Izdarīt likumā
"Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 24.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 4., 10.nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.pantu
šādā redakcijā:
"1.pants.
Likumā lietotie termini
Šajā likumā lietotie
transportlīdzekļu tipu nosaukumi atbilst Latvijas nacionālajā standartā LVS 87 : 1997
"Transportlīdzekļu tipi un to definīcijas" paredzētajai
klasifikācijai un transportlīdzekļu uzskaites tehniskajiem datiem."
2. Izteikt
5.panta septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Nodevu par
automobiļu piekabēm maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai un asu
skaitam šādā apmērā:
p.k. |
Automobiļu piekabes pilna masa (kg) |
Nodevas likme (lati) |
|
|||
vienass piekabe |
divasu piekabe |
trīsasu piekabe |
četrasu un vairākasu piekabes |
|
||
1) |
3501 - 12 000 |
|
42 |
42 |
|
|
2) |
12 001 - 13 000 |
|
126 |
42 |
|
|
3) |
13 001 - 14 000 |
42 |
189 |
42 |
42 |
|
4) |
14 001 - 16 000 |
neatkarīgi no piekabes pilnas masas |
312 |
78 |
neatkarīgi no piekabes pilnas masas |
|
5) |
16 001 - 19 000 |
536 |
258 |
|
||
6) |
19 001 - 20 000 |
536 |
306 |
|
||
7) |
vairāk par 20 000 |
|
536 |
306 |
|
". |
3. 9.pantā:
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
"(3) Juridiskās un fiziskās
personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu un kuru valdījumā ir 50
un vairāk hektāru lauksaimniecībā izmantojamās zemes, nodevu par kravas
automobili ar pilnu masu līdz 20000 kg maksā 50 procentu apmērā un nodevu
par piekabi ar
pilnu masu līdz 18000 kg - 30 procentu apmērā. Ja minēto personu
īpašumā ir vairāki automobiļi un vairākas piekabes, atlaidi piemēro par vienu
kravas automobili un vienu piekabi uz katriem pilniem 50 hektāriem
lauksaimniecībā izmantojamās zemes.";
papildināt ar astoto
daļu šādā redakcijā:
"(8) Juridiskās un fiziskās personas, kas
nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu un kuru valdījumā ir līdz 50 hektāriem
lauksaimniecībā izmantojamās zemes, nodevu par vienu viņu īpašumā esošu kravas
automobili ar pilnu masu līdz 12000 kg un vienu viņu īpašumā esošu kravas automobiļa
piekabi ar pilnu masu līdz 12000 kg maksā 50 procentu apmērā."
Likums stājas
spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Satiksmes
ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta
Grozījums likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šīs atkāpes no Direktīvā noteiktā
radās tās piemērošanas procesā, izstrādājot grozījumus likumā Par
transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, attiecībā uz Direktīvā noteikto minimālo
likmju piemērošanu piekabēm, Satiksmes ministrija vadījās atbilstoši
Direktīvas 6.panta otrajā daļā noteiktajam, ka dalībvalstis var piemērot
pazeminātas likmes transportlīdzekļiem,
kuru kustībai pa to reģistrācijas dalībvalsts publiskās lietošanas autoceļiem
ir gadījuma raksturs un kurus izmanto fiziskās vai juridiskās personas, kuru
galvenā nodarbošanās nav kravu pārvadāšana ar Komisijas atļauju un ar
nosacījumu, ka ar šo transportlīdzekļu veiktie pārvadājumi nerada konkurences
traucējumus. Atbilstoši tā laika informācijai, ka šāda tipa piekabes
pārsvarā tika lietotas lauksaimnieciskās ražošanas darbos un karjeru izstrādē
un ņemot vērā
ekonomisko situāciju valstī, kā arī Direktīvas 6.pantā
noteikto, likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu tika noteiktas
pazeminātas likmes piekabēm. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekta būtība
ir noteikt transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likmes piekabēm, kuras atbilst
Eiropas Parlamenta un Padomes 1999. gada 17. jūnija
Direktīvā 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu
smagajiem kravas transportlīdzekļiem pirmajā pielikumā noteiktajām minimālajām
likmēm un precizēt 1.pantā atsauci uz standartu atbilstoši
juridiskās tehnikas prasībām. Satiksmes ministrija saskaņā ar Valsts sekretāru
2005.gada 10.novembra sanāksmes protokolā Nr.42 (49.§) noteikto kopā ar
Zemkopības ministrijas pārstāvjiem ir izvērtējusi jautājumu par atlaižu
piemērošanu lauksaimniekiem attiecībā uz transportlīdzekļu ikgadējo nodevu
par piekabēm un papildinājusi likumprojektu ar 3 punktu un 4.punktu, kuri
nosaka, ka juridiskās un fiziskās personas, kas nodarbojas ar
lauksaimniecisko ražošanu, nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz
20000 kg maksā 50 procentu apmērā un piekabēm ar pilnu masu līdz 18000 kg
maksā 30 procentu apmērā, ja to īpašumā ir 50 un vairāk hektāri
lauksaimniecībā izmantojamas zemes, bet ja valdījumā ir līdz 50 hektāriem
lauksaimniecībā izmantojamas zemes, tad par vienu viņu valdījumā esošu kravas
automobili un piekabi ar pilnu masu līdz 12 000 kg nodevu maksā 50
procentu apmērā. |
3. Cita informācija |
- |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekta pieņemšana noteiks vienotas prasības autopārvadātājiem Eiropas Savienības ekonomiskajā telpā un līdz ar to tiks izslēgta diskriminējošu maksājumu piemērošana autopārvadātājiem. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts paredz nodevas likmju pieaugumu divasu piekabēm ar pilnu masu virs 12 000 kg un trīsasu piekabēm ar pilnu masu virs 16 000 kg. Ieviešot šādas likmes, sagaidāms, ka: - samazināsies autopārvadājumi, kuros izmanto divasu piekabes ar lielu slodzi uz asi, kā rezultātā samazināsies šo transportlīdzekļu negatīvā ietekme uz autoceļiem; -
samazināsies Latvijā reģistrēto piekabju
skaits, kurām ir liela slodze uz asi; autopārvadājumos racionālāk tiks izmantotas piekabes kā rezultātā palielināsies transportlīdzekļu skaits, par kuriem transportlīdzekļu ikgadējo nodevu maksās par nepilnu gadu. Administratīvās procedūras normatīvais akts neietekmē. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu)
|
|||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads
|
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2
|
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
6. Cita informācija |
Satiksmes ministrijas rīcībā nav pietiekoši dati
par transportlīdzekļu piekabju sadalījumu atkarībā no asu skaita un pilnas
masas, jo uzskaite tiek veikta tikai sākot ar 2005.gada 1.janvāri. Līdz ar to
nav iespējams veikt finansiālās ietekmes izvērtējumu uz budžetu, bet sakarā
ar to, ka atbilstoši grozījumu projektam likmes tiek palielinātas, tad
ietekme paredzama pozitīva.
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus izdot jaunus normatīvos aktus nav
nepieciešams. |
Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
tiesību akts
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvai 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem, bet atbilstoši direktīvas 6.panta otrajai daļai likumprojekts ir papildināts ar 3.punktu, kas paredz 50 procentu atlaides piemērošanu kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 20000 kg un 70 procentu atlaidi piekabēm ar pilnu masu līdz 18000 kg, kuras tiek lietotas lauksaimnieciskās ražošanas darbos. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.) norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas
Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvai 1999/62/EC par dažu
infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem.
Register:
07103000 Docnum:
31999L0062 Pubref: Official Journal L 187, 20/07/1999 p.0042-0050 |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
5.panta septītā
daļa |
1999/62/EK I. pielikums |
Atbilst |
|
|
5. Cita informācija |
- |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju radīšana vai esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot likumprojektu laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Nodevas administrācijas lēmumu apstrīdēšana iespējama vispārējā kārtībā. |
4. Cita informācija |
- |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā
amatpersona |
Par projektu atbildīgā amatpersona Autosatiksmes
departamenta direktors |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
M.Pēkalis |
11.11.2005; 11:21
1164; V.Millers; 7028326,
girts@lvceli.lv