Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi likumā Par aviāciju
(reģ. Nr. 1545)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (13) |
Komisijas slēdziens |
Redakcija,
kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu trešajā lasījumā |
1 |
2 |
|
|
|
|
Grozījumi likumā Par aviāciju |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par
aviāciju |
|
|
Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13.,
23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004,
7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 250.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13.,
23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004,
7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 250.nr.)
šādus grozījumus: |
Likumā lietotie termini |
|
|
|
|
|
Atgadījums civilajā aviācijā
darbības pārtraukums, defekts, nepilnība vai kādi citi ārkārtas apstākļi, kas
ir ietekmējuši vai var ietekmēt lidojumu drošību, bet ne tādā veidā, ka to
dēļ noticis nelaimes gadījums vai nopietns incidents. (15.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
1. Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt sadaļu pēc termina Atgadījums
civilajā aviācijā ar terminu un tā skaidrojumu šādā redakcijā: Aviācijas
meteoroloģiskais minimums minimālie meteoroloģiskie apstākļi, kuros
atļauts veikt gaisa kuģa pacelšanos un nosēšanos civilajos lidlaukos.
Minimālos meteoroloģiskos apstākļus raksturo vizuāli vai instrumentāli
noteikta redzamība uz skrejceļa un mākoņu apakšējās robežas augstums.; |
|
|
|
1.
Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt
sadaļu pēc termina Atgadījums civilajā aviācijā ar terminu un tā
skaidrojumu šādā redakcijā: Aviācijas
meteoroloģiskais minimums minimālie meteoroloģiskie apstākļi, kuros
atļauts veikt gaisa kuģa pacelšanos un nosēšanos civilajos lidlaukos.
Minimālos meteoroloģiskos apstākļus raksturo vizuāli vai instrumentāli
noteikta redzamība uz skrejceļa un mākoņu apakšējās robežas augstums.; |
Aviācijas
nelaimes gadījums - notikums, kurš saistīts ar gaisa kuģa
izmantošanu no brīža, kad vismaz viena persona iekāpj gaisa kuģī ar nolūku
veikt lidojumu, līdz brīdim, kad visas gaisa kuģī esošās personas ir to
atstājušas, un kura laikā: |
|
|
|
|
|
1)
kāda no minētajām personām iegūst miesas bojājumus, kuru rezultātā iestājas
nāve, vai smagus miesas bojājumus sakarā ar: |
|
|
|
|
|
a)
atrašanos šajā gaisa kuģī, |
|
|
|
|
|
b)
tiešu saskari ar kādu gaisa kuģa daļu, arī daļu, kas atdalījusies no šā gaisa
kuģa, |
|
|
|
|
|
c)
tiešu reaktīvā dzinēja gāzes strūklas iedarbību; |
|
|
|
|
|
2)
gaisa kuģis iegūst bojājumus vai tiek saārdīta tā konstrukcija un tā
rezultātā: |
|
|
|
|
|
a)
samazinās konstrukcijas izturība, pasliktinās gaisa kuģa tehniskie vai
aerodinamiskie dati, |
|
|
|
|
|
b)
nepieciešams liels remonts vai bojātā elementa nomainīšana, izņemot dzinēja
darbības traucējumus vai tā bojājumus, kad bojāts tikai dzinējs, tā pārsegi
vai palīgierīces vai bojāti tikai propelleri, plākšņu gali, antenas, riepas,
bremžu ierīces, aptecētāji vai apšuvumā ir nelieli iespiedumi vai caursisti
caurumi; |
|
|
|
|
|
3)
gaisa kuģis pazūd bez vēsts vai nokļūst tādā vietā, kur tam piekļūt nav
iespējams. |
|
|
|
|
|
Par
aviācijas nelaimes gadījumu netiek uzskatīts notikums, kura laikā 1.punktā
minētajos gadījumos miesas bojājumi gūti dabisku cēloņu rezultātā, tos
nodarījusi pati cietusī persona vai cita persona vai arī miesas bojājumi
nodarīti pasažierim, kam nav biļetes un kas slēpjas ārpus zonām, kuras
parasti ir pieejamas pasažieriem un apkalpes locekļiem. |
|
|
|
|
|
Lidlauka
kontrolpunkts - nosacīts punkts, pēc kura konstatē
lidlauka ģeogrāfisko atrašanās vietu (koordinātes). |
|
|
|
|
|
Lidlauka manevrēšanas laukums -
lidlauka daļa, izņemot peronu, kas paredzēts gaisa kuģu pacelšanās, nosēšanās
un manevrēšanas vajadzībām. |
aizstāt
terminu Lidlauka manevrēšanas laukums ar terminu Lidlauka manevrēšanas
teritorija; |
|
|
|
aizstāt terminu Lidlauka manevrēšanas laukums ar
terminu Lidlauka manevrēšanas teritorija; |
Lidlauka satiksme -
visa kustība lidlauka manevrēšanas laukumā, kā arī gaisa kuģu lidojumi virs
lidlaukam blakus esošās teritorijas. |
|
|
|
|
|
Lidojumu
ierobežojumu zona - ierobežota gaisa telpa virs valsts
sauszemes teritorijas un tās iekšējiem vai teritoriālajiem Baltijas jūras
ūdeņiem, kurā gaisa kuģu lidojumi ir veicami saskaņā ar speciāliem
noteikumiem. |
|
|
|
< o:p> |
|
Lidostas
aviodrošības dienests - struktūrvienība, kura nodrošina
standartizētu starptautisko lidojumu drošību un ir atbildīga par lidostas
drošības programmas izpildi. |
izslēgt terminu Lidostas aviodrošības dienests un tā skaidrojumu; |
|
|
|
izslēgt terminu Lidostas aviodrošības dienests un tā skaidrojumu; |
Meteoroloģiskā
informācija - meteoroloģisks pārskats, analīze,
prognoze un jebkurš cits biļetens par faktiskajiem vai gaidāmajiem
meteoroloģiskajiem apstākļiem. |
|
|
|
|
|
|
papildināt
sadaļu pēc termina Metroloģiskā informācija ar terminu un tā
skaidrojumu šādā redakcijā: Meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzējs institūcija, kura nodrošina visas
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju pirms lidojuma un lidojuma laikā.; |
|
|
redakcionāli
precizēts |
papildināt
sadaļu pēc termina Meteoroloģiskā informācija ar terminu un tā
skaidrojumu šādā redakcijā: Meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzējs institūcija, kura nodrošina visas
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju pirms lidojuma un lidojuma laikā.; |
Nelikumīgas iejaukšanās akts civilās
aviācijas darbībā - darbības, kas apdraud vai var apdraudēt
civilās aviācijas drošību (personu nesankcionēta iekļūšana lidlauku
kontrolējamās zonās vai gaisa kuģī, bīstamas kravas, ieroču un sprāgstvielu
pārvadāšana bez attiecīgas atļaujas, ieroču lietošana pret gaisa kuģa apkalpi
vai pasažieriem, gaisa kuģa nolaupīšana u.c). |
aizstāt terminu Nelikumīgas iejaukšanās akts civilās aviācijas darbībā ar
terminu Nelikumīga iejaukšanās civilās
aviācijas darbībā; |
|
|
|
aizstāt terminu Nelikumīgas iejaukšanās akts civilās aviācijas darbībā ar
terminu Nelikumīga iejaukšanās
civilās aviācijas darbībā; |
Starptautiskie
gaisa pārvadājumi - pārvadājumi, kuru sākumpunkts, apstāšanās
vieta vai galapunkts atrodas vairāku valstu teritorijās. |
|
|
|
|
|
papildināt
sadaļu pēc termina Starptautiskie gaisa pārvadājumi ar terminu un tā
skaidrojumu šādā redakcijā: Trešā valsts valsts, kas nav Eiropas
Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts. |
|
|
|
papildināt
sadaļu pēc termina Starptautiskie gaisa pārvadājumi ar terminu un tā
skaidrojumu šādā redakcijā: Trešā valsts valsts, kas nav Eiropas
Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts. |
|
3.pants.
Likuma darbības joma |
|
|
|
|
|
Šajā likumā noteiktās prasības attiecas uz: |
|
|
|
|
|
1)
civilo aviāciju Latvijas Republikas teritorijā; |
|
|
|
|
|
2)
Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri atrodas ārpus
Latvijas Republikas teritorijas, ja tās valsts likumdošanas aktos, kuras
teritorijā atrodas gaisa kuģis, nav noteikts citādi; |
|
|
|
|
|
3)
Latvijas Republikas muitas un Valsts robežsardzes dienestu aviāciju. |
|
|
|
|
|
Šā
likuma 14., 28. un 29.panta, 40.panta pirmās, otrās un trešās daļas, 41. un
42.panta, 44.panta otrās, trešās un ceturtās daļas, 45., 47., 48. un
49.panta, 56.panta otrās daļas, 63. un 97.panta noteikumi attiecas uz
Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku aviāciju, bet 40.panta ceturtās
daļas noteikumi uz publisko funkciju veikšanai paredzētajiem ārvalstu gaisa
kuģiem 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju
3.panta izpratnē. |
|
|
|
|
|
Šā
likuma 40. un 41.panta noteikumi attiecas uz personām, kas veic šā likuma
40.panta pirmās daļas 2.- 4.punktā un otrajā daļā paredzēto darbību vai šā
likuma 41.pantā norādīto objektu celtniecību un izvietošanu. |
2. Aizstāt
3.panta trešajā daļā vārdu "celtniecību" ar vārdu "būvniecību". |
|
|
|
2. Aizstāt 3.panta trešajā daļā vārdu
"celtniecību" ar vārdu "būvniecību". |
Atkāpšanās
no šā panta pirmās daļas 3.punkta un otrās daļas noteikumiem, ja tas
nepieciešams, lai pildītu šo dienestu ārkārtējās funkcijas, pieļaujama ar
Latvijas Republikas Ministru kabineta lēmumu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004. likumu, 22.06.2005. likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Otrā nodaļa |
|
|
|
|
|
6.pants.
Aviācijas departamenta, Civilās aviācijas aģentūras un Aviācijas nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja kompetence |
|
|
|
|
|
Aviācijas
departaments: |
|
|
|
|
|
1)
izstrādā civilās aviācijas perspektīvās attīstības programmu un koncepciju
projektus; |
|
|
|
|
|
2)
izsniedz licences komercdarbības veikšanai gaisa satiksmes pakalpojumu jomā; |
|
|
|
|
|
3)
izstrādā līgumus starptautisko lidojumu un gaisa pārvadājumu jomā, piedalās
šo līgumu noslēgšanā vai Latvijas Republikas Ministru kabineta pilnvarojumā
slēdz tos patstāvīgi; |
|
|
|
|
|
4)
sadarbojas ar citu valstu valdību pārstāvjiem un pilnvarotām aviācijas
institūcijām, kā arī ar starptautiskajām civilās aviācijas organizācijām
gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības attīstības
jautājumos; |
|
|
|
|
|
5)
pieprasa no juridiskajām un fiziskajām personām, kuru darbība saistīta ar
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu
ekspluatāciju, savu funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6)
izsniedz atļaujas veikt pasažieru, bagāžas un kravas pārvadājumus, kā arī
speciālos
aviācijas darbus; |
|
|
|
|
|
7)
apstiprina pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumu noteikumus. |
3. Izslēgt
6.panta pirmās daļas 7.punktu. |
|
|
|
3. Izslēgt
6.panta pirmās daļas 7.punktu. |
Civilās
aviācijas aģentūra: |
|
|
|
|
|
1)
veic Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas
darbības valsts uzraudzību; |
|
|
|
|
|
2)
aizliedz darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanu vai civilās aviācijas gaisa kuģu, lidlauku un citu civilās
aviācijas objektu un iekārtu ekspluatāciju, ja tiek pārkāpti šā likuma un
citu uz tā pamata izdoto normatīvo aktu noteikumi, kā arī darbību, kas
apdraud gaisa kuģu lidojumu drošību; |
|
|
|
|
|
3) (izslēgts
ar 15.12.2005. likumu); |
|
|
|
|
|
4)
izstrādā pasākumus gaisa kuģu lidojumu un civilās aviācijas drošības
garantēšanai, kā arī uzrauga Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas
centra darbību; |
|
|
|
|
|
5)
pieprasa no juridiskajām un fiziskajām personām, kuru darbība saistīta ar
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu
ekspluatāciju, savu funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6)
reģistrē civilās aviācijas gaisa kuģus Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistrā; |
|
|
|
|
|
7)
uzrauga gaisa telpas izmantošanu; |
|
|
|
|
|
8) (izslēgts
ar 12.06.2003. likumu, kas stājas spēkā no 18.07.2003.); |
|
|
|
|
|
9)
sagatavo normatīvos aktus, kuri regulē civilās aviācijas darbību; |
|
|
|
|
|
10)
sadarbojas ar citu valstu valdību pilnvarotām aviācijas institūcijām Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības valsts
uzraudzības un gaisa kuģu meklēšanas un glābšanas jomā; |
|
|
|
|
|
11)
izmeklē incidentus gadījumos, kad to neveic Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs atbilstoši šā panta trešās daļas 1.punktam. |
|
|
|
|
|
Aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs: |
|
|
|
|
|
1)
izmeklē aviācijas nelaimes gadījumus, nopietnus incidentus un, ja tas
nepieciešams lidojumu drošības uzlabošanai, arī incidentus; |
|
|
|
|
|
2)
izstrādā rekomendācijas aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu cēloņu
novēršanai turpmākajā civilās aviācijas darbībā; |
|
|
|
|
|
3)
ziņo Satiksmes ministrijai par Latvijas Republikas teritorijā un citās
valstīs notikušajiem aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem; |
|
|
|
|
|
4)
ziņo ieinteresēto valstu aviācijas institūcijām, personām un Starptautiskās
civilās aviācijas organizācijai (ICAO) par Latvijas Republikas teritorijā
notikušajiem aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem. |
|
|
|
|
|
Aviācijas departamenta, Civilās aviācijas
aģentūras un Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja
speciālistiem ir tiesības iekļūt un netraucēti pildīt dienesta pienākumus
visos civilās aviācijas objektos, kas atrodas Latvijas Republikas teritorijā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.10.98.
likumu, 22.06.2005. likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Trešā nodaļa |
|
|
|
|
|
7.pants.
Gaisa kuģi, kurus reģistrē Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā |
|
|
|
|
|
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa
kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas gaisa kuģus, kas ir Latvijas
Republikas valsts institūciju, pašvaldību, biedrību vai nodibinājumu,
Uzņēmumu reģistrā reģistrēto komersantu un Latvijas pilsoņu īpašumā, kā arī
Latvijas Republikas muitas un Valsts robežsardzes dienestu gaisa kuģus. |
4. Izteikt
7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas
gaisa kuģus, kas ir Latvijas Republikas vai citas Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalsts, valsts institūciju, pašvaldību, biedrību, nodibinājumu,
komersantu, pilsoņu un Latvijas Republikas pastāvīgo iedzīvotāju
īpašumā vai lietošanā, kā arī Latvijas Republikas muitas un robežsardzes
dienestu gaisa kuģus. |
1 |
Atbildīgā komisija Izteikt
7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa
kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas gaisa kuģus, kas ir Latvijas
Republikas vai citas Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts, valsts
institūciju, pašvaldību, biedrību, nodibinājumu, komersantu, pilsoņu un Latvijas
nepilsoņu īpašumā vai lietošanā, kā arī Latvijas Republikas muitas un
robežsardzes dienestu gaisa kuģus. |
atbalstīts |
4. Izteikt
7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: Latvijas
Republikas Civilās aviāci
jas gaisa kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas
gaisa kuģus, kas ir Latvijas Republikas vai citas Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalsts, valsts institūciju, pašvaldību, biedrību, nodibinājumu,
komersantu, pilsoņu un Latvijas nepilsoņu īpašumā vai lietošanā, kā arī
Latvijas Republikas muitas un robežsardzes dienestu gaisa kuģus. |
Izņēmuma kārtā Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistrā var reģistrēt gaisa kuģus, kuru īpašnieki nav
Latvijas Republikas valsts institūcijas, pašvaldības, biedrības vai
nodibinājumi, Uzņēmumu reģistrā reģistrētie komersanti un Latvijas pilsoņi,
bet kurus regulāri izmanto lidojumiem no Latvijas Republikas teritorijas. |
|
|
|
|
|
Ieķīlātu gaisa kuģi Latvijas Republikas
Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē, kā arī izdara grozījumus
reģistrācijas datos tikai ar kreditora (kreditoru) rakstveida piekrišanu. |
|
|
|
|
|
Šā panta prasībām atbilstošos gaisa kuģus
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē, ievērojot
šā likuma 9.panta pirmās daļas noteikumus. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.97. likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
8.pants.
Gaisa kuģi, kurus reģistrē Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistra pielikumā |
5. Izslēgt
8. pantu. |
|
|
|
5. Izslēgt
8. pantu. |
Gaisa kuģus, kuri ir Latvijas Republikas
valsts institūciju, pašvaldību, sabiedrisko organizāciju, Uzņēmumu reģistrā
reģistrēto komersantu un Latvijas pilsoņu īpašumā, bet kuru reģistrācijai
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā trūkst nepieciešamo
priekšnoteikumu, var reģistrēt uz laiku Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistra pielikumā. |
|
|
|
|
|
Šā
panta noteikumiem atbilstošos gaisa kuģus Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistra pielikumā reģistrē, ievērojot šā likuma 9.panta
pirmās daļas 1. un 2.punkta noteikumus. |
|
|
|
|
|
9.pants.
Gaisa kuģa reģistrācijas nosacījumi un kārtība |
|
|
|
|
|
Gaisa
kuģi Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē, ja: |
|
|
|
|
|
1)
Civilās aviācijas aģentūrai ir iesniegts gaisa kuģa īpašnieka rakstveida
pieteikums; |
6. 9. pantā: papildināt
pirmās daļas 1. punktu pēc vārda īpašnieka ar vārdiem vai ekspluatanta; |
|
|
|
6. 9. pantā: papildināt
pirmās daļas 1. punktu pēc vārda īpašnieka ar vārdiem vai ekspluatanta; |
2) gaisa kuģis ir izslēgts no citas valsts
gaisa kuģu reģistra vai nav bijis reģistrēts; |
|
|
|
|
|
3) ir dokuments, kas apliecina, ka gaisa
kuģis ir konstruēts un būvēts, ievērojot normas, kuras nosaka gaisa kuģa
derīgumu lidojumiem (gaisa kuģa tipa sertifikāts, citas valsts izsniegta
apliecība par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem vai eksportapliecība,
kompetentas komisijas atzinums par amatieru būvēta gaisa kuģa derīgumu lidojumiem
u.c.). |
|
|
|
|
|
|
papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4)
gaisa kuģis atbilst Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajām lidojuma
derīguma un vides aizsardzības prasībām, ja tās nenosaka Eiropas Savienības
tiesību akti, vai Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām lidojuma
derīguma un vides aizsardzības prasībām. |
|
|
|
papildināt
pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: 4) gaisa kuģis atbilst Latvijas Republikas tiesību
aktos noteiktajām lidojuma derīguma un vides aizsardzības prasībām, ja tās nenosaka
Eiropas Savienības tiesību akti, vai Eiropas Savienības tiesību aktos
noteiktajām lidojuma derīguma un vides aizsardzības prasībām. |
Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrācijas
kārtību nosaka Ministru kabinets. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
23.pants. Lidlauka izveidošana |
7. Izteikt 23. pantu šādā redakcijā: 23. pants. Lidlauka izveidošana |
|
|
|
7. Izteikt 23. pantu šādā redakcijā: 23. pants. Lidlauka izveidošana |
Lidlauka celtniecību uzsāk un veic Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā. (15.12.2005. likuma
redakcijā) |
Lidlauka
izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Lidlauka
izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Ceturtā nodaļa |
|
|
|
|
|
27.pants.
Prasības, kādām jāatbilst lidlaukam, no kura veic gaisa pārvadājumus |
|
|
|
|
|
Lidlaukā,
no kura veic gaisa pārvadājumus, jābūt ēkām un citiem objektiem, lai
nodrošinātu ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta gaisa pārvadājumiem
saistīto operāciju veikšanu un citu pakalpojumu sniegšanu atbilstoši Latvijas
Republikā noteiktajiem standartiem. |
|
|
|
|
|
Šā
panta pirmajā daļā minētajā lidlaukā jābūt attiecīgām iekārtām un sistēmām un
īpaši sagatavotam personālam, lai atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas
organizācijas (ICAO) izstrādātajiem standartiem un rekomendācijām novērstu
nelikumīgas iejaukšanās aktus civilās aviācijas darbībā. |
|
|
|
|
|
Lidlaukā,
no kura veic starptautiskos lidojumus, papildus jāveic pasākumu komplekss,
lai nodrošinātu gaisa kuģu, to apkalpju un pasažieru, kas ierodas Latvijas
Republikā vai to atstāj, kā arī Latvijas Republikā ar gaisa kuģiem ievestās
un no tās izvedamās mantas sanitāro, karantīnas, muitas un robežas (pasu) un
citu kontroli atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanas aktu prasībām un to
starptautisko līgumu prasībām, kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā uz lidlauka tiek veiktas ar
pasažieru, bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem saistītas operācijas,
nosaka satiksmes ministrs. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004.
likumu) |
8. Izteikt 27.panta ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību,
kādā uz lidlauka veic ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem
saistītas operācijas, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
8. Izteikt 27.panta ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā uz lidlauka veic ar pasažieru,
bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem saistītas operācijas, nosaka Ministru
kabinets. |
9. 28.pantā: izteikt panta nosaukumu
šādā redakcijā: 28.pants.
Maksa par Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu, valsts akciju
sabiedrības Latvijas gaisa satiksme sniegto aeronavigācijas pakalpojumu un
civilās aviācijas lidlauku sniegto pakalpojumu izmantošanu; |
2 3 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs K.Peters Izteikt
28.panta nosaukumu šādā redakcijā: 28.pants.
Maksa par valsts akciju sabiedrības Latvijas gaisa satiksme sniegto
aeronavigācijas pakalpojumu un civilās aviācijas lidlauku sniegto pakalpojumu
izmantošanu. Izteikt
28.panta nosaukumu, pirmo un otro
daļu šādā redakcijā: 28.pants. Maksa par aeronavigācijas
pakalpojumu un civilās aviācijas lidlauku pakalpojumu izmantošanu |
daļēji
atbalstīts, iekļauts priekšl. nr.3 |
9. Izteikt
28.panta nosaukumu, pirmo un otro daļu šādā redakcijā: 28.pants.
Maksa par aeronavigācijas pakalpojumu un civilās aviācijas lidlauku
pakalpojumu izmantošanu |
|
Gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja
gaisa kuģi ekspluatē cita persona, Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrības
pakalpojumus un uz civilās aviācijas lidlauka sniegtos pakalpojumus, kā arī
aeronavigācijas un citas radiotehniskās iekārtas izmanto par maksu. |
aizstāt
pirmajā daļā vārdus Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa
satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrības pakalpojumus un uz civilās
aviācijas lidlauka sniegtos pakalpojumus, kā arī aeronavigācijas un citas
radiotehniskās iekārtas ar vārdiem valsts akciju sabiedrības Latvijas
gaisa satiksme sniegtos aeronavigācijas pakalpojumus un civilās aviācijas lidlauku
sniegtos pakalpojumus; |
|
Gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja
gaisa kuģi ekspluatē cita persona, valsts akciju sabiedrības Latvijas gaisa
satiksme aeronavigācijas pakalpojumus un civilās aviācijas lidlauku sniegtos
pakalpojumus izmanto par maksu. |
|
Gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja
gaisa kuģi ekspluatē cita persona, valsts akciju sabiedrības Latvijas gaisa
satiksme aeronavigācijas pakalpojumus un civilās aviācijas lidlauku sniegtos
pakalpojumus izmanto par maksu. |
Šā panta pirmajā daļā
minētās maksas noteikšanas un sadales kārtību nosaka Ministru kabinets. |
papildināt otro daļu pēc
vārdiem sadales kārtību ar vārdiem izņemot maksu par pašvaldību un
privātpersonu īpašumā esoša civilās aviācijas lidlauka sniegtajiem
pakalpojumiem un tās sadales kārtību; papildināt otro daļu ar tekstu šādā redakcijā: Maksu par pašvaldību īpašumā esoša civilā lidlauka
sniegtajiem pakalpojumiem un tās sadales kārtību nosaka attiecīgā pašvaldība.
Maksu par privātpersonas īpašumā esoša lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem
nosaka lidlauka īpašnieks. |
|
Šā panta pirmajā
daļā minētās maksas noteikšanas un sadales kārtību, izņemot
maksu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esoša civilās aviācijas
lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem un tās sadales kārtību, nosaka Ministru
kabinets. Maksu par pašvaldību īpašumā esoša civilā lidlauka sniegtajiem
pakalpojumiem un tās sadales kārtību nosaka attiecīgā pašvaldība. Maksu par
privātpersonas īpašumā esoša lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem nosaka
lidlauka īpašnieks. |
|
Šā panta pirmajā daļā minētās
maksas noteikšanas un sadales kārtību, izņemot maksu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā
esoša civilās aviācijas lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem un tās sadales
kārtību, nosaka Ministru kabinets. Maksu par pašvaldību īpašumā esoša civilā
lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem un tās sadales kārtību nosaka attiecīgā
pašvaldība. Maksu par privātpersonas īpašumā esoša lidlauka sniegtajiem
pakalpojumiem nosaka lidlauka īpašnieks. |
Kārtību, kādā saskaņā ar šā panta pirmās un
otrās daļas noteikumiem paredzētos maksājumus kārto Latvijas Republikas
Nacionālo bruņoto spēku aviācija, nosaka Latvijas Republikas Ministru
kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā saskaņā ar šā panta pirmās un
otrās daļas noteikumiem paredzētos maksājumus kārto Valsts robežsardzes
aviācija, nosaka Latvijas Republikas Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.06.2005.
likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Piektā nodaļa |
|
|
|
|
|
32.pants. Civilās aviācijas personāla apliecība |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas personālam atbilstoši viņa
specialitātei, sagatavotības pakāpei un darba pieredzei izsniedz attiecīgu
apliecību un piešķir kvalifikāciju, kuru apliecina, izdarot attiecīgu
kvalifikācijas atzīmi speciālista apliecībā. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas personāla apliecībā tiek
atzīmēts tās derīguma termiņš. Kad šis termiņš izbeidzas, aviācijas
speciālistam, lai pagarinātu apliecības derīguma termiņu, jāpierāda, ka viņš
atbilst noteiktām prasībām. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas personālam izsniegto
apliecību ar Civilās aviācijas aģentūras direktora lēmumu var atzīt par
nederīgu, ja tiek konstatēts, ka persona, kurai izsniegta apliecība,
neatbilst noteiktām prasībām. Šāda apliecība jānodod Civilās aviācijas
aģentūrai. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas aģentūra atzīst par derīgu
Latvijas Republikas teritorijā citas valsts izsniegtu civilās aviācijas
personāla apliecību, ja šāda apliecība ir izsniegta atbilstoši Starptautiskās
civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standartos noteiktajām prasībām vai
augstākām prasībām vai atbilstoši starptautiskajiem līgumiem, kuru dalībniece
ir Latvijas Republika. |
10.
Izteikt 32. panta ceturto daļu šādā redakcijā: Civilās
aviācijas aģentūra atzīst par derīgu Latvijas Republikas teritorijā citas
valsts izsniegtu civilās aviācijas personāla apliecību Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. |
4 |
Juridiskais birojs Izteikt 32.panta ceturto daļu šādā
redakcijā: Kārtību, kādā Civilās aviācijas aģentūra
atzīst par derīgu Latvijas Republikas teritorijā citas valsts izsniegtu
civilās aviācijas personāla apliecību, nosaka Ministru kabinets. |
atbalstīts |
10.
Izteikt 32.panta ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā Civilās aviācijas aģentūra atzīst par
derīgu Latvijas Republikas teritorijā citas valsts izsniegtu civilās
aviācijas personāla apliecību, nosaka Ministru kabinets. |
Kārtību, kādā izsniedzama vai pagarināma
civilās aviācijas personāla apliecība, nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005.
likumu) |
|
|
|
|
|
35.pants. Gaisa kuģa apkalpe (Izslēgts ar 15.12.2005. likumu). |
|
5 |
Deputāts
M.Lasmanis Papildināt
likumu ar jaunu 35.pantu šādā redakcijā: 35.pants Gaisa kuģa apkalpe To gaisa
kuģu apkalpē, tai skaitā gaisa kuģu kapteiņus, kurus komercnolūkos izmanto
ekspluatants, kas ir šī likuma 79.pantā noteiktā persona vai uzņēmums
(uzņēmējsabiedrības), var iekļaut tikai Latvijas Republikas pilsoņus un
personas, kurām ir tiesības uz Latvijas Republikas izdotu nepilsoņu pasi, kā
arī Eiropas Savienības dalībvalstu un Islandes Republikas, Lihtenšteinas
Lielhercogistes un Eiropas Ekonomikas telpas valstu pilsoņus. |
nav
atbalstīts |
|
38.pants.
Gaisa kuģa kapteiņa tiesības |
|
|
|
|
|
Lai
pildītu šā likuma 37.pantā paredzētos gaisa kuģa kapteiņa pienākumus, gaisa
kuģa kapteinim ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1)
pieņemt galīgo lēmumu par gaisa kuģa pacelšanos, lidojuma turpināšanu vai
nosēšanos paredzētajā lidojuma galapunktā vai rezerves lidlaukā; |
|
|
|
|
|
2) atlikt gaisa kuģa izlidošanu uz laiku vai
atteikties no lidojuma, ja gaisa kuģa tehniskā gatavība, lidojuma
organizācija vai meteoroloģiskie apstākļi negarantē lidojuma drošību; |
|
|
|
|
|
3)
gadījumā, kad gaisa kuģa lidojuma drošība ir acīm redzami apdraudēta, vai arī
nolūkā glābt gaisa kuģī esošo cilvēku dzīvību pieņemt šādus lēmumus: |
|
|
|
|
|
a)
par lidojuma turpināšanu, atkāpjoties no lidojuma plāna un gaisa satiksmes
vadības dienesta dispečera norādījumiem, bet pēc iespējas saskaņā ar lidojuma
noteikumiem un informējot par to attiecīgo gaisa satiksmes vadības dienesta
dispečeru, |
|
|
|
|
|
b)
par lidojuma turpināšanu vai nosēšanos sliktākos meteoroloģiskos apstākļos,
nekā paredz noteiktais meteoroloģiskais minimums, |
|
|
|
|
|
c)
par lidojuma pārtraukšanu un piespiedu nosēšanos; |
|
|
|
|
|
4)
gaisa kuģa lidojuma drošības interesēs savas kompetences ietvaros dot
jebkurai personai, kas atrodas gaisa kuģī, obligāti pildāmus norādījumus un
piemērot visus nepieciešamos līdzekļus, lai pārtrauktu jebkuru personas
rīcību, kura acīm redzami apdraud lidojuma drošību, un pēc gaisa kuģa
nosēšanās nodot šo personu kompetentām iestādēm, kā arī lūgt pasažieru
palīdzību, lai panāktu, ka šajā punktā minētā persona izpilda tai dotos
norādījumus; |
|
|
|
|
|
5)
ja nepieciešams, organizēt pasažieru, viņiem klātesošo mantu un bagāžas
pārbaudi gaisa kuģa lidojuma laikā. |
|
|
|
|
|
Ārvalsts
gaisa kuģa kapteinim ir šajā pantā paredzētās tiesības, ja par gaisa kuģa
derīgumu lidojumiem atbildīgās valsts likumdošanas akti neparedz citādi. |
|
|
|
|
|
41.pants.
Tādu objektu celtniecība un izvietošana, kuri var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu
drošību |
11.
Izteikt 41.pantu šādā redakcijā: "41.pants. Gaisa kuģu lidojumiem potenciāli
bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas un izvietošanas kārtība |
|
|
|
11.
Izteikt 41.pantu šādā redakcijā: "41.pants. Gaisa kuģu lidojumiem potenciāli
bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas un izvietošanas kārtība |
Lai garantētu gaisa kuģu un citu materiālo
objektu lidojumu drošību, Civilās aviācijas aģentūrā pēc saskaņošanas ar
Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju ir jāsaņem atļauja celt un
izvietot Latvijas Republikas teritorijā: |
Papildus citu normatīvo aktu prasību
izpildei no Civilās aviācijas aģentūras jāsaņem atļauja būvēt, ierīkot
un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus: |
6 |
Juridiskais
birojs 41.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdu jāsaņem ar
vārdu saņemama; |
atbalstīts redakcionāli
precizēts |
Papildus citu normatīvo aktu prasību
izpildei saņemama Civilās aviācijas aģentūras atļauja būvēt, ierīkot
un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus: |
1) sprādzienbīstamus objektus; |
1) kuri ir sprādzienbīstami un kuri ir redzamo
lāzerstaru izstarotāji; |
|
|
|
1) kuri ir sprādzienbīstami un kuri ir redzamo
lāzerstaru izstarotāji; |
2)
objektus, kas var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai
nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
2) kuri var radīt traucējumus gaisa
kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
|
|
|
2) kuri var radīt traucējumus gaisa
kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
3) objektus, kuru augstums virs zemes vai
ūdens virsmas to atrašanās vietā pārsniedz 100 metrus; |
3) kuru augstums virs to atrašanās vietas
reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk un kuri neatradīsies šīs daļas 4. un
5.punktā minētajās vietās; |
|
|
|
3) kuru augstums virs to atrašanās vietas
reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk un kuri neatradīsies šīs daļas 4. un
5.punktā minētajās vietās; |
4) objektus neatkarīgi no to augstuma gaisa
kuģu pacelšanās un nolaišanās sektoros - piecu kilometru attālumā no lidlauka
kontrolpunkta, arī stādīt kokus; |
4) kuru absolūtais augstums par 30
metriem un vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu
kilometru rādiusā no |
|
|
|
4) kuru absolūtais augstums par 30
metriem un vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu
kilometru rādiusā no |
5) objektus, kuru augstums
par 30 metriem un vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta augstumu, - 10
kilometru rādiusā no tā; |
5) kuri neatkarīgi no to augstuma
atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā divu kilometru
attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa (atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās
vietās stāda kokus); |
|
|
|
5) kuri neatkarīgi no to augstuma
atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā divu kilometru
attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa (atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās
vietās stāda kokus); |
6)
objektus, kuru augstums par 50 metriem un vairāk pārsniedz lidlauka
kontrolpunkta augstumu, - 30 kilometru rādiusā no tā; |
6) kuri samazina vai var samazināt redzamību
gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā; |
|
|
|
6) kuri samazina vai var samazināt redzamību
gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā; |
7) objektus, kuri iespaido redzamību gaisa
kuģu pacelšanās vai nosēšanās laikā vai no kuriem izplūstošie dūmi, tvaiki
vai citas vielas to samazina; |
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek
izmantots aeronavigācijai, ja tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai
nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu
kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa; |
|
|
|
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek
izmantots aeronavigācijai, ja tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai
nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu
kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa; |
8) objektus, kuri veicina putnu masveida
atrašanos, - 15 kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta. |
8) kuri veicina vai var veicināt putnu
masveidīgu pulcēšanos (pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15
kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta. |
|
|
|
8) kuri veicina vai var veicināt putnu
masveidīgu pulcēšanos (pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15
kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta. |
Pilsētu
un citu apdzīvoto vietu projektēšana, celtniecība un attīstība, kā arī
rūpniecības, lauksaimniecības un citu objektu celtniecība un rekonstrukcija
lidlaukam blakus esošajā teritorijā, virs kuras ir noteikta lidlauka
satiksmes zona, jāveic, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības,
ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību uz iedzīvotāju veselību un
uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbību. |
Gadījumos, kad atbilstoši normatīvajiem
aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai izvietošanu nepieciešams saskaņot
ar pašvaldību, atļauju no Civilās aviācijas aģentūras būvēt, ierīkot
un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus
pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos atļauju no Civilās aviācijas
aģentūras pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs. |
|
|
redakcionāli
precizēts |
Gadījumos, kad atbilstoši normatīvajiem
aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai izvietošanu nepieciešams saskaņot
ar pašvaldību, Civilās aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un
izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus pieprasa
attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos Civilās aviācijas aģentūras atļauju
pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs. |
Personām,
kas uzcēlušas vai izvietojušas Latvijas Republikas teritorijā šā panta
pirmajā daļā paredzētos objektus bez Civilās aviācijas aģentūras atļaujas,
pēc šīs administrācijas pieprasījuma uz sava rēķina un noteiktā termiņā tie
jānojauc, jāpārveido vai jāpārvieto uz citu vietu, kā arī līdz šā panta
pirmās daļas 2.un 7. punktā minēto traucējumu novēršanai jāpārtrauc darbība,
kas šādus traucēju
mus rada. Ja minētie norādījumi netiek izpildīti, Civilās
aviācijas aģentūra organizē pārkāpumu novēršanu uz tās personas rēķina, kura
šos norādījumus nav ievērojusi. |
Kārtību, kādā pieprasa un saņem Civilās aviācijas
aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un
izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus, nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
Kārtību, kādā pieprasa un saņem Civilās aviācijas
aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un
izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus, nosaka
Ministru kabinets. |
Šā
panta pirmās daļas 3.-6.punktā minēto celtņu un citu objektu īpašniekiem
saskaņā ar lidlauku tehniskās ekspluatācijas noteikumu prasībām par saviem
līdzekļiem jāierīko šo objektu nakts un dienas marķēšanas zīmes. |
Kārtību, kādā tiek veikta šā panta pirmajā daļā
minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Kārtību, kādā tiek veikta šā panta pirmajā daļā
minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru kabinets. |
Lidlauka tuvumā aizliegts izvietot jebkādas
zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm un var maldināt
gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005.
likumu) |
Personas, kas Latvijas Republikas teritorijā
uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā panta pirmajā daļā minētos
objektus, pārkāpjot šā likuma normas un Ministru kabineta noteikto kārtību,
saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu uz sava rēķina un noteiktajā termiņā
tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz citu vietu, kā arī līdz šā panta pirmās
daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā minēto traucējumu novēršanai nekavējoties
pārtrauc darbību, kas rada šādus traucējumus.
Ja pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav izpildīts, pašvaldība
organizē objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus izdevumus,
kas saistīti ar minētajām darbībām, sedz objekta īpašnieks. |
7 |
Juridiskais birojs izteikt piektās daļas pirmo teikumu šādā
redakcijā: Personas,
kas Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas
šā panta pirmajā daļā minētos objektus, pārkāpjot šā likuma normas un
Ministru kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu
noteiktajā termiņā par saviem līdzekļiem tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz
citu vietu, bet attiecībā uz šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā
minētajiem objektiem nekavējoties pārtrauc gaisa kuģu lidojumu drošību
apdraudošo darbību. |
atbalstīts |
Personas, kas Latvijas Republikas teritorijā
uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā panta pirmajā daļā minētos
objektus, pārkāpjot šā likuma normas un Ministru kabineta noteikto kārtību,
saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu noteiktajā termiņā par saviem
līdzekļiem tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz citu vietu, bet attiecībā uz
šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā minētajiem objektiem
nekavējoties pārtrauc gaisa kuģu lidojumu drošību apdraudošo darbību. Ja
pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav izpildīts, pašvaldība organizē
objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus izdevumus, kas
saistīti ar minētajām darbībām, sedz objekta īpašnieks. |
|
Objektu īpašnieki un valdītāji saskaņā ar Latvijas
Republikas civilo lidlauku derīguma normām par pašu līdzekļiem marķē un
aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs to atrašanās vietas
reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, un šā panta pirmās daļas 4. un
5.punktā minētos objektus. |
|
|
|
Objektu īpašnieki un valdītāji saskaņā ar Latvijas
Republikas civilo lidlauku derīguma normām par pašu līdzekļiem marķē un
aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs to atrašanās vietas
reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, un šā panta pirmās daļas 4. un
5.punktā minētos objektus. |
|
Pilsētu un citu apdzīvoto vietu projektēšana,
būvniecība un attīstīšana, kā arī rūpniecības, lauksaimniecības un citu
objektu būvniecība un rekonstrukcija lidlaukam blakus esošajā teritorijā,
virs kuras atrodas lidlauka satiksmes zona, ir veicama, ievērojot gaisa kuģu
lidojumu drošības prasības, ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību
uz personu veselību un vidi. |
|
|
|
Pilsētu un citu apdzīvoto vietu projektēšana,
būvniecība un attīstīšana, kā arī rūpniecības, lauksaimniecības un citu
objektu būvniecība un rekonstrukcija lidlaukam blakus esošajā teritorijā,
virs kuras atrodas lidlauka satiksmes zona, ir veicama, ievērojot gaisa kuģu
lidojumu drošības prasības, ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību
uz personu veselību un vidi. |
|
Lidlauka tuvumā aizliegts izvietot jebkādas zīmes,
kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm un var maldināt gaisa
kuģa apkalpi lidojuma laikā." |
|
|
|
Lidlauka tuvumā aizliegts izvietot jebkādas zīmes,
kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm un var maldināt gaisa
kuģa apkalpi lidojuma laikā." |
Sestā
nodaļa |
|
|
|
|
|
42.pants.
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas koordinācija un gaisa kuģu
lidojumu vadība |
|
|
|
|
|
Darbību,
kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu, koordinē un
gaisa kuģu lidojumus speciāli izveidotās gaisa satiksmes vadības zonās vada
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes
organizēšanas valsts komercsabiedrība. Atsevišķās gaisa satiksmes vadības
zonās gaisa kuģu lidojumus var vadīt gaisa satiksmes vadības dienesta
dispečeri, kas neietilpst Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un
gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrībā. |
|
|
|
|
|
Gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečeri savā darbā ievēro šā likuma un uz tā
pamata izdoto normatīvo aktu noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
12. Papildināt 42.pantu ar trešo un ceturto
daļu šādā redakcijā: Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai Latvijas
Republikā izmanto tikai reģistrētas un sertificētas uz zemes izvietotas sakaru,
navigācijas un novērošanas iekārtas. Iekārtas reģistrē un iekārtu
ekspluatācijas derīguma apliecības izsniedz Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
12. Papildināt 42.pantu ar trešo un ceturto
daļu šādā redakcijā: Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai Latvijas
Republikā izmanto tikai reģistrētas un sertificētas uz zemes izvietotas sakaru,
navigācijas un novērošanas iekārtas. Iekārtas reģistrē un iekārtu
ekspluatācijas derīguma apliecības izsniedz Civilās aviācijas aģentūra. |
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo
uz zemes izvietoto sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtu drošuma
prasības un tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo
uz zemes izvietoto sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtu drošuma
prasības un tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
50.pants.
Aizliegums izlidot ārvalsts gaisa kuģim |
13.
Izteikt 50. pantu šādā redakcijā: 50. pants. Ārvalstu
gaisa kuģu pirmslidojuma vai pēclidojuma pārbaudes Latvijas Republikas
lidlaukos |
|
|
|
13.
Izteikt 50. pantu šādā redakcijā: 50. pants. Ārvalstu
gaisa kuģu pirmslidojuma vai pēclidojuma pārbaudes Latvijas Republikas
lidlaukos |
Ja ārvalsts civilās aviācijas gaisa kuģī nav
starptautiskajiem lidojumiem nepieciešamās dokumentācijas, kas noteikta
Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standartos vai
starptautiskajos līgumos par gaisa satiksmi, vai ja ir pamats uzskatīt, ka
gaisa kuģa tehniskais stāvoklis negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā
apkalpes locekļiem nav atbilstošas personāla apliecības, Civilās aviācijas
aģentūra gaisa kuģim var aizliegt izlidot. |
Civilās aviācijas aģentūra veic ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojuma
vai pēclidojuma pārbaudes un ierobežo izlidošanu vai aizliedz izlidot no
Latvijas Republikas lidlauka Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ja
ārvalsts civilās aviācijas gaisa kuģī nav starptautiskajiem lidojumiem
nepieciešamās dokumentācijas, kas noteikta Starptautiskās civilās aviācijas
organizācijas (ICAO) standartos vai starptautiskajos līgumos par gaisa
satiksmi, ja netiek veiktas saistošajos starptautiskajos publisko tiesību
aktos noteiktās pirmslidojuma drošības procedūras, ja ir pamats uzskatīt, ka
gaisa kuģa tehniskais stāvoklis negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā
apkalpes locekļiem nav atbilstošas personāla apliecības. |
|
|
|
Civilās aviācijas aģentūra veic ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojuma
vai pēclidojuma pārbaudes un ierobežo izlidošanu vai aizliedz izlidot no Latvijas
Republikas lidlauka Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ja ārvalsts civilās
aviācijas gaisa kuģī nav starptautiskajiem lidojumiem nepieciešamās
dokumentācijas, kas noteikta Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas
(ICAO) standartos vai starptautiskajos līgumos par gaisa satiksmi, ja netiek
veiktas saistošajos starptautiskajos publisko tiesību aktos noteiktās
pirmslidojuma drošības procedūras, ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa kuģa
tehniskais stāvoklis negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā apkalpes
locekļiem nav atbilstošas personāla apliecības. |
Šā panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos
nepieciešamās gaisa kuģa aizturēšanas un gaisa kuģa izlidošanas kārtību
nosaka Ministru kabinets. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
55.pants.
Meteoroloģiskā informācija |
14. Izteikt 55. pantu šādā redakcijā: 55.
pants. Meteoroloģiskā informācija |
|
|
|
14. Izteikt 55. pantu šādā redakcijā: 55.
pants. Meteoroloģiskā informācija |
Valsts meteoroloģiskais dienests Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā nodrošina visas ieinteresētās personas ar gaisa
kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko informāciju Starptautiskās
civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumentos paredzētajos
gadījumos bez maksas, bet pārējos gadījumos par samaksu. (15.12.2005.
likuma redakcijā) |
Meteoroloģisko pakalpojumu sniedzējs nodrošina
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju par samaksu vai bez maksas Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. |
8 |
Juridiskais
birojs Izteikt
55.panta tekstu šādā redakcijā: Meteoroloģisko pakalpojumu sniedzējs nodrošina ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko informāciju par maksu vai bez maksas Ministru kabineta noteiktajos gadījumos un kārtībā. |
atbalstīts |
Meteoroloģisko pakalpojumu sniedzējs nodrošina
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju par maksu vai bez maksas Ministru kabineta noteiktajos gadījumos
un kārtībā. |
Devītā nodaļa |
|
|
|
|
|
84.pants.
Gaisa pārvadājumu regulēšana |
|
|
|
|
|
Pasažieru,
bagāžas un kravas gaisa pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru
kabineta noteikumi par pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
15. Papildināt 84.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: Kārtību, kādā veicami bīstamo kravu gaisa
pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
15. Papildināt 84.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: Kārtību, kādā veicami bīstamo kravu gaisa
pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
16. Papildināt likumu ar 84.1, 84.2,
84.3 un 84.4 pantu šādā redakcijā: "84.1 pants.
Pārvadātāju pienākums sniegt pasažieru datus |
9 |
Juridiskais
birojs 84.1pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: "84.1 pants.
Pārvadātāja pienākums sniegt pasažieru datus; |
atbalstīts |
16. Papildināt likumu ar 84.1, 84.2,
84.3 un 84.4 pantu šādā redakcijā: "84.1 pants.
Pārvadātāja pienākums sniegt pasažieru datus |
|
(1) Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus
no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir pienākums stundas laikā pēc
pasažieru iekāpšanas reģistrācijas pabeigšanas iesniegt Valsts robežsardzei
datus par trešās valsts pilsoņiem un bezvalstniekiem, kas tiks pārvadāti līdz
noteiktai valsts robežas šķērsošanas vietai, caur kuru šīs personas ieceļos
Latvijas Republikā. |
|
|
|
(1) Pārvadātājam, kas veic starptautiskos
lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir pienākums stundas laikā
pēc pasažieru iekāpšanas reģistrācijas pabeigšanas iesniegt Valsts
robežsardzei datus par trešās valsts pilsoņiem un bezvalstniekiem, kas tiks
pārvadāti līdz noteiktai valsts robežas šķērsošanas vietai, caur kuru šīs
personas ieceļos Latvijas Republikā. |
|
(2) Saskaņā ar šā panta pirmajā daļā noteikto
sniedzami šādi dati: |
10 |
Juridiskais
birojs izteikt otrās daļas ievaddaļu
šādā redakcijā: Pārvadātājs par šā panta pirmajā daļā
minētajām personām sniedz šādus datus; |
atbalstīts |
(2) Pārvadātājs par šā panta pirmajā daļā minētajām
personām sniedz šādus datus: |
|
1) pasažiera vārds un uzvārds; |
|
|
|
1) pasažiera vārds un uzvārds; |
|
2) pasažiera dzimšanas datums; |
|
|
|
2) pasažiera dzimšanas datums; |
|
3) pasažiera pilsonība; |
11 |
Juridiskais
birojs izteikt otrās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) pasažiera pilsonība (ja tāda ir). |
atbalstīts |
3) pasažiera pilsonība (ja tāda ir); |
|
4) pasažiera izmantotā ceļošanas dokumenta tips
un numurs; |
|
|
|
4) pasažiera izmantotā ceļošanas dokumenta tips
un numurs; |
|
5) valsts robežas šķērsošanas vieta, caur kuru
pasažieris ieceļo Latvijas Republikas teritorijā; |
|
|
redakcionāli
precizēts |
5) valsts robežas šķērsošanas vieta, caur kuru
pasažieris ieceļo Latvijas Republikā; |
|
6) lidojuma numurs; |
|
|
|
6) lidojuma numurs; |
|
7) gaisa kuģa izlidošanas un ielidošanas laiks; |
|
|
|
7) gaisa kuģa izlidošanas un ielidošanas laiks; |
|
8) kopējais pasažieru skaits gaisa kuģī; |
|
|
|
8) kopējais pasažieru skaits gaisa kuģī; |
|
9) pasažieru sākotnējais iekāpšanas punkts. |
|
|
|
9) pasažieru sākotnējais iekāpšanas punkts. |
|
(3) Pārvadātājs datus elektroniski vai jebkurā
citā atbilstošā veidā (ja elektroniskā sistēma nav pieejama vai tās darbībā
radušies traucējumi) nosūta uz valsts robežas šķērsošanas vietu, caur kuru šā
panta pirmajā daļā minētās personas ieceļos Latvijas Republikā. |
|
|
|
(3) Pārvadātājs datus elektroniski vai jebkurā
citā atbilstošā veidā (ja elektroniskā sistēma nav pieejama vai tās darbībā
radušies traucējumi) nosūta uz valsts robežas šķērsošanas vietu, caur kuru šā
panta pirmajā daļā minētās personas ieceļos Latvijas Republikā. |
|
84.2 pants. Pārvadātāja
pienākums informēt pasažierus |
|
|
|
84.2 pants. Pārvadātāja
pienākums informēt pasažierus |
|
Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus no
trešās valsts uz Latvijas Republiku, iegūstot šā likuma 84.1 panta
otrajā daļā minētos datus, ir pienākums informēt pasažierus par datu
pieprasīšanas iemeslu. |
|
|
|
Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus no
trešās valsts uz Latvijas Republiku, iegūstot šā likuma 84.1 panta
otrajā daļā minētos datus, ir pienākums informēt pasažierus par datu
pieprasīšanas iemeslu. |
|
84.3 pants. Pārvadātāja
pienākums dzēst pasažieru datus |
12 |
Atbildīgā komisija Izteikt 84.3 pantu šādā
redakcijā: 84.3 pants. Pārvadātāja
pienākums iznīcināt pasažieru datus |
atbalstīts |
84.3 pants. Pārvadātāja
pienākums iznīcināt pasažieru datus |
|
Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus no
trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir pienākums 24 stundu laikā pēc gaisa
kuģa nosēšanās izdzēst datus, kurus tas iesniedzis Valsts robežsardzei
saskaņā ar šā likuma |
|
Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus no
trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir pienākums 24 stundu laikā pēc gaisa
kuģa nosēšanās iznīcināt datus, kurus tas iesniedzis Valsts
robežsardzei saskaņā ar šā likuma |
|
Pārvadātājam, kas veic starptautiskos lidojumus no
trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir pienākums 24 stundu laikā pēc gaisa
kuģa nosēšanās iznīcināt datus, kurus tas iesniedzis Valsts robežsardzei
saskaņā ar šā likuma |
|
84.4 pants. Valsts
robežsardzes pienākums dzēst pasažieru datus |
13 |
Atbildīgā komisija Izteikt 84.4 pantu šādā
redakcijā: 84.4 pants. Valsts
robežsardzes pienākums iznīcināt pasažieru datus |
atbalstīts |
84.4 pants. Valsts
robežsardzes pienākums iznīcināt pasažieru datus |
|
Valsts robežsardzei ir pienākums 24 stundu laikā pēc
pasažieru ierašanās un robežkontroles veikšanas izdzēst datus, kurus
tā saņēmusi saskaņā ar šā likuma 84.1 pantu, izņemot
gadījumus, kad šos datus nepieciešams izmantot sabiedriskās kārtības
nodrošināšanai vai valsts drošības interešu aizsardzībai. |
|
Valsts robežsardzei ir pienākums 24 stundu laikā pēc
pasažieru ierašanās un robežkontroles veikšanas iznīcināt datus, kurus
tā saņēmusi saskaņā ar šā likuma 84.1 pantu, izņemot
gadījumus, kad šos datus nepieciešams izmantot sabiedriskās kārtības
nodrošināšanai vai valsts drošības interešu aizsardzībai. |
|
Valsts robežsardzei ir pienākums 24 stundu laikā pēc
pasažieru ierašanās un robežkontroles veikšanas iznīcināt datus, kurus tā
saņēmusi saskaņā ar šā likuma 84.1 pantu, izņemot gadījumus, kad
šos datus nepieciešams izmantot sabiedriskās kārtības nodrošināšanai vai
valsts drošības interešu aizsardzībai. |
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu (Atsauce
22.06.2005. likuma redakcijā) Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Padomes 1994.gada 21.novembra direktīvas 1994/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas nelaimes
gadījumu un starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus. |
17. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvu šādā redakcijā: "Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes 1994.gada
21.novembra direktīvas 1994/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas nelaimes
gadījumu un starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus; 2) Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas
2004/82/EK par pārvadātāju pienākumu paziņot datus par pasažieriem." |
|
|
|
17. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvu šādā redakcijā: "Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Padomes 1994.gada
21.novembra direktīvas 94/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas nelaimes
gadījumu un starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus; 2) Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas
2004/82/EK par pārvadātāju pienākumu paziņot datus par pasažieriem." |