Likumprojekts
Izdarīt Dzelzceļa
pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 9.nr.;
2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.panta nosaukumu un ievaddaļu aiz vārda
"bagāžas" ar vārdu "starptautisko".
2. Izteikt 10.panta nosaukumu šādā redakcijā:
"10.pants. Biļetes rekvizīti starptautiskajos
dzelzceļa pārvadājumos".
3. Izteikt 11.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pārvadātājs dzelzceļa pasažieru pārvadājumus
veic saskaņā ar pasažieru vilcienu kustības sarakstu."
4. Izslēgt 18.panta pirmās daļas otro teikumu un otro
daļu.
5. Izslēgt 20.panta 4.punktā vārdus "Ministru
kabineta izdotajos Dzelzceļa pasažieru un bagāžas pārvadājumu noteikumos
paredzētajā kārtībā".
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.maijā.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Grozījumi Dzelzceļa pārvadājumu likumā
izstrādāti, lai īstenotu 2004.gada 29.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu
Nr.704 pieņemtās Sabiedriskā transporta attīstības pamatnostādnes
2005.-2014.gadam, kā arī 2005.gada 7.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu
Nr.600 akceptēto Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju. Saskaņā ar Grozījumiem Dzelzceļa
pārvadājumu likumā tiek ieviestas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma
normas. Šobrīd sabiedriskā transporta darbību
reglamentē Autopārvadājumu likums, Dzelzceļa likums, Dzelzceļa pārvadājumu
likums un no tiem izrietošie Ministru kabineta noteikumi. Spēkā esošais
tiesiskais regulējums ir atšķirīgs dažādiem sabiedriskā transporta veidiem. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Izstrādātais likumprojekts paredz svītrot
vai precizēt tās tiesību normas, kas attiecas uz sabiedriskā transporta
pakalpojumiem jeb pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu un kas ir
reglamentētas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumprojektā, t.sk.: - maršrutu atklāšana, grozīšana un slēgšana; - kustības sarakstu apstiprināšana; - braukšanas maksas atvieglojumiem. Dzelzceļa pārvadājumu likumā tiek saglabātas normas, kas reglamentē
pasažieru pārvadājumus starptautiskajos maršrutos. |
3. Cita informācija |
Nav |
II.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts administratīvās procedūras nepadara sarežģītākas un tās arī
nevienkāršo. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija
|
Likumprojekta ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem ir neliela.
Tiešā ietekme uz valsts budžetu ir Autotransporta direkcijas sabiedriskā
transporta organizēšanas funkcijas finansēšana, kura tiks veikta no Satiksmes
ministrijas valsts budžeta programmas 31.00.00 Sabiedriskais transports. Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta organizēšanas
funkcijas nodrošināšanas izmaksas: 1110 Atalgojumi 222; 1210 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 53; 1400 Pakalpojumu apmaksa 155; 1500 Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra vērtībā līdz Ls 50
par 1 vienību iegāde 24. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts tiek virzīts vienotā paketē
ar šādiem likumprojektiem: 1) Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumu; 2) Grozījumiem
Autopārvadājumu likumā; 3) Grozījumiem
Dzelzceļa likumā; 4) Grozījumu
likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem. |
2. Cita informācija
|
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|
|
5. Cita informācija
|
Nav |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociāciju un Latvijas
Pašvaldību savienību. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Kopumā
likumprojektu atbalsta. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija
|
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
tiesību akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Paplašinātas Autotransporta direkcijas funkcijas un saskaņā ar
Ministru kabineta 2005.gada 7.septembra rīkojumu Nr.600 Par Valsts maršrutu
tīkla aģentūras izveidošanas koncepcijas apstiprināto Valsts maršrutu tīkla
aģentūras izveidošanas koncepciju jau 2005.gadā Autotransporta direkcijai
daļēji tiek nodota Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošo funkciju
veikšana jauna maršruta tīkla projekta un konkursu organizēšanai
nepieciešamās dokumentācijas izstrāde. Pēc tam kad tiks apstiprināti ar
funkciju deleģēšanu saistītie tiesību akti, Autotransporta direkcijai tiks
deleģētas visas Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošās funkcijas (
pārzināt maršrutu
tīkla valsts nozīmes
maršrutus; organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla valsts nozīmes maršrutos;
apsaimniekot sabiedriskajam transportam no valsts budžeta, pašvaldības
budžeta un pašvaldības speciālā budžeta iedalītos finanšu līdzekļus un sekot šo līdzekļu izlietojumam;
organizēt ar sabiedrisko transportu saistītos pakalpojumus; nodrošināt
maršrutu tīklā sniedzamo pakalpojumu kvalitāti un veikt citas normatīvajos
aktos noteiktās funkcijas). |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī
Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā
procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
2006.01.25. 13:46:00 998
A.Ļublins 7686470
Andrians.Lublins@atd.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina - Goldmane |
I.Strautmane |
I.Girucka |