Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2006.gada ____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
Izdarīt likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 10.panta pirmo daļu ar 7.punktu šādā
redakcijā:
7) izdevumi par maksātāja pirmā mājokļa iegādi.
Minēto izdevumu sastāvu un normas nosaka Ministru kabinets.
2. Aizstāt 26.panta pirmajā daļā skaitli 75 ar
skaitli 76 un skaitli 25 ar skaitli 24.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī
8.Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli 10.panta pirmās daļas 2.punkts paredz, ka pirms ienākuma
aplikšanas ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma tiek atskaitīti
izdevumi par maksātāja un viņa ģimenes locekļu kvalifikācijas paaugstināšanu,
specialitātes iegūšanu, izglītības iegūšanu, par medicīnas un ārstniecisko
pakalpojumu izmantošanu un veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem
apdrošināšanas sabiedrībām. Likuma 26.panta pirmā daļa paredz, ka nodokļa
summas (izņemot patentmaksas) tiek ieskaitītas budžetā šādā sadalījumā: - 75 procenti maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā; - 25 procenti valsts
pamatbudžetā. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Iesniedzēji piedāvā noteikt,
ka pirms ienākuma aplikšanas ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma
tiek atskaitīti izdevumi par maksātāja pirmā mājokļa iegādi. Lai kompensētu šīs normas
ietekmi uz pašvaldību budžetiem, iesniedzēji piedāvā pārdalīt nodokli,
ieskaitot tā summas budžetā šādā sadalījumā: - 76 procenti maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā; - 24 procenti valsts
pamatbudžetā. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts
palīdzēs Latvijas rezidentiem iegādāties pirmo mājokli. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem var aprēķināt pēc Ministru kabineta noteikumu par
attaisnotajiem izdevumiem par pirmā mājokļa iegādi pieņemšanas. Nodokļa pārdales rezultātā pašvaldību budžetu
ieņēmumi palielināsies (valsts budžeta ieņēmumi samazināsies) par aptuveni 6
milj.latu. |
|
||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi par
attaisnotajiem izdevumiem par pirmā mājokļa iegādi. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas,
spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts
oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||