Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2006.gada
____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz
3 lp.).
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
Izdarīt likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 10.panta pirmo daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
7) maksātāja un viņa ģimenes locekļu maksājumi par dzīvokļa īri, ja
dzīvoklis atrodas denacionalizētā vai likumīgajam īpašniekam atdotā mājā un
maksātājs vai viņa ģimenes locekļi dzīvokli lietojuši līdz īpašuma tiesību
atjaunošanai. Šī norma piemērojama attiecībā uz to maksājumu daļu, kura sedz
starpību starp dzīvokļa īres maksu un pašvaldībai piederošo dzīvojamo telpu
īres maksu attiecīgās pašvaldības teritorijā. Minēto izdevumu sastāvu un normas
nosaka Ministru kabinets.
2. Aizstāt 26.panta pirmajā daļā skaitli 75 ar skaitli 76 un skaitli
25 ar skaitli 24.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī
8.Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli 10.panta pirmās daļas 2.punkts paredz, ka pirms ienākuma
aplikšanas ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma tiek atskaitīti
izdevumi par maksātāja un viņa ģimenes locekļu kvalifikācijas paaugstināšanu,
specialitātes iegūšanu, izglītības iegūšanu, par medicīnas un ārstniecisko
pakalpojumu izmantošanu un veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem
apdrošināšanas sabiedrībām. Likuma 26.panta pirmā daļa paredz, ka nodokļa summas (izņemot
patentmaksas) tiek ieskaitītas budžetā šādā sadalījumā: - 75 procenti maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā; - 25 procenti valsts
pamatbudžetā. |
|
||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Iesniedzēji piedāvā noteikt,
ka pirms ienākuma aplikšanas ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma
tiek atskaitīti maksātāja un viņa ģimenes locekļu maksājumi par dzīvokļa īri,
ja dzīvoklis atrodas denacionalizētā vai likumīgajam īpašniekam atdotā mājā
un maksātājs vai viņa ģimenes locekļi dzīvokli lietojuši līdz īpašuma tiesību
atjaunošanai. Šī norma piemērojama attiecībā uz to maksājumu daļu, kura sedz
starpību starp dzīvokļa īres maksu un pašvaldībai piederošo dzīvojamo telpu
īres maksu attiecīgās pašvaldības teritorijā. Lai kompensētu šīs normas
ietekmi uz pašvaldību budžetiem, iesniedzēji piedāvā pārdalīt nodokli,
ieskaitot tā summas budžetā šādā sadalījumā: - 76 procenti maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā; - 24 procenti valsts
pamatbudžetā. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicinās Latvijas
rezidentu spēju maksāt par dzīvokļu īri denacionalizētās vai likumīgajam īpašniekam
atdotās mājās. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā
akta ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem var aprēķināt pēc
Ministru kabineta noteikumu par attaisnotajiem izdevumiem par dzīvokļa īri
pieņemšanas. Nodokļa pārdales rezultātā pašvaldību budžetu ieņēmumi palielināsies
(valsts budžeta ieņēmumi samazināsies) par aptuveni 6 milj.latu. |
|
||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi par attaisnotajiem izdevumiem par
dzīvokļa īri. |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināša
nas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|