Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
(reģ. Nr.1557)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi
trešajam lasījumam (13) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā trešā lasījuma redakcija |
Profesionālās
izglītības likums
|
Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā |
|
|
|
Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā |
|
Izdarīt Profesionālās izglītības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.;
2001, 16.nr.; 2003, 22.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Profesionālās izglītības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.;
2001, 16.nr.; 2003, 22.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu "pārziņā" ar vārdu
"padotībā" un vārdu "finansu" - ar vārdu
"finanšu". |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu
"pārziņā" ar vārdu "padotībā" un vārdu
"finansu" - ar vārdu "finanšu". |
1.pants. Likumā lietotie termini (1)
Likumā lietotie termini atbilst Izglītības likumā lietotajiem terminiem, ja
šajā likumā nav noteikts citādi. (2)
Likumā ir lietoti šādi termini: 1) arodizglītība - daļēja vidējās
pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt otrā līmeņa
profesionālo kvalifikāciju; 2) centralizēts eksāmens - pēc
īpašas metodikas izveidots un pēc vienotas kārtības valsts mērogā organizēts
eksāmens, lai novērtētu izglītojamo mācību sasniegumus profesionālās
izglītības vai profesionālās kvalifikācijas ieguvei; 3) praktikants - izglītojamais,
kas saskaņā ar attiecīgās profesionālās izglītības programmas praktiskās
daļas apguvi atrodas mācību praksē iestādē, uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā) vai
organizācijā; 4) profesija - fiziskās personas
nodarbošanās veids preču ražošanas, sadales vai pakalpojumu sfērā, arī
izglītībā, kultūrā un mākslā, kam nepieciešama noteikta sagatavotība
(izglītība); 5) profesionālā augstākā izglītība
- augstākās pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt ceturtā vai
piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju; 6) profesionālā pamatizglītība -
pamata pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt pirmā līmeņa
profesionālo kvalifikāciju; 7) profesionālā pieredze -
iepriekšēja darbošanās attiecīgajā profesijā Latvijas Republikā, kā arī
ārvalstī; 8) profesionālā vidējā izglītība -
vidējās pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt trešā līmeņa
profesionālo kvalifikāciju; 9) profesionālās kvalifikācijas
līmenis - teorētiskā un praktiskā sagatavotība, kas dod iespēju veikt
noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu; 10) pirmā
līmeņa profesionālā augstākā izglītība (koledžas izglītība) augstākās
pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt ceturto profesionālās
kvalifikācijas līmeni; 11) otrā
līmeņa profesionālā augstākā izglītība augstākās pakāpes profesionālā
izglītība, kas dod iespēju iegūt piekto profesionālās kvalifikācijas līmeni; 12) profesionālā
tālākizglītība profesionālās izglītības īpašs veids, kas pieaugušajiem
ar iepriekšēju izglītību un profesionālo pieredzi dod iespēju iegūt noteikta
līmeņa profesionālo kvalifikāciju; 13) profesionālā
pilnveide profesionālās izglītības īpašs veids, kas personām neatkarīgi
no vecuma un iepriekšējās izglītības vai profesionālās kvalifikācijas dod
iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās
zināšanas un prasmes. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
2. 1.pantā: papildināt otro daļu ar 2.1punktu
šādā redakcijā: "21)
eksaminācijas centrs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā akreditēta
komercsabiedrība vai biedrība, kura neīsteno izglītības programmas, bet kurā
atbilstoši tās darbībai noteiktā preču ražošanas, sadales vai pakalpojumu
jomā kārtojami eksāmeni profesionālās kvalifikācijas ieguvei un kurai ir
tiesības izsniegt pirmajam, otrajam vai trešajam līmenim atbilstošu
profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus;"; aizstāt otrās daļas 3.punktā vārdus "uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā)
vai organizācijā" ar
vārdiem "pie komersanta vai
biedrībā". |
1. |
Atbildīgā komisija
Izteikt likumprojekta 2.pantu šādā redakcijā: 1.pantā: papildināt otro daļu ar 2.1punktu
šādā redakcijā: "21)
eksaminācijas centrs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā akreditēta
komercsabiedrība vai biedrība, kura neīsteno izglītības programmas, bet kurā
atbilstoši tās darbībai noteiktā preču ražošanas, sadales vai pakalpojumu
jomā kārtojami eksāmeni profesionālās kvalifikācijas ieguvei šā likuma
6.panta trešajā daļā paredzētajos gadījumos;"; aizstāt otrās daļas 3.punktā vārdus "uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā)
vai organizācijā" ar
vārdiem "pie komersanta vai
biedrībā". |
Atbalstīts |
2.1.pantā: papildināt otro daļu ar 2.1punktu
šādā redakcijā: "21)
eksaminācijas centrs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā akreditēta
komercsabiedrība vai biedrība, kura neīsteno izglītības programmas, bet kurā
atbilstoši tās darbībai noteiktā preču ražošanas, sadales vai pakalpojumu
jomā kārtojami eksāmeni profesionālās kvalifikācijas ieguvei šā likuma
6.panta trešajā daļā paredzētajos gadījumos;"; aizstāt otrās daļas 3.punktā vārdus "uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā)
vai organizācijā" ar
vārdiem "pie komersanta vai
biedrībā". |
2.pants.
Likuma mērķis un uzdevumi (1) Šā likuma mērķis
ir nodrošināt valsts profesionālās izglītības politikas īstenošanu un
profesionālās izglītības sistēmas darbību, vadību un attīstību. (2) Likuma uzdevumi ir
šādi: 1) nodrošināt iespēju iegūt vispārējās
zināšanas un prasmes, kā arī profesionālo kvalifikāciju; 2) noteikt profesionālās izglītības
pakāpes, profesionālās kvalifikācijas līmeņus un attiecīgās profesionālās
kvalifikācijas ieguvei nepieciešamo izglītību; 3) noteikt profesionālajā izglītībā un
profesionālās kvalifikācijas piešķiršanā iesaistīto personu kompetenci; 4) nodrošināt Latvijas profesionālās
izglītības un profesionālās kvalifikācijas salīdzināmību ar ārvalstīs
iegūstamo profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju, radot
iespējas izglītojamajiem turpināt izglītību ārvalstīs un konkurēt
starptautiskajā darba tirgū. |
|
2. |
Deputāts K.Šadurskis Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu
šādā redakcijā: Papildināt likuma 2.panta otro daļu ar
5.punktu: 5) noteikt vidējās izglītības pakāpes
apguves obligātumu Latvijas iedzīvotājiem. |
Nav
atbalstīts |
|
3.pants. Likuma darbība
(1)
Likums reglamentē profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās
izglītības un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības īstenošanu un
atbilstošas profesionālās kvalifikācijas piešķiršanu. (2)
Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības īstenošanu un atbilstošas
profesionālās kvalifikācijas piešķiršanu reglamentē Augstskolu likums, citi
likumi un normatīvie akti. |
3. Izteikt 3.panta tekstu šādā redakcijā: "(1) Likums reglamentē
profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības īstenošanu
un atbilstošas profesionālās kvalifikācijas piešķiršanu. (2) Pirmā un otrā līmeņa
profesionālās augstākās izglītības īstenošanu un atbilstošas profesionālās
kvalifikācijas piešķiršanu reglamentē Augstskolu likums un citi normatīvie
akti." |
3. |
Deputāts K.Šadurskis Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu
šādā redakcijā:
Papildināt likuma 3.pantu ar jaunu trešo daļu:
(3) Likums nosaka, ka Latvijas
iedzīvotājiem ir obligāta vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības
ieguve līdz 25 gadu vecuma sasniegšanai kā neatņemams cilvēka intelektuālās
un profesionālās attīstības priekšnosacījums. |
Nav
atbalstīts |
3. Izteikt 3.panta tekstu šādā
redakcijā: "(1) Likums reglamentē
profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības īstenošanu
un atbilstošas profesionālās kvalifikācijas piešķiršanu. (2) Pirmā un otrā līmeņa
profesionālās augstākās izglītības īstenošanu un atbilstošas profesionālās
kvalifikācijas piešķiršanu reglamentē Augstskolu likums un citi normatīvie
akti." |
7.pants. Ministru kabineta kompetence
Ministru
kabinets: 1)
nosaka valsts politikas un stratēģijas virzienus profesionālajā izglītībā; 2)
nosaka profesiju standartus un to izstrādes kārtību; 3) (izslēgts ar 05.07.2001. likumu); 4)
nosaka mācību prakses organizācijas kārtību; 5)
nosaka valsts atzītu profesionālās kvalifikācijas dokumentu formu,
izsniegšanas kritērijus un kārtību, kā arī profesionālās pilnveides un
profesionālās ievirzes izglītību apliecinošu dokumentu formu un izsniegšanas
kārtību; 6) (izslēgts ar 05.07.2001. likumu); 7)
nosaka kārtību, kādā akreditējami eksaminācijas centri, kuros kārtojami
centralizētie profesionālās kvalifikācijas eksāmeni; 8)
veic citas šajā likumā un Izglītības likumā noteiktās ar profesionālo
izglītību saistītās funkcijas. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
4. 7.pantā: izslēgt 1.punktu; izteikt 2.punktu šādā
redakcijā: "2) nosaka profesiju standartu izstrādes kārtību;"; aizstāt 5.punktā vārdus "formu
un izsniegšanas kārtību"
ar vārdiem "formu, to
izgatavošanas un izsniegšanas kārtību"; papildināt pantu ar 9. un
10.punktu šādā redakcijā:
"9) nosaka profesionālās izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa
organizēšanai obligāti nepieciešamo
dokumentāciju; 10) nosaka centralizēto
profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norises kārtību." |
4. |
Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 4.pantā paredzēto
likuma 7.panta 9.punktu šādā redakcijā: 9) nosaka profesionālās izglītības
iestāžu pedagoģiskā procesa un eksaminācijas centru profesionālās
kvalifikācijas ieguves organizēšanai obligāti nepieciešamo dokumentāciju;. |
Atbalstīts |
4. 7.pantā: izslēgt 1.punktu; izteikt 2.punktu šādā
redakcijā: "2) nosaka profesiju standartu izstrādes kārtību;"; aizstāt 5.punktā vārdus "formu
un izsniegšanas kārtību"
ar vārdiem "formu, to
izgatavošanas un izsniegšanas kārtību"; papildināt pantu ar 9. un
10.punktu šādā redakcijā:
"9) nosaka profesionālās izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa un
eksaminācijas centru profesionālās kvalifikācijas ieguves organizēšanai
obligāti nepieciešamo dokumentāciju; 10) nosaka centralizēto
profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norises kārtību." |
8.pants.
Izglītības un zinātnes ministrijas kompetence Izglītības un zinātnes
ministrija: 1) izstrādā profesionālās izglītības
iestāžu paraugnolikumus; 2) izveido un aktualizē profesiju
standartu reģistru; 3) organizē profesiju standartu izstrādi; 4)
izstrādā priekšlikumus un noteiktā kārtībā iesniedz pieprasījumu valsts
budžeta līdzekļu piešķiršanai, finansē savā pārziņā esošās profesionālās
izglītības iestādes un profesionālās izglītības atbalsta iestād
es no šim
nolūkam piešķirtajiem līdzekļiem; 5) izstrādā mācību prakses organizācijas
noteikumu un citu normatīvo aktu projektus profesionālajā izglītībā; 6) organizē profesionālo orientāciju un
darba tirgus attīstības un darbaspēka pieprasījuma izpēti; 7) veic
eksaminācijas centru akreditāciju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā; 8) apstiprina
koledžu un Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošo valsts
profesionālo izglītības iestāžu nolikumus; 9) veic citas šajā likumā un Izglītības
likumā noteiktās ar profesionālo izglītību saistītās funkcijas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar
05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no 01.09.2001.) |
5.
8.pantā:
izslēgt 1., 2., 3. un 7.punktu; izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) organizē profesionālās orientācijas un karjeras
izglītības ieviešanu izglītībā"; izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8) apstiprina Izglītības un zinātnes
ministrijas padotībā esošo valsts profesionālo izglītības iestāžu
nolikumus;. |
|
|
redakcionāli
precizēts |
5.
8.pantā:
izslēgt 1., 2., 3. un 7.punktu; izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) organizē profesionālās orientācijas un karjeras
izglītības ieviešanu izglītībā"; izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8) apstiprina Izglītības un zinātnes
ministrijas padotībā esošo valsts profesionālās izglītības iestāžu
nolikumus;. |
9.pants. Citu ministriju kompetence
Citas
ministrijas: 1) izstrādā priekšlikumus un noteiktā
kārtībā iesniedz pieprasījumu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanai, finansē
savā pārziņā esošās profesionālās izglītības iestādes un profesionālās
izglītības atbalsta iestādes no šim nolūkam piešķirtajiem līdzekļiem; 2) sadarbojas ar Izglītības un zinātnes
ministriju profesiju standartu izstrādes un aktualizācijas, profesionālās
izglītības kvalitātes vērtēšanas un citos ar profesionālo izglītību saistītos
jautājumos; 3) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju, citām valsts institūcijām un pašvaldībām organizē savā pārziņā
esošo profesionālās izglītības iestāžu pedagogu tālākizglītību; 4) piedalās valsts, pašvaldību,
arodbiedrību, darba devēju un citu sabiedrisko organizāciju un sadarbību
veicinošo institūciju darbā; 5) organizē pieaugušo profesionālo
tālākizglītību un profesionālo pilnveidi, kā arī bezdarbnieku
pārkvalifikāciju un apmācību; 6) veic citas šajā likumā un Izglītības
likumā noteiktās ar profesionālo izglītību saistītās funkcijas. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
6. 9.pantā: aizstāt 4.punktā vārdus "darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju" ar vārdiem "darba devēju un citu biedrību vai
nodibinājumu";
uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu; papildināt pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā: "(2) Attiecībā
uz Aizsardzības ministrijas padotībā esošajām valsts profesionālajām
izglītības iestādēm šajā pantā noteikto Aizsardzības ministrijas kompetenci
var īstenot Nacionālie bruņotie spēki atbilstoši to darbību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (3) Attiecībā uz
Iekšlietu ministrijas padotībā esošajām valsts profesionālajām
izglītības iestādēm šajā pantā noteikto Iekšlietu ministrijas kompetenci var
īstenot Valsts policija, Valsts robežsardze un Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienests atbilstoši to darbību reglamentējošiem normatīvajiem
aktiem." |
|
|
redakcionāli
precizēts redakcionāli
precizēts |
6. 9.pantā: aizstāt 4.punktā vārdus "darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju" ar vārdiem "darba devēju un citu biedrību vai nodibinājumu";
uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu; papildināt pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā: "(2) Attiecībā
uz Aizsardzības ministrijas padotībā esošajām valsts profesionālās
izglītības iestādēm šajā pantā noteikto Aizsardzības ministrijas kompetenci
var īstenot Nacionālie bruņotie spēki atbilstoši to darbību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (3) Attiecībā uz Iekšlietu
ministrijas padotībā esošajām valsts profesionālās izglītības iestādēm
šajā pantā noteikto Iekšlietu ministrijas kompetenci var īstenot Valsts
policija, Valsts robežsardze un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
atbilstoši to darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem." |
10.pants. Pašvaldību kompetence
(1) Pašvaldības piedalās profesionālās izglītības
īstenošanā, sekmē uzņēmējdarbības attīstību savā teritorijā, sadarbojas ar
darba devēju organizācijām, piedalās to jautājumu risināšanā, kas saistīti ar
prakses vietu nodrošināšanu izglītojamajiem attiecīgās pašvaldības
teritorijā. (2) Pašvaldību kompetenci profesionālās
izglītības īstenošanā nosaka šis likums, Izglītības likums un citi normatīvie
akti. |
7. Aizstāt 10.panta pirmajā
daļā vārdu "uzņēmējdarbības"
ar vārdu "komercdarbības". |
|
|
|
7. Aizstāt 10.panta pirmajā
daļā vārdu "uzņēmējdarbības"
ar vārdu "komercdarbības". |
|
8.
Papildināt likumu ar 10.1 pantu šādā redakcijā: 10.1pants. .Profesionālās
izglītības administrācija (1) Profesionālās izglītības
administrācija ir Ministru kabineta izveidota un Izglītības un zinātnes
ministrijas padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno politiku
profesionālās izglītības jomā. (2) Profesionālās izglītības
administrācija: 1) nodrošina profesionālās izglītības
iestāžu, eksaminācijas centru un profesionālās izglītības programmu
akreditāciju un profesionālās izglītības iestāžu vadītāju atestāciju; 2) nodrošina profesionālās izglītības
programmu licencēšanu; 3) uztur licencēto profesionālās
izglītības programmu reģistru atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajai
Latvijas Izglītības klasifikācijai un profesiju standartu reģistru; 4) uztur Izglītības iestāžu (izņemot
koledžu daļas un augstskolu reģistru) reģistru, akreditēto eksaminācijas
centru reģistru un akreditēto profesionālās izglītības programmu reģistru; 5) ievāc, apkopo un analizē
statistisko informāciju profesionālās izglītības jomā; 6) izstrādā un īsteno profesionālās
izglītības attīstības programmas, projektus un pasākumus; 7) organizē profesiju standartu izstrādi
un ekspertīzi; 8) organizē centralizēto profesionālās
kvalifikācijas eksāmenu satura un norises kārtības izstrādi; 9) apstiprina profesionālās izglītības
vajadzībām nepieciešamos mācību līdzekļus; 10) organizē profesionālās izglītības
pedagogu tālākizglītību un profesionālo pilnveidi, veic pedagogu
sertifikāciju; 11) veic Ministru
kabineta noteiktos citus tai deleģētos profesionālās izglītības jomas
pārvaldes uzdevumus. |
5. |
Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 8.pantā paredzēto
10.1 pantu šādā redakcijā: 10.1pants.
Profesionālās izglītības administrācija (1) Profesionālās
izglītības administrācija ir Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā
esoša tiešās pārvaldes iestāde. (2) Profesionālās izglītības
administrācija papildus citai normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei
akreditē profesionālās izglītības programmas, atestē profesionālās izglītības
iestāžu vadītājus, licencē profesionālās izglītības programmas, kā arī
apstiprina profesionālās izglītības vajadzībām nepieciešamos mācību
līdzekļus. |
Atbalstīts |
8. Papildināt likumu ar 10.1pantu
šādā redakcijā: 10.1pants. Profesionālās
izglītības administrācija (1) Profesionālās
izglītības administrācija ir Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā
esoša tiešās pārvaldes iestāde. (2) Profesionālās izglītības
administrācija papildus citai normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei
akreditē profesionālās izglītības programmas, atestē profesionālās izglītības
iestāžu vadītājus, licencē profesionālās izglītības programmas, kā arī
apstiprina profesionālās izglītības vajadzībām nepieciešamos mācību
līdzekļus. |
12.pants. Arodbiedrību, darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju kompetence
(1)
Arodbiedrības, darba devēju un citas sabiedriskās organizācijas savas
kompetences ietvaros veicina profesionālās izglītības attīstību, un tām ir
tiesības: 1) piedalīties konceptuālu jautājumu un
normatīvo aktu projektu izstrādē profesionālās izglītības jomā, profesionālās
izglītības stratēģijas un politikas veidošanā un īstenošanā, valsts
pieprasījuma un nozaru attīstības virzienu plānošanā; 2) sadarbībā ar valsts un pašvaldību
institūcijām veikt darba tirgus izpēti un profesionālās izglītības attīstības
virzienu plānošanu; 3) piedalīties profesiju standartu un
izglītības programmu izstrādē, profesionālās izglītības īstenošanā,
izglītojamajiem nodrošinot nepieciešamos darba apstākļus mācību prakses
vietās, kā arī piedalīties profesionālās izglītības kvalitātes nodrošināšanā
un vērtēšanā; 4) piedalīties valsts, pašvaldību,
arodbiedrību, darba devēju un citu sabiedrisko organizāciju sadarbības
padomju, profesionālās izglītības iestāžu padomju un citu profesionālās
izglītības attīstību veicinošu institūciju darbā. (2)
Atsevišķu profesionālās izglītības pārvaldes un atbalsta funkciju veikšanu
valsts Ministru kabineta noteiktajā kārtībā var deleģēt sabiedriskajām
organizācijām, saskaņojot to ar Profesionālās izglītības sadarbības padomi un
nodrošinot attiecīgu finansējumu. |
9. 12.pantā: aizstāt
panta nosaukumā vārdus "darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju" ar vārdiem "darba devēju un citu biedrību vai
nodibinājumu"; aizstāt pirmās daļas
ievaddaļā vārdus "darba devēju un citas sabiedriskās organizācijas"
ar vārdiem "darba devēji un citas biedrības vai nodibinājumi"; aizstāt 4.punktā vārdus
"darba devēju un citu sabiedrisko organizāciju" ar vārdiem
"darba devēju un citu biedrību vai nodibinājumu"; izslēgt otro daļu. |
|
|
|
9. 12.pantā: aizstāt
panta nosaukumā vārdus "darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju" ar vārdiem "darba devēju un citu biedrību vai
nodibinājumu"; aizstāt pirmās daļas
ievaddaļā vārdus "darba devēju un citas sabiedriskās organizācijas"
ar vārdiem "darba devēji un citas biedrības vai nodibinājumi"; aizstāt 4.punktā vārdus
"darba devēju un citu sabiedrisko organizāciju" ar vārdiem
"darba devēju un citu biedrību vai nodibinājumu"; izslēgt otro daļu. |
13.pants. Profesionālās izglītības sadarbības padome
(1)
Profesionālās izglītības sadarbības padome (turpmāk - Sadarbības padome) ir
sabiedriska konsultatīva un koordinējoša institūcija, kurā iekļauti
profesionālās izglītības īstenošanā iesaistīto ministriju, pašvaldību,
profesionālo izglītības iestāžu, darba devēju un citu sabiedrisko
organizāciju pārstāvji. (2)
Sadarbības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. (3) Sadarbības padomes
darbības mērķis ir veicināt lēmumu pieņemšanu jautājumos, kas attiecas uz
profesionālo izglītību, kā arī veicināt profesionālās izglītības valsts
politikas izstrādāšanā un īstenošanā iesaistīto personu sadarbību, lai
sekmētu profesionālās izglītības attīstību. |
10. Izslēgt 13.pantu.
|
|
|
|
10. Izslēgt
13.pantu.
|
15.pants. Profesionālās izglītības iestādes statuss un
tās darbība
(1)
Profesionālās izglītības iestādes darbības tiesiskais pamats ir šis likums,
Izglītības likums, citi normatīvie akti un attiecīgās profesionālās
izglītības iestādes nolikums. Profesionālās izglītības iestādes nolikumu
apstiprina tās dibinātājs. Koledžas nolikumu pieņem tās dibinātājs un
apstiprina Izglītības un zinātnes ministrija. Koledža var uzsākt savu darbību
pēc tam, kad tās nolikumu apstiprinājusi Izglītības un zinātnes ministrija un
tā reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā. (2)
Profesionālās izglītības iestādes pamatuzdevums ir profesionālās izglītības
programmu īstenošana. (3)
Profesionālās izglītības iestāde atbilstoši Izglītības likumam un citu likumu
un normatīvo aktu noteikumiem ir tiesīga patstāvīgi veikt saimniecisko un
citāda veida darbību, ja tas netraucē izglītības programmu īstenošanu un ir
paredzēts izglītības iestādes nolikumā. (4) Ja izglītības un zinātnes ministrs konstatē
koledžas vai valsts profesionālās izglītības iestādes nolikuma vai tās
darbības neatbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem, viņš var
apturēt nolikuma darbību līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai vai nepilnību
novēršanai viņa norādītajā termiņā. (5) Ja izglītības un zinātnes ministrs konstatē
pašvaldības vai privātās izglītības iestādes, izņemot koledžas, nolikuma vai
tās darbības neatbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem, viņš var
ierosināt iestādes dibinātājam apturēt iestādes nolikuma darbību līdz
attiecīgu grozījumu izdarīšanai vai nepilnību novēršanai viņa norādītajā
laikā. (6) Ja izglītības un zinātnes ministra norādītajā
laikā izglītības iestāde nav izdarījusi attiecīgos grozījumus nolikumā vai
nav novērsusi norādītās nepilnības, ministrs ir tiesīgs uz laiku apturēt
izglītības iestādes darbību vai atsaukt izglītības iestādes reģistrācijas
apliecību, izslēdzot šo izglītības iestādi no Izglītības iestāžu reģistra. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
11. 15.pantā: izslēgt pirmās daļas trešo un ceturto
teikumu; papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā: "(11)
Profesionālās izglītības iestādēm atkarībā no tā, kas ir to dibinātāji, ir
šāds juridiskais statuss: 1) valsts dibinātajām profesionālās
izglītības iestādēm valsts tiešās pārvaldes iestādes statuss vai valsts
kapitālsabiedrības statuss; 2) pašvaldību dibinātajām
profesionālās izglītības iestādēm pastarpinātās pārvaldes iestādes statuss; 3) citu personu dibinātās
profesionālās izglītības iestādes ir komercsabiedrības vai nodibinājumi, kas
darbojas saskaņā ar Komerclikumu vai Biedrību un nodibinājumu likumu, ciktāl
tas nav pretrunā ar šo likumu."; aizstāt ceturtajā daļā vārdus koledžas
vai valsts profesionālās izglītības iestādes ar vārdiem valsts
profesionālās izglītības iestādes, izņemot koledžas. |
6. |
Atbildīgā komisija
Izteikt likumprojekta 11.pantu
šādā redakcijā: 15. pantā: izslēgt pirmās daļas trešo un ceturto teikumu; papildināt
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: "(11)
Profesionālās izglītības iestādēm atkarībā no tā, kas ir to dibinātāji, ir
šāds juridiskais statuss: 1) valsts dibinātajām
profesionālās izglītības iestādēm
valsts tiešās pārvaldes iestādes statuss vai valsts kapitālsabiedrības
statuss; 2) pašvaldību dibinātajām
profesionālās izglītības iestādēm pastarpinātās pārvaldes iestādes statuss; 3) citu personu dibinātās
profesionālās izglītības iestādes ir komercsabiedrības vai nodibinājumi, kas
darbojas saskaņā ar Komerclikumu vai Biedrību un nodibinājumu likumu, ciktāl
tas nav pretrunā ar šo likumu."; aizstāt ceturtajā daļā vārdus
koledžas vai valsts profesionālās izglītības iestādes ar vārdiem valsts
profesionālās izglītības iestādes, izņemot koledžas; papildināt pantu ar
septīto daļu šādā redakcijā: (7) Lēmumu par profesionālās izglītības
iestāžu un eksaminācijas centru akreditāciju un profesionālās izglītības
iestādes vadītāju atestāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma
iesniegšanas dienas. |
Atbalstīts |
11. 15. pantā: izslēgt pirmās daļas trešo un ceturto
teikumu; papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā: "(11)
Profesionālās izglītības iestādēm atkarībā no tā, kas ir to dibinātāji, ir
šāds juridiskais statuss: 1) valsts dibinātajām
profesionālās izglītības iestādēm valsts tiešās pārvaldes iestādes statuss
vai valsts kapitālsabiedrības statuss; 2) pašvaldību dibinātajām
profesionālās izglītības iestādēm pastarpinātās pārvaldes iestādes statuss; 3) citu personu dibinātās
profesionālās izglītības iestādes ir komercsabiedrības vai nodibinājumi, kas
darbojas saskaņā ar Komerclikumu vai Biedrību un nodibinājumu likumu, ciktāl
tas nav pretrunā ar šo likumu."; aizstāt ceturtajā daļā vārdus
koledžas vai valsts profesionālās izglītības iestādes ar vārdiem valsts
profesionālās izglītības iestādes, izņemot koledžas; papildināt pantu ar
septīto daļu šādā redakcijā: (7) Lēmumu par profesionālās izglītības
iestāžu un eksaminācijas centru akreditāciju un profesionālās izglītības
iestādes vadītāju atestāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma
iesniegšanas dienas. |
16.pants. Profesionālās izglītības iestādes nosaukums
(1) Profesionālās izglītības iestādes nosaukumā
atkarībā no īstenojamās izglītības pakāpes iekļaujams viens no šādiem
vārdiem: 1) skola
(arodskola vai cita izglītības iestāde, kura īsteno profesionālās
pamatizglītības vai daļējas profesionālās vidējās izglītības programmas, kas
dod iespēju iegūt pirmo vai otro profesionālās kvalifikācijas līmeni); 2) vidusskola
(profesionālā vidusskola vai cita izglītības iestāde, kura īsteno
profesionālās vidējās izglītības programmas, kas dod iespēju iegūt trešo
profesionālās kvalifikācijas līmeni); 3) koledža
[izglītības iestāde, kura īsteno pirmā līmeņa profesionālās augstākās
izglītības (koledžas izglītības) programmas un dod iespēju iegūt ceturto
profesionālās kvalifikācijas līmeni]. (2)
Papildus īstenojamās izglītības pakāpei profesionālās izglītības iestādes
nosaukumā var ietvert izglītības programmas raksturojumu. (3) Profesionālās
izglītības iestāde ir tiesīga īstenot dažādu izglītības pakāpju profesionālās
izglītības programmas. Izglītības iestādes nosaukumu nosaka atbilstoši augstākajai
attiecīgajā izglītības iestādē īstenojamai izglītības pakāpei, ja attiecīgo
izglītības programmu īpatsvars nav mazāks par 30 procentiem. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
12. Papildināt
16.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Profesionālās vidējās izglītības
pakāpes programmas var īstenot arī augstākās izglītības institūcijās
koledžās. |
7. |
&nbs
p;
Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 12.pantu šādā
redakcijā: 12. Papildināt 16.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Profesionālās vidējās izglītības un
arodizglītības programmas var īstenot arī
koledžās. |
Atbalstīts |
12. Papildināt 16.pantu ar ceturto daļu
šādā redakcijā: (4) Profesionālās vidējās izglītības un
arodizglītības programmas var īstenot arī koledžās. |
22.pants.
Profesionālās izglītības saturu reglamentējošie pamatdokumenti (1)
Profesionālās izglītības saturu reglamentējošie pamatdokumenti ir šādi: 1) valsts profesionālās izglītības
standarts; 2) profesijas standarts; 3) profesionālās izglītības programma. (2) Valsts
profesionālās izglītības standarts un profesijas standarts ir obligāts
ikvienam, kas izstrādā un īsteno profesionālās izglītības programmas. |
13. Izteikt 22.pantu
šādā redakcijā: "22.pants. Profesionālās
izglītības saturu reglamentējošie pamatdokumenti Profesionālās izglītības saturu
reglamentējošie pamatdokumenti ir šādi: 1) valsts profesionālās izglītības
standarts; 2) Profesiju klasifikators; 3) profesijas standarts; 4) profesionālās izglītības programma." |
8. |
Atbildīgā
komisija Izteikt 22.pantu šādā redakcijā: 22.pants.
Profesionālās izglītības saturu reglamentējošie pamatdokumenti Profesionālās izglītības saturu
reglamentējošie pamatdokumenti ir šādi: 1) valsts
profesionālās izglītības standarts; 2) profesijas
standarts; 3)
profesionālās izglītības programma. |
Atbalstīts |
13. Izteikt 22.pantu šādā redakcijā: 22.pants. Profesionālās izglītības
saturu reglamentējošie pamatdokumenti Profesionālās izglītības saturu
reglamentējošie pamatdokumenti ir šādi: 1) valsts
profesionālās izglītības standarts; 2) profesijas
standarts; 3)
profesionālās izglītības programma. |
24.pants. Profesijas standarts
(1)
Profesijas standarts nosaka profesionālās kvalifikācijas pamatprasības, kā
arī attiecīgās specifiskās prasības, kas nepieciešamas galveno darba uzdevumu
veikšanai attiecīgajā profesijā. (2)
Profesiju standartus nosaka speciālie likumi vai Ministru kabineta noteikumi.
Profesiju standartus var noteikt arī likumā vai Ministru kabineta noteikumos
pilnvarotas institūcijas. (3) Profesiju
standartu izstrādi organizē Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar
Profesionālās izglītības sadarbības padomi. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
14. 24.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: Profesijas standarts
nosaka profesijai atbilstošos profesionālās darbības pamatuzdevumus,
profesionālās kvalifikācijas pamatprasības, to izpildei nepieciešamās
vispārējās un profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences.; izslēgt otro un trešo daļu. |
9. |
Atbildīgā komisija Izteikt 24.pantu šādā redakcijā: 24.pants. Profesijas
standarts Profesijas standarts ir
Profesiju klasifikatora daļa un nosaka profesijai atbilstošos profesionālās
darbības pamatuzdevumus un pienākumus, profesionālās kvalifikācijas
pamatprasības, to izpildei nepieciešamās vispārējās un profesionālās
zināšanas, prasmes, attieksmes un kompetences. |
Atbalstīts |
14. Izteikt 24.pantu šādā
redakcijā: 24.pants. Profesijas
standarts Profesijas standarts ir
Profesiju klasifikatora daļa un nosaka profesijai atbilstošos profesionālās
darbības pamatuzdevumus un pienākumus, profesionālās kvalifikācijas
pamatprasības, to izpildei nepieciešamās vispārējās un profesionālās
zināšanas, prasmes, attieksmes un kompetences. |
27.pants. Izglītojamo uzņemšana profesionālās
izglītības programmās
(1)
Profesionālās pamatizglītības un arodizglītības programmās persona tiek
uzņemta bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma un ne agrāk kā tajā
kalendārajā gadā, kurā tai aprit 15 gadi. (2)
Profesionālās vidējās izglītības programmās persona tiek uzņemta pēc
vispārējās pamatizglītības vai profesionālās pamatizglītības ieguves. (3)
Pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmās persona tiek
uzņemta pēc vispārējās vidējās izglītības vai profesionālās vidējās
izglītības ieguves. (4)
Uzņemšana profesionālās pilnveides izglītības programmās netiek reglamentēta. (5)
Kārtību, kādā darbinieki (praktikanti) apgūst profesionālās izglītības
programmas, nosaka šis likums, likums "Par amatniecību" un citi
normatīvie akti. (6) Profesionālās tālākizglītības programmās, kuru
apguve dod iespēju iegūt otro profesionālās kvalifikācijas līmeni, persona
tiek uzņemta bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma. (7) Profesionālās tālākizglītības programmās, kuru
apguve dod iespēju iegūt trešo profesionālās kvalifikācijas līmeni, persona
tiek uzņemta pēc arodizglītības vai vidējās izglītības ieguves. (8) Profesionālās tālākizglītības programmās, kuru
apguve dod iespēju iegūt ceturto profesionālās kvalifikācijas līmeni un kuras
tiek īstenotas koledžā vai augstskolā, persona tiek uzņemta, ja tai ir vismaz
pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība. (9) Uzņemšanas noteikumus profesionālās ievirzes
izglītības programmā nosaka attiecīgā izglītības programma. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
15. Izteikt 27.panta devīto daļu šādā
redakcijā: (9) Prasības uzņemšanai izglītības
programmā, kuras apguve dod iespēju iegūt pirmo profesionālās kvalifikācijas
līmeni, vai prasības uzņemšanai profesionālās ievirzes izglītības programmā
nosaka attiecīgā izglītības programma. |
|
|
|
15. Izteikt 27.panta devīto daļu šādā
redakcijā: (9) Prasības uzņemšanai izglītības
programmā, kuras apguve dod iespēju iegūt pirmo profesionālās kvalifikācijas
līmeni, vai prasības uzņemšanai profesionālās ievirzes izglītības programmā
nosaka attiecīgā izglītības programma. |
28.pants.
Profesionālās izglītības programmu īstenošana (1) Profesionālās
izglītības ieguves formas ir šādas: 1) klātiene; 2) neklātiene; 3) pašizglītība. (2) Profesionālās
izglītības programmas īstenošanas ilgums klātienē profesionālās izglītības
iestādēs ir šāds: 1) profesionālās pamatizglītības ieguves
ilgums - ne vairāk kā divi gadi (ar pedagoģisko korekciju ne vairāk kā trīs
gadi); 2) arodizglītības ieguves ilgums ne vairāk
kā trīs gadi; 3) profesionālās vidējās izglītības
ieguves ilgums pēc pamatizglītības ieguves - trīs līdz četri gadi, pēc
arodizglītības ieguves - viens līdz divi gadi; 4) pirmā līmeņa profesionālās augstākās
izglītības ieguves ilgums - divi līdz trīs gadi. (3) Mācību slodze
nedēļā vienā profesionālās izglītības programmā nedrīkst pārsniegt: 1) izglītojamajiem līdz 18 gadu vecumam -
36 mācību stundas; 2) izglītojamajiem, sākot ar 18 gadu
vecumu, - 40 mācību stundas. (4) Mācību stundas
ilgums ir no 40 līdz 45 minūtēm, un to nosaka izglītības iestādes vadītājs. (5) Profesionālās
tālākizglītības programma ietver ne mazāk kā 30 procentus no valsts
arodizglītības vai valsts profesionālās vidējās izglītības standartā noteiktā
obligātā profesionālā satura apjoma vai ne mazāk kā 30 procentus no valsts
pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības standartā noteiktā obligātā
satura apjoma. (6) Profesionālās
pilnveides un profesionālās ievirzes izglītības ieguves ilgumu un izglītības
saturu nosaka attiecīgā izglītības programma. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
16. Izslēgt 28.panta piektajā daļā vārdus
un skaitli vai ne mazāk kā 30 procentus no valsts pirmā līmeņa profesionālās
augstākās izglītības standartā noteiktā obligātā satura apjoma. |
|
|
|
16. Izslēgt 28.panta piektajā daļā vārdus
un skaitli vai ne mazāk kā 30 procentus no valsts pirmā līmeņa profesionālās
augstākās izglītības standartā noteiktā obligātā satura apjoma. |
29.pants. Profesionālās izglītības programmas apguves
noslēguma pārbaudījumi
(1)
Profesionālās izglītības programmas apguvi noslēdz kvalifikācijas eksāmeni un
citi valsts profesionālās izglītības standartā noteiktie valsts noslēguma
pārbaudījumi. Izglītības un zinātnes ministrija nosaka valsts noslēguma
pārbaudījumu norises kārtību. (2)
Izglītojamajam, kurš bez pamatizglītības ir uzsācis profesionālās
pamatizglītības vai arodizglītības programmas apguvi, jānodrošina arī
pedagoģiskā korekcija un pēc noslēguma pārbaudījumu nokārtošanas papildus
jāizsniedz izglītības dokuments par vispārējās pamatizglītības ieguvi. (3)
Ministru kabinets apstiprina profesionālo kvalifikāciju sarakstu, kuras
iegūstot kārtojami centralizētie profesionālās kvalifikācijas eksāmeni. (4) Centralizētie
profesionālās kvalifikācijas eksāmeni atbilstoši profesionālās izglītības
standarta prasībām tiek kārtoti akreditētās profesionālās izglītības iestādēs
vai akreditētos eksaminācijas centros. Profesionālās izglītības iestādes un
eksaminācijas centrus, kuros kārtojami profesionālās kvalifikācijas eksāmeni,
nosaka izglītības un zinātnes ministrs, saskaņojot ar dibinātāju un
Sadarbības padomi. Profesionālās izglītības iestādes un eksaminācijas centri
kvalifikācijas eksāmenu norisi organizē sadarbībā ar profesionālās izglītības
atbalsta iestādēm, nozaru ministrijām un profesionālajām organizācijām.
Eksaminācijas centri akreditējami Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
17. 29.pantā:
izslēgt pirmās daļas otro teikumu; izslēgt ceturtās
daļas otro teikumu. |
|
|
|
17. 29.pantā:
izslēgt pirmās daļas otro teikumu;
izslēgt ceturtās daļas otro teikumu. |
30.pants.
Profesionālās izglītības programmu
licencēšana, akreditācija un reģistrācija (1) Profesionālās
izglītības programmas licencējamas un profesionālās izglītības iestādes
reģistrējamas un akreditējamas Izglītības likumā noteiktajā kārtībā. (2)
Izglītības iestāde ir tiesīga īstenot tikai licencētas profesionālās
izglītības programmas. (3)
Profesionālās izglītības programmas akreditācijā vērtē profesionālās
izglītības programmas īstenošanas kvalitāti. Izglītības iestādei, kura īsteno
akreditētu profesionālās izglītības programmu, ir tiesības izsniegt valsts
atzītu profesionālo izglītību vai profesionālo kvalifikāciju apliecinošu
dokumentu. (4)
Pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kas īsteno daļu
no otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmām, akreditē Augstskolu
likumā noteiktajā kārtībā. (5) Profesionālās izglītības programmas, izņemot
profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītības programmas,
akreditējamas Izglītības likumā noteiktajā kārtībā. (6) Akreditētas pašvaldību un privātās profesionālās
izglītības un profesionālās ievirzes izglītības iestādes ir tiesīgas likumā
noteiktajā kārtībā pretendēt uz valsts finansējumu profesionālās
tālākizglītības, profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes
izglītības programmu īstenošanai. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 05.07.2001. likumu, kas stājas spēkā no
01.09.2001.) |
18. 30.pantā: izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Lēmumu par profesionālās izglītības
iestāžu, eksaminācijas centru un profesionālās izglītības programmu
akreditāciju un profesionālās izglītības iestādes vadītāju atestāciju pieņem
sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma iesniegšanas dienas.; papildināt pantu ar 4.1 daļu
šādā redakcijā: (41) Pirmā un
otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas akreditē Augstskolu
likumā noteiktajā kārtībā. |
10. |
Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 18.pantu šādā
redakcijā: 18. 30.pantā: izteikt ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā: (4) Pirmā un otrā līmeņa profesionālās
augstākās izglītības programmas akreditē Augstskolu likumā noteiktajā
kārtībā. (5) Profesionālās izglītības programmas,
to skaitā profesionālās tālākizglītības programmas, akreditējamas Izglītības likumā noteiktajā
kārtībā.; papildināt pantu ar septīto daļu šādā
redakcijā: (7) Lēmumu par profesionālās izglītības
programmu akreditāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma
iesniegšanas dienas. Lēmumu par tādu profesionālās tālākizglītības programmu
akreditāciju, kuru īstenošanas ilgums ir līdz vienam gadam, pieņem triju
mēnešu laikā. |
Atbalstīts |
18. 30.pantā: izteikt ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā: (4) Pirmā un otrā līmeņa profesionālās
augstākās izglītības programmas akreditē Augstskolu likumā noteiktajā
kārtībā. (5) Profesionālās izglītības programmas,
to skaitā profesionālās tālākizglītības programmas, akreditējamas Izglītības likumā noteiktajā
kārtībā.; papildināt pantu ar septīto daļu šādā
redakcijā: (7) Lēmumu par profesionālās izglītības
programmu akreditāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma
iesniegšanas dienas. Lēmumu par tādu profesionālās tālākizglītības programmu
akreditāciju, kuru īstenošanas ilgums ir līdz vienam gadam, pieņem triju
mēnešu laikā. |
32.pants. Profesionālās izglītības ieguves kreditēšana
Akreditētās pirmā līmeņa profesionālās
augstākās izglītības programmās studējošie, lai segtu maksu par studijām, var
saņemt studiju kredītu no valsts budžeta vai kredītiestādes līdzekļiem ar
valsts galvojumu. Kredīta piešķiršanai, atmaksāšanai un dzēšanai piemērojama
kārtība, kas noteikta Augstskolu likumā attiecībā uz akreditētās studiju
programmās studējošajiem. (2001.gada 5.jūlija likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.09.2001.) |
19. Izslēgt 32.pantu. |
|
|
|
19. Izslēgt 32.pantu. |
33.pants. Profesionālās izglītības iestāžu un
izglītības atbalsta iestāžu materiālie līdzekļi
(1)
Profesionālās izglītības iestāžu materiālo līdzekļu veidošanu un izmantošanu
nosaka Izglītības likums. (2)
Ja valsts profesionālās izglītības iestāde izvietota valsts nekustamajā
īpašumā, šis īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda tās
ministrijas personā, kuras pārziņā ir attiecīgā izglītības iestāde. |
20. Izteikt 33.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja valsts profesionālās izglītības iestāde izvietota valsts
nekustamajā īpašumā, šis īpašums ierakstāms zemesgrāmatā uz valsts vārda tās
ministrijas personā, kuras padotībā ir
attiecīgā izglītības iestāde, ja Ministru kabinets nav noteicis citādi." |
|
|
|
20. Izteikt 33.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja valsts profesionālās izglītības iestāde izvietota valsts
nekustamajā īpašumā, šis īpašums ierakstāms zemesgrāmatā uz valsts vārda tās
ministrijas personā, kuras padotībā ir
attiecīgā izglītības iestāde, ja Ministru kabinets nav noteicis citādi." |
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 18.pants stājas spēkā
2004.gada 1.janvārī. 2. Izglītojamajiem, kas uzsākuši
arodizglītības vai vidējās speciālās izglītības programmu apguvi pirms šā
likuma spēkā stāšanās, izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošus
dokumentus pēc noslēguma pārbaudījumu nokārtošanas izsniedz kārtībā, kāda
bija spēkā līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai. 3. Valsts profesionālās
pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības iestādēm
līdz akreditācijai, bet ne vēlāk kā līdz 2004.gada 1.septembrim ir tiesības
izsniegt profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošos
dokumentus atbilstoši šā likuma 6.panta nosacījumiem un organizēt
centralizētos kvalifikācijas eksāmenus. (2001.gada 5.jūlija likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.09.2001.)
4. Valsts profesionālās izglītības iestādes dibinātāja pienākumus
likuma 15.panta pirmajā daļā, 25.panta otrajā daļā un 29.panta ceturtajā daļā
minētajos gadījumos veic Izglītības un zinātnes ministrija vai cita
ministrija, kuras pārziņā nodota profesionālās izglītības iestāde. (2001.gada 5.jūlija likuma redakcijā,
kas stājas spēkā no 01.09.2001.)
5. Neakreditētas privātās profesionālās izglītības iestādes līdz
to akreditācijai, bet ne vēlāk kā līdz 2003.gada 1.janvārim ir tiesīgas
pretendēt uz likuma 30.panta sestajā daļā paredzēto valsts finansējumu. (2001.gada 5.jūlija likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.09.2001.) |
21. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.,
7. un 8.punktu šādā redakcijā: "6. Šā likuma 1.panta 2.1 punktā
eksaminācijas centriem noteiktās tiesības izsniegt pirmajam, otrajam vai
trešajam līmenim atbilstošus profesionālo kvalifikāciju apliecinošus
dokumentus stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. 7. Ministru kabinets līdz 2006.gada
31.jūlijam izdod šā likuma 7.panta 5., 9. un 10.punktā minētos noteikumus. 8. Šā likuma 18.pantā noteiktās
tiesības strādāt par pedagogu profesionālās izglītības iestādē ir personai,
kura apgūst augstāko profesionālo izglītību, kas atbilst Ministru kabineta
noteikumos paredzētajām profesionālās izglītības iestādes pedagoga
profesionālās kvalifikācijas prasībām, bet ne ilgāk kā līdz 2011.gada
1.septembrim." |
11. 12. 13. |
Deputāts K.Šadurskis Papildināt likumprojekta pārejas
noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: Šā likuma 3.panta trešās daļas norma par
vidējās izglītības ieguves obligātumu līdz 25 gadu vecuma sasniegšanai stājas
spēkā vienlaikus ar atbilstošu Grozījumu Vispārējās izglītības likumā
spēkā stāšanos. Izglītības
un zinātnes ministrijas parlamentārā sekretāre T.Koķe Izteikt pārejas noteikumu 6.punktu šādā redakcijā:
"6. Šā likuma 1.panta
2.1 punktā eksaminācijas centriem noteiktās tiesības izsniegt
profesionālās kvalifikācijas apliecības stājas spēkā 2007.gada 1.martā. Atbildīgā komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 6.,
7., 8., 9. un 10. punktu šādā redakcijā: 6. Šā likuma 1.panta 2.1 punktā
eksaminācijas centriem noteiktās tiesības izsniegt profesionālās
kvalifikācijas apliecības stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. 7. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.janvārim izdara grozījumus šā likuma 7.panta 5.punktā minētajos noteikumos
un līdz 2007.gada 1.martam izdod 7.panta 9. un 10.punktā minētos noteikumus. 8. Profesionālās izglītības
administrācijas funkcijas veic Profesionālās izglītības centrs līdz brīdim,
kamēr Ministru kabinets izdara nepieciešamos grozījumus iestādes darbību
regulējošos normatīvajos aktos. Šie grozījumi izdarāmi līdz 2006.gada 31.decembrim. 9. Šā likuma 24.pants stājas spēkā
2007.gada 1.septembrī. Ministru kabinets līdz 2007.gada 31.augustam
apstiprina Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtos profesiju standartu
projektus. 10. Līdz 2007.gada 31.augustam Ministru
kabineta noteiktie profesiju standarti ir spēkā līdz 2011.gada 31.decembrim. |
Nav atbalstīts Nav atbalstīts Atbalstīts |
21. Papildināt pārejas noteikumus ar
6., 7., 8., 9. un 10. punktu šādā redakcijā: 6. Šā likuma 1.panta 2.1 punktā
eksaminācijas centriem noteiktās tiesības izsniegt profesionālās
kvalifikācijas apliecības stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. 7. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.janvārim izdara grozījumus šā likuma 7.panta 5.punktā minētajos noteikumos
un līdz 2007.gada 1.martam izdod 7.panta 9. un 10.punktā minētos noteikumus. 8. Profesionālās izglītības
administrācijas funkcijas veic Profesionālās izglītības centrs līdz brīdim,
kamēr Ministru kabinets izdara nepieciešamos grozījumus iestādes darbību
regulējošos normatīvajos aktos. Šie grozījumi izdarāmi līdz 2006.gada
31.decembrim. 9. Šā likuma 24.pants stājas spēkā
2007.gada 1.septembrī. Ministru kabinets līdz 2007.gada 31.augustam
apstiprina Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtos profesiju standartu
projektus. 10. Līdz 2007.gada 31.augustam Ministru
kabineta noteiktie profesiju standarti ir spēkā līdz 2011.gada 31.decembrim. |