Rīgā
2005.gada 23.novembrī Nr. 8/6-2.2.-86
Lūdzam iekļaut nākamās
Saeimas plenārsēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts pensijām.
Pielikumā: Likumprojekts.
Saeimas deputāti:
1.
______________________ _______________________
2.
______________________ _______________________
3.
______________________ _______________________
4.
______________________ _______________________
5.
______________________ _______________________
1. Papildināt likuma Par valsts pensijām 11. pantu ar jaunu 4.1
daļu šādā redakcijā :
4.1 Tiesības pieprasīt un saņemt vecuma pensiju piecus gadus
pirms šā likuma pirmajā daļā noteiktā pensionēšanās vecuma sasniegšanas ir
personām, kuras vismaz 10 gadus ir nostrādājušas veselībai kaitīga darba
apstākļos un kuru kopīgais apdrošināšanas stāžs nav mazāks par 30 gadiem.
Veselībai kaitīgo darbu sarakstu nosaka Ministru kabinets.
2. Papildināt likuma Par valsts pensijām 11. pantu ar jaunu 4.2
daļu šādā redakcijā:
4.2 Tiesības pieprasīt un saņemt vecuma pensiju piecus gadus pirms šī panta pirmajā daļā noteiktā vecuma sasniegšana ir politiski represētajām personām, kuru apdrošināšanas stāžs nav mazāks par 30 gadiem.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts pensijām
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
|
|||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Socioloģiskie pētījumi rāda, ka visgrūtāk konkurēt darba tirgū Latvijā ir
politiski represētajām personām. Politiski represēto personu apvienības ir
ierosinājušas samazināt šo personu pensionēšanās vecumu. |
|
||||||
2. Likumprojekta būtība |
Likumprojektā paredzētas
tiesības politiski represētajām personām, kā arī veselībai kaitīgā darbā
strādājošām personām, pieprasīt vecuma pensiju 5 gadus agrāk, nekā likumā
noteikto vecumu sasniedzot. |
|
||||||
3. Cita informācija |
|
|
||||||
II.
Kāda var būt likuma ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Šo jomu neskar. |
|
||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks atjaunots taisnīguma princips pret personām, kuras cietušas nepamatoto represiju laikā, kā arī uzlabosies veselībai kaitīgajos darbos nodarbināto personu dzīves apstākļi. |
|
||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Uzlabosies sociālekonomiskie apstākļi veselībai kaitīgajos darbos
strādājošiem un politiski represētajām personām, mazināsies bezdarbnieku
skaits, mazināsies sociālajiem pabalstiem paredzētie naudas līdzekļi. |
|
||||||
4. Ietekme uz vidi |
Šo jomu neskar. |
|
||||||
5.Cita informācija |
- |
|
||||||
III.
Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Saglabāsies līdzšinējā apjomā. |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmainīsies līdzekļu sadalījums sociālajā
budžetā, nozīmīgi neietekmējot to kopapjomu. |
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
|
|
|
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Palielināsies
ienākumu nodokļa ieņēmumi valsts budžetā no politiski represēto pensiju
daļas, kas pārsniedz 100Ls. |
|
||||||
|
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||
6. Cita informācija |
Samazināsies pašvaldību palīdzības izdevumi
sociālajiem pabalstiem mazturīgajām personām. |
|
||||||
IV.
Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||
1.Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav jāgatavo Ministru kabineta noteikumi. |
|
||||||
2. Cita informācija |
|
|
||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām likumprojekts atbilst |
|
|||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Šo jomu neskar. |
|
||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Šo jomu neskar. |
|
||||||
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs,
pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
|
|
||||||
Latvijas
tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES
tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir
notikušas konsultācijas |
Ar Politiski represēto
apvienības nodaļām, ar Balvu, Glūdas, Līvbērzes, Bērzes un Jaunbērzes
pašvaldībām. Izmantoti Latvijas pensionāru sanāksmes rezolūcijas ieteikumi. |
|
||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Minētās organizācijas
atbalsta sagatavotos grozījumus, ir iestrādāti šo organizāciju priekšlikumi. |
|
||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Piedalīšanās politiski represēto apvienību rīkotajos pasākumos, uzklausīti atsevišķu personu viedokļi, saņemti Latvijas Grāmatrūpniecības arodu savienības ierosinājumi un pašvaldību sadarbības iestādes Bērzes krasti priekšlikumi, apkopoti presē atspoguļotie viedokļi. |
|
||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Nav nepieciešamas. |
|
||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
|
|||||||
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Izpilde tiks veikta, neveidojot jaunas
institūcijas. |
|
||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts Latvijas
Vēstnesī |
|
||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Indivīda tiesību realizēšanai piemērojams
vispārējais administratīvais process |
|
||||||
4. Cita informācija |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|