Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"
Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 198.nr.) šādus grozījumus:
11.panta otrajā daļā:
papildināt 12.punktu aiz vārda "par" ar vārdiem "Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā un par";
papildināt 40.punktu aiz vārda "veikšanai" ar vārdiem "un par valsts valodas prasmes pārbaudi pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai".
Iekšlietu ministrs
Dz.Jaundžeikars
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Imigrācijas likuma 24.panta
piektajā daļā ir noteikts, ka ārzemnieks ir tiesīgs pieprasīt pastāvīgās
uzturēšanās atļauju, ja viņš zina valsts valodu. Likums nosaka, ka zināšanu
apjomu un pārbaudes kārtību nosaka Ministru kabinets. Bet nav noteikts, ka
par pārbaudes veikšanu ir jāmaksā valsts nodeva. Papildu tam 2003.gada
25.novembrī Eiropas Padome ir pieņēmusi direktīvu 2003/109/EK par to trešo
valstu pilsoņu statusu, kas ir pastāvīgi dzīvojošas personas. Ievērojot, ka direktīva
publicēta oficiālajā laikrakstā 2004. gada 23. janvārī, tās ieviešanas
termiņš Latvijas Republikas normatīvajos aktos ir 2006.gada 23.janvāris.
Pamatojoties uz šo direktīvu izstrādāts likumprojekts Par Eiropas Kopienas
pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā, kurā paredzēti
integrācijas nosacījumi, t.i., lai saņemtu šo statusu, personai ir
nepieciešams zināt valsts valodu. Likumprojekts paredz valsts nodevas
iekasēšanu par valodas prasmes pārbaudi. |
|
|
|
Nepieciešams likumā
noteikt: - valsts nodeva maksājama
par dokumentu izskatīšanu Eiropas Kopienas
pastāvīgā iedzīvotāja statusa pieprasīšanai; - valsts nodeva ir ne
tikai par valsts valodas prasmes atestāciju
profesionālo un amata pienākumu veikšanai, bet arī par valsts valodas prasmes
pārbaudi pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā
iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai. |
|
|
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||
|
|||
1. Ietekme attiecībā uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar.. |
||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts
paredz valsts nodevu par dokumentu izskatīšanu Eiropas Kopienas pastāvīgā
iedzīvotāja statusa pieprasīšanai, kā arī valsts valodas prasmes pārbaudi
pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja
statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai. Valsts nodevas apmēru noteiks
Ministru kabinets. Deleģējums izstrādāt Ministru kabineta noteikumus ir
iestrādāts likumprojektos Par Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu
Latvijas Republikā un Grozījumi Imigrācijas likumā. Sagatavojot Ministru
Kabineta noteikumu projektu, tiks veikts ieņēmumu no valsts nodevas prognoze. Ar
valsts valodas prasmes pārbaudi saistītie izdevumi šādām personām tiks segti
Izglītības un zinātnes apstiprinātā budžeta ietvaros, jo šādu personu skaits
būtiski nepalielināsies un lielākā daļa personu valodas prasmes pārbaudi ir
veikuši profesionālas darbības dēļ vai kārtojot centralizētos valsts valodas
eksāmenus, beidzot izglītības iestādi. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Šis
likums nosaka, ka par valsts valodas pārbaudi, pieprasot pastāvīgās
uzturēšanās atļauju saskaņā ar Imigrācijas likuma nosacījumiem vai pieprasot
Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā,
nepieciešams maksāt valsts nodevu. Grozījumi Imigrācijas likumā un
likumprojekts Par Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā
ir izstrādāti un tiek virzīti vienlaicīgi ar šo likumprojektu. Nepieciešams veikt grozījumus: -
2000.gada
22.augusta Ministru kabineta noteikumos Nr.289 Noteikumi
par valsts nodevu par valsts valodas prasmes atestāciju profesionālo un amata
pienākumu veikšanai ; -
2003.gada
29.aprīļa Ministru kabineta noteikumos Nr.214 Noteikumi par valsts nodevu
par vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu
izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem; papildinot
šo noteikumu atsauci uz likumiem un nosakot valsts nodevas apmēru par valodas
prasmes pārbaudi un valsts nodevas iekasēšanas kārtību. Ministru kabineta
noteikumu projekti izstrādājami divu mēnešu laikā pēc likumprojekta stāšanās
spēkā. |
2. Cita informācija |
Personu datu aizsardzība
tiks nodrošināta saskaņā ar normatīvo aktu prasībām. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
|
|
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas ar
nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi
nav veikti. |
|
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas
nebūs nepieciešamas un esošo funkcijas netiek mainītas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta
ar plašsaziņas līdzekļu palīdzību, normatīvais akts tiks ievietots Pilsonības
un migrācijas lietu pārvaldes mājas lapā un publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds
varēs aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā
kārtībā. |
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
M.Roze |
|
|
|
|
02.12.2005 16:54
993
M.Roze
7219351, maira.roze@pmlp.gov.lv