Izdarīt
Epidemioloģiskās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr.; 2000, 10.nr.; 2004, 5., 10.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izslēgt
14.panta pirmās daļas 5.punktā vārdus "vai Veselības ministrijas".
2. Papildināt
pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.janvārim izdod šā likuma 14.panta pirmās daļas 5.punktā minētos
noteikumus."
Veselības ministra vietā
finanšu ministrs
O.Spurdziņš
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Epidemioloģiskās drošības likuma 14.panta pirmās daļas 5.punkts nosaka, ka, ja ārstniecības persona konstatējusi, ka pacientam ir infekcijas slimība, vai pastāv pamatotas aizdomas par viņa inficēšanos, ārstniecības personas pienākums ir veikt Ministru kabineta vai Veselības ministrijas noteiktos pretepidēmijas pasākumus. Administratīvā procesa likuma (APL) 15.panta pirmā daļa nosaka, ka iestāde administratīvajā procesā piemēro ārējos normatīvos aktus, starptautisko tiesību un Eiropas Savienības (Kopienu) tiesību normas, kā arī vispārējos tiesību principus, bet APL 1.panta piektā daļa nosaka, ka ārējie normatīvie akti ir Satversme, likumi, Ministru kabineta noteikumi un pašvaldību saistošie noteikumi, kā arī starptautiskie līgumi. Savukārt, APL spēkā stāšanās kārtības likuma 17.pants nosaka, ka, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā (APL 15.panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī. Veselības ministrija pretepidēmijas pasākumus nosaka ar rīkojumu, kas nav uzskatāms par ārējo normatīvo aktu un tādēļ nav ārstniecības personai kā indivīdam saistošs. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Tā kā ar Veselības ministrijas rīkojumu noteiktie pretepidēmijas pasākumi ārstniecības personām kā indivīdiem nav saistoši, no Epidemioloģiskās drošības likuma 14.panta pirmās daļas ir svītrojams noteikums par Veselības ministrijas tiesībām ar savu rīkojumu noteikt pretepidēmijas pasākumus un šīs tiesības ir atstājamas vienīgi Ministru kabinetam. |
||||
3. Cita informācija |
-------------- |
||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5.Cita informācija |
----------------- |
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads
|
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
6.Cita
informācija |
---------
|
-------- |
---------- |
||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Līdz
2007.gada 1.janvārim Ministru kabinetam jāizdod noteikumi, kas noteiks ārstniecības
personu veicamos pretepidēmijas pasākumus gadījumos, kad ārstniecības persona
konstatējusi, ka pacientam ir infekcijas slimība, vai pastāv pamatotas
aizdomas par viņa inficēšanos. |
||||
2. Cita informācija |
----------------- |
||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||
5. Cita informācija |
-------------- |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekta izstrādes laikā nav notikušas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām. |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojektā nav iekļauts nevalstisko organizāciju viedoklis. |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||
5. Cita informācija |
------------------- |
||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju radīšana nav nepieciešama, visas darbības
tiks veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informatīvajā sistēmā (NAIS). |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
||||
4. Cita informācija |
-------------- |
||||
Veselības ministrs G.Bērziņš
Veselības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
U.Līkops |
A.Vembre |
M.Briede |
E.Strautiņš |
08.12.2005. 13:17
842
E.Strautiņš, 7876063
Edgars_Strautiņš@vm.gov.lv