Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par
valsts noslēpumu"
Izdarīt likumā "Par valsts noslēpumu"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 22.nr.; 1997,
10.nr.; 1998, 1., 14.nr.; 1999, 8.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 2., 24.nr.; 2003,
21.nr.; 2004, 2., 7., 13.nr.; 2005, 8.nr.) šādus grozījumus:
7.pantā:
izteikt piektās daļas otro teikumu šādā redakcijā:
"Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā
reģistrētam komersantam, kuram savā darbā nepieciešams izmantot valsts
noslēpumu, ārvalstu vai starptautisko organizāciju un to institūciju
klasificēto informāciju, jāsaņem industriālās drošības sertifikāts, ko pēc
speciālas pārbaudes veikšanas izsniedz Satversmes aizsardzības birojs.";
papildināt pantu ar 5.1 daļu šādā
redakcijā:
"(51) Ja komersants, kuram savā
darbā nepieciešams izmantot valsts noslēpumu, ārvalstu vai starptautisko
organizāciju un to institūciju klasificēto informāciju, reģistrēts kādā no
Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalstīm, tam ir jābūt attiecīgās
valsts nacionālās drošības iestādes izsniegtam spēkā esošam industriālās
drošības sertifikātam (Facility Security
Certificate). Ja komersants reģistrēts valstī, kas nav Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas dalībvalsts, tam ir jābūt derīgam attiecīgās valsts
kompetentas iestādes izsniegtam un Satversmes aizsardzības biroja atzītam
sertifikātam, kas apliecina spēju nodrošināt klasificētas informācijas
aizsardzību."
Aizsardzības ministre
L.Mūrniece
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts noslēpumu
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts
ir vajadzīgs
|
|
||||
Likuma Par valsts noslēpumu 7.panta piektā daļa
paredz, ka komersantam, kuram savā darbā nepieciešams izmantot valsts
noslēpumu, ārvalstu vai starptautisko organizāciju un to institūciju
klasificēto informāciju, jāsaņem industriālās drošības sertifikāts, ko pēc
speciālas pārbaudes veikšanas izsniedz Satversmes aizsardzības birojs.
Satversmes aizsardzības birojs pārbaudes veic un industriālās drošības
sertifikātus izsniedz tikai Latvijā reģistrētiem pretendentiem. Ārvalstu
uzņēmumiem industriālās drošības sertifikātus izsniedz attiecīgās valsts
kompetentās iestādes. |
|
||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts sakārto industriālās drošības sertifikātu izsniegšanas kārtību un komersantu pārbaudes veikšanu. |
|
|||
II. Kāda var būt tiesību
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Jūtama ietekme netiek prognozēta. |
|
|||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Pozitīva ietekme. Likumprojekts sakārto industriālās drošības sertifikātu izsniegšanas kārtību komersantiem, tādējādi veicinot komercdarbību. |
|
|||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
III. Kāda var būt
tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|||||
|
tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akts šo jomu neskar. |
||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt
tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||
Kādi normatīvie akti
likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav jāizdod. |
||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
|
|||
|
|
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akts šo jomu tieši neskar. |
||
|
|
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akts šo jomu tieši neskar. |
||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
|
||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
|
|||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde
|
|||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu tieši neskar. Satversmes aizsardzības biroja lēmumu indivīds varēs tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
Aizsardzības ministre L.Mūrniece
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Dokumenta autors |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
I.Angere |
26.01.2006 17:13
534
ilze.angere@mod.gov.lv
7017780