Rīgā
2006.gada 28.martā
Sociālo un darba lietu
komisija iesniedz izskatīšanai Saeimā komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi
Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā.
Pielikumā:
1) likumprojekts uz 2 lapām;
2) likumprojekta anotācija
uz 8 lapām.
Priekšsēdētāja J.Stalidzāne
Grozījumi Bezdarbnieku un darba
meklētāju atbalsta likumā
Izdarīt Bezdarbnieku un darba
meklētāju atbalsta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2004, 11.nr.; 2005, 8.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izteikt pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) pasākumi
konkurētspējas paaugstināšanai, jo īpaši pasākumi sociālo un funkcionālo
prasmju pilnveidei un psiholoģiskā atbalsta pasākumi, pasākumi darba tirgum
nepieciešamo pamatprasmju un iemaņu, kā arī darba meklēšanas metožu apguvei,
neformālās izglītības ieguvei un pasākumi tālākizglītības izvēlei, nodarbinātības
pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās,
speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs un citi pasākumi, kas veicina
bezdarbnieku un darba meklētāju konkurētspēju darba tirgū;;
aizstāt pirmās daļas 4.punktā vārdus
divu mēnešu laikā ar vārdiem sešu mēnešu laikā.
2. Papildināt 4.panta trešo daļu
ar vārdiem un kārtību, kādā piešķirama stipendija neformālās izglītības ieguves
laikā, kā arī stipendijas apmēru..
3. Aizstāt 7.panta ceturtajā daļā vārdus no nodarbinātības speciālā budžeta ar vārdiem no valsts pamatbudžeta.
4. Izteikt 9.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā:
(2) Aktīvos nodarbinātības pasākumus finansē, kā arī stipendiju un īres un transporta izdevumus bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā apmaksā no valsts pamatbudžeta un no nodarbinātības speciālā budžeta.
(3) Bezdarba samazināšanas preventīvos pasākumus finansē no valsts pamatbudžeta..
5. Papildināt 10.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Nodarbinātības valsts aģentūra bezdarbnieka
statusu nepiešķir personai, kurai reģistrēšanās dienā ir pārejoša darba
nespēja..
6. Izslēgt 12.panta pirmās daļas 9.punktu.
7. 13.pantā:
izteikt 1.punktu šādā redakcijā:
1) piedalīties individuālajā darba meklēšanas plānā paredzētajos aktīvajos nodarbinātības pasākumos, kā arī saņemt citus Nodarbinātības valsts aģentūras pakalpojumus;;
papildināt 3.punktu ar vārdiem: un saņemt
stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā;.
8. 14.pantā:
papildināt pirmās daļas 1.punktu ar
vārdiem nekavējoties pēc bezdarbnieka statusa iegūšanas sniegt priekšlikumus
Nodarbinātības valsts aģentūrai individuālā darba meklēšanas plāna izstrādei;;
izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā
redakcijā:
4) piedalīties individuālajā darba
meklēšanas plānā paredzētajos pasākumos;;
aizstāt
trešās daļas 5.punktā vārdus vai citu aktīvo nodarbinātības pasākumu
individuālā plānojuma līgumā noteikto pienākumu veikšanu ar vārdiem vai citu
individuālajā darba meklēšanas plānā paredzēto pasākumu īstenošanu.
9. Papildināt 17.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja citā Eiropas Savienības dalībvalstī reģistrēts komersants ir tiesīgs sniegt darbiekārtošanas pakalpojumus saskaņā ar attiecīgās Eiropas Savienības dalībvalsts normatīvajiem aktiem, minētajam komersantam ir pienākums pirms pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas Latvijā rakstveidā par to informēt Nodarbinātības valsts aģentūru..
10. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu
šādā redakcijā:
7. Grozījumi likuma 7.panta ceturtajā daļā par
Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras finansēšanu no valsts
pamatbudžeta un grozījumi 9.panta trešajā daļā par bezdarba samazināšanas
preventīvo pasākumu finansēšanu no valsts pamatbudžeta stājas spēkā ar
2007.gada 1.janvāri..
Likumprojekta
Grozījumi Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likums (turpmāk likums) ir
stājies spēkā 2002.gada 1.jūlijā. Likums nosaka bezdarbniekiem un darba
meklētājiem paredzētos aktīvos nodarbinātības pasākumus, bezdarba
samazināšanas preventīvos pasākumus un to finansēšanu, valsts un pašvaldību
kompetenci šo pasākumu īstenošanā, kā arī bezdarbnieka un darba meklētāja
statusu, tiesības un pienākumus. Likuma 3.panta pirmās daļas 4.punktā ir noteikti aktīvo
nodarbinātības pasākumu veidi, kurus Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk
NVA) organizē noteiktām personu (bezdarbnieku) grupām, piemēram, personām
no 15 līdz 24 (ieskaitot) gadu vecumam; personām, kurām ir noteikta
invaliditāte; personām, kurām līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai
nepieciešamā vecuma sasniegšanai atlikuši ne vairāk kā pieci gadi; ilgstošajiem
bezdarbniekiem u.c. Tomēr likuma 3.panta pirmās daļas 3.punktā nav noteikti
to pasākumu veidi, kas tiek organizēti bezdarbnieku un darba meklētāju
konkurētspējas paaugstināšanai, piemēram, pasākumi sociālo un funkcionālo
prasmju pilnveidei un psiholoģiskā atbalsta pasākumi, pasākumi darba tirgum
nepieciešamo pamatprasmju un darba meklēšanas metožu apguvei, neformālās
izglītības ieguve, kā arī nodarbinātības pasākumi brīvlaikā personām, kuras
iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs. Likuma 3.panta pirmās daļas 4.punktā ir noteikts divu mēnešu termiņš
personu (bezdarbnieku) pēc bērna kopšanas atvaļinājuma (bērna kopšanas
perioda) beigām iesaistīšanai šai mērķgrupai paredzētajā pasākumā. Kā liecina
NVA prakse, minēto personu iesaistīšanai šajā pasākumā termiņu nepieciešams
pagarināt līdz sešiem mēnešiem. NVA ir iesaistīta Eiropas Sociālā fonda nacionālās programmas
Atbalsts aktīvo nodarbinātības pasākumu ieviešanai projekta Apmācības
bezdarbnieku un darba meklētāju konkurētspējas nodrošināšanai īstenošanā kā
struktūrfonda finansējuma saņēmējs. Projektā paredzētas aktivitātes, kas ir
tieši vērstas uz konkurētspējas paaugstināšanas pasākumu realizēšanu, tai
skaitā, neformālās izglītības ieguve, kas sevī ietver darba tirgū pieprasīto
pamatprasmju valsts valoda, svešvalodas, datorprasmes, projektu vadība u.c.
apguvi. Saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu piedaloties
konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos nodarbību laikā bezdarbnieks
nesaņem nekādu materiālu atbalstu. Ņemot vērā iepriekšminēto, nepieciešams
nostiprināt neformālās izglītības ieguvi kā konkurētspējas paaugstināšanas
pasākumu un piešķirt bezdarbniekam tās ieguves laikā stipendiju. Likuma 12.panta pirmās daļas 9)punkts nosaka, ka viens no bezdarbnieka statusa zaudēšanas nosacījumiem ir iesaukums valsts obligātajā militārajā dienestā. Saskaņā ar Rīcības plānu pārejai uz profesionālo militāro dienestu (Ministru kabineta 2005.gada 18.maija rīkojums Nr.321) ir paredzēts izveidot profesionālo militāro dienestu Latvijā un, pildot plāna 2.6.10.punktā doto uzdevumu, nepieciešams svītrot 12.panta pirmās daļas 9.punktu. Saskaņā ar likuma 13.panta 1.punktu un 14
.panta pirmās daļas 4.punktu
bezdarbniekam ir tiesības piedalīties NVA piedāvātajos aktīvajos
nodarbinātības pasākumos, ja noslēgts aktīvo nodarbinātības pasākumu
individuālā plānojuma līgums un pienākums piedalīties līgumā paredzētajos
aktīvajos nodarbinātības pasākumos. Savukārt saskaņā ar likuma 14.panta
pirmās daļas 1.punktu bezdarbniekam ir pienākums patstāvīgi un ar NVA
palīdzību meklēt darbu, tādēļ nepieciešams izdarīt grozījumus likumā,
aizstājot aktīvo nodarbinātības pasākumu individuālā plānojuma līgumu ar
individuālo darba meklēšanas plānu, kas noteiks bezdarbnieka pasākumus
aktīvai darba meklēšanai, tai skaitā, iesaistīšanos aktīvajos nodarbinātības
pasākumos. Lai motivētu bezdarbnieku aktīvi meklēt darbu un veicinātu viņa
līdzdarbību konkurētspējas paaugstināšanai darba tirgū, kā bezdarbnieka
pienākums jāparedz viņa piedalīšanās (priekšlikumu iesniegšana aģentūrā)
individuālā darba meklēšanas plāna izstrādē. |
|
|||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts izstrādāts, lai regulētu šādus jautājumus: 1) pasākumu, kas tiek organizēti bezdarbnieku un darba meklētāju
konkurētspējas paaugstināšanai, veidu noteikšana; 2) attiecībā uz personu pēc bērnu kopšanas atvaļinājuma (bērnu kopšanas
perioda beigām), pasākumā iesaistīšanas termiņa pagarināšana no diviem uz
sešiem mēnešiem; 3) bezdarbnieka tiesību noteikšana saņemt stipendiju neformālās
izglītības ieguves laikā; 4) aktīvo nodarbinātības pasākumu individuālā plānojuma līguma aizstāšana
ar individuālo darba meklēšanas plānu, kur tiks noteikti pasākumi aktīvai
darba meklēšanai; 5) aktīvo nodarbinātības pasākumu finansēšanas noteikšana no valsts
pamatbudžeta un no nodarbinātības speciālā budžeta; 6) Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras darbības finansēšanas
noteikšana un bezdarba samazināšanas preventīvo pasākumu finansēšanas
noteikšana no valsts pamatbudžeta, sākot ar 2007.gada 1.janvāri; 7) atsevišķu likuma noteikumu precizēšana. |
|
|||||||||
3. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojektā paredzēts novērst likumā lietotās terminoloģijas
neatbilstību ar citiem normatīvajiem aktiem, kas veicinās tiesību normu
sakārtošanu. |
|
|||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni būs netieša, jo
attiecas tikai uz bezdarbniekiem, kas iesaistījušies profesionālajā apmācībā,
pārkvalifikācijā un kvalifikācijas paaugstināšanā, kā arī neformālās
izglītības ieguvē. Normatīvā akta projekts netieši uzlabos situāciju vienlīdzīgas attieksmes
jomā attiecībā uz sieviešu un vīriešu integrāciju darba tirgū. Normatīvā akta
projekts izstrādāts, ievērojot dzimumu līdztiesības principu, jo darba
zaudēšanas gadījumā, gan vīriešiem, gan sievietēm bezdarbnieka statusa
piešķiršana un viņu iesaistīšana aktīvajos nodarbinātības pasākumos, tiek
nodrošināta pēc vienādiem nosacījumiem. |
|
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
|
|||||
Valsts
speciālais budžets* |
|
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: - aktīvo nodarbinātības pasākumu finansēšana |
1327,1 |
+609,8 |
+609,8 |
+609,8 |
+609,8 |
|
|||||
- bezdarba
samazināšanas preventīvo pasākumu finansēšana - Profesionālās karjeras izvēles valsts
aģentūras uzturēšana |
609,8 |
-609,8 |
-609,8 |
-609,8 |
-609,8 |
|
|||||
-stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā apmaksa |
0 |
+68,8** |
+68,8** |
+68,8** |
+68,8** |
|
|||||
3.
Finansiālā ietekme |
- |
-68,8 |
-68,8 |
-68,8 |
-68,8 |
|
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi |
Prognozējamie
kompensējošie pasākumi 2007.gadā un turpmāk: Finansējuma 68 812,5 Ls apmēru bezdarbnieku stipendijām neformālās izglītības ieguves laikā plānots nodrošināt no valsts speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta apakšprogrammas 04.02.00 Nodarbinātības speciālais budžets. Finansējuma apmērs bezdarbnieku stipendijām profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos tiek noteikts 2004.gada līmenī 559 664 Ls apmērā un tas proporcionāli samazināsies par 68 812,5 Ls, pārstrukturējot finansējumu bezdarbnieku stipendijām profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumiem un neprasot papildus valsts budžeta finanšu līdzekļus. |
|
|||||||||
Valsts
pamatbudžets: |
|
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: |
|
|
|
|
|
|
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: - aktīvo nodarbinātības pasākumu finansēšana *** |
3427,8 |
-609,8 |
-609,8 |
-609,8 |
-609,8 |
|
|||||
- bezdarba
samazināšanas preventīvo pasākumu finansēšana - Profesionālās karjeras izvēles valsts
aģentūras uzturēšana **** |
0 |
+609,8 |
+609,8 |
+609,8 |
+609,8 |
|
|||||
-stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā apmaksa |
255,5 |
-255,5 |
-255,5 |
-255,5 |
-255,5 |
|
|||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
+255,5 |
+255,5 |
+255,5 |
+255,5 |
|
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi |
Prognozējamie
kompensējošie pasākumi 2007.gadā un turpmāk: Sākot ar 2007.gada 1.janvāri Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras darbība tiks finansēta no valsts pamatbudžeta, nevis no nodarbinātības speciālā budžeta, kompensējot to ar aktīvo nodarbinātības pasākumu finansējumu. Profesionālās
karjeras izvēles valsts aģentūras finansējums no valsts
speciālā budžeta apakšprogrammas 04.02.00 Nodarbinātības speciālais budžets
2006.gadā - 609 800 Ls, bet
2007.gadā un turpmāk no valsts pamatbudžeta programmā 07.00.00 Darba tirgus
administrēšana izveidotās jaunas apakšprogrammas - 609
800 Ls. Ar 2007.gadu un
turpmāk samazināsies aktīvo nodarbinātības pasākumu finansējums no valsts
pamatbudžeta (apakšprogramma
07.03.00 Darba prasmju apguve un atjaunošana) par 609 800 Ls, bet
palielināsies aktīvo nodarbinātības pasākumu finansējums no nodarbinātības
speciālā budžeta (apakšprogramma 04.02.00 Nodarbinātības speciālais budžets) par 609
800 Ls. Kopējais
finansējums no valsts budžeta (valsts pamatbudžets un nodarbinātības
speciālais budžets) aktīviem nodarbinātības pasākumiem nemainās. |
|
|||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Stipendija neformālās izglītības ieguves laikā tiek plānota kā bezdarbnieka uzturēšanas izdevumi bezdarbniekam izglītības ieguves vietā vidēji 1,90 Ls dienā (ietver divu ēdienreižu vidējās izmaksas, jo bezdarbnieks apmācību vietā uzturas 8 stundas - 0,95 Ls x 2 ēdienreizes). 2006.gada aprēķins: Apmācības ilgums 21 diena x 1,90 Ls dienā = 39,90 Ls x 62% = 24,38 Ls jeb noapaļojot 25 Ls mēnesī. (vidēji 1,19 Ls dienā). Stipendiju neformālās izglītības ieguves
laikā plānots ieviest sākot ar 2006.gada 1.aprīli. Bezdarbnieks neformālās izglītības ieguves laikā vidēji mācās 4,96 stundas dienā,
savukārt bezdarbnieks profesionālās apmācības laikā mācās 8 stundas dienā. Tādējādi stipendija bezdarbnieku neformālās izglītības ieguves laikā bezdarbniekam tiek nodrošināta 62%
apmērā no bezdarbniekam profesionālās apmācības laikā paredzētā stipendijas
apmēra. Stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā plānots nodrošināt no
valsts pamatbudžetā esošā Eiropas Sociālā fonda nacionālās programmas
projektā Apmācība bezdarbnieku un darba meklētāju konkurētspējas nodrošināšanai
paredzētajiem līdzekļiem, novirzot valūtas kursa svārstību rezultātā papildus
pieejamos finanšu resursus un daļēji pārplānojot projekta aktivitātes.
Plānots, ka stipendijām nepieciešamā finansējuma apmērs 2006.gadā sākot no
1.aprīļa būs 255 488 Ls - vidēji 6 813 bezdarbnieki mācīsies 1,5 mēnešus x 25 Ls = 255 488
Ls. Minētās izmaiņas neprasa papildus valsts budžeta finanšu resursus. Stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā finansējums 255 488 Ls
apmērā ir paredzēts likumā Par valsts budžetu 2006.gadam. Plānotais
finansējums 2007.gadā un turpmāk: Finansējuma apmēru bezdarbnieku stipendijām neformālās izglītības
ieguves laikā plānots nodrošināt: ** - no valsts speciālā sociālās
apdrošināšanas budžeta apakšprogrammas 04.02.00 Nodarbinātības speciālais
budžets - finansējuma apmērs saglabājas noteikts 2004.gada līmenī (izdevumi
bezdarbnieku stipendijām pirms Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma
uzsākšanas). vidēji 1 835 bezdarbnieki mācīsies 1,5 mēnešus x 25 Ls=68 812,5 Ls. Finansējuma apmērs bezdarbnieku stipendijām profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumos tiek noteikts 2004.gada līmenī- 559 664 Ls apmērā un tas proporcionāli samazināsies par 68 812,5 Ls un neprasīs papildus valsts budžeta fina nšu resursus, un tiks nodrošināta piešķirto valsts speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta līdzekļu ietvaros. Bezdarbnieku stipendijas neformālās izglītības ieguves laikā sākot ar 2007.gadu nav paredzēts finansēt no valsts pamatbudžeta. |
|
|||||||||
6. Cita
informācija |
* - Aktīvo nodarbinātības pasākumu un bezdarba samazināšanas preventīvo pasākumu finansēšana 10% apmērā no gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktā nodarbinātības speciālā budžeta līdzekļu kopējā apmēra (apakšprogramma 04.02.00 Nodarbinātības speciālais budžets). Finansējums aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem 1327,1 tūkst. Ls apmērā un bezdarba samazināšanas preventīvajiem pasākumiem 609,8 tūkst. Ls apmērā ir paredzēts likumā Par valsts budžetu 2006.gadam. *** - Aktīvo nodarbinātības pasākumu finansēšana no valsts pamatbudžeta (apakšprogramma 07.03.00 Darba prasmju apguve un atjaunošana) 2006.gadā - 3427,8 tūkst. Ls. Finansējums ir paredzēts likumā Par valsts budžetu 2006.gadam. **** - 2007.gadā Labklājības ministrijas pamatbudžetā tiks izveidota atsevišķa apakšprogramma Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras uzturēšanai, sadalot aktīvo nodarbinātības pasākumu finansēšanas apakšprogrammas 07.03.00 Darba prasmju apguve un atjaunošana finansējumu 3427,8 tūkst. Ls. divās daļās: Profesionālās karjeras izvēles valsts aģentūras uzturēšanai 609,8 tūkst. Ls un 07.03.00 Darba prasmju apguve un atjaunošana 2818,0 tūkst. Ls. Paredzētās izmaiņas neprasa papildus valsts budžeta finanšu resursus.
Lai racionāli tiktu izmantoti finanšu līdzekļi, ņemot vērā valsts speciālā
sociālās apdrošināšanas budžeta apakšprogrammas 04.02.00 Nodarbinātības
speciālais budžets plānotos ieņēmumus un paredzēto finansējumu valsts
pamatbudžeta apakšprogrammā 07.03.00 Darba prasmju apguve un atjaunošana,
katru gadu tiks plānots, kādi likumā paredzētie aktīvie nodarbinātības
pasākumi tiks finansēti no valsts pamatbudžeta un kādi no nodarbinātības
speciālā budžeta. Stipendiju neformālās izglītības ieguves laikā 2006.gadā plānots
nodrošināt no Eiropas Sociālā fonda nacionālās programmas projektā Apmācība
bezdarbnieku un darba meklētāju konkurētspējas nodrošināšanai paredzētajiem
līdzekļiem, pārplānojot projekta aktivitātes. Minētās izmaiņas neprasa
papildus valsts budžeta finanšu resursus. Pēc Eiropas Sociālā fonda
nacionālās programmas projekta ieviešanas beigām, sākot ar 2007.gadu, pie nosacījuma,
ja minētās aktivitātes nākamajā programmēšanas periodā turpmāk netiek
līdzfinansētas no Eiropas Savienības līdzekļiem, stipendijas neformālās
izglītības ieguves laikā plānots nodrošināt no valsts speciālā sociālās
apdrošināšanas budžeta apakšprogrammas 04.02.00 Nodarbinātības speciālais
budžets katru gadu 68,8 tūkst. latu apmērā. Bezdarbnieku apmācības pasākumi
un stipendijas līdz struktūrfondu ieviešanas uzsākšanai jau tika finansētas
no minētā finansēšanas avota. Likuma īstenošana tiks nodrošināta piešķirto valsts budžeta līdzekļu
ietvaros. |
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
||||||||||
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Sagatavots likumprojekts Grozījumi likumā Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam un abi likumprojekti ir izskatāmi vienlaicīgi. Tiks sagatavoti šādi Ministru
kabineta noteikumu projekti: Grozījumi ministru kabineta 2003.gada 20.janvāra noteikumos Nr.25 Kārtība, kādā piešķirama stipendija un īres vai transporta izdevumu
kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un
kvalifikācijas paaugstināšanas laikā un nosakāms stipendijas un kompensācijas
apmērs; Grozījumi Ministru kabineta
2003.gada 17.jūnija noteikumos Nr.309 Aktīvo nodarbinātības pasākumu
organizēšanas un finansēšanas kārtība un aktīvo nodarbinātības pasākumu
realizētāju izvēles principi. Minētie noteikumu projekti tiks iesniegti Ministru kabinetā pēc
likuma pieņemšanas Saeimā 1.lasījumā. |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts
|
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts ir saistīts
ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma prasībām brīvas pakalpojumu aprites
principa piemērošanai, saskaņā ar kuru citā dalībvalstī reģistrēts komersants
(pakalpojumu sniedzējs), kas ieguvis kvalifikāciju pakalpojuma sniegšanai
attiecīgajā dalībvalstī, nav pakļaujams atkārtotai kvalifikācijas pārbaudei
(licencēšanai Latvijas Republikā), ja šo pakalpojumu sniegšanai nav pastāvīgs
raksturs. |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
Attiecīgie
EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas
spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|||||||
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
|
||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas projekta izstrādes gaitā ir veiktas ar Nacionālo
trīspusējās sadarbības padomi - Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību un
Latvijas Darba devēju konfederāciju. |
|
|||||||||
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība un Latvijas Darba devēju
konfederācija atbalsta izstrādāto projektu. |
|
|||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Grozījumi likumprojektā ievietoti NVA mājas lapā www.nva.lv, sadaļā Aktualitātes. |
|
|||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas projekta izstrādes gaitā ir veiktas ar ES Phare 2002.gada
Nacionālās programmas projekta Nodarbinātības stratēģija (institūciju
stiprināšana) ietvaros noslēgtā starptautiskā sadarbības (twinning) līguma
ekspertiem. |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu valsts institūciju izveidošana nav
nepieciešama. Esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā
arī būs pieejams NVA mājas lapā www.nva.lv,
sadaļā Aktualitātes. |
||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts neparedz indivīda tiesību ierobežojumus. |
||||||||||
4. Cita informācija |
- |
||||||||||