Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu
izpildes likums
1.pants. Likuma darbības joma
Likums nosaka Krimināllikumā paredzēto piespiedu ietekmēšanas līdzekļu
izpildes kārtību un valsts iestāžu kompetenci piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildē.
2.pants. Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes
pamats
Pamats piespiedu
ietekmēšanas līdzekļu izpildei ir likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums.
3.pants. Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu
izpildes kārtība
Piespiedu ietekmēšanas
līdzekļus izpilda:
1) maksātnespējas
procesa administrators likvidāciju;
2) tiesu izpildītāji
naudas piedziņu, mantas konfiskāciju, kaitējuma atlīdzināšanu, tiesību
ierobežošanu.
II nodaļa. Likvidācijas izpilde
4.pants. Sprieduma par
likvidāciju nodošana izpildei
Tiesa, kas juridiskajai personai
piemērojusi likvidāciju, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā nosūta sprieduma norakstu reģistra
iestādei, kas reģistrējusi juridisko personu, attiecīga ieraksta izdarīšanai
un tiesai pēc piekritības maksātnespējas lietas ierosināšanai.
5.pants. Likvidācijas
izpildes kārtība
Izpildot
likvidāciju, tiek piemērotas likuma "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju" un Civilprocesa likuma normas, ja šajā likumā nav noteikts
citādi.
6.pants. Maksātnespējas lietas ierosināšana
(1) Tiesa pēc šā likuma
4.pantā minētā sprieduma saņemšanas ierosina maksātnespējas lietu.
(2) Ja krimināllietas
ietvaros ir uzlikts arests mantai, tiesa, kas ierosina maksātnespējas lietu,
nelemj jautājumu par kredītiestādēs parādnieka kontos esošo naudas līdzekļu,
viņam piederošo publiskā apgrozībā esošo vērtspapīru un pamatlīdzekļu
apķīlāšanu.
7.pants. Juridiskas personas pasludināšana par
maksātnespējīgu
(1) Likumīgā spēkā stājies
tiesas spriedums par likvidācijas piemērošanu juridiskai personai ir pamats
juridiskās personas pasludināšanai par maksātnespējīgu.
(2) Par maksātnespējas
iestāšanās dienu atzīstama kriminālprocesa uzsākšanas diena.
8.pants. Aresta noņemšana mantai
Arestu, kas krimināllietas
ietvaros uzlikts juridiskās personas mantai, pēc maksātnespējas procesa
administratora lūguma atceļ tiesa, kas izskata maksātnespējas
lietu.
9.pants. Kreditoru sapulces pilnvaru īstenošana
(1) Ja maksātnespējas
procesā līdz tiesas izsludinātā kreditoru pieteikšanās termiņa beigām nav
pieteicies neviens kreditors, likumā noteiktās kreditoru sapulces pilnvaras
īsteno valsts aģentūra "Maksātnespējas administrācija" (turpmāk
aģentūra).
(2) Par šā panta pirmajā
daļā minēto apstākļu iestāšanos maksātnespējas procesa administrators
nekavējoties informē aģentūru. Aģentūra pilnvaro pārstāvi kreditoru sapulces
pilnvaru īstenošanai.
10.pants. Maksātnespējas stāvokļa risinājums
Piemērojot likvidāciju, vienīgais
maksātnespējas stāvokļa risinājums ir bankrots.
11.pants. Maksātnespējas procesa izbeigšana
Piemērojot likvidāciju, vienīgais
maksātnespējas procesa izbeigšanas pamats ir bankrota procedūras pabeigšana.
Maksātnespējas procesa izbeigšanai par pamatu nevar būt citi likumā "Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" norādītie apstākļi.
12.pants.
Darbinieku prasījumu apmierināšana
(1) Piemērojot likvidāciju, likvidējamās
juridiskās personas darbinieku prasījumus apmierina darba devēja maksātnespēju
reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
(2) No likvidējamās juridiskās personas
līdzekļiem vai darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem attiecīgajā
maksātnespējas procesā netiek segti to darbinieku prasījumi, kuri attiecīgās
krimināllietas ietvaros notiesāti par noziedzīga
nodarījuma izdarīšanu un rīkojušies individuāli vai kā attiecīgās juridiskās
personas koleģiālās institūcijas locekļi, pamatojoties uz tiesībām pārstāvēt
juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus juridiskās
personas vārdā, vai īstenojuši kontroli juridiskās personas ietvaros, vai
bijuši juridiskās personas dienestā.
13.pants. Kreditoru prasījumu apmierināšana
(1) Piemērojot likvidāciju, likvidējamās
juridiskās personas kreditoru prasījumus apmierina maksātnespējas procesu
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
(2) No likvidējamās juridiskās personas
līdzekļiem attiecīgajā maksātnespējas procesā netiek segti to kreditoru
prasījumi, kuri attiecīgās krimināllietas ietvaros notiesāti par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu un rīkojušies individuāli vai kā attiecīgās
juridiskās personas koleģiālās institūcijas locekļi, pamatojoties uz tiesībām
pārstāvēt juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus
juridiskās personas vārdā, vai īstenojuši
kontroli juridiskās personas ietvaros, vai bijuši juridiskās personas
dienestā.
14.pants. Atlikušo līdzekļu piekritība
(1) Līdzekļi, kas paliek
pāri pēc maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu un likvidējamās
juridiskās personas parādu segšanas, ir piekritīgi valstij.
(2) Šā panta pirmajā daļā
minētos līdzekļus maksātnespējas procesa administrators iemaksā
valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
15.pants. Paziņošana par sprieduma izpildi
Maksātnespējas procesa
administrators par sprieduma izpildi nekavējoties paziņo tiesai, kas taisījusi
spriedumu krimināllietā, nosūtot tai tiesas lēmumu par bankrota procedūras
pabeigšanu un maksātnespējas procesa izbeigšanu un reģistra iestādes lēmumu par
juridiskās personas izslēgšanu no reģistra.
III nodaļa. Tiesību ierobežošanas izpilde
16.pants. Sprieduma par tiesību
ierobežošanu nodošana izpildei
Tiesa, kas piemērojusi tiesību ierobežošanu, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā izdod
tiesas izpildrakstu un nosūta to izpildīšanai tiesu izpildītājam pēc juridiskās
personas juridiskās adreses.
17.pants. Tiesību ierobežošanas izpildes
kārtība
(1) Saņēmis
izpildrakstu par juridiskās
personas tiesību ierobežošanu, tiesu izpildītājs nosūta attiecīgai institūcijai
rīkojumu veikt konkrētas darbības izpildrakstā noteikto ierobežojumu
īstenošanai. Attiecīgā institūcija par tiesu izpildītāja rīkojuma izpildes
uzsākšanu paziņo tiesu izpildītājam, kā arī kontrolē, vai tiesas spriedums tiek
izpildīts visā piespiedu ietekmēšanas līdzekļa izpildes laikā.
(2) Par tiesas noteiktajā tiesību ierobežošanas
izpildes laikā konstatēto tiesas noteikto tiesību ierobežojumu pārkāpumu
attiecīgā institūcija paziņo tiesu izpildītājam.
(3) Pēc šā panta otrajā daļā minētā paziņojuma
saņemšanas tiesu izpildītājs rīkojas saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma
nosacījumiem.
(4) Pēc tiesas noteikto ierobežojumu termiņa
izbeigšanās attiecīgā institūcija paziņo tiesu izpildītājam par viņa rīkojuma
izpildi.
(5) Tiesu izpildītājs par sprieduma izpildi
nekavējoties paziņo tiesai, kas taisījusi spriedumu.
IV nodaļa. Mantas konfiskācijas izpilde
18.pants. Sprieduma par mantas
konfiskāciju nodošana izpildei
(1) Tiesa, kas juridiskajai personai piemērojusi
mantas konfiskāciju, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā nosūta izpildrakstu
un protokola par aresta uzlikšanu mantai kopiju tiesu izpildītājam pēc mantas
atrašanās vietas un vienlaikus informē par to reģistra iestādi, kas
reģistrējusi juridisko personu, un finanšu institūcijas.
(2) Mantas konfiskāciju izpilda
tā iecirkņa tiesu izpildītājs, kura teritorijā atrodas konfiscējamā manta.
19.pants. Tiesu izpildītāja darbības,
izpildot mantas konfiskāciju
Saņēmis izpildrakstu un protokola par aresta uzlikšanu mantai kopiju, tiesu izpildītājs
nekavējoties pārbauda protokolā
par aresta uzlikšanu mantai norādītās mantas un konfiscējamās mantas esību, kā arī
apķīlā konfiskācijai pakļauto mantu.
20.pants. Konfiscējamā manta
Konfiscējama ir tā manta, kas norādīta tiesas
spriedumā un iekļauta protokolā par aresta uzlikšanu mantai kā juridiskajai
personai piederošā manta.
21.pants. Konfiscētās mantas nodošana
realizēšanai
Izpildot mantas konfiskāciju, tiesu izpildītājs nodod
realizēšanai juridiskās personas mantu, kas palikusi pēc sprieduma izpildes
izdevumu un visu to prasījumu apmierināšanas, kas radušies, pirms juridiskās
personas mantai arestu uzlikušas pirmstiesas izmeklēšanas iestādes vai tiesa.
22.pants. Paziņošana par sprieduma izpildi
Tiesu izpildītājs par sprieduma izpildi nekavējoties
paziņo tiesai, kas taisījusi spriedumu.
V nodaļa. Naudas piedziņas izpilde un nodarītā kaitējuma
atlīdzināšanas izpilde
23.pants. Sprieduma par
naudas piedziņu un nodarītā kaitējuma atlīdzināšanu nodošana izpildei
(1) Naudas piedziņu vai nodarītā kaitējuma
atlīdzināšanu krimināllietās izpilda, pamatojoties uz tiesas izpildrakstu, kas
izdots saskaņā ar likumīgā spēkā stājušos tiesas spriedumu krimināllietā.
(2) Izpildrakstu izdod tā pirmās instances tiesa,
kura juridiskajai personai piemērojusi naudas piedziņu vai nodarītā kaitējuma
atlīdzināšanu. Attiecīgā tiesa nosūta izpildrakstu izpildīšanai tiesu
izpildītājam pēc juridiskās personas juridiskās adreses.
24.pants. Naudas piedziņas un
kaitējuma atlīdzināšanas izpildes kārtība
Naudas
piedziņa vai kaitējumu
atlīdzināšana notiek Civilprocesa
likumā noteiktajā kārtībā.
Tieslietu ministra vietā
ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Likumprojekta
Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturo-jums |
2005.gada 5.maijā Saeima pieņēma likumu Grozījumi Krimināllikumā, kas turpmāk paredzēs iespēju juridiskai personai piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekļus, ja noziedzīgais nodarījums ir izdarīts juridiskās personas interesēs un to ir izdarījusi fiziskā persona, rīkodamās individuāli vai kā attiecīgās juridiskās personas koleģiālās institūcijas loceklis, balstoties uz tiesībām pārstāvēt juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus juridiskās personas vārdā, vai īstenodama kontroli juridiskās personas ietvaros, vai būdama juridiskās personas dienestā. Likums Grozījumi
Krimināllikumā noteic,
ka juridiskajai personai var noteikt vienu no šādiem piespiedu ietekmēšanas
pamata līdzekļiem likvidācija, tiesību ierobežošana, mantas konfiskācija un
naudas piedziņa. Turklāt juridiskajai personai var noteikt arī piespiedu
ietekmēšanas papildu līdzekļus, proti, mantas konfiskāciju un kaitējuma
atlīdzināšanu. Tomēr ir būtiski norādīt, ka Latvijas Sodu
izpildes kodeksā nav paredzēta kārtība, kādā piemērot piespiedu ietekmēšanas
līdzekļus juridiskai personai, tādēļ, lai nodrošinātu likuma Grozījumi Krimināllikumā
realizāciju, ir nepieciešams izstrādāt likumprojektu,
kas nosaka juridiskai personai piemērojamo piespiedu ietekmēšanas līdzekļu
izpildes kārtību. Līdz ar to ar Tieslietu ministrijas 2004.gada
24.decembra rīkojumu Nr.1-1/432 ir izveidota darba grupa, lai izstrādātu
likumprojektu, kas reglamentētu juridiskai personai piemērojamo piespiedu
ietekmēšanas līdzekļu izpildi. Izveidotajā darba grupā piedalījās Tieslietu
ministrijas, Augstākās tiesas, Rīgas apgabaltiesas, Ģenerālprokuratūras,
Valsts ieņēmumu dienesta, Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes,
Uzņēmumu reģistra un valsts aģentūras Maksātnespējas administrācija
pārstāvji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir noteikt Krimināllikumā paredzēto piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes kārtību, valsts iestāžu kompetenci piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildē. Pamats piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildei ir likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums krimināllietā. Likumprojekta 3.pants noteic, ka piespiedu
ietekmēšanas līdzekli likvidāciju izpilda maksātnespējas
procesa administrators. Savukārt pārējos piespiedu ietekmēšanas līdzekļus (naudas piedziņu, mantas konfiskāciju,
kaitējuma atlīdzināšanu un tiesību ierobežošanu) izpilda tiesu izpildītāji. Tiesu izpildītāji un maksātnespējas procesa
administratori, kuri Latvijas Republikas teritorijā izpilda ar tiesas
spriedumu piemēroto piespiedu ietekmēšanas līdzekli, par sprieduma izpildi
nekavējoties paziņo tiesai, kura taisījusi spriedumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 8.jūlija
rīkojuma Nr.428 Par Koncepciju par
piespiedu ietekmēšanas līdzekļa likvidācijas izpildes institūciju
3.punktam Tieslietu ministrijai ir uzdots
četru mēnešu laikā izstrādāt un iesniegt noteiktajā kārtībā Ministru
kabinetā likumprojektu Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes likums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts tieši neietekmē makroekonomisko vidi, tomēr, ievērojot piespiedu ietekmēšanas līdzekļu piemērošanas vispārpreventīvo nozīmi, makroekonomiskā vide var tikt ietekmēta pozitīvi. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz piespiedu
ietekmēšanas līdzekļu piemērošanu juridiskām personām, kas būs izveidotas vai
izmantotas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanai, netieši nodrošinot labākus
apstākļus uzņēmējdarbības videi. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiks nodrošināta lielāka sociālā
taisnīguma nodrošināšana, jo tiks sodīta ne tikai fiziskā persona
noziedzīgā nodarījuma faktiskā izdarītāja, bet arī juridiskai personai, kuras
labā vai kuras interesēs noziedzīgais nodarījums būs izdarīts, tiks piemēroti
piespiedu ietekmēšanas līdzekļi. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
33,1 |
33,1 |
33,1 |
33,1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
-33,1 |
-33,1 |
-33,1 |
-33,1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Prognozējamās izmaksas, kas saistītas ar
piespiedu ietekmēšanas līdzekļa likvidācija izpildi, pirmajā tā izpildes
gadā ir paredzamas ne mazāk kā 33 128,- Ls apmērā. Funkcijas realizēšanai ir nepieciešami
papildu finanšu līdzekļi no valsts budžeta dotācijām 20 561,- Ls apmērā. Darbinieku prasījumu un ar to saistīto nodokļu
maksājumu segšana 12 567,- Ls apmērā pirmajā piespiedu ietekmēšanas
līdzekļu izpildes gadā tiks veikta, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā
35.02.00 Darbinieku prasījumu garantiju fonds esošo budžeta līdzekļu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: Papildus
nepieciešamo finanšu līdzekļu sadalījums 2006.gadam pa ekonomiskās klasifikācijas kodiem
Atalgojuma izmaksas 11
456
Regulārās izmaksas un
izmaksas apmācību organizēšanai 4
385
Ilgtermiņa ieguldījumi 600
Tukšo uzņēmumu
administrēšana 4
120
Darbinieku prasījumu segšana 12 567 Kopā: 33 128 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija Finansējums likumprojekta īstenošanai ir paredzēts likumā Par valsts budžetu 2006.gadam. Paskaidrojums pie budžeta ieņēmumiem un izdevumiem Lai veiktu likvidācijas procesa uzraudzību, kā arī izskatītu ar likvidācijas procesa finansēšanu un darbinieku prasījumu segšanu saistītos pieprasījumus, valsts aģentūrai Maksātnespējas administrācija ir nepieciešams izveidot vienu štatu vietu. Finansiālajos aprēķinos izdarīts pieņēmums, ka gada laikā piespiedu ietekmēšanas līdzeklis likvidācija tiks piemērots 5 krimināllietās. 2006.gads Piespiedu ietekmēšanas līdzekļa likvidācija - izpildes kopējās izmaksas 2006.gadā ir plānotas Ls 33 128 apmērā, no tām funkciju paplašināšanai un īstenošanai budžetā papildus paredzēts finansējums Ls 20 561 apmērā. Ls 12 567 tiek finansēti, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā 35.02.00 Darbinieku prasījumu garantiju fonds esošo budžeta līdzekļu. 2007.gads Piespiedu ietekmēšanas līdzekļa likvidācija izpildes kopējās izmaksas 2007.gadā ir plānotas Ls 33 078 apmērā, no tām funkciju īstenošanai nepieciešamais finansējums Ls 20 511 apmērā. Salīdzinot ar 2006.gadu, finansējums ir samazināts par vienreizējo izmaksu kopsummu (Ls 50). Ls 12 567 tiek finansēti, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā 35.02.00 Darbinieku prasījumu garantiju fonds esošo budžeta līdzekļu. Turpmākajos gados, ja netiek paplašinātas funkcijas vai nepieaug darba apjoms, finansējums paliek nemainīgs. IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Par likumprojektu savu viedokli ir
izteikusi Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekta tālākai virzībai ir
izteikts atbalsts. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek
radītas, taču paplašinās maksātnespējas administratoru funkcijas. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs
aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministre S.Āboltiņa
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas
jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
K.Mackeviča |
06.12.2005 15.00
1392
K.Mackeviča, 7036790