Likumprojekts
Grozījumi Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likumā
Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
2., 6., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā
vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "amatpersona ar
speciālo dienesta pakāpi" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 1.pantu šādā
redakcijā:
"1.pants. Likuma
darbības joma
Likums nosaka ugunsdrošības,
ugunsdzēsības un glābšanas dienestu un organizāciju sistēmu, fizisko un
juridisko personu uzdevumus un kompetenci ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā,
kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkcijas un Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonu
ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk amatpersona ar speciālo dienesta
pakāpi) pienākumus, tiesības un tiesisko aizsardzību."
3. Aizstāt 4.panta
trešajā daļā vārdus "likumu "Par sabiedriskajām organizācijām un to
apvienībām"" ar vārdiem "Biedrību un nodibinājumu likumu".
4. Papildināt 13.panta pirmo
daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienesta priekšnieks vienlaikus ir galvenais valsts ugunsdrošības
uzraudzības inspektors, bet viņa vietnieki galvenā valsts ugunsdrošības
uzraudzības inspektora vietnieki."
5. Izslēgt 26., 27., 28.,
29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 39., 40., 41., 42., 43., 44., 45., 46., 47.,
48., 49., 51., 52. un 53.pantu.
6. 54.pantā:
aizstāt otrās daļas otrajā teikumā vārdus "Viņa veselību" ar vārdiem "Viņas veselību";
aizstāt trešajā daļā vārdus
"viņam traucē" ar vārdiem "viņai traucē".
7. Aizstāt pārejas noteikumu 5.punktā vārdus "kuri stājušies" ar vārdiem "kuras stājušās".
Likums stājas spēkā
2006.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu
ministrs
Dz.Jaundžeikars
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Ugunsdrošības un
ugunsdzēsības likums nosaka ugunsdrošības, ugunsdzēsības un glābšanas
dienestu un organizāciju sistēmu, fizisko un juridisko personu uzdevumus un
kompetenci ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā, kā arī Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienesta struktūru, funkcijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienestā dienējošo specializētā valsts civildienesta ierēdņu dienesta gaitu,
pienākumus, tiesības, tiesisko aizsardzību un sociālās garantijas. Ar 2005.gada 15.jūnija
Ministru kabineta rīkojumu Nr.388 Par koncepciju Par Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām
dienesta pakāpēm specializētajā valsts civildienestā Iekšlietu ministrijai
uzdots izstrādāt un līdz 2005.gada 1.oktobrim noteiktā kārtībā iesniegt
izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektus par Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm dienesta gaitu un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
disciplināro atbildību, kā arī ar minētajiem projektiem saistītos
likumprojektus par grozījumiem citos normatīvajos aktos (t.sk. Ugunsdrošības
un ugunsdzēsības likumā), nosakot minēto amatpersonu vienotu dienesta gaitu
un disciplinārās atbildības sistēmu, vienlaikus paredzot, ka attiecīgās
amatpersonas tiek izslēgtas no valsts civildienesta.. Izstrādātie Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma projekts, kā arī
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likuma
projekts nosaka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitu, kā arī viņu
sociālās garantijas. Lai novērstu minēto likumprojektu dublēšanos ar spēkā
esošo Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumu, nepieciešams izdarīt grozījumus
Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, izslēdzot no tā attiecīgās normas. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts izslēdz normas, kas nosaka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitu, kā arī viņu sociālās garantijas. Šīs normas iekļautas Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma projektā un Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likuma projektā. Atsevišķi panti redakcionāli precizēti sakarā ar to, ka Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma projekts paredz, kā turpmāk Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošās amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm vairs nebūs specializētā valsts civildienesta ierēdņu statusā. |
||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts izskatāms vienotā paketē
ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma projektu,
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likuma
projektu, likumprojektiem Grozījumi likumā Par policiju, Grozījumi
Robežsardzes likumā, Grozījumi Valsts civildienesta likumā, Grozījumi
likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu, Grozījumi likumā Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā, Grozījumi Militārā
dienesta likumā, kā arī Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā, ko
uzdots izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā Tieslietu ministrijai. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts nepasliktina dienesta gaitas nosacījumus un sociālās garantijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus nepieciešams pieņemt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu
un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
dienesta gaitas likumu, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
disciplinārās atbildības likumu, likumus Grozījumi likumā Par policiju,
Grozījumi Robežsardzes likumā, Grozījumi Valsts civildienesta likumā,
Grozījumi likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu, Grozījumi likumā Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā, Grozījumi
Militārā dienesta likumā kā arī Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes
likumā. Minēto
likumu projekti ir sagatavoti. Ar
normatīvā akta pieņemšanu spēku zaudēs 2003.gada 14.oktobra Ministru kabineta
noteikumi Nr.567 Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu
darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksu, 2005.gada
1.februāra Ministru kabineta noteikumi Nr.72 Specializētā valsts
civildienesta ierēdņu policijas darbinieku, robežsargu un Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo dienesta gaitas reglaments,
2003.gada 28.oktobra Ministru kabineta noteikumi Nr.594 Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm
disciplinārais reglaments, 2003.gada 28.oktobra Ministru kabineta noteikumi
Nr.597 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām
dienesta pakāpēm formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un apgādes
normas, 2003.gada 16.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr.706 Noteikumi
par Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo specializētā valsts
civildienesta ierēdņu pabalstu veselības uzlabošanai un atvaļināšanas
pabalstu, 2002.gada 10.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr.535
Noteikumi par vienreizēju kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu darbiniekam ar speciālo dienesta pakāpi, ja viņa veselībai nodarīts
kaitējums. |
||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||
5. Cita
informācija |
|
||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Amatpersona iestādes vadītāja lēmumu var apstrīdēt Iekšlietu ministrijā un pārsūdzēt tiesā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume
|
M.Rāzna
|
T.Stragova
|
A.Pencis
|
|
|
|
|
05.01.2006. 09:30
1234
Zandovskis
7075835, linards.zandovskis@vugd.gov.lv