Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"

Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"

 

Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 198.nr.) šādus grozījumus:

 

11.panta otrajā daļā:

papildināt 12.punktu aiz vārda "par" ar vārdiem "Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā un par";

papildināt 40.punktu aiz vārda "veikšanai" ar vārdiem "un par valsts valodas prasmes pārbaudi pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai".

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Dz.Jaundžeikars


 

Likumprojekta

 “Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

2003. gada 1. maijā stājās spēkā Imigrācijas likums un tam pakārtotie normatīvie akti.

Imigrācijas likuma 24.panta piektajā daļā ir noteikts, ka ārzemnieks ir tiesīgs pieprasīt pastāvīgās uzturēšanās atļauju, ja viņš zina valsts valodu. Likums nosaka, ka zināšanu apjomu un pārbaudes kārtību nosaka Ministru kabinets. Bet nav noteikts, ka par pārbaudes veikšanu ir jāmaksā valsts nodeva. Papildu tam 2003.gada 25.novembrī Eiropas Padome ir pieņēmusi direktīvu 2003/109/EK par to trešo valstu pilsoņu statusu, kas ir pastāvīgi dzīvojošas personas. Ievērojot, ka direktīva publicēta oficiālajā laikrakstā 2004. gada 23. janvārī, tās ieviešanas termiņš Latvijas Republikas normatīvajos aktos ir 2006.gada 23.janvāris. Pamatojoties uz šo direktīvu izstrādāts likumprojekts „Par Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā”, kurā paredzēti integrācijas nosacījumi, t.i., lai saņemtu šo statusu, personai ir nepieciešams zināt valsts valodu. Likumprojekts paredz valsts nodevas iekasēšanu par valodas prasmes pārbaudi.

Papildu tam likumprojekts paredz valsts nodevas maksu par dokumentu izskatīšanu Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa pieprasīšanai. Likumā „Par nodokļiem un nodevām” 11.panta otrās daļas 40.punktā noteikta valsts nodeva par valsts valodas prasmes atestāciju profesionālo un amata pienākumu veikšanai.

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

Nepieciešams likumā noteikt:

- valsts nodeva maksājama par dokumentu izskatīšanu Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa pieprasīšanai;

- valsts nodeva ir ne tikai par valsts valodas prasmes atestāciju profesionālo un amata pienākumu veikšanai, bet arī par valsts valodas prasmes pārbaudi pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai.

 

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 


II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar..

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Likumprojekts paredz valsts nodevu par dokumentu izskatīšanu Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa pieprasīšanai, kā arī valsts valodas prasmes pārbaudi pastāvīgās uzturēšanās atļaujas un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa Latvijas Republikā pieprasīšanai. Valsts nodevas apmēru noteiks Ministru kabinets. Deleģējums izstrādāt Ministru kabineta noteikumus ir iestrādāts likumprojektos „Par Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā” un „Grozījumi Imigrācijas likumā”. Sagatavojot Ministru Kabineta noteikumu projektu, tiks veikts ieņēmumu no valsts nodevas prognoze.

Ar valsts valodas prasmes pārbaudi saistītie izdevumi šādām personām tiks segti Izglītības un zinātnes apstiprinātā budžeta ietvaros, jo šādu personu skaits būtiski nepalielināsies un lielākā daļa personu valodas prasmes pārbaudi ir veikuši profesionālas darbības dēļ vai kārtojot centralizētos valsts valodas eksāmenus, beidzot izglītības iestādi.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Šis likums nosaka, ka par valsts valodas pārbaudi, pieprasot pastāvīgās uzturēšanās atļauju saskaņā ar Imigrācijas likuma nosacījumiem vai pieprasot Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā, nepieciešams maksāt valsts nodevu. Grozījumi Imigrācijas likumā un likumprojekts „Par Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā” ir izstrādāti un tiek virzīti vienlaicīgi ar šo likumprojektu. Nepieciešams veikt grozījumus:

-         2000.gada 22.augusta Ministru kabineta noteikumos Nr.289 „Noteikumi par valsts nodevu par valsts valodas prasmes atestāciju profesionālo un amata pienākumu veikšanai” ;

-         2003.gada 29.aprīļa Ministru kabineta noteikumos Nr.214 „Noteikumi par valsts nodevu par vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem;

papildinot šo noteikumu atsauci uz likumiem un nosakot valsts nodevas apmēru par valodas prasmes pārbaudi un valsts nodevas iekasēšanas kārtību. Ministru kabineta noteikumu projekti izstrādājami divu mēnešu laikā pēc likumprojekta stāšanās spēkā.

2. Cita informācija

Personu datu aizsardzība tiks nodrošināta saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

 


V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas nebūs nepieciešamas un esošo funkcijas netiek mainītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība tiks informēta ar plašsaziņas līdzekļu palīdzību, normatīvais akts tiks ievietots Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes mājas lapā un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                                                    Dz.Jaundžeikars

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

J.Rekšņa

M.Rāzna

T.Stragova

M.Roze

 

 

 

 

 

 

02.12.2005 16:54

993

M.Roze

7219351, maira.roze@pmlp.gov.lv