Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"
Izdarīt likumā "Par
nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.;
1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2.,
6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt
22.panta otro daļu ar 11.2, 11.3 un 11.4 punktu
šādā redakcijā:
"112) Konkurences
padomi jautājumos, kas saistīti ar Konkurences likumā noteikto uzdevumu
izpildi, informācijas apjomu nosakot saskaņā ar starpresoru vienošanos;
113) Patērētāju tiesību aizsardzības centru jautājumos, kas saistīti ar
Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, Preču un pakalpojumu drošuma likumā un
Reklāmas likumā noteikto uzdevumu izpildi, informācijas apjomu nosakot saskaņā
ar starpresoru vienošanos;
114) Uzņēmumu
reģistru par reģistrētajiem nodokļu maksātājiem normatīvajos aktos noteikto
Uzņēmumu reģistra funkciju veikšanai, informācijas apjomu nosakot saskaņā ar
starpresoru vienošanos;".
Ekonomikas ministra
vietā
īpašu uzdevumu ministrs
sabiedrības integrācijas
lietās
A.Latkovskis
Likumprojekta
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Konkurences padomei (Konkurences likuma noteikto uzdevumu izpildei t.sk.
Eiropas Savienības konkurences tiesību pārkāpumu izmeklēšanai un efektīvai
palīdzībai Eiropas Komisijai) un Patērētāju tiesību aizsardzības centram
(Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikto uzdevumu izpildei) noteiktos
gadījumos ir nepieciešams iegūt Valsts Ieņēmumu Dienesta (turpmāk VID) rīcībā
esošo informāciju par tirgus dalībnieku, pārdevēju un pakalpojumu sniedzēju,
ražotāju (nodokļu maksātāju) saimnieciskās un finansiālās darbības
radītājiem. Savukārt Uzņēmumu
reģistram nepieciešamas ziņas (reģistrācijas numurs un nosaukums) par
juridiskajām personām, kuru uzskaiti Uzņēmumu reģistrs neved (piemēram,
reliģiskās organizācijas), un par tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādēm,
kas, pārstāvot valsti vai pašvaldību, piedalās kā Uzņēmumu reģistrā
reģistrējamu juridisku personu dibinātāji vai dalībnieki. Ievērojot to, ka
identificējošas ziņas par minētajām personām ir pieejamas citā valsts
informācijas sistēmā (Valsts ieņēmumu dienestā), minēto personu
identificēšanai varētu izmantot valstiski vienotu numuru, tādējādi nodrošinot
datu kvalitāti un ticamību. Konkurences likuma 9. panta 5. daļa paredz Konkurences Padomes Birojam
tiesības pieprasīt no jebkuras personas un personu apvienības šajā likumā un
Reklāmas likumā noteikto uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju, arī
ierobežotas pieejamības vai komercnoslēpumu saturošu informāciju. Savukārt
Ministru kabineta noteikumu Nr. 889 Patērētāju tiesību aizsardzības centra
nolikums 7. panta 2. daļa paredz, ka Centra amatpersonas atbilstoši savai
kompetencei ir tiesīgas pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību
institūcijām centra funkciju un uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un
dokumentus. Tomēr VID, pamatojoties uz to, ka nedz Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs, nedz Konkurences padome likuma Par nodokļiem un
nodevām 22. panta 2. daļā nav minētas kā iestādes, kurām VID bez nodokļu
maksātāja atļaujas var sniegt informāciju, kas attiecas uz nodokļu maksātāju,
atsaka šādas informācijas sniegšanu minētajām iestādēm. |
|||||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir novērst likuma Par nodokļiem un nodevām esošās
nepilnības attiecībā uz Konkurences Padomes un Patērētāju tiesību
aizsardzības centra tiesībām saņemt informāciju no VID. Projekts paredz: Paplašināt to iestāžu loku, kuriem VID bez nodokļu maksātāja atļaujas var
sniegt informāciju, kas attiecas uz nodokļu maksātāju, iekļaujot tajā Konkurences
Padomi un Patērētāju tiesību aizsardzības centru. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
|
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
||||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
|
|
|
|
|||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
|
|
|
|
|||||||
3.
Finansiālā ietekme |
|
|
|
|
|
|||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Papildus izdevumi nav
paredzēti. |
|||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav aprēķināms. |
|||||||||||
6.
Cita informācija |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav
nepieciešams izdot papildus normatīvus aktus |
|||||||||||
2.
Cita informācija |
|
|||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts ļaus efektīvāk piemērot Eiropas Kopienas Dibināšanas Līguma (publicēts Eiropas Savienības Oficiālajā
Vēstnesī C 325, 24.12.2002) 81. un 82. pantu, kā arī
Padomes 2002. gada 16. decembra regulu Nr. 1/2003 par to konkurences noteikumu
īstenošanu, kas noteikti Līguma 81. un 82. pantā (publicēta Eiropas Savienības
Oficiālajā Vēstnesī L 001 , 04.01.2003) un Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004. gada 27. oktobra regulu Nr. 2006/2004 par sadarbību starp valstu iestādēm, kas atbildīgas par
tiesību aktu īstenošanu patērētāju tiesību aizsardzības jomā (publicēta
Eiropas
Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 364 , 09.12.2004) noteikumus. |
|||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējuma 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
|
|||||||||||
2. tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
|
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
|
Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5.
Cita informācija |
|
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav
notikušas. |
|||||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
|||||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||||||||
4.
Cita informācija |
|
|||||||||||
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.K.Kariņš |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
R.Bērziņš |
13.10.2005. 14:40
883
R.Bērziņš
7013230, Reinis.Berzins@em.gov.lv