Likumā ir lietoti šādi
termini:
1) koncesija pilnvarojums, ko
koncedents ar koncesijas līgumu piešķir koncesionāram, ievērojot koncesijas
līgumā ietvertos termiņus un nosacījumus, kur koncesionārs koncesijas līguma
ietvaros uzņemas visus ar pilnvarojuma izpildi saistītos riskus vai daļu no
šiem riskiem. Pilnvarojumu
var piešķirt:
a) būves koncesijas gadījumā lai būvētu jaunus
infrastruktūras objektus vai sistēmas vai šos darbus veiktu kopā ar
būvprojektēšanu, modernizāciju vai paplašināšanu, vai
esošo infrastruktūras objektu vai sistēmu atjaunošanu, modernizāciju vai
paplašināšanu, par atlīdzību saņemot tiesības ekspluatēt būvi, kas veidota
atbilstoši koncedenta prasībām, vai šīs tiesības kopā ar samaksu,
b) pakalpojumu koncesijas gadījumā lai
nodrošinātu publiskos pakalpojumus, par atlīdzību saņemot tiesības izmantot
pakalpojumu vai šīs tiesības kopā ar samaksu;
2) koncesijas līgums rakstiski noslēgts līgums
starp koncedentu un koncesionāru, kas nosaka koncesijas izpildes termiņu un
nosacījumus;
3) koncesionārs
pretendents, kas noslēdzis koncesijas līgumu;
4) koncedents
pasūtītājs Publisko iepirkumu
likuma izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par
iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē;
5) pretendents fiziskā vai juridiskā persona
vai šādu personu apvienība, kas piedalās koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procesā.
Likuma mērķis ir:
1) veicināt valsts un privātās
partnerības izmantošanu;
2) skaidrot koncesijas jēdzienu;
3) noteikt koncedenta
pilnvaru apjomu, veicot koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru, kā arī slēdzot koncesijas līgumu;
4) identificēt jomas, kurās
var slēgt koncesijas līgumu;
5) noteikt atklātu
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, kas pamatotos uz
pretendentu brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi;
6) noteikt koncesijas
līguma pamatprincipus.
(1) Koncedents
piemēro šo likumu, ievērojot vienlīdzīgas attieksmes, nediskriminācijas,
proporcionalitātes un atklātības principu.
(2) Informācijas
apmaiņa starp koncedentu un pretendentu notiek rakstiski vai elektroniski
saskaņā ar šo likumu.
4.pants. Koncesijas
piešķiršanas jomas
Koncesijas var piešķirt visās tautsaimniecības
jomās.
5.pants. Izņēmuma
gadījumi attiecībā uz koncesijas izpildes nosacījumiem
Šo likumu nepiemēro
gadījumos, ja koncedents slēdz koncesijas līgumu par:
1) koncesiju, kas attiecas galvenokārt uz
darbībām, ko šis koncedents veic, lai nodrošinātu elektronisko sakaru tīklus
vai arī nodrošinātu vienu vai vairākus elektronisko sakaru pakalpojumus;
2) koncesiju, kurai
saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem Ministru kabinets nosaka
slepenības režīmu, vai ja koncesijas līguma izpilde saistīta ar speciāliem
valsts noslēpuma aizsardzības pasākumiem, kā arī ja tas ir nepieciešams būtisku
valsts interešu aizsardzībai;
3) koncesiju, kurai koncesijas līgumu slēdz
saskaņā ar citu procedūru noteikumiem, kas paredzēti:
a) līgumā, kas noslēgts
starp Latviju un trešo valsti par koncesiju, kura nepieciešama šā starptautiskā
līguma dalībvalstu kopīga projekta īstenošanai vai izmantošanai. Koncedents par
šiem koncesijas līgumiem paziņo Eiropas Komisijai,
b) starptautiskā līgumā par
karaspēka izvietošanu. Procedūru noteikumus attiecina uz organizācijām Latvijā
vai trešajā valstī,
c) starptautiskas
organizācijas reglamentētos koncesiju
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras noteikumos attiecībā uz projektiem, kurus
tā finansē.
6.pants. Lēmuma
pieņemšana par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
uzsākšanu
(1) Lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
uzsākšanu pieņem:
1) Ministru kabinets, ja koncesijas līgumu slēdz
koncedents, izņemot šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētās personas;
2) pašvaldības dome (padome), ja koncesijas līgumu
slēdz pašvaldība, pašvaldības iestāde vai pašvaldības vai tās padotībā esoša
institūcija, privāto tiesību subjekts, kas ir koncedents un atrodas šajā punktā
minēto institūciju izšķirošā ietekmē vai kura darbību vairāk par
50 procentiem finansē šajā punktā minētās institūcijas vai citi privāto
tiesību subjekti;
3) sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, ja attiecīgais
pakalpojumu sniedzējs nav ne publiska institūcija, ne publiskas institūcijas
uzņēmums likuma "Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām"
izpratnē.
(2) Lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā
minētajos gadījumos pieņem, pamatojoties uz finanšu un ekonomiskiem aprēķiniem,
ja no tiem izriet, ka projekta realizācija, izmantojot koncesiju, ir
izdevīgāka. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek veikti finanšu un
ekonomiskie aprēķini, un to saturu.
(3) Lēmums par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu ir vispārpieejama informācija.
7.pants. Koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšana
(8) Šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu komisija
nosūta publicēšanai laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievieto
koncedenta mājas lapā internetā vai attiecīgās pašvaldības padomes vai domes,
vai attiecīgās ministrijas mājas lapā internetā.
Komisija veic koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūru šādos posmos:
1) informatīvā paziņojuma par uzaicinājumu piedalīties koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūrā publicēšana;
2) koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikuma
izstrāde;
3) pretendentu pirmskvalifikācija (ja komisija uzskata, ka tā ir
nepieciešama);
4) piedāvājumu iesniegšana;
5) piedāvājumu izvēle;
6) koncesijas līguma projekta saskaņošana un noslēgšana.
9.pants. Koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikuma
izstrāde un pretendentu izslēgšanas nosacījumi
(1) Ja tiek veikta pretendentu pirmskvalifikācija, koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikumā ietver:
1) uzaicinājumu piedalīties koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā, un tajā norāda šādu
informāciju:
a) laiks un vieta, kurā jāiesniedz pretendentu pieteikumi, ņemot vērā
šā likuma 10.pantā minētos iesniegšanas termiņus,
b) iesniedzamo dokumentu saraksts,
c) to kritēriju kopums, kuriem pretendentiem ir jāatbilst, lai viņi tiktu
uzaicināti iesniegt piedāvājumus koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanai,
atbilstoši šā likuma 11.panta pirmajai daļai,
d) laikposms, kurā komisija plāno atlasīt pretendentus,
e) metode, laiks un vieta pretendentu pirmskvalifikācijas rezultātu
paziņošanai,
f) indikatīvs laika grafiks turpmākajiem koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras posmiem;
2) uzaicinājumu iesniegt piedāvājumus, tajā
norādot šā panta otrajā daļā minēto informāciju.
(2) Ja pretendentu pirmskvalifikācija netiek veikta, koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras nolikumā norāda šādu informāciju:
1) laiks un vieta,
kurā jāiesniedz pretendentu piedāvājumi koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanai, ņemot vērā šā likuma 10.pantā minētos iesniegšanas termiņus;
2) iesniedzamo
dokumentu saraksts;
3) šā likuma
11.panta pirmajā daļā norādītie vispārīgie kritēriji;
4) koncesijas
apjoms, kurā noteiktas nepieciešamajiem darbiem un pakalpojumiem izvirzītās
prasības, šo darbu un pakalpojumu mērķis un, ja nepieciešams, norādītas
izmantojamās metodes un resursi, kā arī paredzamais darbu vai pakalpojumu
standarts;
5) drošības un vides
aizsardzības nosacījumi;
6) koncesijas līguma
projekts, kurā ietverti šā likuma 30.pantā minētie nosacījumi;
7) laikposms, kurā
komisija plāno izskatīt piedāvājumus;
8) piedāvājumu
izvērtēšanas kritēriji atbilstoši šā likuma 13.pantam;
9) metode, laiks un
vieta koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras rezultātu paziņošanai;
10) apstākļi, pie
kuriem piedāvājumus uzskata par neatbilstošiem koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumam;
11) termiņš, kādā
pēc rezultātu noteikšanas jāvienojas ar pretendentu par koncesijas līguma
noslēgšanu;
12) koncesijas
līguma noteikumi, kurus nedrīkst mainīt, saskaņojot koncesijas līgumu;
13) lai novērtētu
minimālās prasības attiecībā uz pretendenta saimniecisko un finansiālo
stāvokli, pretendentam jāuzrāda vai jāiesniedz vismaz viens no šādiem
dokumentiem:
a) pretendenta gada pārskats
vai apliecināts izraksts no gada pārskata par to pretendenta komercdarbības
daļu, kas attiecas uz paredzamo koncesiju, bet ne vairāk kā par trim
iepriekšējiem gadiem, ja publiskajos reģistros šī informācija nav pieejama,
b) izziņa par pretendenta
kopējo finanšu apgrozījumu vai finanšu apgrozījumu, kas saistīts ar attiecīgo
koncesiju, bet ne vairāk kā par trim iepriekšējiem gadiem,
c) citas ziņas saimnieciskā un
finansiālā stāvokļa raksturošanai, kas saistīts ar konkrēto koncesiju;
14) cita
informācija, ko komisija uzskata par nepieciešamu iekļaut koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā.
(3)
Ja koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras nolikumā paredz kādu no Komercdarbības atbalsta
kontroles likumā noteiktajiem atbalsta sniegšanas veidiem, atbalsta
piešķiršanai piemēro minētā likuma nosacījumus.
(4) Ja koncesijas
īstenošanai paredzēts piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus, komisija to
norāda koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā, vienlaikus norādot minēto līdzekļu
izmantošanas kārtību.
(5)
Koncedents koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā
var pieprasīt pretendentiem sniegt informāciju, kā arī izslēgt pretendentu no
dalības koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūrā, ja netiek
iesniegta šāda informācija:
1) informācija par to personu izglītību un
profesionālo kvalifikāciju, kuras ir atbildīgas par pakalpojumu sniegšanu vai
būvdarbu veikšanu;
2) informācija par sniegtajiem pakalpojumiem vai
veiktajiem būvdarbiem, kura papildināta ar izziņām un atsauksmēm par svarīgāko
darbu izpildi, bet ne vairāk kā par pieciem iepriekšējiem gadiem;
3) informācija par būvdarbu veikšanai
nepieciešamo tehniku un ražošanas iekārtām, kas pieder vai ir pieejamas
pretendentam;
4) informācija par
pakalpojumu sniegšanai nepieciešamajiem instrumentiem, ražošanas iekārtām un
telpām, kas pieder vai ir pieejamas pretendentam;
5) informācija par
pakalpojumu sniegšanā vai būvdarbu veikšanā iesaistīto personālu;
6) sniedzamo pakalpojumu
kvalitātes nodrošināšanas pasākumu apraksts;
7) apliecinājums par to,
kuru no līguma daļām pretendents plāno nodot apakšuzņēmējiem saskaņā ar
apakšlīgumu.
(6) Koncedents neizskata pretendenta
piedāvājumu vai arī izslēdz pretendentu no turpmākās dalības, ja:
1) pretendents ir pasludināts
par maksātnespējīgu, atrodas likvidācijas stadijā, tā saimnieciskā darbība ir
apturēta vai pārtraukta vai ir uzsākta tiesvedība par pretendenta darbības
izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu;
2) pretendentam ir nodokļu vai
valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi Latvijā vai citā valstī,
kurā tas reģistrēts;
3) likumā noteiktajā kārtībā
ir konstatēti pretendenta profesionālās darbības pārkāpumi pēdējo triju gadu
laikā no piedāvājuma atvēršanas dienas;
4) pretendents nav reģistrēts
likumā noteiktajos gadījumos un likumā noteiktajā kārtībā;
5) pretendentam nav preču
izcelsmes sertifikāta, kā arī licences vai sertifikāta noteiktu
pakalpojumu sniegšanai vai būvdarbu veikšanai, ja šādi sertifikāti vai licences
nepieciešamas saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem;
6) likumā noteiktajā kārtībā
ir konstatēts fakts par darba algas izmaksu bez nodokļu samaksas pēdējo triju
gadu laikā no piedāvājuma atvēršanas dienas.
(7) Lai izvērtētu
pretendentu saskaņā ar šā panta sesto daļu, koncedents var pieprasīt:
1) pretendenta apliecinājumu,
ka likumā noteiktajā kārtībā nav konstatēti tā profesionālās darbības
pārkāpumi;
2) licenci vai sertifikātu
noteiktu pakalpojumu sniegšanai vai būvdarbu veikšanai, ja šādi sertifikāti vai
licences nepieciešamas saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem.
10.pants. Pieteikumu un piedāvājumu iesniegšanas termiņi
(1) Ja tiek veikta
pretendentu pirmskvalifikācija, pieteikumu iesniegšanas termiņš ir vismaz
37 dienas no dienas, kad laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts
šā likuma 7.panta pirmajai daļai atbilstošs paziņojums. Piedāvājumu
iesniegšanas termiņš ir vismaz 40 dienas no dienas, kad pirmskvalifikāciju
izturējušajiem pretendentiem ir nosūtīts uzaicinājums iesniegt piedāvājumus.
(2) Ja pretendentu pirmskvalifikācija netiek veikta, piedāvājumu
iesniegšanas termiņš ir vismaz 52 dienas no dienas, kad šā likuma 7.panta
pirmajai daļai atbilstošs paziņojums publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis".
11.pants. Pretendentu
pirmskvalifikācija
(1) Ja koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras nolikums paredz pretendentu pirmskvalifikāciju, pretendenti
iesniedz kondecentam rakstisku apliecinājumu par gatavību piedalīties koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūrā. Apliecinājumā kandidāts norāda savu atbilstību šādiem
koncedenta izvirzītajiem pirmskvalifikācijas kritērijiem:
1) atbilstoša un pietiekama profesionālā kvalifikācija;
2) aprīkojuma un citu iekārtu pieejamība visu koncesijas ietvaros
plānoto darbību veikšanai pretendentu pirmskvalifikācijas laikā vai arī
argumentēta iespēja iegūt nepieciešamo aprīkojumu un citas iekārtas pēc
koncesijas līguma noslēgšanas;
3) atbilstošu finanšu resursu pieejamība (pašu kapitāls vai aizņemtais
kapitāls) visu koncesijas ietvaros plānoto darbību veikšanai pretendentu
pirmskvalifikācijas laikā vai arī argumentēta iespēja iegūt nepieciešamos
finanšu resursus pēc koncesijas līguma noslēgšanas;
4) atbilstoša vadības un organizatoriskā pieredze;
5) cita informācija, ko nosaka koncedents un kas ir būtiska konkrētas
koncesijas izpildei.
(2) Komisija,
atbilstoši norādot koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
nolikumā, patur tiesības pieprasīt piedāvājumus tikai no tiem pretendentiem,
kuri visvairāk atbilst pirmskvalifikācijas kritērijiem. Lai to noteiktu,
komisijas izveido to pretendentu sarakstu, kuri ir aicināti iesniegt
piedāvājumus. Kad beidzies pirmskvalifikācijas pieteikumu iesniegšanas termiņš,
komisija izvērtē pretendentus un 10 dienu laikā informē visus pretendentus
par tiem pretendentiem, kas uzaicināti iesniegt piedāvājumus.
(3) Komisija
uzaicina izvirzītos pretendentus iesniegt piedāvājumus koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanai.
12.pants. Piedāvājumu iesniegšana
(1) Pretendents iesniegtajā piedāvājumā norāda:
1) atbilstību šā likuma 11.panta pirmajā daļā minētajiem kritērijiem;
2) piedāvāto tehnisko risinājumu atbilstoši koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras
nolikumā norādītajam darba uzdevumam, atbilstību drošības, vides
aizsardzības un citiem nosacījumiem;
3) piedāvāto koncesijas finansiālo un komerciālo risinājumu;
4) citu informāciju, ko nosaka koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras nolikums.
(2) Pretendenti ir tiesīgi pieprasīt komisijai skaidrojumus par koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras nolikumu un
citu informāciju par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūru, ja pieprasījums iesniegts ne vēlāk kā
14 dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām. Komisija septiņu
dienu laikā sniedz atbildes uz informācijas pieprasījumiem. Komisija nodrošina,
lai visi pretendenti saņemtu vienādu informācijas apjomu pie vienādiem
nosacījumiem, kā arī lai atbildes sniegšanas termiņš un veids būtu vienāds
visiem pretendentiem.
13.pants. Piedāvājumu vērtēšanas kritēriji
(1) Komisija koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā nosaka piedāvājumu vērtēšanas
kritērijus, ņemot vērā šajā pantā minētos nosacījumus, kā arī koncesijas mērķus
un aspektus, kas ir būtiski konkrētās koncesijas izpildei.
(2) Piedāvājumu nefinansiālo un nekomerciālo aspektu vērtēšanas
kritēriji ietver šādus nosacījumus:
1) piedāvājuma tehniskā
pamatotība;
2) piedāvājuma
ekspluatācijas un operacionālās darbības pamatotība;
3) pakalpojumu kvalitāte un
veidi, kādos tiks nodrošināta to nepārtrauktība;
4) drošības un vides
aizsardzības aspekti;
5) nosacījumi, kas ir
būtiski konkrētās koncesijas izpildei.
(3) Piedāvājumu finansiālo un komerciālo aspektu vērtēšanas kritēriji
ietvert šādus nosacījumus:
1) jebkāda veida maksājumu lielums, kurus koncesijas ietvaros jāveic
koncedentam;
2) jebkāda veida maksājumu lielums, kurus koncesijas ietvaros jāveic
koncesionāram;
3) piedāvātās projektēšanas un būvniecības izmaksas (ja nepieciešams),
kārtējā gada ekspluatācijas un uzturēšanas darbību izmaksas, kā arī piedāvātā
finansēšanas kārtība;
4) jebkāda veida valsts vai pašval
dības finanšu atbalsta apjoms, ja
tāds ir, kas tiek sagaidīts no koncedenta vai jebkuras citas valsts vai
pašvaldības institūcijas;
5) atbilstoši iesniegtajai dokumentācijai piedāvātā finansējuma
pamatotība un tam izvirzītie nosacījumi;
6) pretendenta gatavība piekrist koncedenta piedāvātajiem koncesijas
līguma nosacījumiem un jebkuri apstākļi, kas nosaka šādu gatavību;
7) nosacījumi, kas ir
būtiski konkrētās koncesijas izpildei.
14.pants. Piedāvājumu izvērtēšana
(1) Komisija atbilstoši koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā minētajiem
vērtēšanas kritērijiem izvērtē pretendentu iesniegtos piedāvājumus koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanai un izveido pretendentu sarakstu (sākot ar
augstāk novērtētajiem). Ja koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikuma prasībām atbilst
tikai viens piedāvājums, koncedents sarakstā ievieto informāciju tikai par šo
pretendentu un saskaņā ar šā likuma 15.pantā minētajām procedūrām uzsāk
koncesijas līguma projekta saskaņošanu.
(2) Pretendentu saraksts pēc koncesijas līguma noslēgšanas ir vispārpieejama
informācija.
15.pants. Koncesijas līguma projekta saskaņošana
(1) Komisija uzaicina uz pārrunām pretendentu, kurš saskaņā ar šā
likuma 14.pantu ir ieguvis visaugstāko novērtējumu. Pārrunas nedrīkst noritēt
par tiem koncesijas līguma nosacījumiem, kas koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumā ir noteikti kā nemaināmie noteikumi.
(2) Ja pretendents, kurš saskaņā ar šā likuma 14.pantu ir ieguvis
visaugstāko novērtējumu, atsakās slēgt koncesijas līgumu ar koncedentu,
komisija ir tiesīga aicināt uz pārrunām tos pretendentus, kas saskaņā ar šā
likuma 14.pantu ir nākamie visaugstāk novērtētie.
(3) Ja komisija pārrunās nevienojas ar šā panta pirmajā un otrajā daļā
minētajiem pretendentiem, komisija pārtrauc koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru
un nosūta šā likuma 17.pantā minēto paziņojumu.
16.pants. Koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras pārtraukšana
Komisija jebkurā brīdī
var pārtraukt koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūru, ja tam ir objektīvs iemesls. Pēc lēmuma
pieņemšanas par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras pārtraukšanu komisija nosūta šā likuma
17.pantā minēto paziņojumu.
17.pants. Paziņojums
par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras rezultātiem un
koncesijas līguma slēgšana
(1) Ministru kabinets nosaka paziņojuma par koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras rezultātiem paraugu un saturu.
(2) Pēc lēmuma pieņemšanas par koncesijas līguma noslēgšanu vai
koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras pārtraukšanu komisija nosūta šā panta pirmajā daļā
minēto paziņojumu koncesionāram un visiem pretendentiem, kā arī publicēšanai
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", vienlaikus publicējot to savā mājas
lapā internetā vai attiecīgās pašvaldības
padomes vai domes, vai attiecīgās ministrijas mājas lapā internetā.
(3) Ja koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūra tiek pārtraukta, komisija pretendentiem
nosūta šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu un motivētu pamatojumu koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras pārtraukšanai.
(4) Koncesijas līgumu slēdz ne ātrāk kā pēc 15 dienām no dienas,
kad paziņojums par koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras rezultātiem ir nosūtīts koncesionāram un
visiem pretendentiem un paziņojums publicēts saskaņā ar šā panta otrajā daļā
noteikto kārtību.
1) datums, kad paziņojums par koncesijas slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru
publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (ja nepieciešams,
tad arī Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī);
2) koncedenta nosaukums;
3) koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras komisijas sastāvs un tās
izveidošanas pamatojums;
4) koncesijas priekšmets un īss tā apraksts;
5) pretendentu atlases kritēriji;
6) piedāvājuma izvēles kritēriji;
7) piedāvājumu iesniegšanas vieta un termiņš, kā arī
piedāvājumu derīguma termiņš;
8) piedāvājumu atvēršanas vieta, datums un
laiks;
9) piedāvājumu atvēršanā klātesošo personu vārds,
uzvārds un amats;
10) iesniegto piedāvājumu saraksts, kurā
norādīts katra pretendenta nosaukums, piedāvājuma iesniegšanas datums un laiks,
piedāvātā cena un citas ziņas, kas raksturo piedāvājumu;
11) piedāvājumu novērtēšanas kritēriji un formula;
12) komisijas locekļu vērtējums par katru piedāvājumu;
13) komisijas kopējais pārskats par piedāvājumu
salīdzināšanu un vērtēšanu;
14) tā pretendenta nosaukums, ar kuru nolemts slēgt
koncesijas līgumu;
15) lēmuma pamatojums, ja komisija noraidījusi visus
piedāvājumus un pieņēmusi lēmumu izbeigt koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru,
neizvēloties nevienu piedāvājumu;
16) lēmuma pamatojums, ja pretendents, kurš
saskaņā ar šā likuma 15.pantu ir novērtēts visaugstāk, nav parakstījis
koncesijas līgumu un komisija pieņēmusi lēmumu slēgt koncesiju ar pretendentu,
kura piedāvājums saskaņā ar šā likuma 15.pantu ir nākamais izdevīgākais
piedāvājums;
17) saņemtie pieprasījumi izskaidrot koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūru vai koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras nolikumu, sniegtās atbildes, kā arī
norādes par to, ka visi pretendenti vienādā apjomā ir informēti par jautājumiem
un atbildēm;
18) lēmuma pamatojums, ja piedāvājums atzīts par
neatbilstošu nolikumā minētajām prasībām vai pretendents ir noraidīts;
19) aritmētisko kļūdu labošana piedāvājumos.
(3) Noslēguma ziņojums, izņemot tam pievienotos
pretendentu piedāvājumus, ir vispārpieejama informācija un atklāti pieejams
nākamajā dienā pēc lēmuma par koncesijas līguma slēgšanu vai koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras izbeigšanu, neizvēloties nevienu piedāvājumu,
pieņemšanas.
(4) Noslēguma ziņojumam pievieno koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumu, pretendentu piedāvājumu
oriģinālus, laikrakstam "Latvijas Vēstnesis" nosūtīto paziņojumu
kopijas (ja nepieciešams, Eiropas Savienības Oficiālajam Vēstnesim nosūtīto
paziņojumu kopijas), komisijas sanāksmju protokolu oriģinālus.
(5) Koncedents pēc koncesijas līguma termiņa
beigām 10 gadus glabā koncesijas slēgšanas tiesību iegūšanas noslēguma
ziņojumu.
19.pants. Specifiskie
nosacījumi par papildu būvdarbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu
(1) Par papildu būvdarbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu, kas
neparedzētu apstākļu dēļ nebija iekļauti koncesijas līgumā, taču ir būtiski
noslēgtā koncesijas līguma izpildei, koncedents attiecībā uz koncesionāru
nepiemēro šā likuma prasības ar nosacījumu, ka papildu būvdarbus vai
pakalpojumus veic koncesionārs, kur:
1) papildu būvdarbus vai pakalpojumus tehniski vai ekonomiski nevar nodalīt
no koncesijas līgumā sākotnēji noteiktajiem būvdarbiem vai pakalpojumiem bez
būtiskiem šķēršļiem koncedentam;
2) papildus būvdarbi vai pakalpojumi ir būtiski
nepieciešami, lai pabeigtu noslēgto koncesiju.
(2) Papildu būvdarbu vai pakalpojumu kopējā vērtība nedrīkst būt lielāka
par 30 procentiem no noslēgtās koncesijas līguma vērtības.
III nodaļa
Šī nodaļa ietver speciālos nosacījumus, kas attiecas uz
būves koncesijām, kuru līgumcena nav mazāka par 4162708 latiem (šās nodaļas
ietvaros būves koncesija). Šis likums pilnībā ir attiecināms arī uz būves
koncesijām, ja vien šajā nodaļā netiek noteikts citādi.
21.pants. Paziņojuma publicēšana
(2) Ministru kabinets nosaka paziņojuma par būves
koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu
paraugu un saturu.
22.pants. Piedāvājumu iesniegšanas termiņi
(1) Piedāvājumu iesniegšanas termiņš būves
koncesijas gadījumā ir vismaz 52 dienas no šā likuma 23.pantā minētā
paziņojuma nosūtīšanas dienas publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā
Vēstnesī.
(2) Ja paziņojumu par būves koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanu sagatavo un nosūta elektroniski Eiropas
Savienības Oficiālajam Vēstnesim, izmantojot Eiropas Savienības Oficiālā
Vēstneša dokumentu elektronisko saņemšanas sistēmu, šā panta pirmajā daļā
minēto piedāvājumu iesniegšanas termiņš nedrīkst būt īsāks par 45 dienām.
23.pants. Specifiskie
nosacījumi līgumu slēgšanai par darbu izpildi ar trešajām personām
(1) Ja koncesionārs ir pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē vai
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma "Par iepirkumu sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" izpratnē un ir paredzēts, ka būvdarbus
veiks trešā persona, tad koncesionārs būves koncesijā paredzēto būvdarbu
veikšanai piemēro Publisko iepirkumu likuma vai likuma "Par iepirkumu
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām" prasības attiecībā uz
būvdarbu līgumu slēgšanu.
(2) Ja koncesionārs nav pasūtītājs Publisko
iepirkumu likuma izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs likuma
"Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām"
izpratnē, būvdarbu paredzamā līgumcena pārsniedz 4162708 latus un ir paredzēts,
ka būvdarbus veiks trešā persona, tad:
1) koncesionārs publicē paziņojumu. Ministru
kabinets nosaka paziņojuma formu un saturu. Paziņojums nav nepieciešams, ja
būvdarbu līgums atbilst Publisko iepirkumu likuma 37.pantā minētajiem
nosacījumiem;
2) pieteikumu iesniegšanas termiņš būvdarbu
veikšanai nedrīkst būt īsāks par 37 dienām, bet piedāvājumu iesniegšanas
termiņš nedrīkst būt īsāks par 40 dienām no dienas, kad paziņojums par
līgumu nosūtīts Eiropas Savienības Oficiālajam Vēstnesim vai uzaicinājums
iesniegt piedāvājumus nosūtīts pretendentiem;
(3) Personas, kuras apvienojušās personu apvienībā, koncesijas līguma
izpildes ietvaros netiek uzskatītas par trešajām personām. Šādu personu
saraksts jāiekļauj pretendenta piedāvājumā. Ja minētajā personu apvienībā
mainās dalībnieki, koncesionārs mēneša laikā rakstiski par to informē
koncedentu un, ja ir saņemta koncedenta rakstiska piekrišana, ir tiesīgs
turpināt koncesiju.
(4) Koncedents var:
1) noteikt, lai koncesionārs
trešajām personām piešķir vismaz 30 procentus no būvdarbu kopējā apjoma,
vienlaikus saglabājot iespēju pretendentiem paaugstināt procentu apjomu.
Minimālajai robežai ir jābūt noteiktai koncesijas līgumā;
2) prasīt, lai pretendenti
iesniegtajos piedāvājumos procentuāli norāda darba apjomu no kopējā darbu
apjoma, ko plāno nodot izpildei trešajām personām.
24.pants. Lēmumu apstrīdēšana
Lēmumus par koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru var apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā.
25.pants. Sūdzību izskatīšanas
komisija
(1) Lai izskatītu
sūdzības, Iepirkumu uzraudzības birojs izveido sūdzību izskatīšanas komisiju
(turpmāk komisija) ne mazāk kā triju locekļu sastāvā. Komisijas sastāvā
iekļauj Iepirkumu uzraudzības biroja amatpersonas, no kurām vismaz vienai ir
augstākā juridiskā izglītība. Lai izskatītu sūdzības, Iepirkumu uzraudzības
birojs pieaicina koncesiju lietpratējus no Ekonomikas ministrijas vai Latvijas Investīciju
un attīstības aģentūras. Iepirkumu uzraudzības birojs ir tiesīgs uzaicināt arī
attiecīgu jomu ekspertus. Lietpratējs un eksperts piedalās sēdēs bez
balsstiesībām un izsaka komisijai neatkarīgu profesionālu viedokli par sūdzības
izskatīšanas laikā konstatētajiem faktiem vai sniedz atzinumu par komisijas
uzdotajiem jautājumiem.
(2) Par komisijas
locekli, lietpratēju vai ekspertu nevar būt personas, kuras iepriekš sniegušas
konsultācijas par sūdzībā minēto koncesiju vai ir ieinteresētas iegūt tiesības
uz koncesijas veikšanu, vai ir saistītas ar sūdzības iesniedzēju vai citu
pretendentu. Pirms sūdzības izskatīšanas visi komisijas locekļi, lietpratējs un
eksperts paraksta attiecīgu apliecinājumu. Šā panta izpratnē lietpratējs
vai
eksperts ir saistīts ar sūdzības iesniedzēju vai citu pretendentu, ja viņš ir:
1) juridiskās personas
sūdzības iesniedzēja vai cita pretendenta īpašnieka vai amatpersonas
radinieks līdz otrajai pakāpei vai laulātais;
2) fiziskās personas
sūdzības iesniedzēja vai cita pretendenta radinieks līdz otrajai pakāpei
vai laulātais;
3) juridiskās personas
sūdzības iesniedzēja vai cita pretendenta esošais vai bijušais darbinieks,
amatpersona vai īpašnieks, kas pārtraucis darba attiecības vai īpašuma
attiecības ar sūdzības iesniedzēju vai citu pretendentu laikposmā, kas ir
īsāks par 24 mēnešiem, vai ir to radinieks līdz otrajai radniecības
pakāpei vai laulātais.
(3) Komisijas darbu vada
priekšsēdētājs, kuru Iepirkumu uzraudzības birojs ieceļ no komisijas locekļu
vidus. Komisija ir lemttiesīga, ja attiecīgā jautājuma izskatīšanā piedalās
vismaz puse komisijas locekļu. Komisija lēmumu pieņem balsojot. Lēmums ir
pieņemts, ja par to nobalso komisijas locekļu vairākums. Ja balsis sadalās
līdzīgi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
26.pants. Tiesības iesniegt sūdzību
(1) Persona, kura ir vai ir
bijusi ieinteresēta iegūt tiesības noslēgt koncesijas līgumu, uz ko attiecas
šis likums, un kura saistībā ar konkrēto koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru uzskata, ka ir aizskartas tās tiesības vai ir iespējams šo
tiesību aizskārums, ko rada varbūtējs Eiropas Savienības normatīvo aktu vai šā
likuma pārkāpums, ir tiesīga iesniegt sūdzību par konkrēto koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru vai par koncedenta vai komisijas darbību
iepirkuma procedūras norisē.
(2) Sūdzību par šā panta
pirmajā daļā minētajiem iespējamiem pārkāpumiem var iesniegt līdz koncesijas
līguma noslēgšanai. Pēc koncesijas līguma noslēgšanas sūdzības iesniedzējs
koncedenta pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā.
(3) Ja sūdzība Iepirkumu
uzraudzības birojam ir iesniegta pirms koncesijas līguma noslēgšanas, Iepirkumu
uzraudzības birojs informē par to koncedentu, un koncedents neslēdz koncesijas
līgumu, līdz saņemts komisijas lēmums par sūdzības izskatīšanas rezultātiem.
(4) Sūdzību par prasībām
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras nolikumā,
uzaicinājumā, kā arī citos koncesijas procedūras dokumentos var iesniegt
koncedentam ne vēlāk kā sešas darbdienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa
beigām. Ja koncedents divu darbdienu laikā pēc sūdzības saņemšanas nav novērsis
sūdzībā norādītos pārkāpumus vai nav sniedzis rakstisku atbildi sūdzības
iesniedzējam, sūdzības iesniedzējs līdz piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām
var iesniegt sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam.
(5) Iepirkumu
uzraudzības birojs nepieņem sūdzību, ja par koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru par to pašu priekšmetu un uz tā paša pamata jau bijusi iesniegta
un izskatīta sūdzība.
(6) Ja tiek iesniegta
sūdzība par koncedenta darbību attiecībā uz koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras likumību un sūdzību par to pašu koncesijas līguma
slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru jau pirms tam ir iesniedzis cits sūdzības
iesniedzējs, bet tā vēl nav izskatīta, šīs sūdzības var apvienot un izskatīt
kopā.
(7) Sūdzība iesniedzama
rakstiski, un tajā ietveramas šādas ziņas:
1) sūdzības iesniedzēja
nosaukums un adrese;
2) tā koncedenta nosaukums un
adrese, par kuru iesniegta sūdzība;
3) fakti, par kuriem
iesniegta sūdzība, norādot pārkāpumu;
4) sūdzības iesniedzēja
prasība.
(8) Sūdzības iesniedzējs
ir tiesīgs rakstiski atsaukt iesniegto sūdzību jebkurā brīdī, kamēr sūdzību
izskatīšanas komisija nav pieņēmusi lēmumu par attiecīgo sūdzību.
(9) Ja saņemta sūdzība,
Iepirkumu uzraudzības birojs ievieto ziņas par to Iepirkumu uzraudzības biroja
mājas lapā internetā, norādot sūdzības iesniedzēju, koncedentu un koncesijas
līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, kuras likumību apstrīd sūdzības
iesniedzējs, kā arī sūdzības izskatīšanas dienu.
27.pants. Sūdzības izskatīšana
(1) Komisija sūdzību
izskata mēneša laikā pēc tās saņemšanas Iepirkumu uzraudzības birojā. Ja
objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams ievērot, komisija to var
pagarināt, par to paziņojot iesniedzējam un koncedentam.
(2) Komisija atļauj
slēgt līgumu, ja sūdzība ir:
1) nepamatota;
2) pamatota, bet komisijas
konstatētie pārkāpumi nav būtiski un nevar ietekmēt lēmumu par koncesijas
tiesību piešķiršanu.
(3) Komisija aizliedz
slēgt līgumu, ja tās konstatētie pārkāpumi ir būtiski un var ietekmēt lēmumu
par koncesijas tiesību piešķiršanu. Šādā gadījumā komisija lemj par pasākumiem
konstatēto pārkāpumu novēršanai.
(4) Komisija uzaicina uz
sūdzības izskatīšanas sēdi sūdzības iesniedzēju, koncedentu, visus pretendentus
(turpmāk dalībnieki), kuru intereses varētu ietekmēt komisijas pieņemtais
lēmums. Komisija uzaicina dalībniekus uz sūdzības izskatīšanas sēdi vismaz trīs
darbdienas iepriekš.
(5) Komisija uzklausa
visu klātesošo dalībnieku viedokli. Pēc dalībnieku uzklausīšanas komisija
turpina darbu bez dalībnieku klātbūtnes.
(6) Komisija izvērtē
sūdzību, pamatojoties uz tās iesniedzēja un dalībnieku minētajiem faktiem,
koncedenta paskaidrojumiem un eksperta viedokli vai atzinumu. Ja dalībnieki nav
ieradušies uz sūdzības izskatīšanu, komisija izskata sūdzību, pamatojoties uz
tai pieejamiem faktiem. Komisija pieņem lēmumu un triju darbdienu laikā to
nosūta visiem sēdes dalībniekiem.
(7) Komisijas lēmumā arī
norāda:
1) komisijas izveidošanas
pamatojumu;
2) komisijas locekļus un
ekspertu, kas piedalījušies komisijas sēdē;
3) sūdzības iesniedzēja,
koncedenta un lietas dalībnieku pārstāvjus, kas piedalījušies komisijas sēdē;
4) tās koncesijas līguma slēgšanas
tiesību iegūšanas procedūras identifikācijas numuru, par kuru iesniegta
sūdzība;
5) aizliegumu vai atļauju
pasūtītājam slēgt koncesijas līgumu.
(8) Komisijas lēmumu
dalībnieki var pārsūdzēt tiesā. Komisijas lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā
izpildi.
(9) Ja komisija ir
lēmusi par pasākumiem konstatēto pārkāpumu novēršanai, koncedents novērš
pārkāpumus un pieņem lēmumu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas
procedūras rezultātiem saskaņā ar šo likumu. Lēmumu publicē šā likuma
noteiktajā kārtībā, kā arī nosūta Iepirkumu uzraudzības birojam visu
informāciju par lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.
Koncesiju līgumu šajā gadījumā slēdz, ievērojot šā likuma noteikumus.
(10) Komisija sūdzības
izskatīšanas gaitu dokumentē protokolā. Protokolus un sūdzības izskatīšanas
laikā iegūtās ziņas glabā 10 gadus.
Koncesijas līgumu var noslēgt uz laiku, kas nepārsniedz 30 gadus, ja vien
katrā konkrētā gadījumā Ministru kabinets nenosaka citādi.
Koncesijas līgumu slēdz
koncedents un pretendents, kura piedāvājums saskaņā ar šā likuma 15.pantu ir
ticis atzīts par visizdevīgāko.
Koncesijas līgumā ietver šādus nosacījumus:
1) koncesionāram plānoto būvdarbu vai pakalpojumu saturs un veids, kā
arī jebkuri citi nosacījumi, kas attiecas uz koncesijas līguma priekšmetu;
2) nosacījumi, kas attiecas uz koncesijas līguma stāšanos spēkā;
3) koncesijas līguma termiņš un, ja nepieciešams, veids, kā to
pagarināt;
4) ekskluzīvo tiesību apjoms, kas, ievērojot Latvijas Republikas
normatīvos aktus, tiek piešķirtas koncesionāram (ja tādas paredzētas);
5) koncesijas līguma finansiālie nosacījumi (tai skaitā koncesijas
summa latos);
6) attiecināmās pušu īpašuma intereses uz pamatlīdzekļiem, kuri tiks
radīti, lietoti, pārveidoti, apsaimniekoti, uzturēti vai nodrošināti vai tiks
lietoti pakalpojumu sniegšanai;
7) laikposmi būvdarbu veikšanai vai pakalpojumu sniegšanai un nosacījumi
to pagarināšanai;
8) kārtība, kādā pamatlīdzekļi, kas attiecas uz koncesijas līguma
priekšmetu, tiks nodoti koncedentam atkāpšanās no koncesijas līguma gadījumā vai
koncesijas līguma termiņa izbeigšanās gadījumā;
9) ierobežojumi vai attiecināmie apstākļi, kas attiecas uz
kontrolpaketes izmaiņām koncesionāra kapitālā (vai jebkāda veida izmaiņām
koncesionāra kontrolētajās komercsabiedrībās);
10) riski, kādus koncedents plāno nodot koncesionāram;
11) maksājumi, kurus ir nepieciešams veikt kādai no pusēm (tai skaitā
maksājumi, ko veic koncedents koncesionāram par tā veiktajiem būvdarbiem vai
sniegtajiem pakalpojumiem), un metode šādu maksājumu pārskatīšanai (ja tādi
paredzēti);
12) tiesības (ja nepieciešams) koncesionāram iekasēt maksājumus no
trešajām pusēm (fiziskām un juridiskām personām) par jebkādiem pakalpojumiem
atbilstoši koncesijai, metode šo maksājumu pārskatīšanai;
13) pienākumi (ja nepieciešams) koncesionāram nodrošināt trešajām
pusēm (fiziskām un juridiskām personām) nepārtrauktu pieeju koncesijas līguma
laikā izmantotajam objektam vai sniegtajam pakalpojumam;
14) pušu tiesības koncesijas ietvaros nodot savas tiesības trešajām
personām un apstākļi, kas tās ierobežo;
15) nosacījums, ka koncesionāram jāsniedz nodrošinājums par saistību
izpildi;
16) nosacījums, ka koncesionāram attiecībā uz koncesijas līguma
izpildi jānoslēdz apdrošināšanas līgums;
17) koncesionāra pienākumi attiecībā uz vides aizsardzību un kultūras
pieminekļu aizsardzību;
18) pušu pienākumi attiecībā uz zemes un cita aprīkojuma
nodrošināšanu, nodošanu un/vai iegādi, kas ir nepieciešami koncesijas līguma
izpildei, un citi nosacījumi, kas attiecas uz šiem pienākumiem (ja tādi
paredzēti);
19) koncedenta tiesības uzraudzīt koncesionāra pienākumu izpildi, tai
skaitā tiesības pārbaudīt pamatlīdzekļus, kurus koncesionārs lieto vai ir
radījis;
20) piekrītošie nosacījumi attiecībā uz nepārvaramu varu, izmaiņām
tiesiskajā ietvarā vai citām izmaiņām, tai skaitā pušu tiesības veikt izmaiņas
vai atkāpties no koncesijas, un iespējas kompensēt izmaksas un zaudējumus, ko
ir radījuši šādi notikumi;
21) kompensācijas otrai pusei, ja viena no pusēm nepilda koncesijas
līgumā paredzētās saistības;
22) strīdus risināšanas tiesiskā vide un kārtība starp koncesionāru un
koncedentu vai starp koncesionāru un trešajām pusēm;
23) koncesijas līguma pārskatīšanas (ja tāda paredzēta) periodiskums,
pieļaujamās robežas un kārtība;
24) pamatojums un procedūra koncesijas līguma laušanai;
25) koncesijas saskaņotība ar jebkādiem papildu līgumiem (vai
saistībām pret trešajām pusēm, ja tādas pastāv);
26) apstākļi, pie kādiem koncedents vai trešā puse var (piemēram, uz
laiku) pārņemt jebkuru koncesionāra pienākumu izpildi, lai nodrošinātu efektīvu
un nepārtrauktu pakalpojuma piegādi, ja koncesionārs pilnībā nespēj veikt
koncesijā noteiktās saistības;
27) vienpusējas atkāpšanās gadījumi no koncesijas līguma;
28) šā likuma 19.panta pirmajā daļā minētie apstākļi;
29) citi pušu noteiktie nosacījumi.
31.pants. Koncesiju līgumu pieejamība
Ministru kabinets nosaka, kāda koncesijas līgumā ietvertā informācija ir
vispārpieejama.
32.pants. Nodrošinājums
(1) Ja vien koncesijas līgums nenosaka
citādi, koncesionāram ir tiesības radīt nodrošinājumu pār jebkuru no aktīviem,
tiesībām vai interesēm, tai skaitā tām, kas attiecas uz koncesiju, lai
nodrošinātu projektam finansējumu, ieskaitot šādu nodrošinājumu:
1) ķīla pār kustamo vai nekustamo
koncesionāra īpašumu vai tā koncesionāra akcijām projekta aktīvos;
2) ķīla pār garantētiem ieņēmumiem koncesionāram,
ko saņem no kustamā īpašuma vai pakalpojumu sniegšanas.
(2) Koncesionāra akciju turētājiem ir
tiesības ieķīlāt vai radīt cita veida nodrošinājumu pār šīm akcijām (daļām).
(3) Nodrošinājumu nevar radīt pār publisko
īpašumu vai citu īpašumu, aktīviem vai tiesībām, kas nepieciešamas publisko
pakalpojumu nodrošināšanai, kas ir aizliegts ar Latvijas Republikas
normatīvajiem aktiem.
VI nodaļa
Papildu noteikumi
33.pants. Koncesiju līgumu reģistrācija
(1) Koncesijas līgumu reģistrs ir
elektroniskā veidā apkopots informācijas (ierakstu) kopums par noslēgtajiem
koncesijas līgumiem.
(2) Koncesiju līgumu reģistrā ieraksta
informāciju par noslēgtajiem koncesiju līgumiem, to grozījumiem un izbeigšanu.
(3) Koncesiju līgumu reģistrācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets.
Pārejas noteikumi
1. Ar šā
likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Koncesiju likums (Latvijas Vēstnesis, 2000, 32./33.nr.; 2003, 67.nr.).
2. Ja koncedents ir izsludinājis
k
oncesijas līguma piešķiršanas procedūru pirms likuma spēkā stāšanās dienas,
koncesijas līguma piešķiršanas procedūra ir pabeidzama saskaņā ar iepriekšējā
Koncesiju likuma prasībām.
3. Ministru kabinets līdz 2006.gada 31.maijam
izdod šā likuma 6.panta otrajā daļā, 7.panta pirmajā daļā, 17.panta pirmajā
daļā, 21.panta otrajā daļā, 23.panta otrās daļas 1.punktā, 31.pantā un 33.panta
trešajā daļā paredzētos noteikumus.
Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada
31.marta Direktīvas 2004/17/EK, kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras
subjektiem, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta
pakalpojumu jomā;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada
31.marta Direktīvas 2004/18/EK, kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras
valsts būvdarbu, piegāžu un pakalpojumu jomā.
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs
sabiedrības integrācijas lietās
A.Latkovskis
Koncesiju likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Ņemot vērā infrastruktūras deficītu,
ierobežotos budžeta līdzekļus un vēlmi samazināt publiskā sektora iesaisti
infrastruktūras un pakalpojumu nodrošināšanā, piesaistot privātā sektora
pieredzi, interese par koncesijas (koncesija kā valsts un privātās
partnerības (VPP) nozīmīgākā darījuma forma) instrumentu Eiropas Savienībā
dalībvalstīs ievērojami pieaug (Eiropas Komisija, Skaidrojošā komunikācija
par koncesijām, 29/4/2000). Turklāt, kā rāda Lielbritānijas Valsts
Kontroles ziņojums, realizējot projektus ar VPP metodi 78% gadījumu tiek
panākta projekta realizācija paredzētajā laikā un vai ātrāk un plānotajos
budžeta ietvaros, kamēr realizējot projektus ar tradicionālo iepirkuma metodi
šis rādītājs ir tikai ~ 30% gadījumu, tādejādi panākot valsts budžeta
līdzekļu ietaupījumus visā projektu dzīves cikla laikā.( HM Treasury research
PFI: meeting the investment challenge, London, UK, 2003) Lai gan šobrīd ES nav izveidota vienota VPP
politika un tiesību normu bāze, ir izdoti vairāki pārskati un nostājas
dokumenti attiecībā uz VPP. Galvenokārt ES aktivitātes VPP jomā ir saistībā
ar TEN (Trans European Network no angļu valodas) Autoceļu tīkla programmu,
kur VPP ir atvēlēta nozīmīga loma autoceļu tīkla izveidē. Attiecībā uz VPP tiesiskajiem aspektiem,
Eiropas Komisija (EK) ir izdevusi Vadlīnijas sekmīgai valsts un privātai
partnerībai (Guidelines for successful Public private partnerships no
angļu valodas), Zaļo grāmatu par VPP, koncesijām un publisko iepirkumu
(Green paper on PPPs and public procurement and concessions no angļu
valodas). Papildus, EUROSTAT ir publicējis lēmumu par to, kā VPP darījumi ir
jāuzskaita nacionālajos kontos, un jau tuvākajā laikā plāno izdot attiecīgās
vadlīnijas. Latvijā šobrīd VPP pielietošana nav plaši
izplatīta un Koncesiju reģistrā ir reģistrēti tikai 14 salīdzinoši mazi
koncesiju līgumi, kas ir ļoti mazs rādītājs, ņemot vērā augsto nepieciešamību
pēc infrastruktūras investīciju un pakalpojumu modernizācijas projektiem
Latvijā. Latvijā priekšnoteikumi, lai nodotu
pakalpojumu sniegšanas tiesības privātajam sektoram tika radīti 2000. gada
20.janvārī, kad Latvijas Republikas Saeima pieņēma Koncesiju likumu. 2004.gada 31.martā tika pieņemta Eiropas Parlamenta
un Padomes direktīva 2004/17/EK kas
koordinē līgumu piešķiršanas procedūras subjektiem, kuri darbojas
ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu jomā
(direktīva 2004/17/EK) un direktīva 2004/18/EK, kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras valsts būvdarbu, piegāžu
un pakalpojumu jomā (direktīva 2004/18/EK), kuras Eiropas Savienības
dalībvalstīm ir pienākums ieviest nacionālajos normatīvajos aktos līdz
2006.gada 31.janvārim. Ņemot vērā, ka koncesija ir valsts iepirkuma acquis daļa,
Koncesiju likumā ir jāiestrādā augstākminēto direktīvu prasības, kas attiecās
uz: 1.
terminubūves
koncesija, 2.
Procedūru
kopumu būves koncesijas noslēgšanai, 3.
līgumu
slēgšanu ar trešajām personām būves koncesijas gadījumā. Pašreiz spēkā esošais 2000.gada 20.janvāra Koncesiju likums neietver
augstākminētas direktīvu prasības attiecībā uz būves koncesiju. Ņemot vērā būtisko VPP perspektīvo lomu tautsaimniecībā, un, ņemot
vērā to, ka Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankā (ERAB) ir finansējusi
koncesiju likumu pilnveidošanu Lietuvā, Slovēnijā un Čehijā, Ekonomikas
ministrija vērsās ERAB ar lūgumu sniegt atbalstu labākajai starptautiskajai
praksei atbilstoša Koncesiju likuma izstrādē. Tādejādi normatīvā akta projekta izstrādē ir tikuši piesaistīti
starptautiskie konsultanti, Zviedrijas starptautisko juridisko konsultāciju
uzņēmums Manheimer Swartling, kuram darba uzdevumu gatavoja ERAB un LR
Ekonomikas ministrijas speciālisti. Konsultāciju izmaksas tika segtas no ERAB
tehniskās palīdzības līdzekļiem. Normatīvā akta projekts ir izstrādāts ņemot vērā Apvienoto Nāciju
Organizācijas Starptautiskās Tirdzniecības Noteikumu komisijas (UNCITRAL)
vadlīnijas Model legislative provisions on privately financed infrastructure
projects (ANO Ģenerālās Asamblejas rezolūcija 09/09/2003), starptautisko
tiesību praksi, un citu ES dalībvalstu pieredzi (Lietuva, Čehija). Normatīvā akta projekts paredz radīt labvēlīgu vidi privātā kapitāla
piesaistei publiskās infrastruktūras un pakalpojumu nodrošināšanai. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts Koncesiju
likums ir izstrādāts ar mērķi: 1)
Veicināt
valsts un privātās partnerības izmantošanu; 2)
Definēt
koncesijas jēdzienu; 3)
Noteikt
koncedenta pilnvaru apjomu, veicot koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru, kā arī slēdzot līgumu; 4)
Identificēt
sektorus, kuros koncesija var tikt slēgta; 5)
Noteikt
atklātu koncesiju līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru, kas balstītos
uz pretendentu brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi
pret tiem; 6)
Noteikt
koncesijas līguma pamatprincipus, kā arī citus ar koncesijas līgumu saistītos
jautājumus. Normatīvā akta
projekts Koncesiju likums sniedz
skaidrojumu terminam koncesija par pamatu ņemot UNCITRAL vadlīnijas Model
legislative provisions on privately financed infrastructure projects,
starptautisko tiesību praksi, un citu ES dalībvalstu pieredzi (Lietuva,
Čehija), kā arī terminam būves koncesija (2004/17/EK un 2004/18/EK). Normatīvais akts paredz noteikt vienotu koncesijas slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūru, kurā ir iestrādātas UNCITRAL Model legislative
provisions on privately financed infrastructure projects nosacījumi,
paredzot: -
vienotu
procedūru kopumu koncesionāra izvēlei, -
koncesijas
līguma satura galvenos punktus, -
koncesijas
perioda ilgumu, -
strīdu
risināšanas kārtību. Atbilstoši direktīvai 2004/17/EK, ir noteikts papildus procedūru
kopumu, kas koncesionāram ir jāievēro būves koncesijas gadījumā pie: -
līgumu
slēgšanas ar trešajām pusēm, -
papildus darbu
veikšana būves koncesijā paredzētu būvdarbu veikšanai. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
- |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neietekmē |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts padara administratīvās procedūras koncesijas slēgšanas tiesību
iegūšanai pārskatāmas un prognozējamas. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neietekmē |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neietekmē |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neietekmē |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod Ministru kabineta
noteikumi par: 1. par kārtību, kādā tiek
veikti finanšu un ekonomiskie aprēķini. Šo noteikumu mērķis ir noteikt kārtību, kādā ir jāveic finanšu un
ekonomiskie aprēķini, lai varētu pieņemt lēmumu par koncesijas slēgšanas
tiesību procedūras uzsākšanu. Galvenie satura punkti: -
valsts un
privātās partnerības pieejas piemērotības izvērtējums -
Risku dalījuma
analīze -
Finanšu modeļa
analīze -
Valsts izmaksu
salīdzinājuma modeļa izveide 2. paziņojuma formu par
koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūras uzsākšanas paraugu
un saturu un paziņojuma formu par koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras rezultātiem paraugu un saturu. 3.
informāciju par būvdarbu līgumu slēgšanu ar trešajām personām būves
koncesijas gadījumā. Šo
noteikumu mērķis ir noteikt paziņojuma paraugu un saturu par būvdarbu līgumu
slēgšanu ar trešajām pusēm, gadījumā, ja koncesionārs nav pasūtītājs vai
sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs. Šādi paziņojumi ir jāpublicē gadījumos, kad koncesionārs, kas nav
personu apvienība, vēlas slēgt līgumu par būvdarbiem ar trešajām pusēm. 4.
par koncesijas līguma vispārpieejamās informācijas apjomu. Šo noteikumu mērķis ir noteikt koncesijas
brīvi pieejamās informācijas daudzumu, kas neizpaustu koncesionāra
intelektuālo īpašumu, komercnoslēpumu u.c. lietas. 5.
koncesijas līgumu reģistrācijas kārtību Šo noteikumu mērķis ir noteikt koncesiju
līgumu reģistrācijas kārtību. Ministru kabineta noteikumi tiks izstrādāti
uz 2004.gada 13.augustā pieņemto Ministru kabineta noteikumu Nr.700
Koncesijas līgumu reģistrācijas, uzskaites un kontroles kārtība bāzes. Ministru kabineta noteikumu projekti nav
sagatavoti. Jāveic grozījumi šādos normatīvajos aktos un Ministru kabineta noteikumu projektos: 1. Likums Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju Likuma grozījumos paredzēts iestrādāt sekojošu priekšlikumu: Koncesijas izpildei nepieciešamie pamatlīdzekļi neietilpst
parādnieka mantā, uz kuru vēršami kreditoru prasījumi maksātnespējas procesā,
un uz to netiek vērsta piedziņa pēc izpilddokumentiem. 2. Likums Par Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistru Likuma grozījumos paredzēts precizēt terminus, piemēram, koncesijas
līgums, koncesijas resursi, kā arī tiks precizēta informācija, kas
jāiekļauj Koncesijas līgumu reģistrā. 3. Likums Par grāmatvedību Likumā iekļaut normas attiecībā uz koncesiju grāmatvedības uzskaiti. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
1.
1995.gada 12.jūnija Eiropas līgums par asociācijas izveidošanu starp Eiropas
Kopienām un to dalībvalstīm no vienas puses un Latvijas Republiku no otras
puses. 2.
Eiropas Savienības direktīvas: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva
2004/17/EK kas koordinē līgumu piešķiršanas procedūras subjektiem, kuri
darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu jomā,
publicēta izdevumā Official Journal
L 134, 30.04.2004; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva
2004/18/EK, kas koordinē būvdarbu līgumu, piegāžu līgumu un pakalpojumu
līgumu piešķiršanas procedūras; publicēta izdevumā Official Journal L 134, 30.04.2004. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
1)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva 2004/17/EK, kas koordinē
līgumu piešķiršanas procedūras subjektiem, kuri darbojas ūdensapgādes,
enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu jomā. 2)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīva 2004/18/EK, kas koordinē
līgumu piešķiršanas procedūras valsts būvdarbu, piegāžu un pakalpojumu jomā. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
|
Direktīva
2004/18/EK |
|
|
|||||||||||
1.pants |
1.pants. |
Atbilst |
|
|||||||||||
2.pants |
2.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
3.pants |
2.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
4.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
5.pants |
57.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
6.pants |
1.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
7.-19.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
20.-23.pants |
III.nodaļa
Noteikumi attiecībā uz būves koncesijām, 56.-65.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
24.-27.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
28.-32. pants |
32.pants |
Atbilst |
|
|||||||||||
33.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
|
Direktīva
2004/17/EK |
|
|
|||||||||||
1.pants |
1.pants, 18.pants. |
Atbilst |
|
|||||||||||
2.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
3.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
4.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
5.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
6.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
7.-33.pants |
- |
Direktīva neregulē |
|
|||||||||||
5.
Cita informācija |
|
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas konsultācijas |
Normatīvā akta projekts ir nosūtīts zināšanai sabiedriskajai
organizācijai Valstiskās un privātās partnerības asociācijai (VPPA). |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
2005. gada
15.augustā no VPAA saņemta 2005. gada 12.augusta vēstule Nr.03 Par publisko funkciju deleģēšanu koncesiju
jomā, kurā VPPA aicina tai deleģēt sekojošas funkcijas: -
koncedenta
finanšu un ekonomisko aprēķinu pārbaudi; -
koncesiju
reģistrāciju. Minētie
priekšlikumi nav ņemti vērā, jo normatīvā akta projekts vairs neparedz
koncedenta finanšu un ekonomisko aprēķinu pārbaudi. Tā vietā, tiks izstrādāti
Ministru kabineta noteikumi par metodi, kā veikt finanšu un ekonomiskos
aprēķinu. Savukārt, koncesiju reģistrācija ir Tieslietu ministrijas
Uzņēmumu reģistra pārziņā. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Ņemot vērā būtisko VPP perspektīvo lomu tautsaimniecībā, un, ņemot
vērā to, ka Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankā (ERAB) ir finansējusi
koncesiju likumu pilnveidošanu Lietuvā, Slovēnijā un Čehijā, Ekonomikas
ministrija vērsās ERAB ar lūgumu sniegt atbalstu labākajai starptautiskajai
praksei atbilstoša Koncesiju likuma izstrādē. Tādejādi normatīvā akta projekta izstrādē ir tikuši piesaistīti
starptautiskie konsultanti, Zviedrijas starptautisko juridisko konsultāciju
uzņēmums Manheimer Swartling, kuram darba uzdevumu gatavoja ERAB un LR
Ekonomikas ministrijas speciālisti. Konsultāciju izmaksas tika segtas no ERAB
tehniskās palīdzības līdzekļiem. Normatīvā akta projekts ir izstrādāts ņemot vērā Apvienoto Nāciju
Organizācijas Starptautiskās Tirdzniecības Noteikumu komisijas (UNCITRAL)
vadlīnijas Model legislative provisions on privately financed infrastructure
projects (ANO Ģenerālās Asamblejas rezolūcija 09/09/2003), starptautisko
tiesību praksi, un citu ES dalībvalstu pieredzi (Lietuva, Čehija). Normatīvā
akta projekts paredz radīt labvēlīgu vidi privātā kapitāla piesaistei
publiskās infrastruktūras un pakalpojumu nodrošināšanai. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Izstrādājot
normatīvā akta projektu ir analizēta Īrijas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Lietuvas,
Čehijas un citu valstu pieredze koncesiju un valsts-privātās partnerības
regulējumu jautājumos. |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Iepirkumu
uzraudzības birojā var apstrīdēt koncesijas līguma slēgšanas tiesību
iegūšanas procedūras lēmumus. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Ekonomikas ministrijas
internetā mājas lapā. Atbilstoši
2005.gada 22.martā apstiprinātajām Latvijas valsts un privātās partnerības
veicināšanas pamatnostādnēm, Ekonomikas ministrijai ir jāizstrādā Rīcības plāns,
kurā tiek izklāstīt, kā tiks sasniegti Latvijas valsts un privātās
partnerības veicināšanas pamatnostādnēs izvirzītie mērķi. Minētais plāns
tika apstiprināts ar Ministru kabineta 16.11.2005 rīkojumu Nr.736 Par
Rīcības plānu Latvijas valsts un privātās partnerības veicināšanas
pamatnostādņu īstenošanai 2006.-2009.gadā. Rīcības plāns paredz 2006.gadā
veikt sabiedrības informēšanas pasākumus attiecībā uz valsts un privāto
partnerību (VPP), t.sk. šo likumprojektu. Lai to efektīvāk veiktu, kā viens no
plānotajiem pasākumiem 2006.gadā ir VPP Komunikāciju stratēģijas izstrāde,
kas ļaus noteikt efektīvākos komunikāciju kanālus un mērķa grupas minētās
politikas (t.sk. koncesiju) jautājumu skaidrošanai. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecības, kas izriet no normatīvā
akta projekta ir paredzēta sekojoša kārtība: Sūdzības
attiecībā uz koncesijas līguma slēgšanas tiesību iegūšanas procedūru var
apstrīdēt Iepirkumu uzraudzības birojā, savukārt tā lēmumu var pārsūdzēt
Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā Administratīvajā tiesā. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neietekmē |
|||||||||||||
Ekonomikas ministrs A. K. Kariņš
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž. Innusa |
J. Eglītis |
A.Pārups
|
2006.03.07. 10:11
2252
Pārups
7013045,
Andris.Parups@em.gov.lv