Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 204.14 pantu šādā
redakcijā:
"204.14 pants. Komerciāla paziņojuma sūtīšanas pārkāpums
Par informācijas
sabiedrības pakalpojumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto
komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizlieguma pārkāpumu
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz trīssimt piecdesmit latiem,
bet juridiskajām personām no piecsimt līdz pieciem tūkstošiem latu."
2. Izteikt 236.10 panta pirmo
daļu šādā redakcijā:
"Datu valsts inspekcija izskata šā
kodeksa 204.7, 204.8, 204.9, 204.10,
204.11 un 204.14 pantā paredzēto
administratīvo pārkāpumu lietas."
Ekonomikas
ministrs
A.K.Kariņš
Normatīvā akta projekta
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2004.gada 4.novembrī Saeimā tika pieņemts un ar 2004.gada 1.decembri ir stājies spēkā Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums. Likums nosaka kārtību, kādā notiek informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšana. Tas nosaka informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvību, norādāmo informāciju, sniedzot informācijas sabiedrības pakalpojumus, kā arī uzraudzības iestādes. Likums arī paredz aizliegt nelūgtu komerciālu paziņojumu un citu ziņojumu sūtīšanu pa e-pastu, tādējādi aizsargājot interneta lietotājus pret dažādiem nesankcionētiem sūtījumiem. Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 9.pants nosaka aizliegumu komerciāla paziņojuma sūtīšanai pa elektronisko pastu, kura saņemšanai persona nav devusi iepriekšēju piekrišanu. Lai īstenotu likumā noteikto normu uzraudzību un veicinātu to ievērošanu praksē, nepieciešams Administratīvo pārkāpumu kodeksā iestrādāt attiecīgu regulējumu, kurā būtu noteikts soda apmērs administratīva pārkāpuma gadījumā attiecībā uz nelūgta komerciāla paziņojuma sūtīšanu. 2005.gada 10.novembrī Saeimā tika pieņemts likums Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā, kur 12.panta 1.daļā par uzraudzības institūciju papildus tika nozīmēta arī Datu valsts inspekcija. Šobrīd Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss (turpmāk Kodekss) paredz, ka Datu valsts inspekcija var uzlikt administratīvos sodus par fiziskās personas datu nelikumīgu apstrādi un fiziskās personas sensitīvo datu nelikumīgu apstrādi. Kodeksa 204.7 pants paredz attiecīgu sodu fiziskajām un juridiskajām personām, kuras veic nelikumīgu fiziskās personas datu (.t.sk.sensitīvo datu, piemēram, e-pastu) apstrādi. Lai nodrošinātu Informācijas sabiedrības pakalpojuma 9.panta pilnīgu uzraudzību, nepieciešams Kodeksā iekļaut pantu, kurā tiktu radīta iespēja Datu valsts inspekcijai uzlikt administratīvos sodus ne tikai par fizisko personu datu nelikumīgu apstrādi attiecībā uz nelūgtu komerciālu paziņojumu sūtīšanu pa elektronisko pastu, bet arī aizsargāt juridisko personu tiesības šajā jomā. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt administratīvo atbildību par nelūgta komerciāla paziņojuma sūtīšanas pārkāpumu. |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā aktaietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts tieši attiecas uz informācijas sabiedrības pakalpojumu sniedzējiem, kas pārkāpj normatīvajos aktos noteikto. Normatīvais akts
veicinās normatīvo aktu informācijas sabiedrības pakalpojumu jomā ievērošanu. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekmeuz valsts budžetu un pašvaldību budžetiemtūkst.Ls |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|||||||
1 |
2006. |
2007. |
2008. |
2009. |
|
|||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Valsts budžeta līdzekļi |
|||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||||||
Papildus izdevumi Datu valsts inspekcijai
Informācijas sabiedrības pakalpojuma 9.panta uzraudzībai: 1.
4 štata
vienības: daļas vadītājs (ierēdnis ar darba algu Ls 450, piemaksu 20 % - Ls
90, atvaļinājuma pabalstu Ls 450); trīs vecākie referenti (ierēdņa amati) ar
darba algu Ls 350, piemaksu 20% - Ls 70, atvaļinājuma pabalstu Ls 350).
Kopā par 2006.gada 6 mēnešiem Ls 12300 2.
Sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas (24.09%) kopā par 2006.gada 6 mēnešiem: Ls
5565 3.
Ārvalstu
komandējumi kopā par 2006.gada 6 mēnešiem: 3 komandējumi x Ls 750 x 1
darbinieks = Ls 2250 4.
Pakalpojumi un
uzturēšanas izdevumi darbiniekiem (energoresursi, ūdens un citi komunālie
maksājumi, telpu noma, apsaimniekošanas izdevumi, tehnikas apkope un
izejmateriāli, kancelejas preces, sakaru pakalpojumi u.c.) kopā par 2006.gada
6 mēnešiem - vid. Ls 430 x 6 |
Kopā par 6 mēnešiem (sākot ar 01.07.06.): 36393.07 12300 2963.07 2250 2580 |
Kopā: 40725 23100 5565 4500 5160 |
Kopā: 40725 23100 5565 4500 5160 |
Kopā: 40725 23100 5565 4500 5160 |
|
|||||
mēn.
= Ls 2580 5.
Autotransporta
noma Ls 200 x 6 mēneši. Kopā Ls 1200 6.
Kapitālie
izdevumi infrastruktūras un darba vietu izveidošana 4 darbiniekiem vid.cena
(4 datori un programmatūra Ls 7200, 4 lokālie printeri Ls 800, datortīkla
pieslēgums, aizsardzības loģiskie un fiziskie līdzekļi Ls 2500, 4 telefona
aparāti Ls 400, faksa aparāts Ls 160, dokumentu iznīcinātājs Ls 400, mēbeles
un darba vietu
aprīkojums Ls 1980, dokumentu seifs Ls 1660). Kopā Ls 15100 |
1200 15100 |
2400 |
2400 |
2400 |
|
6. Cita informācija |
|
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt normatīvā aktaietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus izdot citus normatīvos aktus nav nepieciešams |
|
|||
2. Cita informācija |
Nav |
|
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajāmSaistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Eiropas Savienības (ES) direktīvas 2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu tiesiskajiem aspektiem, jo īpaši elektronisko komerciju 20.pants uzliek dalībvalstīm par pienākumu noteikt sankcijas par normatīvo aktu prasību neievērošanu, kuras pieņemtas, pildot šo direktīvu. |
|
|||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
4. Atbilstības
izvērtējums 1. tabula |
|
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes 2000. gada 8.jūnija Direktīvas 2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu tiesiskajiem aspektiem, jo īpaši elektronisko tirdzniecību, iekšējā tirgū prasības. Direktīva publicēta 2000.gada 17.jūlija Eiropas Kopienu Oficiālajā Vēstnesī. (Official Journal of the European Communities) |
|
|||
2. tabula |
|
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||
204.14 pants |
Direktīva 2000/31/EK 20.pants |
atbilst |
|
||
236.10
pants |
atbilst |
&n
bsp; |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Interneta asociāciju. Komentārus par izstrādāto likumprojektu Ekonomikas ministrija aicināja sniegt arī Latvijas Informāciju tehnoloģiju un telekomunikāciju asociācijai un Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācijai, taču atbilde netika saņemta. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Interneta asociācija atbalsta izstrādāto likumprojektu, vienlaicīgi aicinot paredzēt e-pasta sūtījumam nebūt nav jābūt komerciāla rakstura, tas var būt arī jebkurš cits sūtījums, kas kaut kādu iemeslu dēļ šķitis traucējošs. |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Nav |
5. Cita informācija |
Ir notikušas konsultācijas arī ar Datu valsts inspekciju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru. Datu valsts inspekcija likumprojektu neatbalsta, norādot, ka administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana attiecībā uz nelūgtajiem komerciālajiem paziņojumiem nav tās kompetencē. Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atbalsta likumprojekta nepieciešamību un izstrādāto redakcijas variantu. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Datu valsts inspekcijai papildus tiek uzlikts par pienākumu uzraudzīt Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 9.panta prasības attiecībā uz juridiskajām personām. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta izdošana neradīs izmaiņas esošajā lēmumu pārsūdzēšanas kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
I.Eglītis |
24.01.2006. 9:28
1203
I.Eglītis
7013236
Intars.Eglitis@em.gov.lv