Rīgā
2006.gada 16.martā.
Nr._____________
Pilsonības likuma izpildes komisija
lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā komisijas izstrādāto
likumprojektu Par Mihaila Jefremenko atzīšanu par Latvijas pilsoni.
Komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Pilsonības likuma
izpildes komisijai.
Komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu bez atkārtotas izskatīšanas
atbildīgajā komisijā un iekļaut to Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai
pirmajā lasījumā.
Komisija ierosina atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1) likumprojekts uz 1 lpp.;
2) likumprojekta anotācija uz 3 lpp.;
3) pievienotie dokumenti uz 12 lpp.
Cieņā,
komisijas priekšsēdētāja Anta Rugāte
Par
Mihaila Jefremenko atzīšanu par Latvijas pilsoni
Atzīt Mihailu Jefremenko
(personas kods 250980-14655) par Latvijas pilsoni.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Likumprojekts
Par Mihaila Jefremenko atzīšanu par Latvijas pilsoni
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai atzītu Ukrainas pilsoni Mihailu Jefremenko par Latvijas
pilsoni. Mihails Jefremenko ir dzimis 1980.gada 25.septembrī, Kijevā. Kopš 12 gadu vecuma aktīvi nodarbojas ar moderno pieccīņu un paukošanu. 2001.gadā absolvēja Ukrainas Nacionālo fizkultūras un sporta universitāti. 1998.gada pasaules čempions junioriem stafetē un komandu cīņā modernajā pieccīņā. Eiropas čempionātu junioriem medaļnieks 1999., 2000., 2001.gadā. No 2003.gada sadarbojas ar Latvijas Modernās pieccīņas federāciju, trenē nacionālo izlasi. Viņa vadībā Latvijas pārstāve Jeļena Vrubļevska Atēnu Olimpiskajās spēlēs izcīnīja augsto 2.vietu, bet Deniss Čertkovskis 4.vietu. 2005.gadā Eiropas čempionātā D.Čertkovskis sasniedza 2.vietu, J.Vrubļevska 3.vietu. M.Jefremenko savu nākotni saista ar Latviju un to pauda Pilsonības likuma izpildes komisijas sēdē. Līdztekus trenera darbam M.Jefremenko aktīvi trenējas un gatavojas startēt sacensībās Latvijas komandas sastāvā. Latvijas Olimpiskā komiteja, Latvijas Sporta Federāciju padome, Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta pārvalde un Latvijas Modernās pieccīņas federācija atbalsta un lūdz atzīt Mihailu Jefremenko par Latvijas pilsoni. Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Sporta apakškomisija 2006.gada 7.februārī tikās ar pilsonības pretendentu un neiebilst pret Latvijas pilsonības atzīšanu M.Jefremenko, atzīmējot, ka viņš būtu ļoti noderīgs Latvijas sportam gan kā treneris, gan kā sportists. Pilsonības
likuma izpildes komisijas sēdē M.Jefremenko apliecināja savu gatavību
vērsties Ukrainas vēstniecībā un uzsākt atteikšanās procedūru no Ukrainas
pilsonības. Ņemot vērā M.Jefremenko nopelnus, trenējot Latvijas izlasi, kā
arī iespējamo turpmāko ieguldījumu modernās pieccīņas un paukošanas attīstībā
Latvijā, Pilsonības likuma izpildes komisija vienbalsīgi atbalstīja
M.Jefremenko atzīšanu par Latvijas pilsoni. |
|||||
Likumprojekts paredz atzīt Mihailu
Jefremenko, personas kods 250980-14655, par Latvijas pilsoni. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
|
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta
noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Latvijas Olimpiskā komiteja Latvijas Sporta Federāciju padome Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta pārvalde Latvijas Modernās pieccīņas federācija |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta Latvijas pilsonības atzīšanu
Mihailam Jefremenko |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi nav veikti |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma tekstu publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums
viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Cita informācija |
|