Latvijas
Republikas
8.Saeimas
Prezidijam
2005.gada 14.decembrī Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu "Grozījumi Enerģētikas likumā.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi Enerģētikas likumā
Izdarīt Enerģētikas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 20.nr.; 2000,
17.nr.; 2001, 12.nr.; 2005, 8., 13.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 51.pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā:
(3) Centralizētās siltumapgādes
tīkls kā lietu kopība vai atsevišķi tīkla objekti var piederēt tikai valstij
vai pašvaldībai. Tīkls un tīkla objekti nav privatizējami vai atsavināmi.
2. Papildināt pārejas noteikumus
ar 16. un 17.punktu šādā redakcijā:
16. Centralizētās siltumapgādes
tīkls vai tā objekti, kuri pieder valsts vai pašvaldības kontrolētai
kapitālsabiedrībai vai valsts un pašvaldības kopīgi kontrolētai
kapitālsabiedrībai, nododami bez atlīdzības valstij vai pašvaldībai sešu mēnešu
laikā pēc šā likuma 51.panta trešās daļas spēkā stāšanās.
17. Ja centralizētās
siltumapgādes tīkls vai tā objekti pieder personai, kas nav minēta šā likuma
51.panta trešajā daļā vai pārejas noteikumu 16.punktā, sešu mēnešu laikā pēc šā
likuma 51.panta trešās daļas spēkā stāšanās Ministru kabinets izstrādā un
iesniedz Saeimai likumprojektu par šo objektu atsavināšanu valsts vai
sabiedriskajām vajadzībām.
Likums
stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījumi Enerģētikas likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Siltumapgāde ir nepieciešama visiem Latvijas
iedzīvotājiem. Ja centralizētās siltumapgādes tīkla objekti nepieder valstij
vai pašvaldībai, var būt apdraudēta Enerģētikas likuma 51.pantā paredzēto
pašvaldības funkciju īstenošana. Pašvaldība nebūs spējīga organizēt
siltumapgādi bez nepieciešamās infrastruktūras gadījumā, ja bankrotē persona,
kurai šī infrastruktūra pieder. |
|
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt, ka centralizētās
siltumapgādes tīkls kā lietu kopība vai atsevišķi tīkla objekti var piederēt
tikai valstij vai pašvaldībai, līdz ar to tīkls un tā objekti nav
privatizējami vai atsavināmi. Ja tīkli vai tā objekti pieder valsts vai
pašvaldības kontrolētai kapitālsabiedrībai vai valsts un pašvaldības kopīgi
kontrolētai kapitālsabiedrībai, tie nododami bez atlīdzības valstij vai
pašvaldībai. Ja tīkli vai tā objekti pieder citām personām, Ministru kabinets
iesniedz Saeimai likumprojektu par šo objektu atsavināšanu valsts vai
sabiedriskajām vajadzībām. |
|
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz atsavināt centralizētās
siltumapgādes tīklus un to objektus, kuri nepieder valstij vai pašvaldībai
vai valsts vai pašvaldības kontrolētai kapitālsabiedrībai, kā arī aizliegt
centralizētās siltumapgādes tīklu un to objektu privatizāciju vai
atsavināšanu. |
|
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts rada priekšnoteikumus stabilai
pašvaldības funkciju īstenošanai. |
|
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||||||||
6. Cita informācija |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Ja centralizētās siltumapgādes tīkls vai tā
objekti pieder privātpersonai Ministru kabinets izstrādā un iesniedz Saeimai
likumprojektu par šo objektu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām
vajadzībām. |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
- |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
- |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
- |
|
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|
|||||||||
4. Cita informācija |
- |
|
|||||||||