2006. gada ____. jūnijā
Nr.________________
Saeimas Aizsardzības un iekšlietu
komisija savā š.g. 7. jūnija sēdē ir izskatījusi likumprojektu Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likums (reģ. nr. 1538)
3. lasījumam.
Komisija lūdz minēto likumprojektu iekļaut izskatīšanai Saeimas sēdes darba kārtībā.
Pielikumā: minētā likumprojekta salīdzinošā tabula uz ___ lpp.
ar
speciālajām dienesta pakāpēm disciplināratbildības likums
(reģ. nr.1538)
2. lasījumā pieņemtā redakcija |
Pr.nr. |
Priekšlikumi 3. lasījumam (13) |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Komisijas ieteiktā redakcija 3. lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.pants. Likuma
mērķis Likuma mērķis ir nodrošināt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (turpmāk iestāde) amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk amatpersona) savlaicīgu, pilnīgu, vispusīgu un objektīvu disciplinārpārkāpumu izmeklēšanu un taisnīga lēmuma pieņemšanu. |
|
|
|
1.pants. Likuma
mērķis Likuma mērķis ir nodrošināt Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (turpmāk
Iestāde) amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk amatpersona)
savlaicīgu, pilnīgu, vispusīgu un objektīvu disciplinārpārkāpumu izmeklēšanu
un taisnīga lēmuma pieņemšanu. |
2.pants. Likuma
darbības joma Likums nosaka amatpersonas disciplināratbildības pamatu, disciplinārsodu veidus un kārtību, kādā izlemjami jautājumi par amatpersonas saukšanu pie disciplināratbildības. |
|
|
|
2.pants. Likuma
darbības joma Likums nosaka amatpersonas disciplināratbildības
pamatu, disciplinārsodu veidus un kārtību, kādā izlemjami jautājumi par
amatpersonas saukšanu pie disciplināratbildības. |
3.pants.
Disciplinārpārkāpums (1) Par
disciplinārpārkāpumu atzīstama amatpersonas ar nodomu (tīši) vai aiz
neuzmanības izdarīta darbība vai bezdarbība, kas saistīta ar tās dienesta
pienākumu pildīšanu un izpaužas kā rīkojumos, likumos un citos normatīvajos
aktos noteiktās kārtības un prasību neievērošana. (2) Par disciplinārpārkāpumu atzīstama arī amatpersonas darbība vai bezdarbība, kas nav saistīta ar tās dienesta pienākumu pildīšanu, bet kas diskreditē iestādi un mazina uzticību valsts pārvaldei. |
|
|
|
3.pants.
Disciplinārpārkāpums (1) Par
disciplinārpārkāpumu atzīstama amatpersonas ar nodomu (tīši) vai aiz
neuzmanības izdarīta darbība vai bezdarbība, kas saistīta ar tās dienesta
pienākumu pildīšanu un izpaužas kā rīkojumos, likumos un citos normatīvajos
aktos noteiktās kārtības un prasību neievērošana. (2) Par disciplinārpārkāpumu atzīstama arī
amatpersonas darbība vai bezdarbība, kas nav saistīta ar tās dienesta
pienākumu pildīšanu, bet kas diskreditē iestādi un mazina uzticību valsts
pārvaldei. |
4.pants.
Pierādīšanas pienākums (1) Nevienu nevar
atzīt par vainīgu disciplinārpārkāpuma izdarīšanā un sodīt, kamēr viņa vaina
nav pierādīta likumā noteiktajā kārtībā. (2) Pierādīt amatpersonas vainu ir iestādes pienākums. |
|
|
|
4.pants.
Pierādīšanas pienākums (1) Nevienu nevar
atzīt par vainīgu disciplinārpārkāpuma izdarīšanā un sodīt, kamēr viņa vaina
nav pierādīta likumā noteiktajā kārtībā. (2) Pierādīt amatpersonas vainu ir Iestādes
pienākums. |
5.pants. Galējā
nepieciešamība Amatpersona nav saucama pie disciplināratbildības, ja tā atradusies galējās nepieciešamības situācijā, tas ir, veikusi darbības, kas bija nepieciešamas, lai novērstu valstij vai sabiedriskajai kārtībai, īpašumam, personu tiesībām un brīvībai vai noteiktai pārvaldes kārtībai draudošas briesmas, un konkrētajos apstākļos tās nav bijis iespējams novērst ar citiem līdzekļiem, kā arī radītais kaitējums ir mazāks par novērsto kaitējumu. |
|
|
|
5.pants. Galējā nepieciešamība Amatpersona nav saucama pie
disciplināratbildības, ja tā atradusies galējās nepieciešamības situācijā,
tas ir, veikusi darbības, kas bija nepieciešamas, lai novērstu valstij vai
sabiedriskajai kārtībai, īpašumam, personu tiesībām un brīvībai vai noteiktai
pārvaldes kārtībai draudošas briesmas, un konkrētajos apstākļos tās nav bijis
iespējams novērst ar citiem līdzekļiem, kā arī radītais kaitējums ir mazāks
par novērsto kaitējumu. |
6.pants.
Attaisnojams profesionālais risks Profesionālais risks ir attaisnojams un amatpersona nav saucama pie disciplināratbildības, ja tā rīkojusies, lai sasniegtu sabiedrībai nozīmīgu mērķi, ko nebija iespējams sasniegt citā veidā, un ja amatpersona, kura pieļāvusi risku, ir darījusi visu, lai novērstu kaitējumu tiesiski aizsargātām interesēm. |
|
|
|
6.pants.
Attaisnojams profesionālais risks Profesionālais risks ir attaisnojams un
amatpersona nav saucama pie disciplināratbildības, ja tā rīkojusies, lai
sasniegtu sabiedrībai nozīmīgu mērķi, ko nebija iespējams sasniegt citā
veidā, un ja amatpersona, kura pieļāvusi risku, ir darījusi visu, lai
novērstu kaitējumu tiesiski aizsargātām interesēm. |
7.pants. Vainas
forma (1) Par vainīgu
disciplinārpārkāpumā atzīstama amatpersona, kura to izdarījusi ar nodomu
(tīši) vai aiz neuzmanības. (2)
Disciplinārpārkāpums atzīstams par izdarītu ar nodomu (tīši), ja amatpersona,
kura to izdarījusi, ir apzinājusies savas rīcības prettiesisko raksturu,
paredzējusi tās kaitīgās sekas un vēlējusies vai apzināti pieļāvusi šo seku
iestāšanos. (3) Disciplinārpārkāpums atzīstams par izdarītu aiz neuzmanības, ja amatpersona, kura to izdarījusi, ir paredzējusi savas rīcības kaitīgo seku iestāšanās iespēju, bet paļāvusies, ka tās neiestāsies vai ka tās varēs novērst, vai nav paredzējusi šādu seku iestāšanās iespēju, kaut gan konkrētajos apstākļos tās vajadzēja paredzēt un amatpersona tās varēja paredzēt. |
|
|
|
7.pants. Vainas
forma (1) Par vainīgu
disciplinārpārkāpumā atzīstama amatpersona, kura to izdarījusi ar nodomu
(tīši) vai aiz neuzmanības. (2) Disciplinārpārkāpums
atzīstams par izdarītu ar nodomu (tīši), ja amatpersona, kura to izdarījusi,
ir apzinājusies savas rīcības prettiesisko raksturu, paredzējusi tās kaitīgās
sekas un vēlējusies vai apzināti pieļāvusi šo seku iestāšanos. (3) Disciplinārpārkāpums atzīstams par izdarītu
aiz neuzmanības, ja amatpersona, kura to izdarījusi, ir paredzējusi savas
rīcības kaitīgo seku iestāšanās iespēju, bet paļāvusies, ka tās neiestāsies
vai ka tās varēs novērst, vai nav paredzējusi šādu seku iestāšanās iespēju,
kaut gan konkrētajos apstākļos tās vajadzēja paredzēt un amatpersona tās
varēja paredzēt. |
8.pants. Tiesiskuma
un lietderības kontrole Augstāka iestāde un augstāka amatpersona kontrolē, vai amatpersonas saukšana pie disciplināratbildības ir tiesiska un lietderīga. Augstāka iestāde un augstāka amatpersona attiecīgi iekšlietu ministra vai tieslietu ministra (turpmāk attiecīgais ministrs) noteiktajā kārtībā ir tiesīga pēc savas iniciatīvas pārbaudīt lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu. |
|
|
|
8.pants. Tiesiskuma
un lietderības kontrole Augstāka iestāde un augstāka amatpersona
kontrolē, vai amatpersonas saukšana pie disciplināratbildības ir tiesiska un
lietderīga. Augstāka iestāde un augstāka amatpersona attiecīgi iekšlietu
ministra vai tieslietu ministra (turpmāk attiecīgais ministrs) noteiktajā
kārtībā ir tiesīga pēc savas iniciatīvas pārbaudīt lēmumu par disciplinārsoda
piemērošanu. |
9.pants. Apstākļi,
kas mīkstina atbildību par disciplinārpārkāpumu (1) Atbildību par
disciplinārpārkāpumu mīkstina šādi apstākļi: 1) amatpersona pēc
savas iniciatīvas ir novērsusi disciplinārpārkāpuma sekas, labprātīgi
atlīdzinājusi nodarīto zaudējumu vai novērsusi kaitējumu; 2) amatpersona ir
labprātīgi pieteikusies pirms izdarītā disciplinārpārkāpuma atklāšanas. (2) Par atbildību mīkstinošiem apstākļiem var atzīt arī citus apstākļus, kas šajā likumā nav minēti. |
|
|
|
9.pants. Apstākļi,
kas mīkstina atbildību par disciplinārpārkāpumu (1) Atbildību par
disciplinārpārkāpumu mīkstina šādi apstākļi: 1) amatpersona pēc
savas iniciatīvas ir novērsusi disciplinārpārkāpuma sekas, labprātīgi
atlīdzinājusi nodarīto zaudējumu vai novērsusi kaitējumu; 2) amatpersona ir
labprātīgi pieteikusies pirms izdarītā disciplinārpārkāpuma atklāšanas. (2) Par atbildību mīkstinošiem apstākļiem var
atzīt arī citus apstākļus, kas šajā likumā nav minēti. |
10.pants. Apstākļi,
kas pastiprina atbildību par disciplinārpārkāpumu Atbildību par
disciplinārpārkāpumu pastiprina šādi apstākļi: 1) amatpersona
turpinājusi prettiesisko rīcību, neņemot vērā prasību to izbeigt; 2) amatpersonas
tīša disciplinārpārkāpuma dēļ valstij vai personai nodarīts būtisks mantisks
zaudējums vai būtisks kaitējums; 3) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi, izmantojot stihisku nelaimi vai citus
ārkārtējus apstākļus; 4) amatpersona disciplinārpārkāpumu
izdarījusi, jau būdama disciplināri sodīta; 5) amatpersona disciplinārpārkāpumu izdarījusi alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē vai reibumā. |
|
|
|
10.pants. Apstākļi,
kas pastiprina atbildību par disciplinārpārkāpumu Atbildību par
disciplinārpārkāpumu pastiprina šādi apstākļi: 1) amatpersona
turpinājusi prettiesisko rīcību, neņemot vērā prasību to izbeigt; 2) amatpersonas
tīša disciplinārpārkāpuma dēļ valstij vai personai nodarīts būtisks mantisks
zaudējums vai būtisks kaitējums; 3) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi, izmantojot stihisku nelaimi vai citus
ārkārtējus apstākļus; 4) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi, jau būdama disciplināri sodīta; 5) amatpersona disciplinārpārkāpumu izdarījusi
alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē
vai reibumā. |
11.pants. Būtisks mantisks zaudējums un būtisks kaitējums (1) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts mantisks zaudējums, kura apmērs disciplinārpārkāpuma izdarīšanas brīdī pārsniedz piecu attiecīgajā laikposmā valstī noteikto minimālo mēnešalgu summu, tas uzskatāms par būtisku mantisku zaudējumu. (2) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir nodarīts personisks kaitējums, ko nav iespējams novērst, novēršot attiecīgā disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms par būtisku personisku kaitējumu. (3) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts kaitējums svarīgām valsts vai sabiedrības interesēm un šo kaitējumu nav iespējams novērst, novēršot attiecīgā disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms par būtisku kaitējumu valstij. |
|
|
|
11.pants. Būtisks mantisks zaudējums un būtisks kaitējums (1) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts mantisks zaudējums, kura apmērs disciplinārpārkāpuma izdarīšanas brīdī pārsniedz piecu attiecīgajā laikposmā valstī noteikto minimālo mēnešalgu summu, tas uzskatāms par būtisku mantisku zaudējumu. (2) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir nodarīts personisks kaitējums, ko nav iespējams novērst, novēršot attiecīgā disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms par būtisku personisku kaitējumu. (3) Ja disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts kaitējums svarīgām valsts vai sabiedrības interesēm un šo kaitējumu nav iespējams novērst, novēršot attiecīgā disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms par būtisku kaitējumu valstij. |
12.pants. Disciplinārlietu apvienošana un sadalīšana (1) Disciplinārlietas par vairākiem vienas amatpersonas izdarītiem disciplinārpārkāpumiem var apvienot vienā disciplinārlietā. Uz apvienoto disciplinārlietu attiecināmi tie procesuālie termiņi, kuri attiecināmi uz disciplinārlietu, kas ierosināta pirmā. (2) Disciplinārlietu par disciplinārpārkāpumu,
ko izdarījušas vairākas amatpersonas, var sadalīt vairākās disciplinārlietās,
ja šāda sadalīšana ir nepieciešama un nekaitē pareizai un savlaicīgai
disciplinārlietas izmeklēšanai. (3) Lēmumu par disciplinārlietu apvienošanu vai
disciplinārlietas sadalīšanu pieņem šā likuma 15.panta trešajā daļā minētās
amatpersonas, pamatojot apvienošanas vai sadalīšanas nepieciešamību. |
1 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 12.panta trešajā daļā, 18.panta pirmajā
daļā un 20.panta otrajā daļā skaitli
15 ar skaitli 16. |
Atbalstīt |
12.pants. Disciplinārlietu apvienošana un sadalīšana (1) Disciplinārlietas par vairākiem vienas amatpersonas izdarītiem disciplinārpārkāpumiem var apvienot vienā disciplinārlietā. Uz apvienoto disciplinārlietu attiecināmi tie procesuālie termiņi, kuri attiecināmi uz disciplinārlietu, kas ierosināta pirmā. (2) Disciplinārlietu par disciplinārpārkāpumu, ko izdarījušas vairākas amatpersonas, var sadalīt vairākās disciplinārlietās, ja šāda sadalīšana ir nepieciešama un nekaitē pareizai un savlaicīgai disciplinārlietas izmeklēšanai. (3) Lēmumu par disciplinārlietu apvienošanu vai disciplinārlietas sadalīšanu pieņem šā likuma 16.panta trešajā daļā minētās amatpersonas, pamatojot apvienošanas vai sadalīšanas nepieciešamību. |
13.pants. Disciplinārsodi (1) Amatpersonai var piemērot šādus disciplinārsodus: 1) piezīmi; 2) rājienu; 3) mēneša amatalgas samazināšanu līdz 20 procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem mēnešiem; 4) brīdinājumu par neatbilstību ieņemamam amatam uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 5) pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 6) pazemināšanu amatā uz laiku no viena gada līdz diviem gadiem; 7) atvaļināšanu no dienesta. (2) Amatpersonām, kuras ieņem amatus Drošības policijā, piemēro Valsts drošības iestāžu likumā noteiktos disciplinārsodus. |
|
|
|
13.pants. Disciplinārsodi (1) Amatpersonai var piemērot šādus disciplinārsodus: 1) piezīmi; 2) rājienu; 3) mēneša amatalgas samazināšanu līdz 20 procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem mēnešiem; 4) brīdinājumu par neatbilstību ieņemamam amatam uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 5) pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 6) pazemināšanu amatā uz laiku no viena gada līdz diviem gadiem; 7) atvaļināšanu no dienesta. (2) Amatpersonām, kuras ieņem amatus Drošības policijā, piemēro Valsts drošības iestāžu likumā noteiktos disciplinārsodus. |
14.pants. Amatpersonu tiesības piemērot disciplinārsodus (1) Piezīmi, rājienu, mēneša amatalgas samazināšanu līdz 20 procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem mēnešiem, brīdinājumu par neatbilstību ieņemamam amatam uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, pazemināšanu amatā uz laiku no viena gada līdz diviem gadiem un atvaļināšanu no dienesta ir tiesīgs piemērot attiecīgais ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona. (2) Pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam ir tiesīga piemērot amatpersona, kurai ir tiesības piešķirt attiecīgo dienesta pakāpi. |
|
|
|
14.pants. Amatpersonu tiesības piemērot disciplinārsodus (1) Piezīmi, rājienu, mēneša amatalgas samazināšanu līdz 20 procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem mēnešiem, brīdinājumu par neatbilstību ieņemamam amatam uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, pazemināšanu amatā uz laiku no viena gada līdz diviem gadiem un atvaļināšanu no dienesta ir tiesīgs piemērot attiecīgais ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona. (2) Pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam ir tiesīga piemērot amatpersona, kurai ir tiesības piešķirt attiecīgo dienesta pakāpi. |
15.pants. Disciplinārsoda piemērošanas vispārīgie noteikumi Piemērojot disciplinārsodu, ņem vērā izdarītā disciplinārpārkāpuma raksturu un tā radīto kaitējumu, amatpersonas vainas formu, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus, disciplinārpārkāpuma izdarīšanas apstākļus un amatpersonas līdzšinējo dienesta gaitu. |
|
|
|
15.pants. Disciplinārsoda piemērošanas vispārīgie noteikumi Piemērojot disciplinārsodu, ņem vērā izdarītā disciplinārpārkāpuma raksturu un tā radīto kaitējumu, amatpersonas vainas formu, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus, disciplinārpārkāpuma izdarīšanas apstākļus un amatpersonas līdzšinējo dienesta gaitu. |
16.pants. Disciplinārlietas ierosināšana (1) Disciplinārlietu ierosina, ja vienlaikus pastāv šādi apstākļi: 1) darbība vai bezdarbība ietver disciplinārpārkāpuma pazīmes; 2) nav izbeigušās dienesta attiecības ar amatpersonu; 3) kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājis vairāk par diviem gadiem. (2) Disciplinārlieta ierosināma ne vēlāk kā mēneša laikā pēc tam, kad saņemta informācija par faktiem, kas liecina par iespējamo disciplinārpārkāpuma izdarīšanu, vai iestāde pati to konstatējusi. (3) Disciplinārlietu var ierosināt: 1) iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota
amatpersona, kuras padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināma
disciplinārlieta; 2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (4) Ja ir uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, par kuru ir pamats ierosināt disciplinārlietu, disciplinārlietu var ierosināt mēneša laikā pēc tam, kad saņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu vai stājies spēkā attaisnojošs tiesas spriedums krimināllietā, ja kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājuši vairāk kā divi gadi. |
2 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt 16.panta ceturtajā daļā vārdu divi ar
vārdu trīs. |
Atbalstīt |
16.pants. Disciplinārlietas ierosināšana (1) Disciplinārlietu ierosina, ja vienlaikus pastāv šādi apstākļi: 1) darbība vai bezdarbība ietver disciplinārpārkāpuma pazīmes; 2) nav izbeigušās dienesta attiecības ar amatpersonu; 3) kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājis vairāk par diviem gadiem. (2) Disciplinārlieta ierosināma ne vēlāk kā mēneša laikā pēc tam, kad saņemta informācija par faktiem, kas liecina par iespējamo disciplinārpārkāpuma izdarīšanu, vai iestāde pati to konstatējusi. (3) Disciplinārlietu var ierosināt: 1) iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, kuras padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināma disciplinārlieta; 2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (4) Ja ir uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, par kuru ir pamats ierosināt disciplinārlietu, disciplinārlietu var ierosināt mēneša laikā pēc tam, kad saņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu vai stājies spēkā attaisnojošs tiesas spriedums krimināllietā, ja kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājuši vairāk kā trīs gadi. |
17.pants. Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu (1) Lēmumā par disciplinārlietas ierosināšanu norāda: 1) iestādes nosaukumu un adresi; 2) amatpersonas vārdu, uzvārdu, personas kodu un amatu; 3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu; 4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju, izņemot gadījumus, kad disciplinārlietā piemēro saīsināto procesu; 5) vai disciplinārlietā piemērojams saīsinātais process. (2) Amatpersonu nekavējoties iepazīstina ar lēmumu par disciplinārlietas ierosināšanu un pieprasa no tās rakstveida paskaidrojumu. (3) Par ierosināto disciplinārlietu informē iestādes vadītāju, augstāku iestādi un attiecīgi Iekšlietu ministriju vai Tieslietu ministriju. (4) Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu šā likuma izpratnē nav administratīvs akts. Uz lēmumu par disciplinārlietas ierosināšanu neattiecas šā likuma 24.pants. |
3 4 |
Saeimas Juridiskais birojs: Papildināt 17.panta pirmās daļas 2.punktu pēc
vārda amatpersonas ar vārdiem pret kuru ierosināta disciplinārlieta. Saeimas
Juridiskais birojs: Izteikt 17.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu
nav administratīvs akts un uz to neattiecas šajā likumā paredzētā lēmumu
apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. |
Atbalstīt Atbalstīt |
17.pants. Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu (1) Lēmumā par disciplinārlietas ierosināšanu norāda: 1) Iestādes nosaukumu un adresi; 2) amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, vārdu, uzvārdu, personas kodu un amatu; 3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu; 4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju, izņemot gadījumus, kad disciplinārlietā piemēro saīsināto procesu; 5) vai disciplinārlietā piemērojams saīsinātais process. (2) Amatpersonu nekavējoties iepazīstina ar lēmumu par disciplinārlietas ierosināšanu un pieprasa no tās rakstveida paskaidrojumu. (3) Par ierosināto disciplinārlietu informē Iestādes vadītāju, augstāku iestādi un attiecīgi Iekšlietu ministriju vai Tieslietu ministriju. (4) Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu nav administratīvs akts un uz to neattiecas šajā likumā paredzētā lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. |
18.pants. Disciplinārlietas izmeklēšana (1) Disciplinārlietas izmeklēšanas veicējs ir iestādes amatpersona vai amatpersonas, kurām saskaņā ar šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto amatpersonu lēmumu ir uzdots veikt disciplinārlietas izmeklēšanu. Disciplinārlietas izmeklēšanai var izveidot komisiju. (2) Disciplinārlietas izmeklēšanu aizliegts veikt amatpersonai: 1) kura ir tās amatpersonas tiešais priekšnieks, pret kuru ierosināma disciplinārlieta; 2) kura ir iespējamajā disciplinārpārkāpumā vai notikumā iesaistīto personu (arī liecinieku) padotais; 3) kura ir radniecības attiecībās līdz trešajai pakāpei vai svainības attiecībās līdz otrajai pakāpei ar amatpersonu, pret kuru ierosināma disciplinārlieta, kā arī tās laulātais; 4) kura ir iespējamā disciplinārpārkāpuma vai notikuma aculiecinieks; 5) kurai konkrētajā disciplinārlietā rodas vai var rasties interešu konflikts; 6) kura personiski tieši vai netieši ir ieinteresēta disciplinārlietas iznākumā vai ir citi apstākļi, kas rada pamatotas šaubas par tās objektivitāti. |
5 |
Saeimas deputāts A.Klementjevs: papildināt likumprojekta 18. pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja disciplinārlieta ir ierosināta pret iekšlietu iestādes arodbiedrības biedru, tad tās izskatīšanā un lēmuma pieņemšanā var piedalīties attiecīgās arodorganizācijas pilnvarots pārstāvis. |
Neatbalstīt |
18.pants. Disciplinārlietas izmeklēšana (1) Disciplinārlietas izmeklēšanas veicējs ir Iestādes amatpersona vai amatpersonas, kurām saskaņā ar šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto amatpersonu lēmumu ir uzdots veikt disciplinārlietas izmeklēšanu. Disciplinārlietas izmeklēšanai var izveidot komisiju. (2) Disciplinārlietas izmeklēšanu aizliegts veikt amatpersonai: 1) kura ir tās amatpersonas tiešais priekšnieks, pret kuru ierosināma disciplinārlieta; 2) kura ir iespējamā disciplinārpārkāpumā vai notikumā iesaistīto personu (arī liecinieku) padotais; 3) kura ir radniecības attiecībās līdz trešajai pakāpei vai svainības attiecībās līdz otrajai pakāpei ar amatpersonu, pret kuru ierosināma disciplinārlieta, kā arī tās laulātais; 4) kura ir iespējamā disciplinārpārkāpuma vai notikuma aculiecinieks; 5) kurai konkrētajā disciplinārlietā rodas vai var rasties interešu konflikts; 6) kura personiski tieši vai netieši ir ieinteresēta disciplinārlietas iznākumā vai ir citi apstākļi, kas rada pamatotas šaubas par tās objektivitāti. |
19.pants. Amatpersonas atstādināšana no amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku (1) Attiecīgais ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku var atstādināt amatpersonu no amata pienākumu pildīšanas, saglabājot tai mēneša amatalgu, piemaksu par izdienu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi un uzturdevas kompensāciju. (2) Izdodot rīkojumu par amatpersonas atstādināšanu no amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, attiecīgais ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona var uzdot amatpersonai šajā laikā pildīt citus pienākumus, kuri nav saistīti ar tās tiešajiem amata pienākumiem un kuru pildīšana netraucē disciplinārlietas izmeklēšanas interesēm. |
|
|
|
19.pants. Amatpersonas atstādināšana no amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku (1) Attiecīgais ministrs, Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku var atstādināt amatpersonu no amata pienākumu pildīšanas, saglabājot tai mēneša amatalgu, piemaksu par izdienu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi un uzturdevas kompensāciju. (2) Izdodot rīkojumu par amatpersonas atstādināšanu no amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, attiecīgais ministrs, Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona var uzdot amatpersonai šajā laikā pildīt citus pienākumus, kuri nav saistīti ar tās tiešajiem amata pienākumiem un kuru pildīšana netraucē disciplinārlietas izmeklēšanas interesēm. |
20.pants. Disciplinārlietas izmeklēšanas termiņi (1) Disciplinārlietu izmeklē un lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai disciplinārlietas izbeigšanu pieņem mēneša laikā pēc tās ierosināšanas. (2) Ja objektīvu iemeslu dēļ viena mēneša termiņu nav iespējams ievērot, saskaņā ar pamatotu šā likuma 15.panta trešajā daļā minētās amatpersonas lēmumu discip linārlietas izmeklēšanas termiņu var pagarināt līdz trim mēnešiem. Ar lēmumu iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta disciplinārlieta. (3) Disciplinārlietas izmeklēšanas termiņā neieskaita amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, darba nespējas, atvaļinājuma vai komandējuma laiku. (4) Ja ir uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, par kuru ierosināta disciplinārlieta, disciplinārlietas izmeklēšanu aptur. Disciplinārlietas izmeklēšanu atjauno mēneša laikā pēc tam, kad saņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu vai stājies spēkā attaisnojošs tiesas spriedums krimināllietā un kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājuši vairāk kā trīs gadi. (5) Disciplinārlietu, kas apturēta tādēļ, ka uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, izbeidz, pamatojoties uz notiesājošu tiesas spriedumu krimināllietā. |
|
|
|
20.pants. Disciplinārlietas izmeklēšanas termiņi (1) Disciplinārlietu izmeklē un lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai disciplinārlietas izbeigšanu pieņem mēneša laikā pēc tās ierosināšanas. (2) Ja objektīvu iemeslu dēļ viena mēneša termiņu nav iespējams ievērot, saskaņā ar pamatotu šā likuma 15.panta trešajā daļā minētās amatpersonas lēmumu disciplinārlietas izmeklēšanas termiņu var pagarināt līdz trim mēnešiem. Ar lēmumu iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta disciplinārlieta. (3) Disciplinārlietas izmeklēšanas termiņā neieskaita amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, darba nespējas, atvaļinājuma vai komandējuma laiku. (4) Ja ir uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, par kuru ierosināta disciplinārlieta, disciplinārlietas izmeklēšanu aptur. Disciplinārlietas izmeklēšanu atjauno mēneša laikā pēc tam, kad saņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu vai stājies spēkā attaisnojošs tiesas spriedums krimināllietā un kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājuši vairāk kā trīs gadi. (5) Disciplinārlietu, kas apturēta tādēļ, ka uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, izbeidz, pamatojoties uz notiesājošu tiesas spriedumu krimināllietā. |
21.pants. Lēmuma pieņemšana (1) Lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem: 1) iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, kuras padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināta disciplinārlieta; 2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (2) Ja amatpersona ir pārcelta citā amatā citā iestādē, iekšlietu ministrs var pieņemt lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu par disciplinārpārkāpumu, kas izdarīts, amatpersonai atrodoties iepriekšējos amatos. (3) Disciplinārlietu izmeklē un lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem arī tad, ja izbeigušās dienesta attiecības ar amatpersonu. (4) Lēmumā par disciplinārlietas izbeigšanu norāda: 1) iestādes nosaukumu un adresi; 2) amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, vārdu, uzvārdu un amatu; 3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu; 4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju; 5) disciplinārlietas izbeigšanas pamatojumu; 6) dienesta attiecību izbeigšanās pamatojumu un datumu šā panta trešajā daļā minētajā gadījumā. (5) Pieņemto lēmumu attiecīgā ministra noteiktajā kārtībā iestāde nosūta iestādes vadītājam, augstākai iestādei un attiecīgi Iekšlietu ministrijai vai Tieslietu ministrijai. (6) Lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu paziņo šā panta ceturtās daļas 2.punktā minētajai amatpersonai. (7) Lēmums par disciplinārsoda piemērošanu ir administratīvais akts. |
6 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt 21.panta otrajā daļā vārdus
citā amatā citā iestādē ar vārdiem citā iestādē Iekšlietu ministrijas
sistēmas ietvaros. |
Atbalstīt |
21.pants. Lēmuma pieņemšana (1) Lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem: 1) Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, kuras padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināta disciplinārlieta; 2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (2) Ja amatpersona ir pārcelta citā iestādē Iekšlietu ministrijas sistēmas ietvaros, iekšlietu ministrs var pieņemt lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu par disciplinārpārkāpumu, kas izdarīts, amatpersonai atrodoties iepriekšējos amatos. (3) Disciplinārlietu izmeklē un lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem arī tad, ja izbeigušās dienesta attiecības ar amatpersonu. (4) Lēmumā par disciplinārlietas izbeigšanu norāda: 1) iestādes nosaukumu un adresi; 2) amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, vārdu, uzvārdu un amatu; 3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu; 4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju; 5) disciplinārlietas izbeigšanas pamatojumu; 6) dienesta attiecību izbeigšanās pamatojumu un datumu šā panta trešajā daļā minētajā gadījumā. (5) Pieņemto lēmumu attiecīgā ministra noteiktajā kārtībā Iestāde nosūta Iestādes vadītājam, augstākai iestādei un attiecīgi Iekšlietu ministrijai vai Tieslietu ministrijai. (6) Lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu paziņo šā panta ceturtās daļas 2.punktā minētajai amatpersonai. (7) Lēmums par disciplinārsoda piemērošanu ir administratīvais akts. |
22.pants. Saīsinātais process (1) Ja informācijas pārbaudes laikā par iespējamā disciplinārpārkāpuma faktu konstatē, ka disciplinārpārkāpums ir noticis, un amatpersona atzīst savu vainu disciplinārpārkāpuma izdarīšanā, disciplinārlietā var piemērot saīsināto procesu. (2) Saīsinātajā procesā disciplinārlietu neizmeklē un 10 darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu, šā likuma 20.panta pirmajā daļā minētā amatpersona pieņem lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu. |
7 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt 22.panta
otrajā daļā skaitli 20 ar skaitli 21. |
Atbalstīt |
22.pants. Saīsinātais process (1) Ja informācijas pārbaudes laikā par iespējamā disciplinārpārkāpuma faktu konstatē, ka disciplinārpārkāpums ir noticis, un amatpersona atzīst savu vainu disciplinārpārkāpuma izdarīšanā, disciplinārlietā var piemērot saīsināto procesu. (2) Saīsinātajā procesā disciplinārlietu neizmeklē un 10 darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu, šā likuma 21.panta pirmajā daļā minētā amatpersona pieņem lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu. |
23.pants. Disciplinārlietas pārņemšana (1) Disciplinārlietu pēc savas iniciatīvas jebkurā tās izskatīšanas stadijā no zemākas amatpersonas var pārņemt iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (2) Lēmumā par disciplinārlietas pārņemšanu norāda disciplinārlietas pārņemšanas pamatojumu. (3) Pieņemot lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu, iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs norīko disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju un iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, ar lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu. Attiecīgais ministrs vai iestāde, kura pārņēmusi disciplinārlietu, to izmeklē un pieņem lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu šajā likumā noteiktajā kārtībā. (4) Ja disciplinārlieta pārņemta no citas iestādes, lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem termiņā, kas noteikts, skaitot no dienas, kad pieņemts lēmums par disciplinārlietas pārņemšanu, bet ne ilgāk kā četru mēnešu laikā, un triju darbdienu laikā nosūta to amatpersonai, kura ierosinājusi disciplinārlietu. |
|
|
|
23.pants. Disciplinārlietas pārņemšana (1) Disciplinārlietu pēc savas iniciatīvas jebkurā tās izskatīšanas stadijā no zemākas amatpersonas var pārņemt Iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs. (2) Lēmumā par disciplinārlietas pārņemšanu norāda disciplinārlietas pārņemšanas pamatojumu. (3) Pieņemot lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu, Iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs norīko disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju un iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, ar lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu. Attiecīgais ministrs vai iestāde, kura pārņēmusi disciplinārlietu, to izmeklē un pieņem lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu šajā likumā noteiktajā kārtībā. (4) Ja disciplinārlieta pārņemta no citas iestādes, lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem termiņā, kas noteikts, skaitot no dienas, kad pieņemts lēmums par disciplinārlietas pārņemšanu, bet ne ilgāk kā četru mēnešu laikā, un triju darbdienu laikā nosūta to amatpersonai, kura ierosinājusi disciplinārlietu. |
24.pants. Lēmuma par disciplinārsoda piemērošanu spēkā stāšanās (1) Lēmums par disciplinārsoda piemērošanu, izņemot šā panta otrajā daļā noteikto gadījumu, stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots amatpersonai. (2) Ja lēmumā par disciplinārsoda piemērošanu paredzēts piemērot disciplinārsodu atvaļināšana no dienesta, minētais lēmums stājas spēkā lēmumā norādītajā termiņā. |
|
|
|
24.pants. Lēmuma par disciplinārsoda piemērošanu spēkā stāšanās (1) Lēmums par disciplinārsoda piemērošanu, izņemot šā panta otrajā daļā noteikto gadījumu, stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots amatpersonai. (2) Ja lēmumā par disciplinārsoda piemērošanu paredzēts piemērot disciplinārsodu atvaļināšana no dienesta, minētais lēmums stājas spēkā lēmumā norādītajā termiņā. |
25.pants. Lēmuma par disciplinārsoda piemērošanu apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Iestādes vadītāja pieņemto lēmumu par amatpersonas saukšanu pie disciplināratbildības var apstrīdēt nākamajā augstākajā iestādē mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Iestādes citas amatpersonas pieņemto lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu iestādes vadītājam. (2) Ja lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu pieņēmis attiecīgais ministrs vai Iekšlietu ministrijas vai Tieslietu ministrijas valsts sekretārs, to var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. |
8 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt 25.panta pirmajā daļā vārdus nākamajā
augstākajā ar vārdu augstākā. |
Atbalstīt |
25.pants. Lēmuma par disciplinārsoda piemērošanu apstrīdēšana un pārsūdzēšana (1) Iestādes vadītāja pieņemto lēmumu par amatpersonas saukšanu pie disciplināratbildības var apstrīdēt augstākā iestādē mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Iestādes citas amatpersonas pieņemto lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Iestādes vadītājam. (2) Ja lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu pieņēmis attiecīgais ministrs vai Iekšlietu ministrijas vai Tieslietu ministrijas valsts sekretārs, to var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. |
26.pants. Lēmuma
par disciplinārsoda piemērošanu izpilde (1) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. (2) Lēmumu par
disciplinārsoda piemērošanu, kas paredz šā likuma 13.panta pirmās daļas
7.punktā noteiktā disciplinārsoda piemērošanu, izpilda nekavējoties p
ēc tā
stāšanās spēkā. (3) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu izpildi pārtrauc, ja izbeigušās dienesta
attiecības ar amatpersonu. (4) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu izpildi atjauno, ja gada laikā pēc dienesta
attiecību izbeigšanās amatpersonu pieņem dienestā un ieceļ amatā tajā pašā
vai citā iestādē. (5) Amatpersona
uzskatāma par disciplināri nesodītu, ja gada laikā pēc disciplinārsoda
piemērošanas vai no dienas, kad beigusies disciplinārsoda izpilde, tā nav
izdarījusi jaunu disciplinārpārkāpumu. (6) Ja piemērots
disciplinārsods piezīme, amatpersona uzskatāma par disciplināri nesodītu pēc
šā disciplinārsoda piemērošanas. (7) Lēmuma (kopijas) par disciplinārlietas izbeigšanu, lēmuma par disciplinārsoda piemērošanu vai lēmuma par amatpersonas saukšanu pie disciplināratbildības izpildes pārtraukšanu un atjaunošanu kopijas pievieno amatpersonas personas lietai. |
9 10 |
Saeimas Juridiskais birojs: Aizstāt
26.panta sestajā daļā vārdus pēc šā disciplinārsoda piemērošanas ar vārdiem
ja triju mēnešu laikā pēc disciplinārsoda piemērošanas nav izdarījusi jaunu
disciplinārpārkāpumu. Saeimas Juridiskais birojs: Apsvērt
26.panta papildināšanu ar jaunu septīto daļu šādā redakcijā: (7) Disciplinārsoda
darbības laikā amatpersonu nedrīkst paaugstināt amatā., uzskatot līdzšinējo
septīto daļu par astoto daļu. |
Atbalstīt Atbalstīt |
26.pants. Lēmuma
par disciplinārsoda piemērošanu izpilde (1) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. (2) Lēmumu par
disciplinārsoda piemērošanu, kas paredz šā likuma 13.panta pirmās daļas
7.punktā noteiktā disciplinārsoda piemērošanu, izpilda nekavējoties pēc tā
stāšanās spēkā. (3) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu izpildi pārtrauc, ja izbeigušās dienesta
attiecības ar amatpersonu. (4) Lēmuma par
disciplinārsoda piemērošanu izpildi atjauno, ja gada laikā pēc dienesta
attiecību izbeigšanās amatpersonu pieņem dienestā un ieceļ amatā tajā pašā
vai citā Iestādē. (5) Amatpersona
uzskatāma par disciplināri nesodītu, ja gada laikā pēc disciplinārsoda
piemērošanas vai no dienas, kad beigusies disciplinārsoda izpilde, tā nav
izdarījusi jaunu disciplinārpārkāpumu. (6) Ja piemērots disciplinārsods
piezīme, amatpersona uzskatāma par disciplināri nesodītu, ja triju mēnešu
laikā pēc disciplinārsoda piemērošanas tā nav izdarījusi jaunu
disciplinārpārkāpumu. (7) Disciplinārsoda
darbības laikā amatpersonu nedrīkst paaugstināt amatā. (8) Par disciplinārlietas izbeigšanu, par
disciplinārsoda piemērošanu vai par amatpersonas saukšanu pie
disciplināratbildības izpildes pārtraukšanu un atjaunošanu pieņemto lēmumu
kopijas pievieno amatpersonas personas lietai. |
Pārejas noteikumi 1. Šā likuma 25.panta piekto daļu nepiemēro par disciplīnas pārkāpumiem, kas izdarīti līdz 2006.gada 1.jūlijam. 2. Dienesta pārbaudes, kas uzsāktas līdz 2006.gada 1.jūlijam, pabeidz un, ja nepieciešams, piemēro disciplinārsodu saskaņā ar noteikumiem, kas bija spēkā līdz 2006.gada 1.jūlijam. |
11 12 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Aizstāt pārejas noteikumu 1.punktā skaitli un
vārdus 25.panta piekto daļu ar skaitli un vārdiem 26.panta piekto, sesto
un septīto daļu. Aizsardzības un iekšlietu komisija: aizstāt Pārejas noteikumu 1. un 2. punktā vārdu
jūlijam ar vārdu oktobrim. |
Atbalstīt Atbalstīt |
Pārejas noteikumi 1. Šā likuma 26.panta piekto, sesto un septīto daļu nepiemēro par disciplinārpārkāpumiem, kas izdarīti līdz 2006.gada 1.oktobrim. 2. Dienesta pārbaudes, kas uzsāktas līdz 2006.gada 1.oktobrim, pabeidz un, ja nepieciešams, piemēro disciplinārsodu saskaņā ar noteikumiem, kas bija spēkā līdz 2006.gada 1.oktobrim. |
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā. |
13 |
Aizsardzības un iekšlietu komisija: izteikt norādi par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2006.gada 1.oktobrī. |
Atbalstīt |
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.oktobrī. |