Grozījumi Reģionālās attīstības
likumā
Izdarīt Reģionālās attīstības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 9.nr.; 2003, 2., 6.nr.;
2005, 7., 8.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 2.1 un 2.2 pantu šādā redakcijā:
"2.1 pants. Plānošanas reģiona jēdziens
Plānošanas reģions ir atvasināta
publisko tiesību juridiskā persona, kas ar lēmējorgāna Plānošanas reģiona
attīstības padomes un tā izveidotas administrācijas (aģentūras) starpniecību
nodrošina likumos noteikto funkciju izpildi.
2.2 pants. Plānošanas reģiona kompetence
Plānošanas reģions nodrošina
reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes
iestāžu sadarbību."
2. Izteikt 5.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Plānošanas reģioni ir Kurzemes
plānošanas reģions, Latgales plānošanas reģions, Rīgas plānošanas reģions,
Vidzemes plānošana reģions un Zemgales plānošanas reģions."
3. Izslēgt 18.panta pirmajā daļā vārdus "un
pilda Publisko aģentūru likumā noteiktās aģentūras padomes funkcijas".
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 10.punktu šādā
redakcijā:
"10. Plānošanas reģiona attīstības padome
līdz 2006.gada 1.jūlijam izveido šā likuma 18.pantā noteikto Plānošanas reģiona
attīstības aģentūru."
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis
Likumprojekts Grozījumi Reģionālās attīstības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
1.
Reģionālās attīstības likuma 5.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka reģionālās
attīstības plānošanai, koordinācijai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai
pašvaldības izveido piecus plānošanas reģionus Kurzemes reģionu, Latgales
reģionu, Rīgas reģionu, Vidzemes reģionu un Zemgales reģionu. Ministru
kabinetam saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmes 58.pantu padotā valsts
pārvalde iedalās: tiešajā pārvaldē (visas institūcijas, kas
juridiski pieder pie sākotnējās publisko tiesību juridiskās personas
"Latvijas Republika"), pastarpinātajā pārvaldē (visas institūcijas,
kas juridiski pieder pie visām pārējām publisko tiesību juridiskām
personām). Reģionālās attīstības likumā nav noteikts
plānošanas reģiona statuss, kas ļautu noteikt šīs iestādes atrašanās vietu
valsts pārvaldes iestāžu sistēmā un identificēt tās atbildības apjomu valsts
pārvaldes funkciju izpildē saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā
noteikto. 2.
Atbilstoši Reģionālās attīstības likuma 18.panta pirmajai daļai plānošanas
reģiona attīstības padome izveido Plānošanas reģiona attīstības aģentūru, kas
darbojas saskaņā ar Publisko aģentūru likumu. Šobrīd plānošanas reģionu attīstības padomju
darbību nodrošina biedrības vai nodibinājumi (izņemot Zemgales plānošanas
reģionu attīstības padomi, kura savu mērķu sasniegšanai izveidojusi
pašvaldību iestādi), kas pilda valsts pārvaldes funkcijas un darbojas saskaņā
ar Biedrību un nodibinājumu likumu. Minētais
ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto, ka valsts pārvaldes
funkcijas pilda valsts pārvaldes iestādes. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
1. Likumprojektā ir precizēts plānošanas reģiona statuss valsts
pārvaldē, kas atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam. 2. Ar pārejas noteikumu punktu tiek noteikts, ka valsts pārvaldei
raksturīgo funkciju izpildei jāizveido pastarpinātās valsts pārvaldes
iestādes plānošanas reģionu attīstības aģentūras. |
3.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību
|
|
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts pozitīvi ietekmēs
makroekonomiskās vides uzlabošanos. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Palielināsies iespējas piesaistīt nozīmīgus
valsts, Eiropas Savienības un ārvalstu finansu līdzekļus reģionā, līdz ar to
uzlabojot uzņēmējdarbības vidi un tautsaimniecības attīstību kopumā, veicinot
attīstīt jaunas darbavietas un nodarbinātību. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Uzlabosies sociālā vide. |
4.Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst.latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.Izmaiņas valsts budžeta izdevumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.Izmaiņas pašvaldību budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.Finansiāla ietekme |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5.Detalizēts finansiāla pamatojuma aprēķins |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6.Cita informācija |
Citas informācijas nav |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajāmsaistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3.Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4.Atbilstības izvērtējums |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, doktrīnas u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst) |
Komentāri |
|
5.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas
Pašvaldību savienību un Latvijas Lielo pilsētu asociāciju. |
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Pašvaldības savienība atbalsta
likumprojekta virzību un Latvijas Lielo pilsētu asociācija konceptuāli
atbalsta likumprojekta virzību. |
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedriskās informēšanas pasākumi nav
veikti. |
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1.Kā tiks nod
rošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Atbilstoši Reģionālās attīstības likuma
18.panta prasībām tiek izveidotas plānošanas reģiona attīstības aģentūras,
vienlaicīgi reorganizējot tās institūcijas (pašvaldības iestāde, biedrības,
nodibinājumi), kuras izpildīja plānošanas reģiona attīstības padomes
uzdevumus, kurus saskaņā ar Reģionālās attīstības likumu bija jāizpilda
plānošanas reģionu attīstības aģentūrām. |
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī NAIS. |
3.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežos indivīda
tiesības. |
4.Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Kučinskis |
A.Pīlēģis |
A.Stucka |
L.Ancāne |
A.Šults |
16.02.2006 12:00
817
A.Šults7770452; arnis.sults@raplm.gov.lv