Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
2., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt pārejas noteikumu 3.punktu ar otro
teikumu šādā redakcijā:
"Neizmaksātos atvaļinājumu pabalstus par
2003. un 2004.gadu ierēdņiem, tai skaitā personām, kuras atvaļinātas no
dienesta, izmaksā šim mērķim piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros."
Iekšlietu ministrs
Dz.Jaundžeikars
Likumprojekta
Grozījums Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2001.gada 1.janvārī stājās spēkā Valsts civildienesta likums, kura 31.panta trešajā daļā tika paredzēts, ka ierēdnis, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu mēnešalgas apmērā. Minētā norma izraisīja nopietnas tās piemērošanas problēmas attiecībā uz specializētā valsts civildienesta ierēdņiem. Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 2.panta trešo daļu tā nav tieši piemērojama specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, bet gan attiecas uz tiem tiktāl, ciktāl to nenosaka speciālie likumi. Savukārt 2003.gada 1.janvārī stājās spēkā Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, kurā tika iekļauta analoģiska tiesību norma, kas paredz, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdnis, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem vienreizēju pabalstu amatalgas apmērā. Tomēr vienlaikus minētās normas spēkā stāšanās vairākas reizes tika atlikta. Pašlaik Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā paredzēts, ka likuma 46.panta trešās daļas 3.punkts, kurā noteikts atvaļinājuma pabalsts, stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri. Kas attiecas uz citu Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu specializētā civildienesta ierēdņiem, tad tiem šāds pabalsts atšķirībā no Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta likumā Par policiju un Robežsardzes likumā tika iekļauts tikai ar 2005.gada 1.janvāri, vienlaikus paredzot, ka to sāk piemērot ar 2006.gadu. Attiecībā uz Valsts civildienesta normu piemērošanu specializētā valsts civildienesta ierēdņiem par laika periodu no 2001.gada 1.janvāra (Valsts civildienesta likuma spēkā stāšanās) līdz 2004.gada 31.decembrim (attiecīgu sociālo garantiju iekļaušana speciālajos likumos) ir pieņemta interpretācija (Augstākās tiesas Senāta 2005.gada 4.jūlija spriedums par Valsts civildienesta likuma normas par bērna piedzimšanas pabalstu attiecināšanu uz specializētā valsts civildienesta ierēdni), ka Valsts civildienesta likuma 25.pants un 31.panta trešā daļa ir attiecināma uz minēto amatpersonu loku. 2005.gada 16.augustā Ministru kabinets izskatīja Iekšlietu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par pabalstiem Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu specializētā valsts civildienesta ierēdņiem (prot.Nr.46, 42.§) un atbalstīja tajā pausto nostāju par pabalstu piešķiršanu Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu specializētā valsts civildienesta ierēdņiem. Kaut gan minētajā informatīvajā ziņojumā, ko atbalstīja Ministru kabinets, tika iekļauti aprēķini par nepieciešamajiem valsts budžeta finanšu līdzekļiem arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, tomēr pastāv juridiskas problēmas reāli tiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu par 2003. un 2004.gadu. Problēmsituācija rodas tajā apstāklī, ka Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā no tā spēkā stāšanās dienas, kas ir 2003.gada 1.janvāris, tika paredzēts pabalsts, aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Tomēr, kā jau iepriekš minēts, vairākas reizes tika atlikta šīs normas spēkā stāšanās. Līdz ar to ir izveidojusies nevienlīdzīga situācija Iekšlietu ministrijas padotībā esošo valsts civildienesta ierēdņu vidū, jo minētais apstāklis liedz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu par 2003. un 2004.gadu. Ņemot vērā, ka Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, likums Par policiju un Robežsardzes likums neparedz atvaļinājuma pabalstu izmaksu par 2005.gadu, turpmākā rīcība tiks skatīta vienlaicīgi ar visām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēm, kur dien specializētā valsts civildienesta ierēdņi. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz novērst nevienlīdzīgos apstākļus Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu specializētā valsts civildienesta ierēdņu vidū un paredz iespēju (kā tas šobrīd ir Drošības policijas, Valsts policijas un Valsts robežsardzes specializētā valsts civildienesta ierēdņiem) izmaksāt atvaļinājuma pabalstus par 2003. un 2004.gadu arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņiem. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekta pieņemšana novērsīs nevienlīdzīgo situāciju Iekšlietu ministrijas padotībā esošo specializētā valsts civildienesta ierēdņu vidū sociālo garantiju jomā, kas dos iespēju Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņiem saņemt atvaļinājuma pabalstu par 2003. un 2004.gadu. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|||||||||
|
2006. |
2007. |
2008. |
2009. |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
456,5 |
|
|
152,2 |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
1014,5 |
|
|
338,2 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
-558,0 |
|
|
186,0 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
|
|
|
|
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 5.1. PAPILDUS PLĀNOJAMIE IEŅĒMUMI: 2007.gadā - Ls 456 518: - darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) - 196 947 lati; - darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 73 579 lati; - iedzīvotāju ienākuma nodoklis (25%) 185 992 lati. 5.2.PAPILDUS
IZDEVUMI KOPĀ: 2007.gadā
- Ls 1 014 493. UGUNSDZĒSĪBAS UN GLĀBŠANAS DIENESTS 2003.gadā
Ls 487 514: 1) Atvaļinājuma pabalsts: 2843 cilv. X Ls 138,19 = Ls 392 871; 2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (Ls 392 871 x 24,09% ) = Ls 96 643; 2004.gadā
Ls 526 979: 1) Atvaļinājuma pabalsts: 2882 cilv. X Ls 147,35 = Ls 424 675; 2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (Ls 424 675x 24,09% ) = Ls 102 304. |
|
456,5 1014,5 |
|
|
|
|||||||
6. Cita informācija |
Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu likumprojektā noteiktās normas īstenošanai 2007.gadā skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu nav nepieciešams papildus izdot citus normatīvos aktus. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu nav nepieciešams papildus izdot citus normatīvos aktus. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas radītas netiks, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs, kā arī ar ievietošanu Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā iestādē (vai pie augstākas amatpersonas) Administratīvā procesa likumā un Ministru kabineta 2003.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.173 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta nolikums 17.punktā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Ministrs Dz.Jaundžeikars
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
I.Opolais |
|
|
|
|
06.03.2006. 10:40
1335
I.Opolais
7075830, intars.opolais@vugd.gov.lv