Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1.
Papildināt kodeksu ar 103.8 un 103.9 pantu šādā
redakcijā:
"103.8 pants.
Līdzāspastāvēšanas nodrošināšanas kārtības pārkāpšana, veicot darbības ar
ģenētiski modificētiem kultūraugiem
Par
ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšanu, nereģistrējoties Valsts augu
aizsardzības dienestā,
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz četrsimt piecdesmit latiem,
bet juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par
ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšanu, neievērojot līdzāspastāvēšanai
noteiktās prasības,
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz četrsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām
personām no divsimt līdz tūkstoš latiem.
Par
ģenētiski modificēto kultūraugu šķirņu sēklu aprites prasību pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz četrsimt piecdesmit latiem,
bet juridiskajām personām no simt līdz tūkstoš latiem.
Par šā
panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie
izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām
personām no divsimt līdz piecsimt, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz
trīstūkstoš latiem.
103.9 pants. Ģenētiski modificētās gatavās produkcijas
uzglabāšanas, sagatavošanas, saiņošanas un transportēšanas prasību pārkāpšana
Par
ģenētiski modificētās gatavās produkcijas uzglabāšanas, sagatavošanas, saiņošanas
un transportēšanas prasību pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz četrsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no divsimt līdz tūkstoš latiem."
2. Papildināt 230.panta pirmo
daļu aiz skaitļa "103.6" ar skaitli "103.9".
3.
Aizstāt 230.5 panta pirmajā daļā vārdu un skaitli "un 103.7"
ar skaitļiem un vārdu "103.7 un 103.8".
Likums
stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 12.marta
Direktīvas 2001/18/EK par ģenētiski modificētu organismu apzinātu izplatīšanu
vidē un Padomes Direktīvas 90/220/EEK atcelšanu Komisijas deklarācija
22.pantu, Eiropas Savienības dalībvalstis nevar aizliegt, ierobežot vai kavēt
tādu produktu laišanu tirgū, kas satur ģenētiski modificētos organismus, ja
tie atbilst šīs direktīvas prasībām. Nosacījumu izstrāde ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas
nodrošināšanai ar konvenciālo un bioloģisko lauksaimniecībai ir katras
dalībvalsts kompetencē. Eiropas Komisija ir izstrādājusi vadlīnijas Eiropas
Komisijas 2003.gada 23.jūlija rekomendācija Nr.2003/556EK par vadlīnijām
valstu stratēģiju un paraugprakses izstrādei, lai nodrošinātu ģenētiski
modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanu tradicionālajai un bioloģiskajai
lauksaimniecībai. Lai ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšana neapdraudētu bioloģisko un
konvenciālo lauksaimniecību un novērstu iespējamo ietekmi uz cilvēku veselību
un vidi, ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Prasības
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai, kā arī
uzraudzības un kontroles kārtība. Lai noteiktu sodus par ģenētiski modificēto
kultūraugu līdzāspastāvēšanas nodrošināšanas kārtības pārkāpšanu, ir
nepieciešami grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai noteiktu sodus par līdzāspastāvēšanas
nodrošināšanas kārtības pārkāpšanu, veicot darbības ar ģenētiski modificētiem
kultūraugiem. Sodi paredzēti par ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšanu
bez reģistrēšanās, par ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšanu, neievērojot
līdzāspastāvēšanai noteiktās prasības, par ģenētiski modificēto kultūraugu
šķirņu sēklu aprites prasību pārkāpšanu, par ģenētiski modificētās gatavās
produkcijas uzglabāšanas, sagatavošanas, saiņošanas un transportēšanas
prasību pārkāpšanu. Audzējot ģenētiski modificētos kultūraugus nepieciešams stingri ievērot
prasības, kas noteiktas līdzāspastāvēšanas nodrošināšanai. Tādējādi, lai
ģenētiski modificēto kultūraugu audzēšana neradītu ekonomiskos zaudējumus un
draudus apkārtējai videi, nepieciešams stingri ievērot prasības un kārtību,
kas noteiktas, audzējot ģenētiski modificētos kultūraugus. Ņemot vērā to,
kādus ekonomiskos zaudējumus un ietekmi uz vidi var radīt piesārņojums ar
ģenētiski modificētajiem kultūraugiem, arī sodiem ir jābūt adekvātiem. |
||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts ietekmēs lauksaimniecības
produkcijas ražotājus. Par ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanas
nodrošināšanas kārtības pārkāpšanu, tiks noteikti administratīvie
sodi. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais 2006.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
2007. |
2008. |
2009. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Prognozējams valsts budžeta ieņēmumu pieaugums. (Precīzu ieņēmumu apjomu
šobrīd nav iespējams noteikt) |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Prognozējama finansiāla ietekme. (Precīzu finansiālo ietekmi šobrīd nav
iespējams noteikt) |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Tā kā nav iespējams prognozēt iespējamo ģenētiski modificēto kultūraugu
audzētāju un pārkāpumu skaitu, nevar veikt valsts budžeta ieņēmumu pieauguma
aprēķinu. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts
|
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas Komisijas 2003.gada 23.jūlija ieteikumi Nr.2003/556EK par
vadlīnijām valstu stratēģiju un paraugprakses izstrādei, lai nodrošinātu
ģenētiski modificēto kultūraugu līdzāspastāvēšanu tradicionālajai un
bioloģiskajai lauksaimniecībai
|
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Projekts saskaņots ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome atbalsta projekta tālāku
virzību pašreizējā redakcijā. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi
nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses nav vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Izpildi nodrošinās Valsts augu aizsardzības dienests un Pārtikas un
veterinārais dienests. Jaunas institūcijas veidotas netiks. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma grozījumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti Latvijas Vēstnesī. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
01.02.2006. 13:40
909
I.Jēkabsone
7027360, Ineta.Jekabsone@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
I.Jēkabsone |