Izdarīt Valsts statistikas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 24.nr.; 1999, 5.nr.; 2004, 8., 21.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 1.punktu šādā redakcijā:
"1) valsts statistika statistika, kuru
apkopo Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts vai pašvaldības
iestāde valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros, kā arī Latvijas
Banka un Finanšu un kapitāla tirgus komisija;";
izteikt
4.punktu šādā redakcijā:
"4) respondents fiziskā persona, juridiskā persona,
komersants vai publiska persona, kura pēc Centrālās statistikas pārvaldes vai
kādas citas valsts vai pašvaldības iestādes, kas nodarbojas ar valsts
statistiku, pieprasījuma sagatavo un iesniedz individuālos statistiskos
datus."
2. 5.panta
otrajā daļā:
izteikt
1., 2. un 3.punktu šādā redakcijā:
"1) īsteno vienotu valsts
politiku valsts statistiskās informācijas organizēšanas, apkopošanas, analīzes
un publicēšanas jomā;
2) nodrošina statistikas
lietotājus ar valsts statistiskās informācijas programmā iekļauto Centrālās
statistikas pārvaldes atbildībā esošo informāciju;
3) kārtējā gada finanšu līdzekļu
ietvaros izstrādā valsts statistiskās informācijas programmu un normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā iesniedz to apstiprināšanai Ministru kabinetā;";
papildināt
5.punktu aiz vārda "iekļaujamo" ar vārdu "statistisko";
izteikt 6. un 7.punktu šādā
redakcijā:
"6) koordinē
valsts un pašvaldību iestāžu darbību statistikas jomā;
7) pēc vienošanās ar
ieinteresēto fizisko vai juridisko personu veic papildu statistikas darbus,
kas neietilpst valsts statistiskās informācijas programmā."
3. Izteikt
6.panta 2.punktu šādā redakcijā:
"2) pašu ieņēmumiem, kas gūti no
maksājumiem par papildu darbiem, kuri neietilpst valsts statistiskās
informācijas programmā, un citiem pakalpojumiem;".
4. 7.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "ministrijas,
Latvijas Banka, citas valsts un pašvaldību iestādes" ar vārdiem
"valsts un pašvaldību iestādes";
papildināt otro daļu aiz vārda "iestāžu"
ar vārdiem "izstrādātie un attiecīgi Ministru kabineta, Latvijas Bankas,
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vai pašvaldību darbību regulējošos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā".
5. Papildināt II nodaļu ar 7.1 pantu šādā redakcijā:
"7.1 pants. Nacionālās klasifikācijas un klasifikatori
(kodu sistēmas, nomenklatūras)
Vienotās ekonomiskās informācijas sistēmu un tajā
iekļautās nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus (kodu sistēmas un
nomenklatūras) apstiprina Ministru kabinets."
6. Izteikt 8.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Valsts
statistiskie novērojumi ir tie novērojumi, kuri tiek veikti valsts statistiskās
informācijas programmas ietvaros vai kurus veic Latvijas Banka vai Finanšu un
kapitāla tirgus komisija."
7.
Izteikt 10.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1)
Respondentiem ir pienākums pēc Centrālās statistikas pārvaldes vai citas valsts
vai pašvaldības iestādes, kas nodarbojas ar valsts statistiku, pieprasījuma
noteiktā termiņā un pilnā apjomā sagatavot un sniegt individuālos statistiskos
datus par respondenta darbību raksturojošām ekonomiskajām, demogrāfiskajām un
sociālajām parādībām un procesiem, kā arī vides stāvokli un dabas resursu izmantošanu, lai nodrošinātu valsts statistiskās informācijas programmā, likumos, Ministru
kabineta noteikumos un Eiropas Savienības tieši piemērojamos tiesību aktos noteiktās informācijas sagatavošanu."
8. Izslēgt 11. un 14.pantu.
9. Izteikt
15.pantu šādā redakcijā:
"15.pants. Informācija, ko sniedz valsts un
pašvaldību iestādes, kas nodarbojas ar valsts statistiku
Valsts un pašvaldību iestādes, kas nodarbojas
ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma 7.panta pirmajai daļai, pēc Centrālās
statistikas pārvaldes pieprasījuma sniedz valsts statistiskās informācijas
programmā noteikto informāciju."
10. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus "Jebkurai fiziskajai vai juridiskajai personai" ar vārdiem "Jebkuram respondentam".
11. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
"17.pants. Centrālās
statistikas pārvaldes tiesības valsts statistiskās informācijas jautājumos
Centrālajai statistikas pārvaldei ir tiesības:
1) izstrādāt
un Ministru kabineta darbību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
iesniegt apstiprināšanai valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapas, kā
arī saņemt bez maksas no visiem
respondentiem aizpildītus valsts statistikas pārskatus un nepieciešamos
paskaidrojumus, un informāciju par visiem uzskaites un statistikas darbiem
jebkurā to veikšanas stadijā;
2) saņemt bez maksas no valsts reģistriem vai datu
bāzēm informāciju, kas nepieciešama valsts statistiskās informācijas programmas
izpildei;
3) saņemt bez maksas no valsts un pašvaldību
iestādēm, kas nodarbojas ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma 7.panta
pirmajai daļai, savākto un apkopoto statistisko informāciju par atsevišķām
ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī
vidi;
4) organizēt
mājsaimniecību statistisko novērošanu, kā arī iedzīvotāju aptaujas."
12. 18.pantā:
izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:
"18.pants. Statistiskās
informācijas izmantošana un statistiskā konfidencialitāte";
aizstāt trešajā daļā vārdus "kādu fizisko vai
juridisko personu" ar vārdu "respondentu";
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Centrālās statistikas
pārvaldes, kā arī citu valsts vai pašvaldību iestāžu darbiniekiem, kas
nodarbojas ar valsts statistiku atbilstoši šā likuma 7.panta pirmajai daļai,
aizliegts izpaust jebkādu informāciju par respondentiem, kura kļuvusi zināma,
pildot dienesta pienākumus. Šis noteikums attiecas arī uz personām, kas uz
laiku ir iesaistītas valsts statistiskās informācijas vākšanā un
apkopošanā."
13. Izteikt
19.pantu šādā redakcijā:
"19.pants. Izņēmumi valsts statistiskās
informācijas izmantošanas kārtībā
Šā likuma 18.panta prasības par individuālo statistisko
datu neizpaušanu neattiecas uz šādu informāciju par respondentiem:
1) informāciju par komersantu, juridisko
personu un publisko personu adresēm, tālruņu numuriem un darbības veidu;
2) informāciju par respondentu nodarbināto
algoto darbinieku skaitu un sastāvu, izņemot ziņas par konkrētām personām;
3) informāciju par izstrādājumu veidiem, ko
respondenti iegūst, apstrādā, transportē, uzkrāj, pērk un pārdod, kā arī par
pakalpojumu veidiem, ko tie sniedz;
4) informāciju par emisijām vidē, vides
kvalitāti, vides aizsardzības pasākumiem un dabas resursu lietošanu;
5) informāciju, kuras publicēšanai ir
saņemta respondenta rakstiska atļauja."
14. 20.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Centrālā statistikas pārvalde un citas valsts vai pašvaldību
iestādes, kas nodarbojas ar valsts statistiku, atbilstoši kompetencei ar
publikāciju un plašsaziņas
līdzekļu starpniecību sistemātiski informē sabiedrību par valstī notiekošajām
ekonomiskajām, demogrāfiskajām un sociālajām parādībām un procesiem, kā arī
vides jautājumiem. Valsts statistiskās informācijas programmā iekļautās
informācijas publicēšanas autortiesības ir institūcijai, kas atbildīga par
konkrētās informācijas nodrošināšanu.";
aizstāt otrajā daļā vārdu
"Publicējot" ar vārdu "Izplatot";
papildināt
pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Valsts
statistiskās informācijas programmas ietvaros apkopotā kopsavilkuma
informācija ir pieejama bez maksas."
Ekonomikas
ministra vietā
aizsardzības
ministrs
E.Repše
Likumprojekta
Grozījumi Valsts statistikas likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Spēkā esošā Valsts statistikas likuma (turpmāk
likums) redakcija ietver sevī normas, kuras nav saskaņotas ar Valsts
pārvaldes iekārtas likuma, Administratīvā procesa likuma un Komerclikuma
prasībām. Lai novērstu šīs pretrunas ir sagatavoti grozījumi Valsts
statistikas likumā. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir novērst likumā esošās nepilnības. Projekts
paredz: 1)
Grozīt
valsts statistikas definīciju, nosakot, ka valsts statistika ir tā, kuru
apkopo Centrālā statistikas pārvalde vai kāda cita valsts vai pašvaldības
iestāde valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros, kā arī Latvijas
Banka un Finanšu un kapitāla tirgus komisija. Tas nepieciešams, lai
neprofesionāli savākta statistika netiktu uzskatīta par valsts statistiku. 2)
Grozīt
respondenta definīciju, jo esošā definīcija neaptver visu to subjektu loku,
no kuriem tiek vākta vai nākotnē tiks vākta statistiskā
informācija, papildus ņemot vērā arī to, ka tiek svītrots likuma 14.
pants par statistiskās informācijas vākšanu no sabiedriskajām organizācijām; 3)
Papildināt
likumu ar deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt nacionālās
klasifikācijas, kuras uz šo brīdi tiek apstiprinātas ar ministriju un iestāžu
rīkojumiem; 4)
Grozīt
likuma 10. panta pirmo daļu,
saturiski to apvienojot ar 11. pantu, kurš tiek svītrots, precīzāk
nosakot respondenta pienākumus; 5)
Svītrot no
likuma vārdus par vietējām statistikas nodaļām, jo no 2005. gada 1. janvāra
šādu nodaļu vairs nav; 6)
Noteikt,
ka valsts statistiskās informācijas programmas ietvaros apkopotā kopsavilkuma
informācija ir pieejama bez maksas. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Pēc Valsts pārvaldes iekārtas
likuma un Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās nevienai valsts
pārvaldes iestādei nav tiesības izdot trešajām personām saistošus ārējos
normatīvos aktus. Arī Latvijas
Republikas Satversme un Ministru Kabineta iekārtas likums ierobežo valsts
pārvaldes iestāžu tiesības izdot saistošus normatīvos aktus trešajām
personām. Valsts statistikas pārskatu un anketu veidlapas (turpmāk
veidlapas) tiek uzskatītas par ārēju normatīvo aktu, ar kuru trešajai
personai ir uzlikts pienākums iesniegt konkrēta veida un apjoma informāciju.
Ja veidlapas būs jāapstiprina Ministru kabinetā, tas, pirmkārt, būs ilgstošs
process, kas ietekmēs statistikas dinamismu, t.i. spēju operatīvi reaģēt uz objektīvām
izmaiņām politiskajos, sociālajos, ekonomiskajos un ražošanas procesos, kas,
savukārt, izriet no jaunu normatīvo aktu ieviešanas, jaunu tehnoloģiju,
produktu un pakalpojumu parādīšanās tirgū, kā arī no ekonomisko darbību
savstarpējo samēru pārmaiņām. Otrkārt, Padomes 1997. gada 17.
februāra Regulas (EK) Nr. 322/97 par Kopienas statistiku (turpmāk Regula
par Kopienas statistiku) 1.pantā ir minēts, ka valstu iestādes valsts līmenī
atbild par Kopienas statistikas apkopošanu, pamatojoties uz vienotiem
standartiem. Veidlapu apstiprināšana Ministru kabinetā liegtu iespēju
statistikai darboties kā neatkarīgam ekspertam statistikas jomā, jo
saskaņošanas procesā iesaistītās institūcijas var izmantot iespēju ietekmēt
veidlapu saturu, metodoloģiju utml, kas nav pieļaujams, jo veidlapas ir
strikti veidotas, ievērojot ES regulās un direktīvās doto norādījumu prasības,
kā arī statistiskie apsekojumi tiek veikti stingrā saskaņā ar ES metodoloģiju
un normām. Regulas par Kopienas statistiku
III nodaļas Principi 10. pantā ir minēts taisnīguma princips, kurš nosaka,
ka "taisnīgums" ir objektīvs un neatkarīgs veids, kā iegūt Kopienas
statistiku, kas ir brīva no politisko un interešu grupu spiediena, jo īpaši
attiecībā uz izvirzīto mērķu sasniegšanai vispiemērotāko metožu, definīciju
un metodoloģiju izvēli. Šis princips tieši attiecas uz CSP pamatdarbību, jo
veidlapas ir statistisko datu savākšanas pamatinstruments, uz ko ir
attiecinātas konkrētas metodes, definīcijas un metodoloģija. Treškārt, 2005. gada 25.
maijā Komisija nosūtīja paziņojumu Komisijas ieteikums par valsts un
Kopienas statistikas iestāžu neatkarību, integritāti un atbildību (COM
(2005) 217) Eiropas Parlamentam un Padomei. Šajā paziņojumā ir sniegts
Eiropas statistikas prakses kodekss (turpmāk kodekss) kas paredzēts kā
pašregulatīvs instruments, kas ietver valsts un Kopienas statistikas iestāžu
neatkarības standartus un garantē ticamas un augstas kvalitātes statistikas
veidošanu Eiropas Statistikas sistēmā. Kodekss sastāv no 15 principiem, kas
jāpiemēro, veidojot Kopienas statistiku. Kodeksā 1. princips
Profesionālā neatkarība ir definēts šādi: Eiropas statistikas
ticamību nodrošina statistikas iestāžu profesionālā neatkarība no citām
politiskām, reglamentējošām vai pārvaldes institūcijām un iestādēm, kā arī no
privātā sektora uzņēmējiem. Lai uzraudzītu šī principa piemērošanu, ir
ieteikti vairāki indikatori, starp tiem: i)
neatkarības
elementu noteikšana tiesību aktos; ii)
statistikas
iestāžu vadītāju statuss un funkcionālā atbildība, kas nodrošina to, ka
statistikas institūciju vadītāji ir vienīgie, kas lemj par statistikas
metodēm, standartiem un procedūrām, kā arī par statistiskās informācijas
saturu. 2. princips Pilnvarojums datu vākšanai ir
definēts šādi: Statistikas iestādēm ir jābūt precīzam juridiskam
pilnvarojumam attiecībā uz informācijas vākšanu Eiropas statistikas nolūkā.
Ar likumu var noteikt, ka pārvaldēm, uzņēmumiem un mājsaimniecībām, un plašai
sabiedrībai ir pēc statistikas iestāžu pieprasījuma jānodrošina pieeja datiem
vai jāsniedz dati Eiropas statistikas nolūkā. Kā indikatori šī principa
izpildei kodeksā tiek minēti: i)
pilnvarojums
vākt informāciju oficiālās statistikas apkopošanai un izplatīšanai ir
noteikts likumā (Valsts statistikas likuma 4. un 5. pants); ii)
ii) valsts
tiesību aktos ir paredzēts, ka statistikas iestāde var izmantot oficiālos
iestādes dokumentus statistikas nolūkā (Latvijā šis princips ir pārkāpts, jo
ar 2004. gada 18. marta grozījumiem Valsts statistikas likumā tika svītrots
deleģējums Centrālajai statistikas pārvaldei apstiprināt valsts statistikas
veidlapas). Kodekss paredz 3 gadu
pakāpjveida atskaitīšanos par kodeksa ieviešanu, kā arī ārējās padomdevējas
institūcijas izveidošanu šī kodeksa ieviešanas uzraudzībai ar mērķi
nodrošināt ticamību pasākumiem, kas veikti, lai stiprinātu valsts iestāžu,
Eurostat un Eiropas Statistikas Sistēmas neatkarību to uzdevumu veikšanai
attiecībā uz Kopienas statistiku, kā to ir pieprasījusi Ekonomikas un finanšu
padome. Visbeidzot šajā paziņojumā ir ietverts ieteikums, kura mērķis ir veicināt
kodeksa piemērošanu gan dalībvalstīs, gan Komisijā, to politiski pieņemot. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Pamatojoties uz deleģējumu, ka Ministru kabinets turpmāk apstiprinās
nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus (kodu sistēmas, nomenklatūras),
ministrijām un to padotības iestādēm jāizstrādā MK noteikumu projekti, ar
kuriem apstiprinās nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus (kodu
sistēmas, nomenklatūras). Četru mēnešu laikā pēc
likumprojekta par grozījumiem Valsts statistikas likumā pieņemšanas Saeimā,
tiks izstrādāti jauni MK noteikumi par Vienoto ekonomiskās informācijas
klasifikācijas sistēmu. Šo noteikumu pielikumos būs uzskaitītas visas
nacionālās, ES un citas starptautiskās klasifikācijas un klasifikatori, kuru
lietošana nodrošinās visas valsts līmeņa ekonomiskās informācijas
standartizāciju un apmaināmību starp valsts informācijas sistēmām. Nacionālās klasifikācijas
un klasifikatori saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem būs
jāapstiprina ar Ministru kabineta noteikumiem. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi
nav veikti. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiks radītas. Izpildi nodrošinās jau esošā iestāde
Centrālā statistikas pārvalde |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks ievietots Centrālās
statistikas pārvaldes Internet mājas lapā. |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Ekonomikas
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A. K.
Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.
Innusa |
J. Eglītis |
A.
Žīgure |
1673
7366642, madars.deaks@csb.gov.lv