Grozījums Latvijas
administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu
kodeksā šādu grozījumu:
Izteikt 236.1 pantu šādā redakcijā:
"236.1 pants. Valsts proves
uzraudzības inspekcija
Valsts
proves uzraudzības inspekcija izskata šā kodeksa 163.1 un 163.2 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, kā arī šā kodeksa 166.10
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu
tirdzniecības jomā.
Izskatīt administratīvo
pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts proves uzraudzības
inspekcijas vārdā ir tiesīgi:
1) Valsts proves
uzraudzības inspekcijas priekšnieks un viņa vietnieki izteikt brīdinājumu vai
uzlikt naudas sodu līdz piecsimt latiem un piemērot konfiskāciju;
2) Valsts proves uzraudzības inspekcijas struktūrvienību vadītāji un vecākie inspektori izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu līdz četrsimt latiem."
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Finanšu
ministrs
O.Spurdziņš
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijas
Republikai pievienojoties Eiropas Savienībai un implementējot spēkā esošo ES
likumdošanu, spēkā stājās arī Padomes 1976.gada 27.jūlija
Direktīva 76/769/EEK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu
tuvināšanu, kas attiecas uz dažu bīstamu vielu un produktu tirgū laišanas un
lietošanas ierobežojumiem. Šī direktīva par veselībai bīstamu un tādēļ par
ierobežojamu lietošanai atzīst arī niķeli, kuru plaši izmanto
juvelierizstrādājumu ražošanai. Valsts proves uzraudzības inspekcija saskaņā
ar 2005. gada 6. septembra grozījumiem 2000. gada 25. aprīļa MK noteikumos
Nr.158 Noteikumi par bīstamo ķīmisko
vielu un bīstamo ķīmisko produktu lietošanas un tirdzniecības ierobežojumiem
un aizliegumiem no 2006. gada 1. janvāra pārņems no Patērētāju tiesību
aizsardzības centra dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu atbilstības
pārbaudi preču drošuma prasībām. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss šobrīd neparedz Valsts proves
uzraudzības inspekcijai tiesības izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas,
kas saistītas ar pieļaujamo kaitīgo vielu daudzuma pārsniegšanu dārgmetālu un
dārgakmeņu izstrādājumu tirdzniecībā, tādēļ, lai šādas tiesības paredzētu,
Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksu nepieciešams precizēt. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz piešķirt Valsts proves uzraudzības inspekcijai tiesības izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas par pieļaujamo kaitīgo vielu daudzuma
pārsniegšanu dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu tirdzniecībā. |
3. Cita informācija |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
2005.g. |
2006.g. 2007.g. 2008.g. |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Cita informācija |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ir sagatavoti un iesniegti MK šādi saistīti normatīvu aktu projekti: 1.
likumprojekts Grozījumi likumā par valsts proves uzraudzību; 2.
MK noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2002. gada 27.
decembra noteikumos Nr. 595 Dārgmetālu izstrādājumu zīmogošanas kārtība un
pieļaujamais remedijs; 3.
MK noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 21.
jūnija noteikumos Nr. 547 Valsts proves uzraudzības inspekcijas nolikums. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|||
5. Cita informācija |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Konsultācijas nav
notikušas |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas
nav jārada, esošo funkcijas nav jāpaplašina |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumu publicēs
laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
|
Finanšu ministrs O. Spurdziņš
Valsts sekretāres
vietā valsts sekretāres
viietniece |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
S. Zvidriņa |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
P. Brangulis |
27.10.2005. 09:10;733; P. Brangulis; 7210009, peters.brangulis@vpui.gov.lv