Likumprojekts
Grozījumi Robežsardzes
likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005, 2., 14., 21., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.pantu šādā redakcijā:
"1.pants. Likuma uzdevumi
Šis likums nosaka Valsts robežsardzes (turpmāk Robežsardze) darbības tiesisko pamatu, uzdevumus, funkcijas un kompetenci, kā arī robežsargu pienākumus un tiesības."
2. Izslēgt 6.1 panta otro teikumu.
3. Izslēgt IV, V, VI un VII nodaļu.
4. Izslēgt 42.pantu.
5. Izslēgt 43.panta sesto un septīto daļu.
6. Izslēgt 44., 45. un 46.pantu.
7. Izslēgt 47.panta trešo daļu.
8. Izslēgt 48.pantu.
9. Izslēgt 49.panta ceturto daļu.
10. Izslēgt 50. un 51.pantu.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu ministrs
Dz.Jaundžeikars
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Robežsardzes likums nosaka Valsts robežsardzes
struktūru un uzdevumus, tās komplektēšanu, kā arī robežsargu pienākumus un
tiesības, iecelšanu amatos, robežsargu dienesta pakāpju piešķiršanu, tiesisko
aizsardzību un darbības garantijas. Ar 2005.gada 15.jūnija Ministru kabineta rīkojumu Nr.388
Par koncepciju Par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma
vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm specializētajā
valsts civildienestā Iekšlietu ministrijai uzdots izstrādāt un līdz
2005.gada 1.oktobrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā
likumprojektus par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma
vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitu un
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināro atbildību, kā arī ar
minētajiem projektiem saistītos likumprojektus par grozījumiem citos
normatīvajos aktos (t.sk. Robežsardzes likumā), nosakot minēto amatpersonu
vienotu dienesta gaitu un disciplinārās atbildības sistēmu, vienlaikus
paredzot, ka attiecīgās amatpersonas tiek izslēgtas no valsts civildienesta.
Izstrādātie Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma
vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likuma projekts un ar to saistītais Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
disciplinārās atbildības likuma projekts nosaka Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm (tajā skaitā robežsargu) dienesta gaitu, kā arī viņu
sociālās garantijas. Lai novērstu minēto likumprojektu dublēšanos ar spēkā
esošo Robežsardzes likumu, nepieciešams izdarīt grozījumus Robežsardzes
likumā, izslēdzot no tā attiecīgās normas.
|
||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts izslēdz no Robežsardzes likuma normas, kas nosaka
robežsargu dienesta gaitu, t.i., normas, kas regulē robežsargu pieņemšanu
dienestā, iecelšanu amatā, pārvietošanu dienesta laikā, speciālo dienesta
pakāpju piešķiršanu, atbrīvošanu no amata un atvaļināšanu no dienesta, kā arī
viņu sociālās garantijas. Bez tam likumprojekts paredz, ka robežsargs vairs nebūs
specializētā valsts civildienesta ierēdnis. |
||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts izskatāms vienotā
paketē ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma
projektu, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās
atbildības likuma projektu, likumprojektiem Grozījumi likumā Par
policiju, Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, Grozījumi
Valsts civildienesta likumā, Grozījumi likumā Par valsts sociālo
apdrošināšanu, Grozījums likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā un Grozījums Militārā dienesta likumā, kā arī
Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā, ko uzdots izstrādāt un
iesniegt Ministru kabinetā Tieslietu ministrijai. |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts nepasliktina dienesta gaitas nosacījumus un sociālās
garantijas robežsargiem. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus nepieciešams pieņemt
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumu, Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar
speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās atbildības likumu, likumus
Grozījumi likumā Par policiju, Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības
likumā, Grozījumi Valsts civildienesta likumā, Grozījumi likumā Par
valsts sociālo apdrošināšanu, Grozījumi likumā Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā un Grozījumi Militārā dienesta
likumā.
Minēto likumu projekti ir sagatavoti.
Ar normatīvā akta pieņemšanu spēku zaudēs 2003.gada 14.oktobra
Ministru kabineta noteikumi Nr.567 Noteikumi par Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm darba samaksu,
2005.gada 1.februāra Ministru kabineta noteikumi Nr.72 Specializētā valsts
civildienesta ierēdņu policijas darbinieku, robežsargu un Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo dienesta gaitas reglaments,
2003.gada 28.oktobra Ministru kabineta noteikumi Nr.594 Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm
disciplinārais reglaments, 2003.gada 28.oktobra Ministru kabineta noteikumi
Nr.597 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām
dienesta pakāpēm formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un apgādes
normas, 2002.gada 10.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr.535 Noteikumi
par vienreizēju kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu
darbiniekam ar speciālo dienesta pakāpi, ja viņa veselībai nodarīts
kaitējums. |
||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||
5. Cita
informācija |
|
||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta
par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Amatpersona (robežsargs) Iestādes vadītāja
lēmumus būs tiesīga apstrīdēt Iekšlietu ministrijā, savukārt citu iestādes
amatpersonu lēmumus Iestādes vadītājam. Pēc tam iespējama lēmuma pārsūdzība
tiesā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume
|
M.Rāzna
|
T.Stragova
|
S.Blumbergs
|
|
|
|
|
05.01.2006. 10:40
1129
Blumbergs
7075663,
sandis.blumbergs@rs.gov.lv