19.01.2006. Nr. 8/4-2-1 |
Latvijas Republikas Saeimas
Prezidijs |
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa
79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā deputāti iesniedz likumprojektu
Grozījumi likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas
Parlamenta vēlēšanām. Pielikumā: 1. Likumprojekts uz vienas lapas 1._____________________________________ 2._____________________________________ 3._____________________________________ 4._____________________________________ 5. ________________________________ |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms
Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām 1. Svītrot 7.panta ceturto daļu. 2. Papildināt 7.pantu ar jaunu
4.daļu šādā redakcijā: (5) Šajā pantā noteiktā kārtība
ir spēkā līdz 90.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šī termiņa politiskās
organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai individuālā deputāta
kandidāta priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma ir aizliegta. 3. Papildināt 23.pantu ar jaunu
2.daļu šādā redakcijā: (2) Šā panta pirmajā daļā
noteiktās tiesības piešķiramas politiskajai organizācijai, politisko
organizāciju apvienībai vai deputātu kandidātam līdz 90.dienai pirms vēlēšanu
dienas. Pēc šī termiņa politiskās organizācijas, politisko organizāciju
apvienības vai individuālā deputāta kandidāta priekšvēlēšanu aģitācija un
reklāma ir aizliegta. 4. Papildināt 25.pantu ar jaunu
2. daļu šādā redakcijā: (2) Priekšvēlēšanu aģitācija preses izdevumos ir pieļaujama līdz 90.dienai pirms vēlēšanu dienas. Pēc šī termiņa politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai individuālā deputāta kandidāta priekšvēlēšanu aģitācija un reklāma ir aizliegta. |
Anotācija likumprojektam
Grozījumi likumā Par
priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta
vēlēšanām. 1.Kādēļ grozījumi likumā ir vajadzīgi Grozījumi nepieciešami, lai
veicinātu dialogu starp politisko partiju izvirzītajiem deputātu kandidātiem
un vēlētājiem. Sagatavotie likuma grozījumi atbilst iedzīvotāju vēlmei, kas
aicina partiju kandidātus biežāk tikties ar vēlētājiem, nevis demonstrēt
plakātiskas sejas uz ielu stūriem un reklāmas rullīšos paust lozungus. Likums
veicinātu analītisku raidījumu un
publikāciju pieaugumu masu mēdijos. Likums
ļautu daudz racionālāk izmantot naudas līdzekļus, kas paredzēti vēlēšanu
izdevumiem. 2.Kāda var būt grozījumu likumā ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību Likums
šo jomu neskar. 3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem Likums
šo jomu neskar. 4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu. Nav
ietekmes. 5.Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
likumprojekts Likums
šo jomu neskar. 6.Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu Uzklausīta
iedzīvotāju neapmierinātība ar politisko reklāmu piesātinātību plašsaziņas
līdzekļos priekšvēlēšanu periodā. 7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde Likuma izpildei nav
nepieciešamas jaunas institūcijas vai paplašināt esošās. Sabiedrība par likumu
tiks informēta publicējot likuma grozījumus oficiālajā preses izdevumā
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājā. Grozījumi
likumā neierobežo indivīda tiesības. |