Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi likumā Par aviāciju
(reģ. Nr. 1545)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (25) |
Komisijas slēdziens |
Redakcija,
kādā atbildīgā komisija ierosina pieņemt likumprojektu otrajā lasījumā |
1 |
2 |
|
|
|
|
Par aviāciju |
Grozījumi likumā Par aviāciju |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par
aviāciju |
|
Izdarīt likumā
"Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.;
2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.;
Latvijas Vēstnesis, 2005, 250.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
"Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.;
2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.;
Latvijas Vēstnesis, 2005, 250.nr.) šādus grozījumus: |
Likumā lietotie termini |
|
|
|
|
|
Atgadījums civilajā aviācijā darbības pārtraukums, defekts, nepilnība vai kādi
citi ārkārtas apstākļi, kas ir ietekmējuši vai var ietekmēt lidojumu drošību,
bet ne tādā veidā, ka to dēļ noticis nelaimes gadījums vai nopietns
incidents. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Papildināt ar terminu un to skaidrojumu šādā redakcijā : Aviācijas meteoroloģiskais
minimums - minimālie
meteoroloģiskie apstākļi, kuros atļauts veikt gaisa kuģa pacelšanos un
nosēšanos civilajos lidlaukos. Minimāl
os meteoroloģiskos apstākļus raksturo
vizuāli vai instrumentāli noteikta redzamība uz skrejceļa un mākoņu apakšējās
robežas augstums. |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
1. Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt sadaļu pēc termina Atgadījums civilajā aviācijā
ar terminu un tā skaidrojumu šādā redakcijā: Aviācijas meteoroloģiskais minimums minimālie meteoroloģiskie apstākļi, kuros
atļauts veikt gaisa kuģa pacelšanos un nosēšanos civilajos lidlaukos.
Minimālos meteoroloģiskos apstākļus raksturo vizuāli vai instrumentāli
noteikta redzamība uz skrejceļa un mākoņu apakšējās robežas augstums.; |
Aviācijas nelaimes gadījums - notikums, kurš saistīts ar gaisa kuģa izmantošanu no brīža, kad
vismaz viena persona iekāpj gaisa kuģī ar nolūku veikt lidojumu, līdz brīdim,
kad visas gaisa kuģī esošās personas ir to atstājušas, un kura laikā: |
|
|
|
|
|
1)
kāda no minētajām personām iegūst miesas bojājumus, kuru rezultātā iestājas
nāve, vai smagus miesas bojājumus sakarā ar: |
|
|
|
|
|
a) atrašanos šajā gaisa kuģī, |
|
|
|
|
|
b) tiešu saskari ar kādu gaisa kuģa daļu, arī daļu,
kas atdalījusies no šā gaisa kuģa, |
|
|
|
|
|
c) tiešu reaktīvā dzinēja gāzes strūklas iedarbību; |
|
|
|
|
|
2)
gaisa kuģis iegūst bojājumus vai tiek saārdīta tā konstrukcija un tā
rezultātā: |
|
|
|
|
|
a) samazinās konstrukcijas izturība, pasliktinās
gaisa kuģa tehniskie vai aerodinamiskie dati, |
|
|
|
|
|
b) nepieciešams liels remonts vai bojātā elementa
nomainīšana, izņemot dzinēja darbības traucējumus vai tā bojājumus, kad
bojāts tikai dzinējs, tā pārsegi vai palīgierīces vai bojāti tikai
propelleri, plākšņu gali, antenas, riepas, bremžu ierīces, aptecētāji vai
apšuvumā ir nelieli iespiedumi vai caursisti caurumi; |
|
|
|
|
|
3)
gaisa kuģis pazūd bez vēsts vai nokļūst tādā vietā, kur tam piekļūt nav
iespējams. |
|
|
|
|
|
Par
aviācijas nelaimes gadījumu netiek uzskatīts notikums, kura laikā 1.punktā
minētajos gadījumos miesas bojājumi gūti dabisku cēloņu rezultātā, tos
nodarījusi pati cietusī persona vai cita persona vai arī miesas bojājumi
nodarīti pasažierim, kam nav biļetes un kas slēpjas ārpus zonām, kuras
parasti ir pieejamas pasažieriem un apkalpes locekļiem. |
|
|
|
|
|
Lidlauka kontrolpunkts
- nosacīts punkts, pēc kura konstatē lidlauka ģeogrāfisko atrašanās vietu
(koordinātes). |
|
|
|
|
|
Lidlauka manevrēšanas laukums - lidlauka daļa, izņemot peronu, kas paredzēts
gaisa kuģu pacelšanās, nosēšanās un manevrēšanas vajadzībām. |
|
2 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Aizstāt terminu Lidlauka manevrēšanas laukums ar terminu Lidlauka
manevrēšanas teritorija; |
atbalstīts |
aizstāt terminu
Lidlauka manevrēšanas laukums ar terminu Lidlauka manevrēšanas
teritorija; |
Lidlauka satiksme -
visa kustība lidlauka manevrēšanas laukumā, kā arī gaisa kuģu lidojumi virs
lidlaukam blakus esošās teritorijas. |
|
|
|
|
|
Lidojumu ierobežojumu zona - ierobežota gaisa telpa virs valsts sauszemes teritorijas un tās
iekšējiem vai teritoriālajiem Baltijas jūras ūdeņiem, kurā gaisa kuģu
lidojumi ir veicami saskaņā ar speciāliem noteikumiem. |
|
|
|
|
|
Lidostas aviodrošības dienests - struktūrvienība, kura nodrošina standartizētu
starptautisko lidojumu drošību un ir atbildīga par lidostas drošības
programmas izpildi. |
|
3 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Izslēgt terminu un tā skaidrojumu: Lidostas
aviodrošības dienests -
struktūrvienība, kura nodrošina standartizētu starptautisko lidojumu drošību
un ir atbildīga par lidostas drošības programmas izpildi. |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
izslēgt terminu Lidostas
aviodrošības dienests un tā skaidrojumu; |
Meteoroloģiskā informācija - meteoroloģisks pārskats, analīze, prognoze un jebkurš cits
biļetens par faktiskajiem vai gaidāmajiem meteoroloģiskajiem apstākļiem. |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Papildināt ar terminu un to skaidrojumu šādā redakcijā : Meteoroloģisko pakalpojumu
sniedzējs institūcija,
kura nodrošina visas ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem
nepieciešamo meteoroloģisko informāciju pirms lidojuma un lidojuma laikā. |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
papildināt sadaļu pēc termina
Metroloģiskā informācija ar terminu un tā skaidrojumu šādā redakcijā: Meteoroloģisko pakalpojumu
sniedzējs institūcija,
kura nodrošina visas ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem
nepieciešamo meteoroloģisko informāciju pirms lidojuma un lidojuma laikā.; |
Nelikumīgas iejaukšanās akts civilās aviācijas darbībā - darbības, kas apdraud vai var apdraudēt
civilās aviācijas drošību (personu nesankcionēta iekļūšana lidlauku
kontrolējamās zonās vai gaisa kuģī, bīstamas kravas, ieroču un sprāgstvielu
pārvadāšana bez attiecīgas atļaujas, ieroču lietošana pret gaisa kuģa apkalpi
vai pasažieriem, gaisa kuģa nolaupīšana u.c). |
|
5 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Aizstāt terminu Nelikumīgas
iejaukšanās akts civilās aviācijas darbībā ar terminu Nelikumīga iejaukšanās civilās
aviācijas darbībā; |
atbalstīts |
aizstāt terminu Nelikumīgas
iejaukšanās akts civilās aviācijas darbībā ar terminu Nelikumīga iejaukšanās civilās aviācijas
darbībā; |
Starptautiskie gaisa pārvadājumi - pārvadājumi, kuru sākumpunkts, apstāšanās vieta
vai galapunkts atrodas vairāku valstu teritorijās. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Likumprojekts
reģ.nr. 1594 Papildināt sadaļu "Likumā lietotie
termini" pēc termina "Starptautiskie gaisa pārvadājumi" ar
terminu šādā redakcijā: "Trešā
valsts valsts, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas
Ekonomikas zonas valsts." |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
papildināt sadaļu pēc termina Starptautiskie
gaisa pārvadājumi ar terminu un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
Trešā valsts valsts, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts
vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts. |
|
3.pants. Likuma darbības joma |
|
|
|
|
|
Šajā likumā noteiktās
prasības attiecas uz: |
|
|
|
|
|
1)
civilo aviāciju Latvijas Republikas teritorijā; |
|
|
|
|
|
2)
Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri atrodas ārpus
Latvijas Republikas teritorijas, ja tās valsts likumdošanas aktos, kuras
teritorijā atrodas gaisa kuģis, nav noteikts citādi; |
|
|
|
|
|
3)
Latvijas Republikas muitas un Valsts robežsardzes dienestu aviāciju. |
|
|
|
|
|
Šā
likuma 14., 28. un 29.panta, 40.panta pirmās, otrās un trešās daļas, 41. un
42.panta, 44.panta otrās, trešās un ceturtās daļas, 45., 47., 48. un
49.panta, 56.panta otrās daļas, 63. un 97.panta noteikumi attiecas uz
Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku aviāciju, bet 40.panta ceturtās
daļas noteikumi uz publisko funkciju veikšanai paredzētajiem ārvalstu gaisa
kuģiem 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju
3.panta izpratnē. |
|
|
|
|
|
Šā
likuma 40. un 41.panta noteikumi attiecas uz personām, kas veic šā likuma
40.panta pirmās daļas 2.- 4.punktā un otrajā daļā paredzēto darbību vai šā
likuma 41.pantā norādīto objektu celtniecību un izvietošanu. |
1. Aizstāt 3.panta trešajā daļā un
23.pantā vārdu "celtniecība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "būvniecība"
(attiecīgā locījumā). |
7 |
Atbildīgā
komisija Izteikt
likumprojekta 1.pantu šādā redakcijā: 1. Aizstāt 3.panta trešajā daļā vārdu
"celtniecību" ar vārdu "būvniecību". |
atbalstīts |
2. Aizstāt 3.panta
trešajā daļā vārdu "celtniecību" ar vārdu "būvniecību". |
Atkāpšanās
no šā panta pirmās daļas 3.punkta un otrās daļas noteikumiem, ja tas
nepieciešams, lai pildītu šo dienestu ārkārtējās funkcijas, pieļaujama ar
Latvijas Republikas Ministru kabineta lēmumu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004. likumu, 22.06.2005. likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Otrā nodaļa |
|
|
|
|
|
6.pants. Aviācijas departamenta, Civilās
aviācijas aģentūras un Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas
biroja kompetence |
|
|
|
|
|
Aviācijas departaments: |
|
|
|
|
|
1) izstrādā civilās aviācijas perspektīvās
attīstības programmu un koncepciju projektus; |
|
|
|
|
|
2) izsniedz licences komercdarbības
veikšanai gaisa satiksmes pakalpojumu jomā; |
|
|
|
|
|
3) izstrādā līgumus starptautisko lidojumu
un gaisa pārvadājumu jomā, piedalās šo līgumu noslēgšanā vai Latvijas
Republikas Ministru kabineta pilnvarojumā slēdz tos patstāvīgi; |
|
|
|
|
|
4) sadarbojas ar citu valstu valdību
pārstāvjiem un pilnvarotām aviācijas institūcijām, kā arī ar starptautiskajām
civilās aviācijas organizācijām gaisa telpas izmantošanas un civilās
aviācijas darbības attīstības jautājumos; |
|
|
|
|
|
5) pieprasa no juridiskajām un fiziskajām
personām, kuru darbība saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu ekspluatāciju, savu funkciju
pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6) izsniedz atļaujas veikt pasažieru,
bagāžas un kravas pārvadājumus, kā arī speciālos aviācijas darbus; |
|
|
|
|
|
7) apstiprina pasažieru, bagāžas un kravas
gaisa pārvadājumu noteikumus. |
|
8 |
Deputāts
A.Tolmačovs Izslēgt
6.panta pirmās daļas 7.punktu. |
atbalstīts |
3. Izslēgt 6.panta pirmās daļas
7.punktu. |
Civilās aviācijas aģentūra: |
|
|
|
|
|
1) veic Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas un civilās aviācijas darbības valsts uzraudzību; |
|
|
|
|
|
2) aizliedz darbību, kas saistīta ar
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu vai civilās aviācijas gaisa
kuģu, lidlauku un citu civilās aviācijas objektu un iekārtu ekspluatāciju, ja
tiek pārkāpti šā likuma un citu uz tā pamata izdoto normatīvo aktu noteikumi,
kā arī darbību, kas apdraud gaisa kuģu lidojumu drošību; |
|
|
|
|
|
3) (izslēgts ar 15.12.2005. likumu); |
|
|
|
|
|
4) izstrādā pasākumus gaisa kuģu lidojumu un
civilās aviācijas drošības garantēšanai, kā arī uzrauga Aviācijas meklēšanas
un glābšanas koordinācijas centra darbību; |
|
|
|
|
|
5) pieprasa no juridiskajām un fiziskajām
personām, kuru darbība saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu ekspluatāciju, savu funkciju
pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6) reģistrē civilās aviācijas gaisa kuģus
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā; |
|
|
|
|
|
7) uzrauga gaisa telpas izmantošanu; |
|
|
|
|
|
8) (izslēgts ar 12.06.2003. likumu, kas
stājas spēkā no 18.07.2003.); |
|
|
|
|
|
9) sagatavo normatīvos aktus, kuri regulē
civilās aviācijas darbību; |
|
|
|
|
|
10) sadarbojas ar citu valstu valdību
pilnvarotām aviācijas institūcijām Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas un civilās aviācijas darbības valsts uzraudzības un gaisa kuģu
meklēšanas un glābšanas jomā; |
|
|
|
|
|
11) izmeklē incidentus gadījumos, kad to
neveic Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
atbilstoši šā panta trešās daļas 1.punktam. |
|
|
|
|
|
Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs: |
|
|
|
|
|
1) izmeklē aviācijas nelaimes gadījumus,
nopietnus incidentus un, ja tas nepieciešams lidojumu drošības uzlabošanai,
arī incidentus; |
|
|
|
|
|
2) izstrādā rekomendācijas aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu cēloņu novēršanai turpmākajā civilās aviācijas
darbībā; |
|
|
|
|
|
3) ziņo Satiksmes ministrijai par Latvijas
Republikas teritorijā un citās valstīs notikušajiem aviācijas nelaimes
gadījumiem un incidentiem; |
|
|
|
|
|
4) ziņo ieinteresēto valstu aviācijas
institūcijām, personām un Starptautiskās civilās aviācijas organizācijai
(ICAO) par Latvijas Republikas teritorijā notikušajiem aviācijas nelaimes
gadījumiem un incidentiem. |
|
|
|
|
|
Aviācijas
departamenta, Civilās aviācijas aģentūras un Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas biroja speciālistiem ir tiesības iekļūt un netraucēti
pildīt dienesta pienākumus visos civilās aviācijas objektos, kas atrodas
Latvijas Republikas teritorijā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.10.98. likumu, 22.06.2005. likumu
un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Trešā nodaļa |
|
|
|
|
|
7.pants. Gaisa kuģi, kurus reģistrē Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā |
|
|
|
|
|
Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas
gaisa kuģus, kas ir Latvijas Republikas valsts institūciju, pašvaldību,
biedrību vai nodibinājumu, Uzņēmumu reģistrā reģistrēto komersantu un
Latvijas pilsoņu īpašumā, kā arī Latvijas Republikas muitas un Valsts
robežsardzes dienestu gaisa kuģus. |
|
9 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā: Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē civilās
aviācijas gaisa kuģus, kas ir Latvijas Republikas vai citas Eiropas
Ekonomikas zonas dalībvalsts, valsts institūciju, pašvaldību, biedrību,
nodibinājumu, komersantu, pilsoņu un Latvijas Republikas pastāvīgo
iedzīvotāju īpašumā vai lietošanā, kā arī Latvijas Republikas muitas un
robežsardzes dienestu gaisa kuģus. |
atbalstīts |
4. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē civilās aviācijas
gaisa kuģus, kas ir Latvijas Republikas vai citas Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalsts, valsts institūciju, pašvaldību, biedrību, nodibinājumu,
komersantu, pilsoņu un Latvijas Republikas pastāvīgo iedzīvotāju īpašumā vai
lietošanā, kā arī Latvijas Republikas muitas un robežsardzes dienestu gaisa
kuģus. |
Izņēmuma
kārtā Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā var reģistrēt
gaisa kuģus, kuru īpašnieki nav Latvijas Republikas valsts institūcijas,
pašvaldības, biedrības vai nodibinājumi, Uzņēmumu reģistrā reģistrētie
komersanti un Latvijas pilsoņi, bet kurus regulāri izmanto lidojumiem no
Latvijas Republikas teritorijas. |
|
|
|
|
|
Ieķīlātu
gaisa kuģi Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā
reģistrē, kā arī izdara grozījumus reģistrācijas datos tikai ar kreditora
(kreditoru) rakstveida piekrišanu. |
|
|
|
|
|
Šā
panta prasībām atbilstošos gaisa kuģus Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistrā reģistrē, ievērojot šā likuma 9.panta pirmās daļas
noteikumus. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.97.
likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
8.pants. Gaisa kuģi, kurus reģistrē Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistra pielikumā |
|
10 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs K.Peters Izslēgt 8. pantu. |
atbalstīts |
5. Izslēgt 8.
pantu. |
Gaisa kuģus, kuri ir Latvijas Republikas valsts institūciju,
pašvaldību, sabiedrisko organizāciju, Uzņēmumu reģistrā reģistrēto komersantu
un Latvijas pilsoņu īpašumā, bet kuru reģistrācijai Latvijas Republikas
Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā trūkst nepieciešamo priekšnoteikumu,
var reģistrēt uz laiku Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistra pielikumā. |
|
|
|
|
|
Šā
panta noteikumiem atbilstošos gaisa kuģus Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistra pielikumā reģistrē, ievērojot šā likuma 9.panta
pirmās daļas 1. un 2.punkta noteikumus. |
|
|
|
|
|
9.pants. Gaisa kuģa
reģistrācijas nosacījumi un kārtība |
|
|
|
|
|
Gaisa
kuģi Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrē, ja: |
|
|
|
|
|
1)
Civilās aviācijas aģentūrai ir iesniegts gaisa kuģa īpašnieka rakstveida
pieteikums; |
|
11 |
Satiksmes ministrijas
parlamentārais sekretārs K.Peters 9. pantā: papildināt pirmās daļas 1. punktu pēc vārda īpašnieka ar vārdiem
vai ekspluatanta; |
atbalstīts |
6. 9. pantā: papildināt pirmās
daļas 1. punktu pēc vārda īpašnieka ar vārdiem vai ekspluatanta; |
2)
gaisa kuģis ir izslēgts no citas valsts gaisa kuģu reģistra vai nav bijis
reģistrēts; |
|
|
|
|
|
3)
ir dokuments, kas apliecina, ka gaisa kuģis ir konstruēts un būvēts,
ievērojot normas, kuras nosaka gaisa kuģa derīgumu lidojumiem (gaisa kuģa
tipa sertifikāts, citas valsts izsniegta apliecība par gaisa kuģa derīgumu
lidojumiem vai eksportapliecība, kompetentas komisijas atzinums par amatieru
būvēta gaisa kuģa derīgumu lidojumiem u.c.). |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Satiksmes ministrijas
parlamentārais sekretārs K.Peters Papildināt pirmo daļu ar 4. punktu šādā
redakcijā: 4) gaisa kuģis atbilst Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajām lidojuma derīguma un vides aizsardzības prasībām, ja to nenosaka Eiropas Savienības tiesību akti vai Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām lidojuma derīguma un vides aizsardzības prasībām. |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: 4) gaisa kuģis
atbilst Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajām lidojuma derīguma un
vides aizsardzības prasībām, ja tās nenosaka Eiropas Savienības
tiesību akti, vai Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām lidojuma
derīguma un vides aizsardzības prasībām. |
Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistrācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005.
likumu) |
|
|
|
|
|
23.pants. Lidlauka izveidošana |
|
13 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Izteikt 23. pantu
šādā redakcijā: 23. pants. Lidlauka izveidošana |
atbalstīts |
7. Izteikt 23.
pantu šādā redakcijā: 23. pants. Lidlauka izveidošana |
Lidlauka
celtniecību uzsāk un veic Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
Lidlauka
izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
Lidlauka
izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Ceturtā nodaļa |
|
|
|
|
|
27.pants. Prasības, kādām jāatbilst
lidlaukam, no kura veic gaisa pārvadājumus |
|
|
|
|
|
Lidlaukā,
no kura veic gaisa pārvadājumus, jābūt ēkām un citiem objektiem, lai
nodrošinātu ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta gaisa pārvadājumiem
saistīto operāciju veikšanu un citu pakalpojumu sniegšanu atbilstoši Latvijas
Republikā noteiktajiem standartiem. |
|
|
|
|
|
Šā
panta pirmajā daļā minētajā lidlaukā jābūt attiecīgām iekārtām un sistēmām un
īpaši sagatavotam personālam, lai atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas
organizācijas (ICAO) izstrādātajiem standartiem un rekomendācijām novērstu
nelikumīgas iejaukšanās aktus civilās aviācijas darbībā. |
|
|
|
|
|
Lidlaukā, no kura veic
starptautiskos lidojumus, papildus jāveic pasākumu komplekss, lai nodrošinātu
gaisa kuģu, to apkalpju un pasažieru, kas ierodas Latvijas Republikā vai to
atstāj, kā arī Latvijas Republikā ar gaisa kuģiem ievestās un no tās
izvedamās mantas sanitāro, karantīnas, muitas un robežas (pasu) un citu
kontroli atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanas aktu prasībām un to
starptautisko līgumu prasībām, kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
|
|
|
|
Kārtību,
kādā uz lidlauka tiek veiktas ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem
saistītas operācijas, nosaka satiksmes ministrs. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004. likumu) |
|
14 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Izteikt 27.panta ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību,
kādā uz lidlauka veic ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem
saistītas operācijas, nosaka Ministru kabinets. |
atbalstīts |
8. Izteikt 27.panta ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā uz
lidlauka veic ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem saistītas
operācijas, nosaka Ministru kabinets. |
|
15 |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
9. 28.pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 28.pants. Maksa par Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanu, valsts akciju sabiedrības Latvijas
gaisa satiksme sniegto aeronavigācijas pakalpojumu un civilās aviācijas
lidlauku sniegto pakalpojumu izmantošanu; |
||
Gaisa
kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja gaisa kuģi ekspluatē cita persona, Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts
komercsabiedrības pakalpojumus un uz civilās aviācijas lidlauka sniegtos
pakalpojumus, kā arī aeronavigācijas un citas radiotehniskās iekārtas
izmanto par maksu. |
|
|
Aizstāt pirmajā daļā vārdus
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes
organizēšanas valsts komercsabiedrības pakalpojumus un uz civilās aviācijas
lidlauka sniegtos pakalpojumus, kā arī aeronavigācijas un citas
radiotehniskās iekārtas ar vārdiem Valsts akciju sabiedrības Latvijas
gaisa satiksme sniegto aeronavigācijas pakalpojumu un civilās aviācijas
lidlauku sniegto pakalpojumus. |
redakcionāli precizēts |
aizstāt pirmajā daļā
vārdus Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas
valsts komercsabiedrības pakalpojumus un uz civilās aviācijas lidlauka
sniegtos pakalpojumus, kā arī aeronavigācijas un citas radiotehniskās
iekārtas ar vārdiem valsts akciju sabiedrības Latvijas gaisa satiksme
sniegtos aeronavigācijas pakalpojumus un civilās aviācijas lidlauku sniegtos
pakalpojumus; |
Šā panta pirmajā daļā minētās maksas noteikšanas un
sadales kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
redakcionāli precizēts |
papildināt otro daļu pēc vārdiem sadales kārtību
ar vārdiem izņemot maksu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā
esoša civilās aviācijas lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem un tās
sadales kārtību; papildināt otro daļu ar
tekstu šādā redakcijā: Maksu par pašvaldību
īpašumā esoša civilā lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem un tās sadales
kārtību nosaka attiecīgā pašvaldība. Maksu par privātpersonas īpašumā esoša
lidlauka sniegtajiem pakalpojumiem nosaka lidlauka īpašnieks. |
|
Kārtību,
kādā saskaņā ar šā panta pirmās un otrās daļas noteikumiem paredzētos
maksājumus kārto Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku aviācija, nosaka
Latvijas Republikas Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību,
kādā saskaņā ar šā panta pirmās un otrās daļas noteikumiem paredzētos
maksājumus kārto Valsts robežsardzes aviācija, nosaka Latvijas Republikas
Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.06.2005. likumu un 15.12.2005.
likumu) |
|
|
|
|
|
Piektā nodaļa |
|
|
|
|
|
32.pants. Civilās aviācijas personāla apliecība |
|
|
|
|
|
Civilās
aviācijas personālam atbilstoši viņa specialitātei, sagatavotības pakāpei un
darba pieredzei izsniedz attiecīgu apliecību un piešķir kvalifikāciju, kuru
apliecina, izdarot attiecīgu kvalifikācijas atzīmi speciālista apliecībā. |
|
|
|
|
|
Civilās
aviācijas personāla apliecībā tiek atzīmēts tās derīguma termiņš. Kad šis
termiņš izbeidzas, aviācijas speciālistam, lai pagarinātu apliecības derīguma
termiņu, jāpierāda, ka viņš atbilst noteiktām prasībām. |
|
|
|
|
|
Civilās
aviācijas personālam izsniegto apliecību ar Civilās aviācijas aģentūras
direktora lēmumu var atzīt par nederīgu, ja tiek konstatēts, ka persona,
kurai izsniegta apliecība, neatbilst noteiktām prasībām. Šāda apliecība
jānodod Civilās aviācijas aģentūrai. |
|
|
|
|
|
Civilās
aviācijas aģentūra atzīst par derīgu Latvijas Republikas teritorijā citas
valsts izsniegtu civilās aviācijas personāla apliecību, ja šāda apliecība ir
izsniegta atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO)
standartos noteiktajām prasībām vai augstākām prasībām vai atbilstoši
starptautiskajiem līgumiem, kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
16 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Izteikt 32. panta ceturto
daļu šādā redakcijā: Civilās aviācijas aģentūra atzīst par derīgu Latvijas Republikas
teritorijā citas valsts izsniegtu civilās aviācijas personāla apliecību
Ministru kabineta noteiktā kārtībā. |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
10. Izteikt 32. panta ceturto daļu šādā redakcijā: Civilās aviācijas
aģentūra atzīst par derīgu Latvijas Republikas teritorijā citas valsts
izsniegtu civilās aviācijas personāla apliecību Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. |
Kārtību,
kādā izsniedzama vai pagarināma civilās aviācijas personāla apliecība, nosaka
Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
38.pants. Gaisa kuģa kapteiņa tiesības |
|
|
|
|
|
Lai pildītu šā likuma 37.pantā paredzētos
gaisa kuģa kapteiņa pienākumus, gaisa kuģa kapteinim ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) pieņemt galīgo lēmumu par gaisa kuģa
pacelšanos, lidojuma turpināšanu vai nosēšanos paredzētajā lidojuma
galapunktā vai rezerves lidlaukā; |
|
|
|
|
|
2)
atlikt gaisa kuģa izlidošanu uz laiku vai atteikties no lidojuma, ja gaisa
kuģa tehniskā gatavība, lidojuma organizācija vai meteoroloģiskie apstākļi
negarantē lidojuma drošību; |
|
|
|
|
|
3) gadījumā, kad gaisa kuģa lidojuma drošība
ir acīm redzami apdraudēta, vai arī nolūkā glābt gaisa kuģī esošo cilvēku
dzīvību pieņemt šādus lēmumus: |
|
|
|
|
|
a) par lidojuma turpināšanu, atkāpjoties no
lidojuma plāna un gaisa satiksmes vadības dienesta dispečera norādījumiem,
bet pēc iespējas saskaņā ar lidojuma noteikumiem un informējot par to attiecīgo
gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeru, |
|
|
|
|
|
b) par lidojuma turpināšanu vai nosēšanos
sliktākos meteoroloģiskos apstākļos, nekā paredz noteiktais meteoroloģiskais
minimums, |
|
|
|
|
|
c) par lidojuma pārtraukšanu un piespiedu
nosēšanos; |
|
|
|
|
|
4) gaisa kuģa lidojuma drošības interesēs
savas kompetences ietvaros dot jebkurai personai, kas atrodas gaisa kuģī,
obligāti pildāmus norādījumus un piemērot visus nepieciešamos līdzekļus, lai
pārtrauktu jebkuru personas rīcību, kura acīm redzami apdraud lidojuma
drošību, un pēc gaisa kuģa nosēšanās nodot šo personu kompetentām iestādēm,
kā arī lūgt pasažieru palīdzību, lai panāktu, ka šajā punktā minētā persona
izpilda tai dotos norādījumus; |
|
|
|
|
|
5) ja nepieciešams, organizēt pasažieru,
viņiem klātesošo mantu un bagāžas pārbaudi gaisa kuģa lidojuma laikā. |
|
|
|
|
|
Ārvalsts gaisa kuģa kapteinim ir šajā pantā
paredzētās tiesības, ja par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem atbildīgās valsts
likumdošanas akti neparedz citādi. |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
Deputāts
A.Klementjevs Papildināt likumu ar jaunu 38.1
pantu šādā redakcijā: 38.1 pants. Civilās aviācijas
personāla izdienas pensijas. Pensijas aviācijas personālam
ir tiesības uz izdienas pensiju. Izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas
un izmaksas kārtību, kā arī civilās aviācijas personāla sarakstus, kam ir
tiesības uz izdienas pensiju, nosaka speciāls likums. |
nav
atbalstīts |
|
41.pants. Tādu objektu celtniecība un
izvietošana, kuri var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību |
2. Izteikt 41.pantu šādā redakcijā: "41.pants. Gaisa kuģu lidojumiem potenciāli bīstamu
objektu būvniecības, ierīkošanas un izvietošanas kārtība |
|
|
|
11. Izteikt 41.pantu šādā redakcijā: "41.pants. Gaisa kuģu
lidojumiem potenciāli bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas un
izvietošanas kārtība |
Lai
garantētu gaisa kuģu un citu materiālo objektu lidojumu drošību, Civilās
aviācijas aģentūrā pēc saskaņošanas ar Latvijas Republikas Aizsardzības
ministriju ir jāsaņem atļauja celt un izvietot Latvijas Republikas
teritorijā: |
Papildus
citos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām no Civilās aviācijas aģentūras jāsaņem atļauja
būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus: |
|
|
redakcionāli precizēts |
Papildus
citu normatīvo aktu prasību izpildei no Civilās aviācijas aģentūras jāsaņem atļauja
būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus: |
1)
sprādzienbīstamus objektus; |
1) sprādzienbīstamus
objektus un redzamo lāzerstaru izstarotājus; |
18 |
Juridiskais
birojs Izteikt 41.panta pirmās daļas 1., 2., 3.,
4., 5., 6., 7. un 8.punktu šādā redakcijā: 1) kuri ir sprādzienbīstami un redzamo
lāzerstaru izstarotāji; |
daļēji
atbalstīts, iekļauts priekšl. nr. 19 |
1) kuri ir
sprādzienbīstami un kuri ir redzamo lāzerstaru izstarotāji; |
2) objektus, kas var radīt traucējumus gaisa
kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
2) objektus,
kas var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo
radiotehnisko līdzekļu darbā; |
|
2) kuri var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu
nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
|
2) kuri var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu
nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
3)
objektus, kuru augstums virs zemes vai ūdens virsmas to atrašanās vietā
pārsniedz 100 metrus; |
3) objektus, kuru augstums virs reljefa
to atrašanās vietā sasniedz 46 metrus un vairāk un kuri neatrodas šā
panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētajās vietās; |
|
3) kuru augstums virs reljefa to atrašanās vietā sasniedz
46 metrus un vairāk un kuri neatrodas šā panta pirmās daļas 4. un
5.punktā minētajās vietās; |
|
3) kuru augstums virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100
metrus un vairāk un kuri neatradīsies šīs daļas 4. un 5.punktā minētajās
vietās; |
4)
objektus neatkarīgi no to augstuma gaisa kuģu pacelšanās un nolaišanās
sektoros - piecu kilometru attālumā no lidlauka kontrolpunkta, arī stādīt
kokus; |
4) objektus,
kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz lidlauka
kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā, vai kuri
sasniedz vai pārsniedz jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas virsmu; |
|
4) kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz
lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā,
vai kuri sasniedz vai pārsniedz jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas
virsmu; |
|
4) kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz
lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no |
5) objektus, kuru augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz
lidlauka kontrolpunkta augstumu, - 10 kilometru rādiusā no tā; |
5) objektus (neatkarīgi no to augstuma)
gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās sektoros divu kilometru attālumā no
skrejceļa tuvākā sliekšņa (arī stādīt kokus); |
|
5) neatkarīgi no to augstuma gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās
sektoros divu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa (atļauja saņemama arī tad, ja šajās vietās stāda
kokus); |
|
5) kuri neatkarīgi no to augstuma atradīsies gaisa kuģu
pacelšanās vai nosēšanās sektorā divu kilometru attālumā no skrejceļa
tuvākā sliekšņa (atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās vietās stāda kokus); |
6) objektus, kuru augstums par 50 metriem un
vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta augstumu, - 30 kilometru rādiusā no
tā; |
6) objektus,
kuri samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās
sektoros; |
|
6) kuri
samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās
sektoros; |
|
6) kuri samazina
vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā; |
7)
objektus, kuri iespaido redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās laikā
vai no kuriem izplūstošie dūmi, tvaiki vai citas vielas to samazina; |
7) jebkuru
gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai, ja tas atrodas gaisa
kuģu pacelšanās un nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu
drošību, piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa; |
|
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai,
ja tas atrodas gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās sektorā un var apdraudēt
gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā
sliekšņa; |
|
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai,
ja tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā un var
apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu kilometru attālumā no
skrejceļa tuvākā sliekšņa; |
8)
objektus, kuri veicina putnu masveida atrašanos, - 15 kilometru rādiusā no
lidlauka kontrolpunkta. |
8) objektus,
kuri veicina vai var veicināt liela putnu skaita pulcēšanos (pastāvīgs
barības avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no lidlauka
kontrolpunkta. |
19 |
8) kuri veicina vai var veicināt liela putnu skaita pulcēšanos
(pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no
lidlauka kontrolpunkta.. Atbildīgā
komisija Izteikt 41.panta pirmās daļas 1., 2., 3.,
4., 5., 6., 7. un 8.punktu šādā redakcijā: 1) kuri ir
sprādzienbīstami un kuri ir redzamo lāzerstaru izstarotāji; 2) kuri var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu
nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; 3) kuru augstums virs to atrašanās vietas
reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk kuri neatradīsies šīs daļas 4. un
5.punktā minētajās vietās; 4) kuru absolūtais augstums par 30 metriem un
vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru
rādiusā no |
atbalstīts |
8) kuri
veicina vai var veicināt putnu masveidīgu pulcēšanos (pastāvīgs barības avots
un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta. |
|
|
|
5) kuri neatkarīgi no to augstuma atradīsies gaisa kuģu
pacelšanās vai nosēšanās sektorā divu kilometru attālumā no skrejceļa
tuvākā sliekšņa (atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās vietās stāda kokus); 6) kuri samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu
pacelšanās vai nosēšanās sektorā; 7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek
izmantots aeronavigācijai, ja tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai
nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu
kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa; 8) kuri veicina vai var veicināt putnu masveidīgu pulcēšanos
(pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no
lidlauka kontrolpunkta. |
|
|
Pilsētu un citu apdzīvoto vietu
projektēšana, celtniecība un attīstība, kā arī rūpniecības, lauksaimniecības
un citu objektu celtniecība un rekonstrukcija lidlaukam blakus esošajā
teritorijā, virs kuras ir noteikta lidlauka satiksmes zona, jāveic, ievērojot
gaisa kuģu lidojumu drošības prasības, ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo
iedarbību uz iedzīvotāju veselību un uzņēmumu, iestāžu un organizāciju
darbību. |
Gadījumos,
kad atbilstoši normatīvajiem aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai
izvietošanu nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, atļauju no Civilās aviācijas
aģentūras būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus piepra
sa attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos atļauju no
Civilās aviācijas aģentūras pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs. |
|
|
|
Gadījumos,
kad atbilstoši normatīvajiem aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai
izvietošanu nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, atļauju no Civilās aviācijas
aģentūras būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos atļauju no
Civilās aviācijas aģentūras pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs. |
Personām, kas uzcēlušas vai izvietojušas
Latvijas Republikas teritorijā šā panta pirmajā daļā paredzētos objektus bez
Civilās aviācijas aģentūras atļaujas, pēc šīs administrācijas pieprasījuma uz
sava rēķina un noteiktā termiņā tie jānojauc, jāpārveido vai jāpārvieto uz
citu vietu, kā arī līdz šā panta pirmās daļas 2.un 7. punktā minēto
traucējumu novēršanai jāpārtrauc darbība, kas šādus traucējumus rada. Ja
minētie norādījumi netiek izpildīti, Civilās aviācijas aģentūra organizē
pārkāpumu novēršanu uz tās personas rēķina, kura šos norādījumus nav
ievērojusi. |
Kārtību, kādā
pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu
lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Kārtību, kādā
pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu
lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus, nosaka Ministru kabinets. |
Šā panta pirmās daļas 3.-6.punktā minēto
celtņu un citu objektu īpašniekiem saskaņā ar lidlauku tehniskās
ekspluatācijas noteikumu prasībām par saviem līdzekļiem jāierīko šo objektu
nakts un dienas marķēšanas zīmes. |
Kārtību, kādā tiek
veikta šā panta pirmajā daļā minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
Kārtību, kādā tiek
veikta šā panta pirmajā daļā minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru
kabinets. |
Lidlauka
tuvumā aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas
zīmēm un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
Personas, kas
Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā
panta pirmajā daļā paredzētos objektus, pārkāpjot šā likuma normas un
Ministru kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu
uz sava rēķina un noteiktajā termiņā tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz
citu vietu, kā arī līdz šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā
minēto traucējumu novēršanai nekavējoties pārtrauc darbību, kas rada šādus
traucējumus. Ja pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav izpildīts,
pašvaldība organizē objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus
izdevumus, kas saistīti ar minētajām darbībām, sedz objekta īpašnieks. |
|
|
redakcionāli precizēts |
Personas, kas
Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā
panta pirmajā daļā minētos objektus, pārkāpjot šā likuma normas un
Ministru kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu
uz sava rēķina un noteiktajā termiņā tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz
citu vietu, kā arī līdz šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā
minēto traucējumu novēršanai nekavējoties pārtrauc darbību, kas rada šādus
traucējumus. Ja pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav izpildīts,
pašvaldība organizē objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus
izdevumus, kas saistīti ar minētajām darbībām, sedz objekta īpašnieks. |
|
Objektu īpašnieki
un valdītāji saskaņā ar Latvijas Republikas civilo lidlauku derīguma normām
par pašu līdzekļiem marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums
virs reljefa to atrašanās vietā sasniedz 100 metru un vairāk, un šā
panta pirmās daļas 4. un 5.punktā noteiktos objektus. |
|
|
redakcionāli precizēts |
Objektu īpašnieki
un valdītāji saskaņā ar Latvijas Republikas civilo lidlauku derīguma normām
par pašu līdzekļiem marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums
virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, un šā
panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos objektus. |
|
Pilsētu un citu
apdzīvoto vietu projektēšana, būvniecība un attīstība, kā arī
rūpniecības, lauksaimniecības un citu objektu būvniecība un rekonstrukcija
lidlaukam blakus esošajā teritorijā, virs kuras atrodas lidlauka satiksmes
zona, ir jāveic, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības,
ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību uz personu veselību un vidi. |
|
|
redakcionāli precizēts |
Pilsētu un citu
apdzīvoto vietu projektēšana, būvniecība un attīstīšana, kā arī
rūpniecības, lauksaimniecības un citu objektu būvniecība un rekonstrukcija
lidlaukam blakus esošajā teritorijā, virs kuras atrodas lidlauka satiksmes
zona, ir veicama, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības,
ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību uz personu veselību un vidi. |
|
Lidlauka tuvumā
aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm
un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā." |
|
|
|
Lidlauka tuvumā
aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm
un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā." |
Sestā nodaļa |
|
|
|
|
|
42.pants. Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas koordinācija un gaisa kuģu lidojumu vadība |
|
|
|
|
|
Darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanu, koordinē un gaisa kuģu lidojumus speciāli
izveidotās gaisa satiksmes vadības zonās vada Latvijas Republikas gaisa
telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība.
Atsevišķās gaisa satiksmes vadības zonās gaisa kuģu lidojumus var vadīt gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečeri, kas neietilpst Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts
komercsabiedrībā. |
|
|
|
|
|
Gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeri
savā darbā ievēro šā likuma un uz tā pamata izdoto normatīvo aktu noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Papildināt 42.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanai Latvijas Republikā izmanto tikai reģistrētas un
sertificētas uz zemes izvietotas sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtas. Iekārtas reģistrē un iekārtu
ekspluatācijas derīguma apliecības izsniedz Civilās aviācijas aģentūra. |
atbalstīts |
12. Papildināt 42.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanai Latvijas Republikā izmanto tikai reģistrētas un
sertificētas uz zemes izvietotas sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtas.
Iekārtas reģistrē un iekārtu ekspluatācijas derīguma apliecības izsniedz
Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanas sakaru, navigācijas un novērošanas uz zemes izvietoto
iekārtas drošuma prasības
un tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
redakcionāli precizēts |
Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo uz zemes izvietoto sakaru, navigācijas un
novērošanas iekārtu drošuma
prasības un tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
50.pants. Aizliegums izlidot ārvalsts gaisa
kuģim |
|
21 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs K.Peters Izteikt 50. pantu šādā
redakcijā: 50.
pants. Ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojumu vai pēclidojumu
pārbaudes Latvijas Republikas lidlaukos |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
13. Izteikt 50. pantu šādā redakcijā: 50. pants. Ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojuma
vai pēclidojuma pārbaudes Latvijas Republikas lidlaukos |
Ja
ārvalsts civilās aviācijas gaisa kuģī nav starptautiskajiem lidojumiem
nepieciešamās dokumentācijas, kas noteikta Starptautiskās civilās aviācijas
organizācijas (ICAO) standartos vai starptautiskajos līgumos par gaisa
satiksmi, vai ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa kuģa tehniskais stāvoklis
negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā apkalpes locekļiem nav atbilstošas
personāla apliecības, Civilās aviācijas aģentūra gaisa kuģim var aizliegt
izlidot. |
|
|
Civilās aviācijas
aģentūra veic ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojumu vai pēclidojumu
pārbaudes un nosaka ierobežojumus vai aizliegumu izlidot no Latvijas
Republikas lidlauka Ministru kabineta noteiktā kārtībā, ja ārvalsts
civilās aviācijas gaisa kuģī nav starptautiskajiem lidojumiem nepieciešamās
dokumentācijas, kas noteikta Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas
(ICAO) standartos vai starptautiskajos līgumos par gaisa satiksmi, ja netiek
veiktas saistošajos starptautiskajos publisko tiesību aktos noteiktās
pirmslidojuma drošības procedūras, vai ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa
kuģa tehniskais stāvoklis negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā apkalpes
locekļiem nav atbilstošas personāla apliecības. |
redakcionāli precizēts |
Civilās aviācijas
aģentūra veic ārvalstu gaisa kuģu pirmslidojuma vai pēclidojuma pārbaudes
un ierobežo izlidošanu vai aizliedz izlidot no Latvijas Republikas
lidlauka Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ja ārvalsts civilās
aviācijas gaisa kuģī nav starptautiskajiem lidojumiem nepieciešamās
dokumentācijas, kas noteikta Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas
(ICAO) standartos vai starptautiskajos līgumos par gaisa satiksmi, ja netiek
veiktas saistošajos starptautiskajos publisko tiesību aktos noteiktās
pirmslidojuma drošības procedūras, ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa
kuģa tehniskais stāvoklis negarantē lidojuma drošību, kā arī ja tā apkalpes
locekļiem nav atbilstošas personāla apliecības. |
Šā
panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos nepieciešamās gaisa kuģa
aizturēšanas un gaisa kuģa izlidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005.
likumu) |
|
|
|
|
|
55.pants. Meteoroloģiskā informācija |
|
22 |
Satiksmes ministrijas
parlamentārais sekretārs K.Peters Izteikt 55.
pantu šādā redakcijā: 55. pants. Meteoroloģiskā informācija |
atbalstīts |
14. Izteikt
55. pantu šādā redakcijā: 55. pants. Meteoroloģiskā informācija |
Valsts
meteoroloģiskais dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā nodrošina visas
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO)
dokumentos paredzētajos gadījumos bez maksas, bet pārējos gadījumos par
samaksu. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
Meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina ieinteresētās personas ar gaisa kuģu
lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko informāciju par samaksu vai bez maksas
Ministru kabineta noteiktā kārtībā. |
redakcionāli precizēts |
Meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina ieinteresētās personas ar gaisa kuģu
lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko informāciju par samaksu vai bez maksas
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
Devītā nodaļa |
|
|
|
|
|
84.pants. Gaisa pārvadājumu regulēšana |
|
|
|
|
|
Pasažieru, bagāžas un kravas gaisa
pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru kabineta noteikumi par
pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem. (15.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs K.Peters Papildināt 84.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā veicami bīstamo kravu gaisa
pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. |
atbalstīts |
15. Papildināt 84.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā
veicami bīstamo kravu gaisa pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
24 |
Likumprojekts reģ.nr.1594 Papildināt likumu ar 84.1, 84.2,
84.3 un 84.4 pantu šādā redakcijā: "84.1 pants. Pārvadātāju
pienākums sniegt pasažieru datus |
atbalstīts |
16. Papildināt
likumu ar 84.1, 84.2, 84.3 un 84.4 pantu
šādā redakcijā: "84.1 pants. Pārvadātāju
pienākums sniegt pasažieru datus |
|
|
|
(1) Pārvadātājam,
kas veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir
pienākums stundas laikā pēc pasažieru iekāpšanas reģistrācijas pabeigšanas
iesniegt Valsts robežsardzei pasažieru datus par trešās valsts
pilsoņiem un bezvalstniekiem, kas tiks pārvadāti līdz noteiktai valsts
robežas šķērsošanas vietai, caur kuru šīs personas ieceļos Latvijas Republikā. |
redakcionāli precizēts |
(1) Pārvadātājam,
kas veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir
pienākums stundas laikā pēc pasažieru iekāpšanas reģistrācijas pabeigšanas
iesniegt Valsts robežsardzei datus par trešās valsts pilsoņiem un
bezvalstniekiem, kas tiks pārvadāti līdz noteiktai valsts robežas šķērsošanas
vietai, caur kuru šīs personas ieceļos Latvijas Republikā. |
|
|
|
(2) Saskaņā
ar šā panta pirmajā daļā noteikto sniedzami šādi dati: |
|
(2) Saskaņā
ar šā panta pirmajā daļā noteikto sniedzami šādi dati: |
|
|
|
1) pasažiera
vārds un uzvārds; |
|
1) pasažiera
vārds un uzvārds; |
|
|
|
2) pasažiera
dzimšanas datums; |
|
2) pasažiera
dzimšanas datums; |
|
|
|
3) pasažiera
pilsonība; |
|
3) pasažiera
pilsonība; |
|
|
|
4) pasažiera izmantojamā
ceļošanas dokumenta tips un numurs; |
redakcionāliprecizēts |
4) pasažiera izmantotā
ceļošanas dokumenta tips un numurs; |
|
|
|
5) valsts
robežas šķērsošanas vieta, caur kuru pasažieris ierodas Latvijas
Republikas teritorijā; |
redakcionāliprecizēts |
5) valsts
robežas šķērsošanas vieta, caur kuru pasažieris ieceļo Latvijas
Republikas teritorijā; |
|
|
|
6) lidojuma
numurs; |
|
6) lidojuma
numurs; |
|
|
|
7) gaisa kuģa
izlidošanas un ielidošanas laiks; |
|
7) gaisa kuģa
izlidošanas un ielidošanas laiks; |
|
|
|
8) kopējais
pasažieru skaits gaisa kuģī; |
|
8) kopējais
pasažieru skaits gaisa kuģī; |
|
|
|
9) pasažieru
sākotnējais iekāpšanas punkts. |
|
9) pasažieru
sākotnējais iekāpšanas punkts. |
|
|
|
(3) Pārvadātājs
datus elektroniski vai jebkurā citā atbilstošā veidā (ja elektroniskā
sistēma nav pieejama vai radušies tās darbības traucējumi) nosūta uz
valsts robežas šķērsošanas vietu, caur kuru šā panta pirmajā daļā minētās personas
ieceļos Latvijas Republikā. |
redakcionāli precizēts |
(3) Pārvadātājs
datus elektroniski vai jebkurā citā atbilstošā veidā (ja elektroniskā sistēma
nav pieejama vai tās darbībā radušies traucējumi) nosūta uz valsts
robežas šķērsošanas vietu, caur kuru šā panta pirmajā daļā minētās personas
ieceļos Latvijas Republikā. |
|
|
|
84.2 pants.
Pārvadātāja pienākums informēt pasažierus |
|
84.2 pants.
Pārvadātāja pienākums informēt pasažierus |
|
|
|
Pārvadātājam, kas
veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku,
iegūstot šā likuma 84.1 panta otrajā daļā minētos datus, ir
pienākums informēt pasažierus par datu pieprasīšanas iemeslu. |
|
Pārvadātājam, kas
veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku,
iegūstot šā likuma 84.1 panta otrajā daļā minētos datus, ir
pienākums informēt pasažierus par datu pieprasīšanas iemeslu. |
|
|
|
84.3 pants.
Pārvadātāja pienākums dzēst pasažieru datus |
|
84.3 pants.
Pārvadātāja pienākums dzēst pasažieru datus |
|
|
|
Pārvadātājam, kas
veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir
pienākums 24 stundu laikā pēc gaisa kuģa nosēšanās izdzēst datus, kurus tas
iesniedzis Valsts robežsardzei saskaņā ar šā likuma |
|
Pārvadātājam, kas
veic starptautiskos lidojumus no trešās valsts uz Latvijas Republiku, ir
pienākums 24 stundu laikā pēc gaisa kuģa nosēšanās izdzēst datus, kurus tas
iesniedzis Valsts robežsardzei saskaņā ar šā likuma |
|
|
|
84.4 pants.
Valsts robežsardzes pienākums dzēst pasažieru datus |
|
84.4 pants.
Valsts robežsardzes pienākums dzēst pasažieru datus |
|
|
|
Valsts
robežsardzei ir pienākums 24 stundu laikā pēc pasažieru ierašanās un robežkontroles
veikšanas izdzēst datus, kurus tā saņēmusi saskaņā ar šā likuma 84.1 pantu,
izņemot gadījumus, ja šos datus nepieciešams izmantot sabiedriskās
kārtības vai valsts drošības interešu nodrošināšanai." |
redakcionāli precizēts |
Valsts
robežsardzei ir pienākums 24 stundu laikā pēc pasažieru ierašanās un
robežkontroles veikšanas izdzēst datus, kurus tā saņēmusi saskaņā ar šā
likuma 84.1 pantu, izņemot gadījumus, kad šos datus
nepieciešams izmantot sabiedriskās kārtības nodrošināšanai vai valsts drošības
interešu aizsardzībai. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu (Atsauce 22.06.2005. likuma redakcijā) Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no Padomes 1994.gada 21.novembra direktīvas 1994/56/EK, ar ko nosaka civilās
aviācijas nelaimes gadījumu un starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus. |
|
25 |
Likumprojekts
reģ.nr. 1594 Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1994.gada 21.novembra Direktīvas
1994/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas nelaimes gadījumu un
starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus; 2) Padomes 2004.gada
29.aprīļa Direktīvas 2004/82/EK par pārvadātāju pienākumu paziņot
datus par pasažieriem." |
atbalstīts redakcionāli precizēts |
17. Izteikt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas
Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 1994.gada 21.novembra direktīvas
1994/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas nelaimes gadījumu un
starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus; 2) Padomes
2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/82/EK par pārvadātāju pienākumu
paziņot datus par pasažieriem." |