2006.gada 18.maijā
Nr.9/9-
Pielikumā: likumprojekta tabula uz
l.
Iesniedz Sociālo un darba lietu komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Likuma attiecīgo pantu spēkā
esošā redakcija |
2.lasījuma redakcija |
N |
3.lasījumam iesniegtie
priekšlikumi (6) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.;
2004, 14.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.;
2004, 14.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā
lietotie termini 1)............................ 5)
grupu māja (dzīvoklis) pašvaldības īpašumā esošs
atsevišķs dzīvoklis, kurā dzīvo 4 12 personas ar garīga rakstura
traucējumiem, vai dzīvojamā māja, kurā tiek nodrošināti sociālā darba
speciālistu pakalpojumi; |
1. 1.pantā: izteikt 5.punktu šādā
redakcijā: 5) grupu māja (dzīvoklis)
atsevišķs dzīvoklis vai māja, kurā personām ar garīga rakstura traucējumiem
nodrošina individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā;; |
|
|
|
1. 1.pantā: izteikt 5.punktu šādā
redakcijā: 5) grupu māja (dzīvoklis)
atsevišķs dzīvoklis vai māja, kurā personām ar garīga rakstura traucējumiem
nodrošina individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā;; |
15) servisa dzīvoklis pašvaldībai
piederošs dzīvoklis, kas tiek izīrēts un ir pielāgots personai ar smagiem
funkcionālajiem traucējumiem, lai palielinātu personas iespējas dzīvot
patstāvīgi un aprūpēt sevi; |
izslēgt 15.punktā vārdus pašvaldībai piederošs; |
|
|
|
izslēgt 15.punktā vārdus pašvaldībai piederošs; |
|
papildināt pantu ar 27., 28. un 29.punktu šādā redakcijā: 27) pusceļa māja sociālās rehabilitācijas institūcija, kurā personām ar garīga
rakstura traucējumiem nodrošina īslaicīgus sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus; |
|
|
|
papildināt pantu ar 27., 28. un 29.punktu šādā redakcijā: 27) pusceļa māja sociālās rehabilitācijas institūcija, kurā personām ar garīga
rakstura traucējumiem nodrošina īslaicīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus; |
|
28) konsultatīvs atbalsts sociālā darba
speciālistam (supervīzija) metožu kopums attiecībā
uz sociālā darba speciālista darbību ar mērķi uzlabot viņa profesionālo
kompetenci un sniegt viņam psiholoģisko atbalstu, lai uzlabotu
darba kvalitāti; |
|
|
Redakcionāli precizēts. |
28) konsultatīvs
atbalsts sociālā darba speciālistam (supervīzija) sociālā darba
speciālista darbībai paredzēts metožu kopums ar mērķi uzlabot
viņa profesionālo kompetenci un sniegt viņam psiholoģisko atbalstu, lai paaugstinātu
darba kvalitāti; |
|
29) cilvēku
tirdzniecības upuris persona, kura atzīta par cietušo kriminālprocesā
par cilvēku tirdzniecību vai kurai kompetenta institūcija izsniegusi izziņu,
ka tā ir cietusi cilvēku tirdzniecībā ārvalstī, kā arī persona, kuru par cilvēku tirdzniecības upuri atzinis
sociālo pakalpojumu sniedzējs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem
kritērijiem. |
1. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt likumprojekta 1. panta astoto
rindkopu šādā redakcijā: 29)cilvēku tirdzniecības upuris persona, kura atzīta
par cietušo noziedzīgā nodarījumā par
cilvēku tirdzniecību vai
kurai kompetenta
institūcija izsniegusi izziņu,
ka tā ir
cietusi cilvēku tirdzniecībā
ārvalstī, kā arī persona, kuru par atbilstošu cilvēku
tirdzniecības upura kritērijiem atzinis sociālo pakalpojumu sniedzējs. |
Atbalstīts |
29) cilvēku tirdzniecības upuris
persona, kura atzīta par cietušo noziedzīgā nodarījumā par cilvēku tirdzniecību vai kurai kompetenta institūcija izsniegusi izziņu, ka tā
ir cietusi cilvēku tirdzniecībā ārvalstī, kā
arī persona, kuru par atbilstošu cilvēku tirdzniecības upura
kritērijiem atzinis sociālo pakalpojumu sniedzējs. |
3.pants. Tiesības
uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību (1) Tiesības
saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību ir Latvijas pilsoņiem un
nepilsoņiem, ārvalstniekiem un bezvalstniekiem, kuriem piešķirts personas
kods, izņemot personas, kuras ir saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju. (2)
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets (....) |
|
|
|
|
|
3.pants. Tiesības
uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību (1) Tiesības
saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību ir Latvijas pilsoņiem un
nepilsoņiem, ārvalstniekiem un bezvalstniekiem, kuriem piešķirts personas
kods, izņemot personas, kuras ir saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju. |
|
|
|
|
|
(2) Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
2. 3.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2)
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets un pašvaldību domes (padomes).; |
|
|
|
2. 3.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets un pašvaldību domes (padomes).; |
|
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā saņemami pašvaldību sniegtie
sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos. |
|
|
|
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā
saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību
saistošajos noteikumos. |
8.pants. Sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas vispārīgie principi (1) Klienta
vai viņa apgādnieka pienākums ir samaksāt par saņemtajiem sociālās aprūpes
pakalpojumiem. (2) Klienta
pienākums ir samaksāt par saņemtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem,
izņemot šā likuma 13.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 6. un 7.punktā
minētos gadījumus. |
3. Aizstāt 8.panta otrajā daļā skaitļus un vārdus
1., 2., 3., 4., 6. un 7.punktā ar skaitļiem un vārdiem 1., 2., 3., 4., 6.,
7. un 8.punktā. |
|
|
|
3. Aizstāt
8.panta otrajā daļā skaitļus un vārdus 1., 2., 3., 4., 6. un 7.punktā ar
skaitļiem un vārdiem 1., 2., 3., 4., 6., 7. un 8.punktā. |
9.pants. Pašvaldības pienākumi sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības sniegšanā |
4. Papildināt
9.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6)
Pašvaldībai, kura ir izveidojusi nepieciešamos sociālo pakalpojumu
sniedzējus, ir pienākums nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā darba
speciālistam. |
n2. |
Deputāte L.Liepiņa
Izteikt 9.panta sesto daļu šādā
redakcijā: Pašvaldībai ir pienākums nodrošināt sociālā darba speciālistiem
konsultatīvu atbalstu (supervīziju). |
Daļēji atbalstīts, iestrādātas atbildīgās komisijas
priekšlikumā Nr.3.) |
|
|
|
3. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt likumprojekta
4.pantu šādā redakcijā: Papildināt 9.pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Pašvaldībai ir pienākums nodrošināt
konsultatīvu atbalstu pašvaldības sociālā dienesta un tās izveidoto sociālo pakalpojumu
sniedzēju sociālā darba speciālistiem." |
Atbalstīts. |
4. Papildināt
9.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Pašvaldībai
ir pienākums nodrošināt konsultatīvu atbalstu pašvaldības sociālā dienesta,
un tās izveidoto sociālo pakalpojumu
sniedzēju sociālā darba speciālistiem." |
10.pants.
Pašvaldības sociālais dienests (1) Lai
nodrošinātu iedzīvotāju vajadzību profesionālu izvērtēšanu un kvalitatīvu
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu, katrā pašvaldībā jābūt
vismaz vienam sociālā darba speciālistam uz katriem tūkstoš iedzīvotājiem. (2) Lai
nodrošinātu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu un
pakalpojumu administrēšanu, katra pašvaldība, kuras administratīvajā
teritorijā iedzīvotāju skaits pārsniedz 3000, veido pašvaldības sociālo
dienestu. |
|
|
|
|
|
(3) Ja
pašvaldības administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000,
pašvaldības dome (padome) var neveidot pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido
sociālo dienestu, šā likuma 11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina
pašvaldības dome (padome). |
5.
Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja
pašvaldības administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000,
pašvaldības dome (padome) var neveidot pašvaldības sociālo dienestu. Ja
pašvaldība neveido sociālo dienestu, šā likuma 11.pantā minēto uzdevumu
izpildi nodrošina pašvaldības dome (padome) vai tās deleģēta institūcija
pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā. |
|
|
|
5.
Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja pašvaldības administratīvajā teritorijā
iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības dome (padome) var neveidot
pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido sociālo dienestu, šā likuma
11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina pašvaldības dome (padome) vai tās
deleģēta institūcija pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā. |
12.pants. Pašvaldības
sociālā dienesta pienākumi un tiesības (1) Pašvaldības
sociālā dienesta pienākumi ir šādi: 1) sniegt personai
informāciju par tiesībām saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību un
to sniegšanas kārtību; 2) rakstveidā informēt
personu, kas pieprasījusi sociālo pakalpojumu vai sociālo palīdzību, par
pieņemto lēmumu un atteikuma gadījumā norādīt atteikuma iemeslus un lēmuma
pārsūdzēšanas termiņus un kārtību; 3) sniegt personai
psihosociālu vai materiālu vai psihosociālu un materiālu palīdzību, lai
sekmētu krīzes situācijas pārvarēšanu un veicinātu šīs personas iekļaušanos sabiedrībā. (2) Pašvaldības
sociālajam dienestam ir pienākums sniegt informāciju un konsultācijas
personai saprotamā veidā. (3) Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzējiem ir tiesības pieprasīt un bez
maksas saņemt ziņas par personas funkcionālo traucējumu raksturu un pakāpi,
aizgādības tiesību realizāciju, bērna tiesisko un mantisko stāvokli,
aizbildnības un aizgādnības jautājumiem, ienākumiem un piederošajiem
īpašumiem, ja šīs ziņas nepieciešamas, lai pieņemtu lēmumu par sociālā
pakalpojuma vai sociālās palīdzības sniegšanu. |
|
|
|
|
|
13.pants. Valsts
pienākumi sociālo pakalpojumu sniegšanā (1) Valsts
nodrošina: 1)............................ 4)
sociālo rehabilitāciju attiecīgās institūcijās (...) bērniem, kuriem
ir izveidojusies atkarība no narkotiskajām, toksiskajām vai citām
apreibinošām vielām; |
6. 13.pantā: papildināt pirmās daļas 4.punktu pēc vārda
institūcijās ar vārdiem pilngadīgām personām un; |
5 |
|
|
6. 13.pantā: papildināt pirmās daļas 4.punktu pēc vārda institūcijās ar vārdiem
pilngadīgām personām un; |
7) cilvēku tirdzniecības upuru sociālo rehabilitāciju |
|
4 |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt likuma
13.panta pirmās daļas 7.punktu ar teikumu šādā redakcijā: Sociālās
rehabilitācijas saņemšanas kārtību un kritērijus personas atzīšanai par
cilvēku tirdzniecības upuri nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
papildināt pirmās daļas 7.punktu ar
teikumu šādā redakcijā: Sociālās rehabilitācijas saņemšanas kārtību un kritērijus personas
atzīšanai par cilvēku tirdzniecības upuri nosaka Ministru kabinets.; |
(2) Lai
nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto pienākumu izpildi, valsts var
izveidot sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādes vai slēgt
līgumus ar citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem. (3) Valsts
piedalās personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto dienas centru
finansēšanā un atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā piešķirtajām
apropriācijām atbalsta un finansē citas programmas jaunu sociālo pakalpojumu
veidu attīstīšanai pašvaldībās. (4) Šā panta
trešajā daļā minēto dienas centru izveidošanas un uzturēšanas izdevumi tiek
finansēti no valsts budžeta: centru izveidošanas gadā 80 procentu, darbības
pirmajā gadā 60 procentu, otrajā gadā 40 procentu, trešajā gadā 20
procentu apmērā. Turpmākajos gados šie izdevumi 100 procentu apmērā tiek
segti no pašvaldību budžetiem. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts piedalās
personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto grupu māju (dzīvokļu) un
pusceļa māju izveidošanas un aprīkošanas finansēšanā to izveidošanas gadā
50 procentu apmērā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā
piešķirtajām apropriācijām. |
|
|
|
papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts piedalās
personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto grupu māju (dzīvokļu) un
pusceļa māju izveidošanas un aprīkošanas finansēšanā to izveidošanas gadā
50 procentu apmērā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā
piešķirtajām apropriācijām. |
(6) Valsts piedalās ar uzturēšanos grupu mājā
(dzīvoklī) saistīto izdevumu finansēšanā 50 procentu apmērā no ilgstošas
sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas uzturēšanas
izmaksām vienai personai tām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras
atgriežas no ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
institūcijām. Līdzfinansējuma apjomu un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(6) Valsts piedalās
ar uzturēšanos grupu mājā (dzīvoklī) saistīto izdevumu finansēšanā 50
procentu apmērā no vienai personai paredzētajām ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijas uzturēšanas izmaksām tām personām ar
garīga rakstura traucējumiem, kuras atgriežas no ilgstošas sociālās aprūpes
un sociālās rehabilitācijas institūcijām. Līdzfinansējuma apjomu un
piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
25.pants.
Nodrošināšana ar tehniskajiem palīglīdzekļiem (1) Tehniskos
palīglīdzekļus ir tiesības saņemt šādām personām ar ilgstošiem vai
nepārejošiem organisma funkciju traucējumiem vai anatomiskiem defektiem, ja
tās saņēmušas ārstniecības personas atzinumu par tehniskā palīglīdzekļa
nepieciešamību: 1)
1., 2. un 3.grupas invalīdiem; 2)
bērniem invalīdiem līdz 16 gadu vecumam; 3)
bērniem, kuriem tehniskais palīglīdzeklis nepieciešams, lai samazinātu vai
novērstu funkcionālo mazspēju; |
|
|
|
|
|
4) pensijas
vecuma personām, kurām tehniskais palīglīdzeklis nepieciešams,
lai samazinātu vai novērstu funkcionālo mazspēju; 5) personām ar anatomiskiem defektiem protēzi vai
ortopēdiskos apavus. |
|
5 |
Sociālo un darba lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu
7.pantu šādā redakcijā, mainot turpmāko pantu numerāciju Aizstāt 25.panta
pirmās daļas 4. punktā vārdus pensijas vecuma ar vārdiem pilngadīgām. |
Atbalstīts |
7. Aizstāt 25.panta pirmās daļas
4.punktā vārdus pensijas vecuma ar vārdu pilngadīgām. |
26.pants.
Profesionālā rehabilitācija (1) Tiesības
saņemt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas
vecumā, ja tām ir noteikta smaga vai mēreni izteikta invaliditāte, kuras
rezultātā tās nespēj strādāt iepriekšējā profesijā, un ja tām ir Veselības un
darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt jaunu profesiju. (2) Kārtību, kādā
persona saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, nosaka Ministru
kabinets. |
7. Izteikt 26.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības saņemt profesionālās rehabilitācijas
pakalpojumus ir personām darbspējas vecumā, ja tām ir noteikta invaliditāte
un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt
profesiju. |
|
|
|
8. Izteikt 26.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības
saņemt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas
vecumā, ja tām ir noteikta invaliditāte un Veselības un darbspēju ekspertīzes
ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt profesiju. |
|
8. Papildināt likumu ar 27.1 pantu šādā redakcijā: 27.1 pants. Grupu mājas (dzīvokļa), pusceļa mājas un
servisa dzīvokļa pakalpojumi (1) Grupu
mājā (dzīvoklī) nodrošina mājokli un atbalstu sociālo problēmu risināšanā
personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir objektīvas grūtības dzīvot
patstāvīgi, bet nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā. (2) Pusceļa mājā sniedz
īslaicīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām ar garīga rakstura
traucējumiem, kurām nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā, lai apgūtu iemaņas patstāvīgai dzīvei
vai dzīvei grupu mājā (dzīvoklī). (3) Servisa dzīvoklī personai ar smagiem funkcionāliem
traucējumiem nodrošina neatkarīgas dzīves iespējas, palielinot attiecīgās
personas sociālās funkcionēšanas un pašaprūpes spējas. |
|
|
|
9. Papildināt likumu ar 27.1 pantu šādā redakcijā: 27.1 pants. Grupu mājas (dzīvokļa), pusceļa mājas un
servisa dzīvokļa pakalpojumi (1) Grupu
mājā (dzīvoklī) nodrošina mājokli un atbalstu sociālo problēmu risināšanā
personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir objektīvas grūtības dzīvot
patstāvīgi, bet nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā. (2) Pusceļa mājā sniedz
īslaicīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām ar garīga rakstura
traucējumiem, kurām nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā, lai apgūtu iemaņas patstāvīgai dzīvei
vai dzīvei grupu mājā (dzīvoklī). (3) Servisa dzīvoklī personai ar smagiem funkcionāliem
traucējumiem nodrošina neatkarīgas dzīves iespējas, palielinot šīs personas
sociālās funkcionēšanas un pašaprūpes spējas. |
28.pants.
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju
pakalpojumi (1)
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas nodrošina
mājokli, sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju: 1)
bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, ja nav iespējams
nodrošināt viņu aprūpi un audzināšanu audžuģimenē vai pie aizbildņa; 2)
pensijas vecuma personām un invalīdiem ar redzes vai fiziska rakstura
traucējumiem, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās
vai dienas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā noteikto apjomu; 3)
bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, ja nepieciešamais
pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās vai dienas aprūpes un sociālās
rehabilitācijas institūcijā noteikto apjomu; 4)
pilngadīgām personām ar smagiem garīgā rakstura traucējumiem, kurām nav
nepieciešama atrašanās specializētā ārstniecības iestādē un kuru stāvoklis
neapdraud apkārtējos, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei
mājās vai dienas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā noteikto
apjomu. (2) Pakalpojuma
sniegšanu ilgstošas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā
pilngadīgai personai var pārtraukt, ja: 1) persona apdraud citu
personu veselību vai dzīvību; 2) personai
rehabilitācijas rezultātā vairs nav nepieciešami ilgstošas aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumi un tos var nomainīt ar
pakalpojumiem dzīvesvietā. 3)..... |
9. 28.pantā: izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) persona apdraud citu personu veselību, dzīvību vai sistemātiski
pārkāpj noslēgtā līguma nosacījumus;; papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) persona lūdz pārtraukt pakalpojumu sniegšanu;; |
|
|
|
10. 28.pantā: izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) persona apdraud citu personu veselību, dzīvību vai sistemātiski
pārkāpj noslēgtā līguma noteikumus;; papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) persona lūdz pārtraukt pakalpojumu sniegšanu.; |
(3) Šā
panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par pakalpojuma sniegšanas
pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs, informējot pašvaldību,
no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras administratīvajā
teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā. |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par pakalpojuma
sniegšanas pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs, ja
pašvaldība, no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras
administratīvajā teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā,
ir rakstveidā apliecinājusi, ka personai tiks nodrošināta izmitināšana šīs
pašvaldības administratīvajā teritorijā. |
|
|
|
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par pakalpojuma
sniegšanas pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs, ja
pašvaldība, no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras administratīvajā
teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā, ir rakstveidā
apliecinājusi, ka attiecīgajai personai tiks nodrošināta izmitināšana šīs
pašvaldības administratīvajā teritorijā. |
30.pants.
Sociālās aprūpes padomes kompetence (1) Lai
sekmētu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās
dzīvojošo personu tiesību ievērošanu, attiecīgās institūcijas vadītājs
izveido sociālās aprūpes padomi (turpmāk padome), kuras sastāvā ietilpst
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā dzīvojošās
personas, to radinieki, institūcijas darbinieki un vietējās pašvaldības
pārstāvji. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Labklājības ministrs
apstiprina padomes paraugnolikumu. (2) Padome: 1)
saskaņo institūcijas iekšējās kārtības noteikumus; 2)
iesniedz priekšlikumus institūcijas darbības uzlabošanai; 3)
izskata konfliktus starp klientiem un institūcijas administrāciju; 4) piedalās institūcijas sniegto
pakalpojumu kvalitātes novērtēšanā. |
10. Izslēgt 30.panta pirmās daļas pēdējo teikumu. |
|
|
|
11. Izslēgt
30.panta pirmās daļas pēdējo teikumu. |
Pārejas
noteikumi |
|
|
|
|
|
|
11. Pārejas noteikumos: |
|
|
|
12. Pārejas
noteikumos: |
3. Līdz
pārejas noteikumu 2.punktā minēto institūciju reorganizācijai par pašvaldību
iestādēm no valsts budžeta tiek finansēta: 1)
specializētā aprūpe ilgstošas aprūpes institūcijās pilngadīgām personām ar
garīga rakstura traucējumiem, bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem un
neredzīgām personām; 2)
bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu vecumā līdz diviem gadiem (...)
aprūpe ilgstošas aprūpes institūcijās. |
papildināt 3.punkta 2.apakšpunktu pēc vārda gadiem ar
vārdiem un bērnu ar garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem līdz četriem
gadiem; |
|
|
|
papildināt
3.punkta 2.apakšpunktu pēc vārda gadiem ar vārdiem un bērnu ar garīgās un
fiziskās attīstības traucējumiem līdz četriem gadiem; |
4. Līdz
attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2003.gada 1.jūnijam piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: 1)
Ministru kabineta 1995.gada 10.oktobra noteikumi nr.309 Noteikumi par
kārtību, kādā tiek apmaksāta personu uzturēšanās sociālās aprūpes iestādēs; 2)
Ministru kabineta 1996.gada 27.augusta noteikumi nr.340 Noteikumi par valsts
un pašvaldību sociālās aprūpes institūcijām; 3)
Ministru kabineta 2000.gada 8.augusta noteikumi nr.262 Kārtība, kādā
personas saņem tehniskos palīglīdzekļus; 4)
Ministru kabineta 2000.gada 12.septembra noteikumi nr.313 Noteikumi par
prasībām sociālās palīdzības pakalpojumu sniedzējiem; 5)
Ministru kabineta 2000.gada 12.septembra noteikumi nr.314 Kārtība, kādā
personas saņem sociālās palīdzības pakalpojumus; 6)
Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumi nr.383 Kārtība, kādā
personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, un prasības
profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējiem. 5. Ar
šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par sociālo palīdzību (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 24.nr.; 1996, 14.nr.;
1997, 2.nr.; 1998, 1., 23.nr.; 1999, 2., 24.nr.; 2001, 1.nr.). 6. Šā
likuma 13.panta pirmās daļas 4.punkts stājas spēkā 2003.gada 1.jūlijā. 7. No
2003.gada 1.janvāra līdz 2003.gada 31.decembrim sociālās rehabilitācijas pakalpojumus
sociālās rehabilitācijas institūcijās par valsts budžeta līdzekļiem Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā var saņemt personas, kuras nestrādā (nav
uzskatāmas par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu Par valsts
sociālo apdrošināšanu) un saņem tikai valsts pensiju vai tikai valsts
sociālā nodrošinājuma pabalstu, un tās ir: 1)
invalīdi; 2)
personas, kuras sasniegušas vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma
pensiju; 3) politiski represētās
personas. Rehabilitācijas
ilgums nedrīkst pārsniegt 21 dienu. (2002.gada 19.decembra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.01.2003.) 8. Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 6. un 8.punkts stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī. 9. Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 7.punkts stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 10. Līdz Sociālo
pakalpojumu pārvaldes izveidošanai tās funkcijas veic Labklājības ministrijas
padotībā esošā valsts pārvaldes iestāde Sociālās palīdzības fonds. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā: 11. Grozījumi šā likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktā
attiecībā uz pilngadīgām personām un 13.panta piektā daļa stājas spēkā
2007.gada 1.janvārī. |
6
|
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt likumprojekta 11.panta trešo
rindkopu šādā redakcijā: 11.
Grozījumi šā likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktā attiecībā uz pilngadīgām
personām, 13.panta pirmās daļas 7.punktā attiecībā uz sociālās
rehabilitācijas saņemšanas kārtību un kritērijiem personas atzīšanai par
cilvēku tirdzniecības upuri, piektā un sestā daļa stājas spēkā 2007.gada
1.janvārī |
Atbalstīts |
papildināt pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā: 11. Grozījumi šā
likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktā attiecībā uz pilngadīgām personām,
13.panta pirmās daļas 7.punktā attiecībā uz sociālās rehabilitācijas
saņemšanas kārtību un kritērijiem personas atzīšanai par cilvēku
tirdzniecības upuri, piektā un sestā daļa stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
|
12. Šā likuma 9.panta sestā daļa,
kas nosaka pašvaldībām pienākumu nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā
darba speciālistiem, stājas spēkā: 1) 2007.gada 1.janvārī attiecībā
uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri ir sociālie darbinieki; 2) 2008.gada 1.janvārī attiecībā uz tiem
sociālā darba speciālistiem, kuri ir sociālie aprūpētāji, sociālie rehabilitētāji un sociālās palīdzības organizatori. |
|
|
|
12. Šā likuma 9.panta sestā daļa,
kas nosaka pašvaldībām pienākumu nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā
darba speciālistiem, stājas spēkā: 1) 2007.gada 1.janvārī attiecībā
uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri
ir sociālie darbinieki; 2)
2008.gada 1.janvārī attiecībā uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri
ir sociālie aprūpētāji, sociālie
rehabilitētāji un sociālās palīdzības
organizatori. |