Grozījumi
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā
Izdarīt
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 2001, 17.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā:
vārdu
"uzņēmējdarbība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu
"komercdarbība" (attiecīgā locījumā);
vārdu
"uzņēmējsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "komercsabiedrība"
(attiecīgā locījumā);
vārdu "finansu" ar vārdu
"finanšu".
2. 1.pantā:
izslēgt 2.punktu;
izteikt 4.punktu šādā redakcijā:
"4) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
komercsabiedrības šajā likumā noteiktajā kārtībā nodibinātās vai pārveidotās
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošās komercsabiedrības, kuras
noslēgušas līgumu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi par
komercdarbību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā."
3. 8.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību
juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā.";
izslēgt otro daļu.
4. Izteikt 9.panta otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
"(2) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
valdes sastāvā iekļaujami trīs valsts interešu pārstāvji, kas deleģēti no
Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, trīs
Liepājas pilsētas domes deleģēti pārstāvji un trīs Liepājas pilsētas domes
ieteikti Liepājas komersantu pārstāvji.
(3) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes
locekļus uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets."
5. Izteikt 11.panta 4.punktu šādā redakcijā:
"4) organizē ieguldītāju piesaisti pašu spēkiem un slēdzot līgumus ar speciālām aģentūrām un komercsabiedrībām;".
6. 19.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Komercdarbības veikšanai Liepājas
speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājam Komerclikumā vai likumā "Par
valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" noteiktajā
kārtībā komercsabiedrība jāizveido vai jāpārveido un jāreģistrē komercreģistrā.";
aizstāt otrajā daļā vārdus "Uzņēmumu
reģistram" ar vārdu "komercreģistram".
7. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:
"23.pants
(1) Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
teritorijā ir atļauta citu komercsabiedrību un organizāciju darbība vispārējā
kārtībā.
(2) Šādām
komercsabiedrībām un organizācijām nav likumā "Par nodokļu piemērošanu
brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" noteikto tiesību un
atvieglojumu."
8. Izslēgt 25.panta trešās daļas 1.punktā vārdus
"(likuma "Par uzņēmējdarbību" 8.panta izpratnē)".
9. Izteikt 46.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Vienai komercsabiedrībai var iznomāt
vai atsavināt ne vairāk kā desmit procentus Liepājas speciālās ekonomiskās
zonas teritorijas."
10. Aizstāt pārejas noteikuma pirmajā teikumā vārdus
"Liepājas uzņēmumi, uzņēmējsabiedrības" ar vārdiem "Liepājas
komercsabiedrības".
Ekonomikas ministra vietā
īpašu uzdevumu ministrs
sabiedrības integrācijas lietās
A.Latkovskis
Likumprojekta
Grozījums Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
2002.gada 6.jūnijā tika pieņemts un no
2003.gada 1.janvāra ir spēkā Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas nosaka
valsts pārvaldes iestāžu tiesisko statusu. Sakarā ar šā likuma pieņemšanu
bijis nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus citos normatīvajos aktos.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā šādi grozījumi nav veikti, tāpēc
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes tiesiskais statuss ir nenoteikts,
proti, tas neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likumā paredzētajam
regulējumam. Attiecīgā grozījuma izdarīšanas nepieciešamību apliecina arī
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes lūgums precizēt tās tiesisko
statusu. Vienlaicīgi tiek precizēts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
valdes locekļu deleģēšanas un iecelšanas kārtība. Likumprojektā lietotā terminoloģija tiek
saskaņota ar Komerclikumā lietoto terminoloģiju. Ievērojot to, ka Liepājas speciālā
ekonomiskā zonas pārvalde ir institūcija, nevis likumā lietots termins, tiek
izslēgts Liepājas speciālā ekonomiskās zonas likuma 1.panta 2.punktu. Ņemot vērā to, ka likums Par
uzņēmējdarbību 2005.gada 1.septembrī zaudē spēku, šis likums tiek svītrots
no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz precizēt Liepājas
speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes tiesisko statusu publisko tiesību jomā
atbilstoši 2002.gada 6.jūnijā pieņemtajam Valsts pārvaldes iekārtas likumam.
Tiek precizēts arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļu
deleģēšanas un iecelšanas kārtība. Tiek precizēta arī terminoloģija
atbilstoši Komerclikumam. |
|
3. Cita informācija |
Nav |
|
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
5. Cita informācija |
|
|
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
6. Cita informācija |
|||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Ir nepieciešams izdarīt grozījumus 1997.gada 23.septembra Ministru
kabineta noteikumos nr.336 Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes
nolikums. Attiecīgie grozījumi Ministru kabineta noteikumos ir izstrādāti un
tiek iesniegti vienlaicīgi ar šo projektu. |
2. Cita informācija |
|
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
5. Cita informācija |
|
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
|
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Speciāli pasākumi nav veikti |
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|
5. Cita informācija |
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Cita informācija |
|
|
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Ekonomikas
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
I.Lipovska |
29.06.2005 09:04
734
I.Lipovska
7013019, Inta.Lipovska@em.gov.lv