Likumprojekts
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 166.35 pantu
šādā redakcijā:
"166.35 pants.
Vēlētāju apvienību finansēšanas noteikumu pārkāpšana
Par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā par
ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, kā arī pārskata
aizpildīšanas vai iesniegšanas kārtības neievērošanu -
uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi
vēlētāju apvienību, no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par finansējuma apmēra ierobežojumu
neievērošanu, par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu, par finanšu
līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma attiecīgā
kandidāta kontā, ja minētais dāvinājums (ziedojums) pārsniedz 100 latus, par
aizņēmuma ņemšanas noteikumu pārkāpšanu -
uzliek naudas sodu personai, kas veidojusi
vēlētāju apvienību, no piecdesmit līdz trīssimt latiem, konfiscējot
administratīvā pārkāpuma priekšmetus vai bez konfiskācijas.
Par vēlētāju apvienības finansēšanu,
izmantojot starpnieku, vai par minēto starpniecību -
uzliek naudas sodu personai, kura izmantojusi
starpnieku, vai starpniekam no simt līdz divsimt latiem.''
2. Aizstāt 214.2 panta pirmajā
daļā skaitļus un vārdus "166.33 un 166.34 pantā"
ar vārdiem un skaitļiem "un
166.33166.35 pantā".
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta
"Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu
likuma Pārejas noteikumu 10.punktu, Ministru kabinetam jāiesniedz Saeimai
likumprojektus par grozījumiem, kas nepieciešami attiecīgajos likumos, lai
nodrošinātu šā likuma 51.panta noteikumu izpildi. Minētā likuma 51.pants
nosaka vēlētāju apvienību vispārīgus finansēšanas ierobežojumus. Atbilstoši Pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanu likumam vēlētāju apvienība var iesniegt kandidātu
sarakstus visos pagastos, pilsētās un novados, kuros iedzīvotāju skaits
vēlēšanu izsludināšanas dienā ir mazāks par 5000. Pašreiz vēlētāju apvienību
darbība tiek regulēta minimāli, un par to darbību pārkāpumiem nav paredzēta
atbildība. Minētais rada nevienlīdzību starp politiskajām organizācijām
(partijām) un vēlētāju apvienībām pašvaldību vēlēšanās. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ņemot vērā to, ka ir sagatavots Vēlētāju
apvienību finansēšanas likums, kas nosaka vēlētāju apvienību finansēšanas un
atskaitīšanās par saņemto un izlietoto finansējumu kārtību, kā arī Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja kompetenci minētās jomas kontrolē,
likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
paredz noteikt atbildību vēlētāju apvienībām par: 1) pārskatu par
ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar vēlēšanu kampaņu, aizpildīšanas vai
iesniegšanas kārtības neievērošanu, par nepatiesu ziņu norādīšanu pārskatā; 2) finansējuma apmēra
ierobežojumu neievērošanu; par neatļauta dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu;
par tāda finanšu līdzekļu dāvinājuma (ziedojuma) pieņemšanu bez pārskaitījuma
attiecīgā kandidāta kontā, kurš pārsniedz 100 latus; par aizņēmuma ņemšanas
noteikumu pārkāpšanu; 3) vēlētāju apvienības
finansēšanu, izmantojot starpnieku, vai par šo starpniecību. Atbilstoši Vēlētāju apvienību finansēšanas likumprojektam paredzēts,
ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs izskatīs iesniegumus un
sūdzības par vēlētāju apvienību finansiālās darbības pārkāpumiem. Līdz ar to
arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs varēs saukt pie
administratīvās atbildības par finansiālās darbības pārkāpumiem. Likuma spēkā stāšanā paredzēta vienlaikus ar Vēlētāju apvienību
finansēšanas likuma spēkā stāšanos, tas ir ar 2008.gada 1.janvāri, jo nākamās
pašvaldību vēlēšanas paredzētas 2009.gadā. |
||||
3. Cita informācija |
- |
||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
- |
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
*) |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
|||||||||
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Ir sagatavoti šādi likumprojekti, kas
saistīti ar šo projektu: 1) Vēlētāju apvienību finansēšanas likums; 2) Grozījumi Pilsētas domes, novada domes
un pagasta padomes vēlēšanu likumā; 3) Grozījums Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja likumā; 4) Grozījumi Krimināllikumā. |
|||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Likumprojekta 1. un 2.pants |
Latvijas pievienošanās līguma Eiropas
Savienībai Pievienošanās akta 6.pantam |
Atbilst |
- |
|||||||
|
||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ir notikuša ar Latvijas Pašvaldību savienību (vecākais
padomnieks M.Pūķis). |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Kopumā atbalsta likumprojektā paredzētos
risinājumus. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas, tiek paplašinātas Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja kompetence. Likumprojekta izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas, pārejas
laiks nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos
"Latvijas Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā
paredzētajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Ministru prezidents A.Kalvītis
KNAB priekšnieks |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Loskutovs |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Čodare |
A.Vilks |
21.12.2005. 9:34
977
I.Krastiņa
7356165 (207),
Ilze.Krastina@knab.gov.lv