Izdarīt Autopārvadājumu
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 8.nr.; 1998,
24.nr.; 1999, 21.nr.; 2001, 12.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 10.nr.;
2005, 2., 12.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 29.1 punktu
šādā redakcijā:
"291) starptautiskie maršruti
maršruti, kurus veicot nepieciešams šķērsot Latvijas valsts robežu;".
2. Izslēgt 29.1, 29.2 un
31.pantu.
3. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā:
"32.pants. Starptautisko maršrutu atklāšana,
grozīšana un slēgšana
(1) Starptautiskos maršrutus (reisus) atklāj un groza, izsniedzot attiecīgas atļaujas. Starptautiskos maršrutus (reisus) slēdz Satiksmes ministrija.
(2) Par grozījumiem starptautiskajos maršrutos pārvadātājs paziņo publiski ne vēlāk kā 10 dienas pirms maršruta grozīšanas, bet ne vēlāk kā trīs dienas pirms tam, kad tiek uzsākta biļešu pārdošana."
4. Izteikt 33.panta piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Autoostu reģistrācijas kārtību un autoostās sniedzamos obligātos pakalpojumus nosaka Ministru kabinets."
5. Izteikt 34.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Kustības sarakstus starptautiskajos
maršrutos apstiprina Satiksmes ministrija.
(3) Pieturvietās informāciju par autobusu kustību
starptautiskajos maršrutos nodrošina pārvadātājs pēc saskaņošanas ar ceļa
īpašnieku."
6. Izslēgt 37.panta ceturto daļu.
7. Izteikt 38.pantu šādā redakcijā:
"38.pants. Biļešu un citu braukšanas dokumentu
paraugi un obligātie rekvizīti starptautiskajos pasažieru pārvadājumos
(1) Biļešu un citu braukšanas dokumentu obligātos rekvizītus starptautiskajos pasažieru pārvadājumos nosaka Ministru kabinets.
(2) Biļešu un citu braukšanas dokumentu paraugus starptautiskajos maršrutos kursējošiem autotransporta līdzekļiem pārvadātājs iesniedz saskaņošanai Satiksmes ministrijā."
8. Izslēgt 39.panta pirmo,
otro un ceturto daļu.
9. 40.panta
trešajā daļā:
aizstāt vārdus
"(izņemot pilsētas maršrutus)" ar vārdiem "(izņemot pilsētas
nozīmes maršrutus)";
izslēgt
vārdus "rajona, tālsatiksmes vai starptautiskajā maršrutā".
Likuma 1., 2., 3., 5., 6., 7., 8. un 9.pants stājas
spēkā 2007.gada 1.maijā.
Likums stājas spēkā
2006.gada 1.martā.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi Autopārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Grozījumi Autopārvadājumu likumā
izstrādāti, lai īstenotu 2004.gada 29.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu
Nr.704 pieņemtās Sabiedriskā transporta attīstības pamatnostādnes
2005.-2014.gadam, kā arī 2005.gada 7.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu
Nr.600 akceptēto Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju. Saskaņā ar Grozījumiem Autopārvadājumu
likumā tiek ieviestas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma normas. Šobrīd sabiedriskā transporta darbību
reglamentē Autopārvadājumu likums, Dzelzceļa likums, Dzelzceļa pārvadājumu
likums un no tiem izrietošie Ministru kabineta noteikumi. Spēkā esošais
tiesiskais regulējums ir atšķirīgs dažādiem sabiedriskā transporta veidiem. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Izstrādātais likumprojekts, paredz svītrot
vai precizēt tās tiesību normas, kas attiecas uz sabiedriskā transporta
pakalpojumiem jeb regulāriem pasažieru pārvadājumiem un kas ir reglamentētas
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumprojektā: - pasažieru regulāro autopārvadājumu
maršrutu klasifikācija; - regulāro maršrutu atklāšana, grozīšana un slēgšana; - pasažieru regulāro autopārvadājumu kustības sarakstu apstiprināšana; - biļešu un citu braukšanas dokumentu paraugu apstiprināšana; - braukšanas maksas (tarifu) noteikšana. Autopārvadājumu likumā tiek saglabātas normas, kas reglamentē
pasažieru pārvadājumus starptautiskajos maršrutos. Papildus minētajam, likumprojektā ir iekļauta norma, precizējot
33.panta piekto daļu un paredzot pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt
autoostās sniedzamo obligāto pakalpojumu sarakstu. Tādējādi īstenojot
2005.gada 6.septembra Ministru kabineta sēdes protokola Nr.50 2.§ 2.punktā Satiksmes
ministrijai doto uzdevumu. |
3. Cita informācija |
Nav |
II.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts administratīvās procedūras nepadara sarežģītākas un tās arī
nevienkāršo. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija
|
Likumprojekta ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem ir neliela.
Tiešā ietekme uz valsts budžetu ir Autotransporta direkcijas sabiedriskā
transporta organizēšanas funkcijas finansēšana, kura tiks veikta no Satiksmes
ministrijas valsts budžeta programmas 31.00.00 Sabiedriskais transports. Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta organizēšanas
funkcijas nodrošināšanas izmaksas: 1110 Atalgojumi 222; 1210 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 53; 1400 Pakalpojumu apmaksa 155; 1500 Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra vērtībā līdz Ls 50
par 1 vienību iegāde 24. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts tiek virzīts vienotā paketē
ar šādiem likumprojektiem: 1) Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumu; 2) Grozījumiem
Dzelzceļa pārvadājumu likumā; 3) Grozījumiem
Dzelzceļa likumā; 4) Grozījumu
likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem. |
2. Cita informācija
|
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|
|
5. Cita informācija
|
Nav |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociāciju un Latvijas
Pašvaldību savienību. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Kopumā
likumprojektu atbalsta. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija
|
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
tiesību akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Paplašinātas Autotransporta direkcijas funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un
būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī
Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā
procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Juridiskā departamenta direktore |
Par
uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina - Goldmane |
I.Strautmane |
I.Girucka |
2006.01.25. 13:29:00
924
A.Ļublins 7686470
Andrians.Lublins@atd.lv