 17.00
Anita Drondina
948
7026577,
Anita.Drondina@vidm.gov.lv