2006.gada 16.martā Nr.9/9-
Pielikumā: likumprojekta tabula uz
lp.
Sociālo un
darba lietu komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Likuma attiecīgo pantu spēkā
esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā
redakcija |
Nr |
2.lasījumam iesniegtie
priekšlikumi (16) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14.nr.; 2005,
2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.;
2004, 14.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā
lietotie termini 1)............................ 5)
grupu māja (dzīvoklis) pašvaldības īpašumā esošs
atsevišķs dzīvoklis, kurā dzīvo 4 12 personas ar garīga rakstura
traucējumiem, vai dzīvojamā māja, kurā tiek nodrošināti sociālā darba
speciālistu pakalpojumi; |
1. 1.pantā: izteikt 5.punktu šādā
redakcijā: "5) grupu māja
(dzīvoklis) atsevišķs dzīvoklis vai māja, kurā personām ar garīga
rakstura traucējumiem nodrošina individuālu atbalstu sociālo problēmu
risināšanā;"; |
|
|
|
1. 1.pantā: izteikt 5.punktu šādā
redakcijā: 5) grupu māja (dzīvoklis)
atsevišķs dzīvoklis vai māja, kurā personām ar garīga rakstura traucējumiem
nodrošina individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā;; |
15) servisa dzīvoklis pašvaldībai
piederošs dzīvoklis, kas tiek izīrēts un ir pielāgots personai ar smagiem
funkcionālajiem traucējumiem, lai palielinātu personas iespējas dzīvot
patstāvīgi un aprūpēt sevi; |
izslēgt 15.punktā vārdus "pašvaldībai piederošs"; |
|
|
|
izslēgt 15.punktā vārdus pašvaldībai piederošs; |
25) specializētās darbnīcas darbnīcas, kurās izveidotas darba vietas un nodrošināts speciālistu
atbalsts redzes un dzirdes invalīdiem vai personām ar garīga rakstura
traucējumiem; |
izslēgt 25.punktā vārdus "un dzirdes"; |
1 |
Sociālo un darba lietu
komisija
Izslēgt likumprojekta 1.pantā skaitli
un vārdus izslēgt 25.punktā vārdus un dzirdes. |
Atbalstīts. |
Izslēgts. |
|
papildināt pantu ar 27.punktu šādā redakcijā: "27) pusceļa māja sociālās rehabilitācijas institūcija, kurā personām ar garīga
rakstura traucējumiem nodrošina īslaicīgus sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus." |
|
|
|
papildināt pantu ar 27., 28. un 29.punktu šādā redakcijā: 27) pusceļa māja sociālās rehabilitācijas institūcija, kurā personām ar garīga
rakstura traucējumiem nodrošina īslaicīgus sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus; |
|
|
2 |
Deputāte
L.Liepiņa Papildināt 1.pantu ar 27. un
28.punktiem: 27.punktu izteikt šādā redakcijā
Supervīzija supervīzija ir mijiedarbības process starp supervizoru un
supervīzējamo (sociālā darba speciālistu), kura mērķis ir supervīzējamā
profesionālā attīstība. Supervīzijas
laikā tiek attīstītas darbinieku prasmes, nodrošināta pieredzes, zināšanu un
informācijas apmaiņa, meklēti risinājumi problēmsituācijām darbā, kā arī
sniegts emocionāls atbalsts. 28.punktu izteikt šādā redakcijā
Supervīzors speciālists, kas sniedz supervīziju. |
Daļēji atbalstīts
priekšlikumā
Nr.3
|
|
|
|
3 |
Sociālo un
darba lietu komisija Papildināt likumprojekta 1.pantu ar tekstu šādā redakcijā: 28) konsultatīvs atbalsts sociālā darba
speciālistam (supervīzija) metožu kopums attiecībā uz sociālā darba
speciālista darbību ar mērķi uzlabot viņa profesionālo kompetenci un sniegt
viņam psiholoģisko atbalstu, lai uzlabotu darba kvalitāti; |
Atbalstīts. |
28) konsultatīvs
atbalsts sociālā darba speciālistam (supervīzija) metožu kopums
attiecībā uz sociālā darba speciālista darbību ar mērķi uzlabot viņa
profesionālo kompetenci un sniegt viņam psiholoģisko atbalstu, lai uzlabotu
darba kvalitāti; |
|
|
4 |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt likumprojekta 1.pantu ar tekstu šādā redakcijā: 29) cilvēku tirdzniecības upuris persona, kura atzīta par cietušo
kriminālprocesā par cilvēku tirdzniecību vai kurai kompetenta institūcija
izsniegusi izziņu, ka tā ir cietusi cilvēku tirdzniecībā ārvalstī, kā arī
persona, kuru par cilvēku
tirdzniecības upuri atzinis sociālo pakalpojumu sniedzējs atbilstoši
Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem.
|
Atbalstīts. |
29) cilvēku tirdzniecības upuris
persona, kura atzīta par cietušo kriminālprocesā par cilvēku tirdzniecību vai
kurai kompetenta institūcija izsniegusi izziņu, ka tā ir cietusi cilvēku
tirdzniecībā ārvalstī, kā arī persona, kuru par cilvēku tirdzniecības upuri atzinis sociālo pakalpojumu
sniedzējs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem. |
3.pants. Tiesības
uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību (1) Tiesības
saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību ir Latvijas pilsoņiem un
nepilsoņiem, ārvalstniekiem un bezvalstniekiem, kuriem piešķirts personas
kods, izņemot personas, kuras ir saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju. (2)
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets (....) |
|
5 |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs A.Radzevičs
Izteikt 3.panta otro
daļu šādā redakcijā: (2) Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabinets un pašvaldību
domes (padomes). |
Atbalstīts priekšlikiumā Nr. 6 |
|
|
|
6 |
Sociālo
un darba lietu komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu 2.pantu šādā redakcijā 2. 3.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2)
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets un pašvaldību domes (padomes).; papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā
saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību
saistošajos noteikumos. |
Atbalstīts, mainot turpmāko pantu numerāciju |
2. 3.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
saņemšanas kārtību n
osaka Ministru kabinets un pašvaldību domes (padomes).; papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā
saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību
saistošajos noteikumos. |
8.pants. Sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas vispārīgie principi (1) Klienta
vai viņa apgādnieka pienākums ir samaksāt par saņemtajiem sociālās aprūpes
pakalpojumiem. (2) Klienta
pienākums ir samaksāt par saņemtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem,
izņemot šā likuma 13.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 6. un 7.punktā
minētos gadījumus. |
2. Aizstāt 8.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus "1., 2., 3.,
4., 6. un 7.punktā" ar vārdiem un skaitļiem "1., 2., 3., 4., 6., 7.
un 8.punktā". |
|
|
|
3. Aizstāt
8.panta otrajā daļā skaitļus un vārdus 1., 2., 3., 4., 6. un 7.punktā ar
skaitļiem un vārdiem 1., 2., 3., 4., 6., 7. un 8.punktā. |
9.pants. Pašvaldības pienākumi sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības sniegšanā |
|
7 |
Sociālo un darba lietu
komisija
Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt 9.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Pašvaldībai,
kura ir izveidojusi nepieciešamos
sociālo pakalpojumu sniedzējus, ir pienākums nodrošināt konsultatīvu atbalstu
sociālā darba speciālistam. |
Atbalstīts. |
4. Papildināt
9.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Pašvaldībai, kura
ir izveidojusi nepieciešamos sociālo pakalpojumu sniedzējus, ir
pienākums nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā darba speciālistam. |
10.pants.
Pašvaldības sociālais dienests (1) Lai nodrošinātu
iedzīvotāju vajadzību profesionālu izvērtēšanu un kvalitatīvu sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu, katrā pašvaldībā jābūt vismaz
vienam sociālā darba speciālistam uz katriem tūkstoš iedzīvotājiem. (2) Lai nodrošinātu
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu un pakalpojumu
administrēšanu, katra pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā
iedzīvotāju skaits pārsniedz 3000, veido pašvaldības sociālo dienestu. (3) Ja pašvaldības
administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības
dome (padome) var neveidot pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība
neveido sociālo dienestu, šā likuma 11.pantā minēto uzdevumu izpildi
nodrošina pašvaldības dome (padome). |
|
8 |
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijas parlamentārais sekretārs A.Radzevičs
Izteikt 10.panta trešo daļu
šādā redakcijā:
(3) Ja pašvaldības administratīvajā
teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības dome (padome) var
neveidot pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido sociālo
dienestu, šā likuma 11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina pašvaldības
dome (padome) vai tās deleģēta institūcija saistošajos noteikumos noteiktā
kārtībā. |
Atbalstīts. Redakcionāli precizēts. |
5.
Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja pašvaldības administratīvajā teritorijā
iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības dome (padome) var neveidot
pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido sociālo dienestu, šā
likuma 11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina pašvaldības dome (padome) vai
tās deleģēta institūcija pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā
kārtībā. |
13.pants. Valsts
pienākumi sociālo pakalpojumu sniegšanā (1) Valsts
nodrošina: 1)............................ 4)
sociālo rehabilitāciju attiecīgās institūcijās (...) bērniem, kuriem
ir izveidojusies atkarība no narkotiskajām, toksiskajām vai citām
apreibinošām vielām; 5)........................................ |
3. 13.pantā: papildināt pirmās
daļas 4.punktu aiz vārda "institūcijās" ar vārdiem
"pilngadīgām personām un"; |
|
|
|
6. 13.pantā: papildināt pirmās daļas 4.punktu pēc vārda
institūcijās ar vārdiem pilngadīgām personām un; |
(2) Lai
nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto pienākumu izpildi, valsts var
izveidot sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādes vai slēgt
līgumus ar citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem. (3) Valsts
piedalās personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto dienas centru
finansēšanā un atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā piešķirtajām
apropriācijām atbalsta un finansē citas programmas jaunu sociālo pakalpojumu
veidu attīstīšanai pašvaldībās. (4) Šā
panta trešajā daļā minēto dienas centru izveidošanas un uzturēšanas izdevumi
tiek finansēti no valsts budžeta: centru izveidošanas gadā 80 procentu,
darbības pirmajā gadā 60 procentu, otrajā gadā 40 procentu, trešajā
gadā 20 procentu apmērā. Turpmākajos gados šie izdevumi 100 procentu apmērā
tiek segti no pašvaldību budžetiem. (5).... |
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Valsts
piedalās personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto grupu māju
(dzīvokļu) un pusceļa māju izveidošanas un aprīkošanas finansēšanā to
izveidošanas gadā 50 procentu apmērā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta
likumā piešķirtajām apropriācijām." |
|
|
|
papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts piedalās
personām ar garīga rakstura traucējumiem paredzēto grupu māju (dzīvokļu) un pusceļa
māju izveidošanas un aprīkošanas finansēšanā to izveidošanas gadā
50 procentu apmērā atbilstoši ikgadējā valsts budžeta likumā
piešķirtajām apropriācijām. |
|
|
9 |
Labklājības ministrijas
parlamentārā sekretāre D.Lūka Papildināt 13.pantu ar sesto daļu
šādā redakcijā: (6) Valsts piedalās personu
ar garīga rakstura traucējumiem, kuras atgriežas no ilgstošas sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, uzturēšanās izdevumu
finansēšanā grupu mājā (dzīvoklī) līdz 50 procentu apmēram no
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas
uzturēšanas izmaksām vienai personai. Līdzfinansējuma apjomu un piešķiršanas
kārtību nosaka Ministru kabinets.
|
Daļēji atbalstīts komisijas
priekšlikumā Nr 10
|
|
|
|
10 |
Sociāo un darba lietu komisija Papildināt likumprojekta 3.pantu
ar tekstu šādā redakcijā: (6) Valsts piedalās ar uzturēšanos grupu mājā (dzīvoklī) saistīto
izdevumu finansēšanā 50 procentu apmērā no ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijas uzturēšanas izmaksām vienai personai
tām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras atgriežas no ilgstošas
sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām. Līdzfinansējuma
apjomu un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts
|
(6) Valsts
piedalās ar uzturēšanos grupu mājā (dzīvoklī) saistīto izdevumu finansēšanā
50 procentu apmērā no ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
institūcijas uzturēšanas izmaksām vienai personai tām personām ar garīga
rakstura traucējumiem, kuras atgriežas no ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijām. Līdzfinansējuma apjomu un piešķiršanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
26.pants.
Profesionālā rehabilitācija (1) Tiesības
saņemt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas
vecumā, ja tām ir noteikta smaga vai mēreni izteikta invaliditāte, kuras
rezultātā tās nespēj strādāt iepriekšējā profesijā, un ja tām ir Veselības un
darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt jaunu profesiju. (2) Kārtību, kādā
persona saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, nosaka Ministru
kabinets. |
|
11 |
Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lūka Izteikt
26.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības
saņemt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas
vecumā, ja tām ir noteikta invaliditāte un ja tām ir Veselības un darbspēju
ekspertīzes ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt profesiju. |
Atbalstīts
|
7. Izteikt 26.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Tiesības
saņemt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus ir personām darbspējas
vecumā, ja tām ir noteikta invaliditāte un Veselības un darbspēju ekspertīzes
ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt profesiju. |
|
4. Papildināt likumu ar 27.1 pantu šādā redakcijā: "27.1 pants. Grupu
mājas (dzīvokļa), pusceļa mājas un servisa dzīvokļa pakalpojumi (1) Grupu mājā (dzīvoklī) nodrošina mājokli un atbalstu sociālo
problēmu risināšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir
objektīvas grūtības dzīvot patstāvīgi, bet nav nepieciešama atrašanās
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā. (2) Pusceļa mājā sniedz
īslaicīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām ar garīga rakstura
traucējumiem, kurām nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijās, lai apgūtu iemaņas patstāvīgai dzīvei
vai dzīvei grupu mājā (dzīvoklī). (3) Servisa
dzīvoklī personai ar smagiem funkcionāliem traucējumiem nodrošina neatkarīgas
dzīves iespējas, palielinot personas sociālās funkcionēšanas un pašaprūpes
spējas." |
|
|
|
8. Papildināt likumu ar 27.1 pantu šādā redakcijā: 27.1 pants. Grupu mājas (dzīvokļa), pusceļa mājas un
servisa dzīvokļa pakalpojumi (1) Grupu
mājā (dzīvoklī) nodrošina mājokli un atbalstu sociālo problēmu risināšanā
personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir objektīvas grūtības dzīvot
patstāvīgi, bet nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā. (2) Pusceļa mājā sniedz
īslaicīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām ar garīga rakstura
traucējumiem, kurām nav nepieciešama atrašanās ilgstošas sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijā, lai apgūtu iemaņas patstāvīgai dzīvei
vai dzīvei grupu mājā (dzīvoklī). (3) Servisa dzīvoklī personai ar smagiem funkcionāliem
traucējumiem nodrošina neatkarīgas dzīves iespējas, palielinot attiecīgās
personas sociālās funkcionēšanas un pašaprūpes spējas. |
28.pants.
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju
pakalpojumi (1)
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas nodrošina
mājokli, sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju: 1)
bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, ja nav iespējams
nodrošināt viņu aprūpi un audzināšanu audžuģimenē vai pie aizbildņa; 2)
pensijas vecuma personām un invalīdiem ar redzes vai fiziska rakstura
traucējumiem, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās
vai dienas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā noteikto apjomu; 3)
bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, ja nepieciešamais
pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās vai dienas aprūpes un sociālās
rehabilitācijas institūcijā noteikto apjomu; 4)
pilngadīgām personām ar smagiem garīgā rakstura traucējumiem, kurām nav
nepieciešama atrašanās specializētā ārstniecības iestādē un kuru stāvoklis
neapdraud apkārtējos, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei
mājās vai dienas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā noteikto
apjomu. (2) Pakalpojuma
sniegšanu ilgstošas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā
pilngadīgai personai var pārtraukt, ja: 1) persona apdraud citu
personu veselību vai dzīvību; 2) personai
rehabilitācijas rezultātā vairs nav nepieciešami ilgstošas aprūpes un
sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumi un tos var nomainīt ar
pakalpojumiem dzīvesvietā. 3)..... |
5. 28.pantā: izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: "1) persona apdraud citu personu veselību, dzīvību vai
sistemātiski pārkāpj noslēgtā līguma nosacījumus;"; papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) persona lūdz pārtraukt pakalpojumu sniegšanu."; |
|
|
|
9. 28.pantā: izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā: 1) persona apdraud citu personu veselību, dzīvību vai sistemātiski
pārkāpj noslēgtā līguma nosacījumus;; papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) persona lūdz pārtraukt pakalpojumu sniegšanu;; |
(3) Šā
panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par pakalpojuma sniegšanas
pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs, informējot pašvaldību,
no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras administratīvajā
teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā. |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Šā panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par
pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs,
ja pašvaldība, no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras
administratīvajā teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā,
ir rakstiski apliecinājusi, ka personai tiks nodrošināta izmitināšana šajā
pašvaldībā." |
|
|
|
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā minētajos gadījumos lēmumu par pakalpojuma
sniegšanas pārtraukšanu pieņem attiecīgās institūcijas vadītājs, ja
pašvaldība, no kuras budžeta tiek apmaksāts šis pakalpojums vai kuras
administratīvajā teritorijā persona dzīvojusi pirms iestāšanās institūcijā,
ir rakstveidā apliecinājusi, ka personai tiks nodrošināta izmitināšana šīs
pašvaldības administratīvajā teritorijā. |
30.pants.
Sociālās aprūpes padomes kompetence (1) Lai
sekmētu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās
dzīvojošo personu tiesību ievērošanu, attiecīgās institūcijas vadītājs
izveido sociālās aprūpes padomi (turpmāk padome), kuras sastāvā ietilpst
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā dzīvojošās
personas, to radinieki, institūcijas darbinieki un vietēj
ās pašvaldības
pārstāvji. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs. Labklājības ministrs
apstiprina padomes paraugnolikumu. (2) Padome: 1)
saskaņo institūcijas iekšējās kārtības noteikumus; 2)
iesniedz priekšlikumus institūcijas darbības uzlabošanai; 3)
izskata konfliktus starp klientiem un institūcijas administrāciju; 4) piedalās institūcijas sniegto
pakalpojumu kvalitātes novērtēšanā. |
|
12 |
Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lūka Izslēgt
30.panta pirmās daļas pēdējo teikumu. |
Atbalstīts |
10. Izslēgt
30.panta pirmās daļas pēdējo teikumu. |
Pārejas
noteikumi 1. Šā
likuma 10.panta pirmā daļa, 41. un 42.pants stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. 2. Līdz
2007.gada 31.decembrim Labklājības ministrijas pārziņā esošie bērnu bāreņu
aprūpes centri, specializētie valsts sociālās aprūpes un rehabilitācijas
centri, specializētie valsts sociālās aprūpes pansionāti un specializētie
bērnu sociālās aprūpes centri, kas nodrošina šo pārejas noteikumu 3.punktā
noteiktos pakalpojumus, tiek reorganizēti par pašvaldību iestādēm. To personu
uzturēšanās minētajās aprūpes institūcijās, kas sākušas saņemt šos
pakalpojumus līdz reorganizācijas dienai, tiek finansēta no valsts budžeta. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Pārejas
noteikumos: |
3. Līdz
pārejas noteikumu 2.punktā minēto institūciju reorganizācijai par pašvaldību
iestādēm no valsts budžeta tiek finansēta: 1)
specializētā aprūpe ilgstošas aprūpes institūcijās pilngadīgām personām ar
garīga rakstura traucējumiem, bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem un
neredzīgām personām; 2)
bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu vecumā līdz diviem gadiem (...)
aprūpe ilgstošas aprūpes institūcijās. |
|
13 |
Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāre D.Lūka Papildināt
likuma pārejas noteikumu 3.punkta 2.
apakšpunktu pēc vārda gadiem ar vārdiem un bērnu ar garīgās un fiziskās
attīstības traucējumiem līdz četriem gadiem.
|
Atbalstīts |
papildināt
3.punkta 2.apakšpunktu pēc vārda gadiem ar vārdiem un bērnu ar garīgās un
fiziskās attīstības traucējumiem līdz četriem gadiem; |
4. Līdz
attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2003.gada 1.jūnijam piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: 1)
Ministru kabineta 1995.gada 10.oktobra noteikumi nr.309 Noteikumi par
kārtību, kādā tiek apmaksāta personu uzturēšanās sociālās aprūpes iestādēs; 2)
Ministru kabineta 1996.gada 27.augusta noteikumi nr.340 Noteikumi par valsts
un pašvaldību sociālās aprūpes institūcijām; 3)
Ministru kabineta 2000.gada 8.augusta noteikumi nr.262 Kārtība, kādā
personas saņem tehniskos palīglīdzekļus; 4)
Ministru kabineta 2000.gada 12.septembra noteikumi nr.313 Noteikumi par
prasībām sociālās palīdzības pakalpojumu sniedzējiem; 5)
Ministru kabineta 2000.gada 12.septembra noteikumi nr.314 Kārtība, kādā
personas saņem sociālās palīdzības pakalpojumus; 6)
Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumi nr.383 Kārtība, kādā
personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus, un prasības
profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējiem. 5. Ar
šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par sociālo palīdzību (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 24.nr.; 1996, 14.nr.;
1997, 2.nr.; 1998, 1., 23.nr.; 1999, 2., 24.nr.; 2001, 1.nr.). 6. Šā
likuma 13.panta pirmās daļas 4.punkts stājas spēkā 2003.gada 1.jūlijā. 7. No
2003.gada 1.janvāra līdz 2003.gada 31.decembrim sociālās rehabilitācijas pakalpojumus
sociālās rehabilitācijas institūcijās par valsts budžeta līdzekļiem Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā var saņemt personas, kuras nestrādā (nav
uzskatāmas par darba ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu Par valsts
sociālo apdrošināšanu) un saņem tikai valsts pensiju vai tikai valsts
sociālā nodrošinājuma pabalstu, un tās ir: 1)
invalīdi; 2)
personas, kuras sasniegušas vecumu, kas dod tiesības saņemt valsts vecuma
pensiju; 3) politiski represētās
personas. Rehabilitācijas
ilgums nedrīkst pārsniegt 21 dienu. (2002.gada 19.decembra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 01.01.2003.) 8. Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 6. un 8.punkts stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī. 9. Šā likuma 13.panta
pirmās daļas 7.punkts stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. 10. Līdz Sociālo
pakalpojumu pārvaldes izveidošanai tās funkcijas veic Labklājības ministrijas
padotībā esošā valsts pārvaldes iestāde Sociālās palīdzības fonds. |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Juridiskais
birojs
Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt pārejas
noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā: 11.
Grozījumi šā likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktā attiecībā uz pilngadīgām
personām un 13.panta piektā daļa stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts. |
papildināt pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā: 11. Grozījumi šā
likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktā attiecībā uz pilngadīgām personām un
13.panta piektā daļa stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
|
|
15 |
Sociālo un darba lietu
kom
isija
Papildināt likuma
pārejas noteikumus ar 12.punktu šādā redakcijā: 12. Šā likuma 9.panta sestā daļa,
kas nosaka pašvaldībām pienākumu nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā
darba speciālistiem, stājas spēkā: 1) 2007.gada 1.janvārī - attiecībā uz tiem sociālā darba
speciālistiem, kuri ir sociālie
darbinieki; 2) 2008.gada 1.janvārī - attiecībā
uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri ir
sociālie aprūpētāji, sociālie rehabilitētāji un sociālās palīdzības organizatori. |
Atbalstīts. |
12. Šā likuma 9.panta sestā daļa,
kas nosaka pašvaldībām pienākumu nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā
darba speciālistiem, stājas spēkā: 1) 2007.gada 1.janvārī attiecībā
uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri
ir sociālie darbinieki; 2)
2008.gada 1.janvārī attiecībā uz tiem sociālā darba speciālistiem, kuri
ir sociālie aprūpētāji, sociālie
rehabilitētāji un sociālās palīdzības
organizatori. |
|
Pārejas noteikums
Šā likuma 3.pants
stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
16 |
Juridiskais birojs
Izslēgt pārejas noteikumu
|
Atbalstīts |
Izslēgts. |