Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Papildināt kodeksu ar 166.35 pantu šādā redakcijā:

 

"166.35 pants. Vēlētāju apvienību finansēšanas noteikumu pārkāpšana

 

Par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, kā arī pārskata aizpildīšanas vai iesniegšanas kārtības neievērošanu -

uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi vēlētāju apvienību, no trīsdesmit līdz divsimt latiem.

Par finansējuma apmēra ierobežojumu neievērošanu, par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu, par finanšu līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma attiecīgā kandidāta kontā, ja minētais dāvinājums (ziedojums) pārsniedz 100 latus, par aizņēmuma ņemšanas noteikumu pārkāpšanu -

uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi vēlētāju apvienību, no piecdesmit līdz trīssimt latiem, konfiscējot administratīvā pārkāpuma priekšmetus vai bez konfiskācijas.

Par vēlētāju apvienības finansēšanu, izmantojot starpnieku, vai par minēto starpniecību -

uzliek naudas sodu personai, kura izmantojusi starpnieku, vai starpniekam no simt līdz divsimt latiem.''

 

2. Aizstāt 214.2 panta pirmajā daļā skaitļus un vārdus "166.33 un 166.34 pantā"  ar vārdiem un skaitļiem "un 166.33–166.35 pantā".

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministru prezidents

A.Kalvītis

 

 

Likumprojekta

"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Saskaņā ar Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likuma Pārejas noteikumu 10.punktu, Ministru kabinetam jāiesniedz Saeimai likumprojektus par grozījumiem, kas nepieciešami attiecīgajos likumos, lai nodrošinātu šā likuma 51.panta noteikumu izpildi. Minētā likuma 51.pants nosaka vēlētāju apvienību vispārīgus finansēšanas ierobežojumus.

Atbilstoši Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumam vēlētāju apvienība var iesniegt kandidātu sarakstus visos pagastos, pilsētās un novados, kuros iedzīvotāju skaits vēlēšanu izsludināšanas dienā ir mazāks par 5000. Pašreiz vēlētāju apvienību darbība tiek regulēta minimāli, un par to darbību pārkāpumiem nav paredzēta atbildība. Minētais rada nevienlīdzību starp politiskajām organizācijām (partijām) un vēlētāju apvienībām pašvaldību vēlēšanās.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Ņemot vērā to, ka ir sagatavots Vēlētāju apvienību finansēšanas likums, kas nosaka vēlētāju apvienību finansēšanas un atskaitīšanās par saņemto un izlietoto finansējumu kārtību, kā arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetenci minētās jomas kontrolē, likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" paredz noteikt atbildību vēlētāju apvienībām par:

1) pārskatu par ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, aizpildīšanas vai iesniegšanas kārtības neievērošanu, par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā;

2) finansējuma apmēra ierobežojumu neievērošanu; par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu; par tāda finanšu līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma attiecīgā kandidāta kontā, kurš pārsniedz 100 latus; par aizņēmuma ņemšanas noteikumu pārkāpšanu;

3) vēlētāju apvienības finansēšanu, izmantojot starpnieku, vai par šo starpniecību.

Atbilstoši Vēlētāju apvienību finansēšanas likumprojektam paredzēts, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs izskatīs iesniegumus un sūdzības par vēlētāju apvienību finansiālās darbības pārkāpumiem. Līdz ar to arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs varēs saukt pie administratīvās atbildības par finansiālās darbības pārkāpumiem.

Likuma spēkā stāšanā paredzēta vienlaikus ar Vēlētāju apvienību finansēšanas likuma spēkā stāšanos, tas ir ar 2008.gada 1.janvāri, jo nākamās pašvaldību vēlēšanas paredzētas 2009.gadā.

 

3. Cita informācija

-

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

-

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada


 

1

2006

2007

2008

2009

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu  neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

-

 

6. Cita informācija

 

-

-

-

-

-

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Ir sagatavoti šādi likumprojekti, kas saistīti ar šo projektu:

1) Vēlētāju apvienību finansēšanas likums;

2) Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā;

3) Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā;

4) Grozījumi Krimināllikumā.

 

2. Cita informācija

-

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

-

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekta 1. un 2.pants

Latvijas pievienošanās līguma Eiropas Savienībai Pievienošanās akta 6.pantam

Atbilst

-

 

5. Cita informācija

-

 


 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas ir notikuša ar Latvijas Pašvaldību savienību (vecākais padomnieks M.Pūķis).

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Kopumā atbalsta likumprojektā paredzētos risinājumus.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

-

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Jaunas institūcijas netiek radītas, tiek paplašinātas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja kompetence.

Likumprojekta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas, pārejas laiks nav nepieciešams.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos "Latvijas Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs".

 


 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā.

 

4. Cita informācija

-

 

 

 

Ministru prezidents                                                           A.Kalvītis

 

 

 

KNAB priekšnieks

Juridiskās nodaļas vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

A.Loskutovs

V.Zeppa-Priedīte

I.Čodare

A.Vilks

 

 

 

 

21.12.2005. 9:34

977

I.Krastiņa

7356165 (207),

Ilze.Krastina@knab.gov.lv