Likumprojekts
Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
likumā
Izdarīt Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 10.nr.; 2003, 8., 14.nr.; 2005, 2., 5.,
14.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 17.panta
otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja abi bērna
vecāki strādā valsts institūcijās, kuru darbību regulējošajos normatīvajos
aktos ir paredzētas tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, tiesības uz
pabalstu ir vienam no bērna vecākiem."
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
Grozījums Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likuma 17.panta paredz, ka biroja amatpersona un
darbinieks bērna piedzimšanas gadījumā saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā,
un, ja abi bērna vecāki ir birojā strādājošie, tiesības uz pabalstu ir vienam
no viņiem. Līdzīga tiesību norma ir arī citu
valsts institūciju darbību regulējošajos tiesību aktos, piemēram, Valsts
civildienesta likuma 25.pants nosaka, ka ierēdnis bērna piedzimšanas gadījumā
saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā, un, ja abi bērna vecāki ir ierēdņi,
tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem. Līdz ar to, ja bērna viens no vecākiem
ir Biroja amatpersona vai darbinieks, bet otrs, piemēram, civildienesta
ierēdnis, bērna piedzimšanas pabalstu saņem katrs no bērna vecākiem. Ministru kabinets 2005.gada 20.decembrī
nolēma (protok.nr.76, 81.§, 4.punkts), ka Valsts kancelejai, nozaru
ministrijām, Valsts kontrolei, Ģenerālprokuratūrai, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojam, valsts drošības iestādēm līdz 2006.gada 1.martam
izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā grozījumus likumos,
kas paredz tiesības amatpersonai saņemt bērna piedzimšanas pabalstu.
Grozījumos paredzēt, ka bērna piedzimšanas pabalstu var saņemt tikai viens no
bērna vecākiem gadījumā, ja tiesības uz šo pabalstu katram no vecākiem nosaka
savs likums (abi vecāki atrodas atšķirīgos valsts dienestos). |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Izdarot grozījumu
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 17.pantā, tiks radīts
nosacījums tam, ka, ja abi bērna vecāki ir valsts institūcijās strādājošie,
tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu ir tikai vienam no bērna vecākiem,
neatkarīgi no tā, vai abi vecāki strādā birojā, prokuratūrā, tiesā, ir
civildienesta ierēdņi, u.tml. |
3. Cita informācija |
- |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo
jomu neskar. |
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts šo
jomu neskar. |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo
jomu neskar. |
5. Cita informācija |
- |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
*) |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
- |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvais
akts šo jomu neskar.. |
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
- |
- |
- |
- |
|
|
||||
5. Cita informācija |
- |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Jaunas institūcijas
netiek radītas un to funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas
tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Savas tiesības varēs
aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Ministru prezidents
A.Kalvītis
KNAB priekšnieks |
Juridiskās nodaļas vadītāja un atbildīgā amatpersona |
Par kontroli atbildīgā persona |
|
|
|
A.Loskutovs |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Čodare |
09.02.2006. 11:33
885
V.Zeppa-Priedīte
7356137, violeta.zeppa.priedite@knab.gov.lv