Izdarīt Repatriācijas likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 22.nr.; 1998, 2., 23.nr.; 1999,
8.nr.; 2002, 22.nr.; 2005, 5.nr.) šādus grozījumus:
Aizstāt 9.panta otrās daļas 6.punktā un trešās daļas
5.punktā vārdus "ir minēti Veselības ministrijas apstiprinātajā
sarakstā" ar vārdiem "kas noteiktas saskaņā ar Imigrācijas
likumu".
G.Bērziņš
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Repatriācijas likuma 9.panta otrās daļas 6.punkts un trešās daļas 5.punkts personai, kura vēlas repatriēties un dokumentu iesniegšanas brīdī nav Latvijas pilsonis, kā arī šāda repatrianta ģimenes loceklim, kurš vēlas ieceļot Latvijas Republikā kopā ar repatriantu, prasa rakstveida apliecinājumu tam, ka viņam nav tādu veselības traucējumu vai slimību, kas apdraud sabiedrības drošību un tās locekļu veselību un ir minēti Veselības ministrijas apstiprinātajā sarakstā. Administratīvā procesa likuma (APL) 15.panta pirmā daļa nosaka, ka iestāde administratīvajā procesā piemēro ārējos normatīvos aktus, starptautisko tiesību un Eiropas Savienības (Kopienu) tiesību normas, kā arī vispārējos tiesību principus, bet APL 1.panta piektā daļa nosaka, ka ārējie normatīvie akti ir Satversme, likumi, Ministru kabineta noteikumi un pašvaldību saistošie noteikumi, kā arī starptautiskie līgumi. Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.pants nosaka, ka, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā (APL 15.panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī. Veselības ministrija augstāk minēto slimību sarakstu apstiprina ar rīkojumu, kas nav uzskatāms par ārējo normatīvo aktu un tādējādi arī indivīdam nav saistošs. Imigrācijas likuma 34.panta pirmās daļas 5.punktā ir iestrādāts deleģējums Ministru kabinetam noteikt augstāk minēto veselības traucējumu un slimību sarakstu. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Tā kā Veselības ministrijas rīkojumi par veselības traucējumu un slimību sarakstu, kuru dēļ personai var atteikt repatriēšanos Latvijas Republikā, indivīdam nav saistoši un Imigrācijas likumā jau ir iestrādāts deleģējums Ministru kabinetam noteikt minēto veselības traucējumu un slimību sarakstu, Repatriācijas likuma 9.panta otrās daļas 6.punktā un trešās daļas 5.punktā vārdus ir minēti Veselības ministrijas apstiprinātajā sarakstā aizstāt ar vārdiem kas noteiktas saskaņā ar Imigrācijas likumu. |
||||
3. Cita informācija |
--------------- |
||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5.Cita informācija |
-------------- |
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads
|
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
6.Cita
informācija |
--------- |
------------ |
------------ |
||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvie akti papildus
nav jāizdod. |
||||
2. Cita informācija |
--------------- |
||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||
5.Cita informācija |
------------ |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekta izstrādes laikā nav notikušas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām. |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojektā nav iekļauts nevalstisko organizāciju viedoklis. |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||
5.Cita informācija |
------------------ |
||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju radīšana nav nepieciešama, visas darbības
tiks veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
||||
4.Cita informācija |
-------------- |
||||
Veselības ministrs G.Bērziņš
Veselības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
U.Līkops |
A.Vembre |
M.Briede |
E.Strautiņš |
31.01.2006. 16:02
887
E.Strautiņš, 7876063
Edgars_Strautiņš@vm.gov.lv