Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likums
1.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (turpmāk
iestāde) amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk amatpersona)
savlaicīgu, pilnīgu, vispusīgu un objektīvu disciplinārpārkāpumu izmeklēšanu un
taisnīga lēmuma pieņemšanu.
2.pants. Likuma darbības joma
Likums
nosaka amatpersonas disciplinārās atbildības pamatu un kārtību, kādā izlemj
jautājumus par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības.
3.pants. Disciplinārpārkāpums
Par disciplinārpārkāpumu atzīstama amatpersonas ar nodomu (tīši) vai
aiz neuzmanības izdarīta darbība vai bezdarbība, kas izpaužas kā rīkojumos,
likumos un citos normatīvajos aktos noteiktās kārtības un prasību neievērošana,
kas saistīta ar amatpersonas dienesta pienākumu pildīšanu.
4.pants. Pierādīšanas pienākums
(1) Nevienu nevar atzīt par vainīgu
disciplinārpārkāpuma izdarīšanā un sodīt, kamēr viņa vaina nav pierādīta likumā
noteiktajā kārtībā.
(2) Pierādīt amatpersonas vainu ir
iestādes pienākums.
5.pants. Galējā
nepieciešamība
Amatpersona nav saucama pie disciplinārās
atbildības, ja tā atradusies galējās nepieciešamības situācijā, tas ir, veikusi
darbības, kas bija nepieciešamas, lai novērstu valsts vai sabiedriskajai
kārtībai, īpašumam, personu tiesībām un brīvībai vai noteiktai pārvaldes
kārtībai draudošas briesmas, un konkrētajos apstākļos tās nav bijis iespējams
novērst citiem līdzekļiem, kā arī radītais kaitējums ir mazāks par novērsto
kaitējumu.
6.pants.
Attaisnojams profesionālais risks
Profesionālais risks ir attaisnojams un
amatpersona nav saucama pie disciplinārās atbildības, ja tā rīkojusies, lai
sasniegtu sabiedrībai nozīmīgu mērķi, ko nebija iespējams sasniegt citā veidā,
un ja amatpersona, kura pieļāvusi risku, ir darījusi visu, lai novērstu
kaitējumu tiesiski aizsargātām interesēm.
7.pants. Vainas
forma
(1)
Par vainīgu disciplinārpārkāpumā atzīstama amatpersona, kura to izdarījusi ar
nodomu (tīši) vai aiz neuzmanības.
(2) Disciplinārpārkāpums
atzīstams par izdarītu ar nodomu (tīši), ja amatpersona, kura to izdarījusi, ir
apzinājusies savas rīcības prettiesisko raksturu, paredzējusi tās kaitīgās
sekas un vēlējusies vai apzināti pieļāvusi šo seku iestāšanos.
(3) Disciplinārpārkāpums
atzīstams par izdarītu aiz neuzmanības, ja amatpersona, kura to izdarījusi, ir
paredzējusi savas rīcības kaitīgo seku iestāšanās iespēju, bet paļāvusies, ka
tās neiestāsies vai ka tās varēs novērst, vai nav paredzējusi šādu seku
iestāšanās iespēju, kaut gan pēc konkrētajiem apstākļiem tās vajadzēja paredzēt
un amatpersona tās varēja paredzēt.
8.pants. Tiesiskuma un lietderības kontrole
Augstāka iestāde un augstāka amatpersona
kontrolē, vai amatpersonas saukšana pie disciplinārās atbildības ir tiesiska un
lietderīga. Augstāka iestāde un augstāka amatpersona attiecīgi iekšlietu
ministra vai tieslietu ministra (turpmāk attiecīgais ministrs) noteiktajā
kārtībā ir tiesīga pēc savas iniciatīvas pārbaudīt lēmumu par amatpersonas
saukšanu pie disciplinārās atbildības.
9.pants. Apstākļi, kas mīkstina
atbildību par disciplinārpārkāpumu
(1) Atbildību par disciplinārpārkāpumu mīkstina šādi
apstākļi:
1) amatpersona pēc savas
iniciatīvas ir novērsusi disciplinārpārkāpuma sekas, labprātīgi atlīdzinājusi
nodarīto zaudējumu vai novērsusi kaitējumu;
2) amatpersona ir labprātīgi
pieteikusies pirms izdarītā disciplinārpārkāpuma atklāšanas.
(2) Par
atbildību mīkstinošiem apstākļiem var atzīt arī citus apstākļus, kas šajā
likumā nav minēti.
10.pants. Apstākļi, kas pastiprina
atbildību par disciplinārpārkāpumu
Atbildību par disciplinārpārkāpumu pastiprina šādi
apstākļi:
1) amatpersona turpinājusi prettiesisko
rīcību, neņemot vērā prasību to izbeigt;
2) amatpersonas tīša
disciplinārpārkāpuma dēļ valstij vai personai nodarīts būtisks mantisks
zaudējums vai būtisks kaitējums;
3) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi, izmantojot stihisku nelaimi vai citus
ārkārtējus apstākļus;
4) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi, jau būdama disciplināri sodīta;
5) amatpersona
disciplinārpārkāpumu izdarījusi alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai
citu apreibinošu vielu ietekmē.
11.pants. Būtisks
mantisks zaudējums un būtisks kaitējums
(1) Ja
disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts mantisks zaudējums, kura apmērs
disciplinārpārkāpuma izdarīšanas brīdī pārsniedz piecu attiecīgajā laikposmā
valstī noteikto minimālo mēneša darba algu summu, tas uzskatāms par būtisku
mantisku zaudējumu.
(2) Ja
disciplinārpārkāpuma dēļ ir nodarīts personisks kaitējums, ko nav iespējams
novērst, novēršot attiecīgā disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms
par būtisku personisku kaitējumu.
(3) Ja
disciplinārpārkāpuma dēļ ir radīts kaitējums svarīgām valsts vai sabiedrības
interesēm un šo kaitējumu nav iespējams novērst, novēršot attiecīgā
disciplinārpārkāpuma tiešās sekas, tas uzskatāms par būtisku kaitējumu valstij.
(1) Disciplinārlietas par vairākiem vienas amatpersonas
izdarītiem disciplinārpārkāpumiem var apvienot vienā disciplinārlietā. Uz
apvienoto disciplinārlietu attiecināmi tie procesuālie termiņi, kas attiecināmi
uz disciplinārlietu, kas ierosināta pirmā.
(2) Disciplinārlietu par disciplinārpārkāpumu, ko izdarījušas
vairākas amatpersonas, var sadalīt vairākās disciplinārlietās, ja šāda
sadalīšana ir nepieciešama un nekaitē pareizai un savlaicīgai disciplinārlietas
izmeklēšanai.
(3) Lēmumu par disciplinārlietu apvienošanu vai
disciplinārlietas sadalīšanu pieņem šā likuma 15.panta trešajā daļā minētās
amatpersonas, pamatojot sadalīšanas vai apvienošanas nepieciešamību.
13.pants. Disciplinārsodi
(1) Amatpersonai
var piemērot šādus disciplinārsodus:
1) piezīmi;
2) rājienu;
3) mēneša amatalgas samazināšanu līdz 20
procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena līdz sešiem mēnešiem;
4) brīdinājumu par neatbilstību amatam uz
laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam;
5) pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu
pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam;
6) pazemināšanu
amatā uz laiku no viena līdz diviem gadiem;
7) atvaļināšanu
no dienesta.
(2)
Amatpersonām, kuras ieņem amatus Drošības policijā, piemēro Valsts drošības
iestāžu likumā noteiktos disciplinārsodus.
14.pants. Amatpersonu tiesības piemērot
disciplinārsodus
(1) Piezīmi,
rājienu, mēneša
amatalgas samazināšanu līdz 20 procentiem no mēneša amatalgas uz laiku no viena
līdz sešiem mēnešiem, brīdinājumu
par neatbilstību amatam uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, pazemināšanu amatā uz laiku no viena līdz
diviem gadiem un atvaļināšanu no dienesta tiesīgs piemērot attiecīgais
ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona.
(2) Pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu
pakāpi uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam tiesīga piemērot
amatpersona, kurai ir tiesības piešķirt attiecīgo dienesta pakāpi.
15.pants. Disciplinārlietas
ierosināšana
(1) Disciplinārlietu
ierosina, ja vienlaikus ir izpildīti šādi noteikumi:
1) darbība
vai bezdarbība ietver disciplinārpārkāpuma pazīmes;
3) kopš
disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav pagājis vairāk par diviem gadiem.
(2) Disciplinārlieta ierosināma ne vēlāk kā mēneša
laikā pēc tam, kad saņemta informācija par faktiem, kas liecina par iespējamo
disciplinārpārkāpuma izdarīšanu, vai iestāde pati to konstatējusi.
(3) Disciplinārlietu var ierosināt:
1) iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona,
kuras padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināma disciplinārlieta;
2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs.
(1) Lēmumā par disciplinārlietas ierosināšanu norāda:
2) amatpersonas vārdu, uzvārdu, personas kodu un amatu;
3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu;
4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju, izņemot gadījumus,
ja disciplinārlietā piemēro saīsināto procesu;
5) vai disciplinārlietā piemērojams saīsinātais process.
(2) Amatpersonu nekavējoties iepazīstina ar lēmumu par
disciplinārlietas ierosināšanu un pieprasa no viņas rakstisku paskaidrojumu.
(3) Par
ierosināto disciplinārlietu informē iestādes vadītāju un attiecīgi Iekšlietu
ministriju vai Tieslietu ministriju.
(4) Lēmums par disciplinārlietas ierosināšanu šā likuma
izpratnē nav administratīvs akts. Uz lēmumu par disciplinārlietas ierosināšanu
neattiecas šā likuma 24.pants.
17.pants. Disciplinārlietas izmeklēšana
(1) Disciplinārlietas izmeklēšanas veicējs ir iestādes
amatpersona vai amatpersonas, kurām saskaņā ar šā likuma 15.panta trešajā daļā
minēto amatpersonu lēmumu ir uzdots veikt disciplinārlietas izmeklēšanu. Disciplinārlietas
izmeklēšanai var izveidot komisiju.
(2) Disciplinārlietas izmeklēšanu
aizliegts veikt amatpersonai:
1) kura ir tās amatpersonas tiešais
priekšnieks, pret kuru ierosināma disciplinārlieta;
2) kura ir iespējamajā
disciplinārpārkāpumā vai notikumā iesaistīto personu (arī liecinieku) padotais;
3) kura ir radniecības attiecībās
līdz trešajai pakāpei vai svainības attiecībās līdz otrajai pakāpei ar
amatpersonu, pret kuru ierosināma disciplinārlieta, kā arī tās laulātais;
4) kura ir iespējamā disciplinārpārkāpuma
vai notikuma aculiecinieks;
5) kurai konkrētajā disciplinārlietā rodas
vai var rasties interešu konflikts;
6) kura personiski tieši vai netieši
ir ieinteresēta disciplinārlietas iznākumā vai ir citi apstākļi, kas rada
pamatotas šaubas par viņas objektivitāti.
18.pants. Amatpersonas atstādināšana no
amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku
(1) Attiecīgais
ministrs, iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona uz
disciplinārlietas izmeklēšanas laiku var atstādināt amatpersonu no amata
pienākumu pildīšanas, saglabājot amatpersonai mēneša amatalgu, piemaksu par
izdienu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi un uzturdevas kompensāciju.
(2) Izdodot
rīkojumu par amatpersonas atstādināšanu no amata pienākumu pildīšanas uz
disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, attiecīgais ministrs, iestādes vadītājs
vai viņa pilnvarota amatpersona var uzdot amatpersonai šajā laikā pildīt citus
pienākumus, kas nav saistīti ar amatpersonas tiešajiem amata pienākumiem un
kuru pildīšana netraucē disciplinārlietas izmeklēšanas interesēm.
(1) Disciplinārlietu izmeklē un lēmumu par disciplinārsoda
piemērošanu vai disciplinārlietas izbeigšanu pieņem mēneša laikā pēc tās
ierosināšanas.
(2) Ja objektīvu iemeslu dēļ viena mēneša termiņu nav iespējams
ievērot, saskaņā ar pamatotu šā likuma 15.panta trešajā daļā minētās
amatpersonas lēmumu disciplinārlietas izmeklēšanas termiņu var pagarināt līdz
trim mēnešiem. Ar lēmumu iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta
disciplinārlieta.
(3) Disciplinārlietas izmeklēšanas termiņā neieskaita
amatpersonas darba nespējas, atvaļinājuma vai komandējuma laiku.
(4) Ja ir uzsākta amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu
nodarījumu, par kuru ierosināta disciplinārlieta, disciplinārlietas izmeklēšanu
aptur. Disciplinārlietas izmeklēšanu atjauno mēneša laikā pēc tam, kad saņemts
lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu vai stājies spēkā attaisnojošs tiesas
spriedums krimināllietā un ja kopš disciplinārpārkāpuma izdarīšanas nav
pagājuši vairāk kā trīs gadi.
(5) Disciplinārlietu, kas apturēta tādēļ, ka uzsākta
amatpersonas kriminālvajāšana par to pašu nodarījumu, izbeidz, pamatojoties uz
notiesājošu tiesas spriedumu krimināllietā.
20.pants. Lēmuma
pieņemšana
(1) Lēmumu par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās
atbildības vai par disciplinārlietas izbeigšanu pieņem:
1) iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, kuras
padotībā atrodas amatpersona, pret kuru ierosināta disciplinārlieta;
2) augstākas iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs.
(2) Ja amatpersona ir pārcelta citā amatā
citā iestādē, iekšlietu ministrs var pieņemt lēmumu par amatpersonas saukšanu
pie disciplinārās atbildības par disciplinārpārkāpumu, kas izdarīts,
amatpersonai atrodoties iepriekšējos amatos.
(4) Lēmumā par disciplinārlietas izbeigšanu norāda:
1) iestādes nosaukumu un adresi;
2) amatpersonas, pret kuru ierosināta disciplinārlieta,
vārdu, uzvārdu un amatu;
3) disciplinārpārkāpuma faktu un pārkāpto tiesību normu;
4) disciplinārlietas izmeklēšanas veicēju;
5) disciplinārlietas izbeigšanas pamatojumu;
6) dienesta attiecību izbeigšanās pamatojumu un datumu šā
panta trešajā daļā minētajā gadījumā.
(1) Ja informācijas dienesta
pārbaudes laikā par iespējamā disciplinārpārkāpuma faktu konstatē, ka
disciplinārpārkāpums ir noticis, un amatpersona atzīst savu vainu disciplinārpārkāpuma
izdarīšanā, disciplinārlietā var piemērot saīsināto procesu.
(2) Saīsinātajā procesā disciplinārlietu
neizmeklē un 10 darbdienu laikā pēc lēmuma par disciplinārlietas ierosināšanu
pieņemšanas šā likuma 20.panta pirmajā daļā minētā amatpersona pieņem lēmumu
par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības.
(1) Disciplinārlietu pēc savas
iniciatīvas jebkurā tās izskatīšanas stadijā var pārņemt iestādes vadītājs vai
attiecīgais ministrs.
(2) Lēmumā par disciplinārlietas
pārņemšanu norāda disciplinārlietas pārņemšanas pamatojumu.
(3) Pieņemot lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu,
iestādes vadītājs vai attiecīgais ministrs norīko disciplinārlietas
izmeklēšanas veicēju un iepazīstina amatpersonu, pret kuru ierosināta
disciplinārlieta, ar lēmumu par disciplinārlietas pārņemšanu. Attiecīgais
ministrs vai iestāde, kura pārņēmusi disciplinārlietu, to izmeklē un pieņem
lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu vai lēmumu par disciplinārlietas
izbeigšanu šajā likumā noteiktajā kārtībā.
(4) Ja disciplinārlieta pārņemta no citas iestādes, lēmumu
par disciplinārsoda piemērošanu vai lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu
pieņem termiņā, kas noteikts, skaitot no dienas, kad pieņemts lēmums par
disciplinārlietas pārņemšanu, bet ne ilgāk kā četru mēnešu laikā, un triju
darbdienu laikā lēmumu nosūta amatpersonai, kura ierosinājusi disciplinārlietu.
(1) Lēmums par amatpersonas saukšanu pie
disciplinārās atbildības, izņemot šā panta otrajā daļā noteikto gadījumu,
stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots amatpersonai.
(2) Ja lēmumā par amatpersonas
saukšanu pie disciplinārās atbildības paredzēts piemērot disciplinārsodu
atvaļināšana no dienesta, minētais lēmums stājas spēkā lēmumā norādītajā
termiņā.
(1) Iestādes vadītāja pieņemto lēmumu
par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības var apstrīdēt nākamajā
augstākajā iestādē mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Iestādes citas
amatpersonas pieņemto lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu
iestādes vadītājam.
(2) Ja
lēmumu par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības pieņēmis
attiecīgais ministrs vai Iekšlietu ministrijas vai Tieslietu ministrijas valsts
sekretārs, to var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.
25.pants. Lēmuma par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās
atbildības izpilde
(1) Lēmumu par disciplinārsoda
piemērošanu izpilda pēc tam, kad beidzies šā lēmuma apstrīdēšanas termiņš, un
tas nav apstrīdēts.
(2) Lēmumu par disciplinārsoda
piemērošanu, kas paredz šā likuma 13.panta pirmās daļas 7.punktā noteiktā
disciplinārsoda piemērošanu, izpilda nekavējoties.
(3) Lēmuma par amatpersonas saukšanu pie
disciplinārās atbildības izpildi pārtrauc, ja izbeigušās dienesta attiecības ar
amatpersonu.
(4) Lēmuma par amatpersonas saukšanu
pie disciplinārās atbildīb
as izpildi atjauno, ja gada laikā pēc dienesta
attiecību izbeigšanās amatpersonu pieņem dienestā un ieceļ amatā tajā pašā vai
citā iestādē.
(5) Amatpersona uzskatāma par
disciplināri nesodītu, ja gada laikā pēc disciplinārsoda piemērošanas vai no
dienas, kad beigusies disciplinārsoda izpilde, viņa nav izdarījusi jaunu
disciplinārpārkāpumu.
(6) Ja piemērots disciplinārsods
piezīme, amatpersona uzskatāma par disciplināri nesodītu pēc šā disciplinārsoda
piemērošanas.
(7) Lēmuma kopijas par
disciplinārlietas izbeigšanu, lēmuma par amatpersonas saukšanu pie
disciplinārās atbildības vai lēmuma par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās
atbildības izpildes pārtraukšanu un atjaunošanu pievieno amatpersonas personas
lietai.
1. Šā
likuma 25.panta piekto daļu nepiemēro par disciplīnas pārkāpumiem, kas izdarīti
līdz 2006.gada 1.jūlijam.
2. Dienesta
pārbaudes, kas uzsāktas līdz 2006.gada 1.jūlijam, pabeidz un, ja nepieciešams,
piemēro disciplinārsodu saskaņā ar noteikumiem, kas bija spēkā līdz 2006.gada
1.jūlijam.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu
ministrs
Dz.Jaundžeikars
Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likuma projekta anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības jautājumus reglamentē Ministru
kabineta 2003.gada 28.oktobra noteikumi Nr.594 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām
dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments, bet Ieslodzījuma
vietu pārvaldes amatpersonu - Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 18.pants un
Ministru kabineta 2003. gada 15. jūlija instrukcijas Nr.4 Ieslodzījuma vietu pārvaldes specializētā valsts
civildienesta ierēdņu dienesta gaitas reglaments VII nodaļa. Ņemot vērā to, ka ir nepieciešams saskaņot minēto amatpersonu saukšanas
pie disciplinārās atbildības kārtību ar Administratīvā procesa likumu, kā arī
noteikt minēto kārtību likuma līmenī, ir izstrādāts likumprojekts par
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināro atbildību. Turklāt ar Ministru kabineta 2005.gada 15.jūnija rīkojumu Nr.388 tika atbalstīta koncepcija Par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm specializētajā valsts civildienestā, kurā paredzēta minēto amatpersonu izslēgšana no valsts civildienesta un dots uzdevums iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināro atbildību. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm savlaicīgu, pilnīgu, vispusīgu un objektīvu disciplinārpārkāpumu noskaidrošanu un taisnīga lēmuma pieņemšanu. Likumprojekts izstrādāts, ņemot par pamatu valsts pārvaldes un Administratīvā procesa principus. Likumprojekts paredz, ka minētajām amatpersonām varēs piemērot šādus disciplinārsodus: 1) piezīmi; 2) rājienu; 3) mēneša amatalgas samazināšanu līdz divdesmit procentiem no mēneša
amatalgas, nosakot soda izpildi uz laiku no viena mēneša līdz sešiem
mēnešiem; 4) brīdinājumu par neatbilstību amatam, nosakot soda izpildi uz laiku
no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 5) pazemināšanu dienesta pakāpē par vienu pakāpi, nosakot soda izpildi
uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam; 6) pazemināšanu amatā, nosakot soda izpildi
uz laiku no viena gada līdz diviem gadiem; 7) atvaļināšanu no dienesta. Ņemot vērā to, ka valsts drošības iestāžu
amatpersonām disciplinārsodi noteikti Valsts drošības iestāžu likumā, tad
attiecībā uz Drošības policijas amatpersonām būs piemērojami minētajā likumā
noteiktie disciplinārsodi. Likumprojekts reglamentē arī jautājumus, kas saistīti ar disciplinārlietas ierosināšanu, amatpersonas atstādināšanu no amata pienākumu pildīšanas uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, disciplinārlietas izmeklēšanu un lēmuma pieņemšanu, lēmuma par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības spēkā stāšanos, lēmuma par amatpersonas saukšanu pie disciplinārās atbildības apstrīdēšanu, kā arī minētā lēmuma piemērošanu un izpildi. |
||||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojektu nepieciešams virzīt vienotā paketē ar šādiem normatīvo aktu projektiem: 1. Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likums; 2. Grozījumi Valsts civildienesta likumā; 3. Grozījums Militārā dienesta likumā; 4. Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā; 5. Grozījumi likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu; 6. Grozījumi likumā Par policiju; 7. Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā; 8. Grozījumi Robežsardzes likumā; 9. Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā, ko uzdots izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā Tieslietu ministrijai. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod šādi normatīvie akti, kas tiek virzīti vienotā paketē ar likumprojektu: 1. Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likums; 2. Grozījumi Valsts civildienesta likumā; 3. Grozījums Militārā dienesta likumā; 4. Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā; 5. Grozījumi likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu; 6. Grozījumi likumā Par policiju; 7. Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā; 8. Grozījumi Robežsardzes likumā; 9. Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts tika nosūtīts Latvijas Policistu biedrībai. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Latvijas Policistu biedrība neiesniedza savu vērtējumu par minēto projektu. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu. |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājā un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Amatpersona Iestādes vadītāja lēmumus būs tiesīga apstrīdēt Iekšlietu ministrijā, savukārt citu iestāžu amatpersonu lēmumus Iestādes vadītājam. Pēc kā iespējama lēmuma pārsūdzība tiesā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
I.Šnepsta |
|
|
|
|
14.12.05. 14:30
1093
Kurme
7219310, Gunta.Kurme@iem.gov.lv