Grozījums Ieroču aprites likumā
Izdarīt Ieroču aprites likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 14.nr.;
2004, 10., 13.nr.; 2005, 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 47.panta trešo daļu aiz vārdiem
"Valsts robežsardzei" ar vārdiem "un Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienestam".
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījums Ieroču
aprites likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Nacionālo bruņoto spēku likuma 10.pants nosaka Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienesta uzdevumus un tiesības. Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienesta uzdevumos ietilpst Valsts prezidenta, viņa
ģimenes locekļu, Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un
starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzība (apsardze). Latvijai kļūstot
par Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un Eiropas Savienības dalībvalsti,
ir palielinājusies valsts amatpersonu apdraudētība. Nodrošinot apsargājamo
personu drošību, svarīgi, lai šo personu tuvumā nenonāktu personas ar
ieročiem, sprāgstvielām. Šobrīd konstatējot faktu, ka personai ir ierocis,
sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, Saeimas un Valsts prezidenta drošības
dienestam nav tiesības tos izņemt, bet kavēšanās var radīt draudus
apsargājamai personai. Lai Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests
varētu pilnvērtīgi veikt savus pienākumus un nodrošināt apsargājamo personu
aizsardzību (apsardzi), nepieciešams paredzēt, ka drošības dienesta
karavīriem, pildot savus uzdevumus ir tiesības izņemt un nodot Valsts
policijai nelikumīgi lietotus, pārvadātus, pārvietotus vai glabātus ieročus,
munīciju, sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, speciālos līdzekļus vai pirotehniskos
izstrādājumus. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Ieroču
aprites likuma 47.panta grozījumu būtība ir paplašināt Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienesta tiesības, paredzot iespēju dienesta
darbiniekiem, pildot pienākumus, izņemt un nodot Valsts policijai nelikumīgi
lietotus, pārvadātus, pārvietotus vai glabātus ieročus, munīciju,
sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, speciālos līdzekļus vai pirotehniskos
izstrādājumus. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta proje kts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1.
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas
netiks radītas. Paplašinās Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienesta
tiesības, paredzot iespēju dienesta darbiniekiem, pildot pienākumus, izņemt
un nodot Valsts policijai nelikumīgi lietotus, pārvadātus, pārvietotus vai
glabātus ieročus, munīciju, sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises, speciālos
līdzekļus vai pirotehniskos izstrādājumus. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc
izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs
aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības
ministrs A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktores p.i. |
Par kontroli atbildīgā
persona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
A.Rimša |
I.Kalna |
S.Žogota |
13.04.2006 10:23:00
911
Sanita Žogota, 7335283
Sanita.zogota@mod.gov.lv