Likumprojekts
Grozījumi Pilsētas domes, novada
domes un pagasta padomes
vēlēšanu likumā
Izdarīt Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 3., 5.nr.; 1996, 23., 24.nr.; 2000, 10.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 12.nr.; 2004, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 20.pantu šādā redakcijā:
"20.pants. (1) Vēlēšanu komisija vienas dienas laikā
pārbauda kandidātu sarakstu un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
1) pieņemt kandidātu sarakstu un tam pievienotos
dokumentus;
2) atteikt pieņemt kandidātu sarakstu un tam
pievienotos dokumentus, ja vēlēšanu komisija konstatē neatbilstību šā likuma
4.nodaļas prasībām.
(2) Atteikuma lēmumā vēlēšanu komisija norāda, kādi
trūkumi kandidātu sarakstā un tam pievienotajos dokumentos ir jānovērš, lai
varētu lemt par tā pieņemšanu.
(3) Ja vēlēšanu komisija kandidātu sarakstu nav
pieņēmusi, to var iesniegt atkārtoti, ja nav beidzies likumā noteiktais
kandidātu sarakstu iesniegšanas termiņš. Par kandidātu saraksta iesniegšanas
dienu uzskatāma diena, kad vēlēšanu komisija to pieņēmusi.
(4) Vēlēšanu komisija pārbauda, vai pieteiktie
kandidāti atbilst šā likuma 8.panta pirmās un otrās daļas un 9.panta
prasībām."
2. Papildināt likumu ar 22.1 pantu
šādā redakcijā:
"22.1 pants.
(1) Pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas lēmumu par
kandidātu saraksta pieņemšanu vai atteikumu pieņemt kandidātu sarakstu, kā arī
tās lēmumu par pieteiktā kandidāta svītrošanu no reģistrētā kandidātu saraksta
var apstrīdēt Centrālajā vēlēšanu komisijā triju darbdienu laikā no attiecīgā
lēmuma pieņemšanas.
(2) Centrālā vēlēšanu komisija izskata sūdzību un pieņem lēmumu triju dienu laikā no sūdzības saņemšanas. Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu triju darbdienu laikā no tā pieņemšanas var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā.
(3) Tiesa septiņu dienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas pieteikumu izskata un pieņem nolēmumu, kuru nosūta Centrālajai vēlēšanu komisijai un pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijai.
(4) Tiesas nolēmums nav pārsūdzams.
(5) Ja ir stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru
atceļ pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas lēmumu par kandidātu
saraksta pieņemšanu vai atteikumu pieņemt kandidātu sarakstu, vai pieteiktā
kandidāta svītrošanu no reģistrētā kandidātu saraksta, pilsētas, novada vai
pagasta vēlēšanu komisija:
1) pieņem vai svītro attiecīgo kandidātu sarakstu;
2) pieteikto kandidātu atjauno reģistrētajā kandidātu
sarakstā vai svītro no tā."
3. Papildināt 37.pantu ar trešo, ceturto un piekto
daļu šādā redakcijā:
"(3) Kandidātu sarakstu iesniedzēji, kā arī
pieteiktie kandidāti triju darbdienu laikā no protokola parakstīšanas to var
apstrīdēt Centrālajā vēlēšanu komisijā. Centrālā vēlēšanu komisija sūdzību
izskata un lēmumu pieņem triju dienu laikā.
(4) Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu par apstrīdēto
balsu skaitīšanas protokolu triju darbdienu laikā no tā pieņemšanas var
pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā. Administratīvā apgabaltiesa lietu
izskata un nolēmumu pieņem septiņu dienu laikā.
(5) Pieteicējs norāda pieteikuma pamatojumu."
4. Papildināt likumu ar 37.1 pantu šādā
redakcijā:
"37.1
pants. (1) Ja tiesa,
izskatot pieteikumu, konstatē, ka ir pieļauti tādi likuma pārkāpumi, kas
ietekmējuši attiecīgās domes (padomes) deputātu vietu sadalījumu starp
politiskajām organizācijām (partijām), politisko organizāciju (partiju)
apvienībām un vēlētāju apvienībām, tā atceļ lēmumu par attiecīgā vēlēšanu
iecirkņa rezultātu apstiprināšanu un pieņem vienu no šādiem nolēmumiem:
1) uzdot pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu
komisijai pārskaitīt balsis;
2) uzdot Centrālajai vēlēšanu komisijai izsludināt
atkārtotu balsošanu;
3) citu nolēmumu.
(2) Tiesas nolēmums nav pārsūdzams."
5. Izteikt 45.pantu šādā redakcijā:
"45.pants. (1) Ne ātrāk kā 10 dienas un ne vēlāk kā 20 dienas pēc
vēlēšanu rezultātu paziņošanas pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas
priekšsēdētājs uzaicina jaunievēlētos deputātus uz pirmo domes (padomes) sēdi.
(2) Ja stājas spēkā tiesas spriedums, ar kuru atstāts
negrozīts vēlēšanu komisijas lēmums par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu,
pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs uzaicina
jaunievēlētos deputātus uz pirmo domes (padomes) sēdi 10 dienu laikā pēc tiesas
sprieduma pasludināšanas dienas."
6. Papildināt likumu ar 6.1 un 6.2 nodaļu šādā
redakcijā:
"6.1 nodaļa
Vēlēšanu rezultātu apstrīdēšana
45.1 pants. Kandidātu sarakstu iesniedzējiem, kā arī
pieteiktajiem kandidātiem ir tiesības vēlēšanu komisijas lēmumu par vēlēšanu
rezultātu apstiprināšanu triju darbdienu laikā pēc tā pieņemšanas apstrīdēt
Centrālajā vēlēšanu komisijā. Centrālā vēlēšanu komisija lēmumu pieņem triju
dienu laikā.
45.2 pants. (1) Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu triju
darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas var pārsūdzēt Administratīvajā
apgabaltiesā. Administratīvā apgabaltiesa lietu izskata 7 dienu laikā no
pieteikuma saņemšanas dienas.
(2) Pieteikuma pamatotību pierāda pieteicējs.
45.3 pants. (1) Ja tiesa, izskatot sūdzību, konstatē, ka
vēlēšanu organizēšanā vai balsu skaitīšanā un vēlēšanu rezultātu aprēķināšanā
ir pieļauti tādi likuma pārkāpumi, kas ietekmējuši attiecīgās domes (padomes)
deputātu vietu sadalījumu starp politiskajām organizācijām (partijām),
politisko organizāciju (partiju) apvienībām un vēlētāju apvienībām, tā atceļ
lēmumu par attiecīgās pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu rezultātu
apstiprināšanu un pieņem vienu no šādiem nolēmumiem:
1) uzdot Centrālajai vēlēšanu komisijai nodrošināt
balsu pārskaitīšanu;
2) uzdot Centrālajai vēlēšanu komisijai izsludināt
atkārtotu balsošanu;
3) uzdot Centrālajai vēlēšanu komisijai izsludināt
atkārtotas vēlēšanas.
(2) Tiesas nolēmums nav pārsūdzams.
45.4 pants. (1) Ja ir stājies spēkā tiesas spriedums, ar
kuru atceļ attiecīgās pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas lēmumu
par domes (padomes) vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu, un ir pieņemts lēmums
par atkārtotu vēlēšanu izsludināšanu, Centrālā vēlēšanu komisija likumā
noteiktajā kārtībā izsludina attiecīgās domes (padomes) atkārtotas vēlēšanas.
(2) No pieteikuma iesniegšanas brīža līdz dienai, kad
stājas spēkā lēmums par atkārtoto vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu, domes
(padomes) darbu nodrošina esošā dome (padome).
6.2 nodaļa
Atkārtotas balsošanas organizēšana
45.5 pants.
(1) Ja ir stājies spēkā
tiesas spriedums, ar kuru atceļ attiecīgā vēlēšanu iecirkņa lēmumu par
rezultātu apstiprināšanu vai attiecīgās pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu
komisijas lēmumu par domes (padomes) vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu, un ir
pieņemts lēmums par atkārtotas balsošanas izsludināšanu, Centrālā vēlēšanu
komisija piecu dienu laikā pēc sprieduma spēkā stāšanās izsludina atkārtotu
balsošanu.
(2) Atkārtotu balsošanu sarīko ne vēlāk kā trīs
mēnešus pēc izsludināšanas. Konkrētu datumu nosaka Centrālā vēlēšanu komisija.
(3) No pieteikuma iesniegšanas brīža līdz atkārtotas
balsošanas rezultātu spēkā stāšanās dienai domes (padomes) darbu nodrošina
esošā dome (padome).
45.6 pants.
Tiesības piedalīties
atkārtotā balsošanā ir personām, kam bija tiesības piedalīties attiecīgajās
domes (padomes) vēlēšanās, kuru rezultāts tika atcelts saskaņā ar šā likuma 37.1 pantu
vai 45.3 panta pirmo daļu.
45.7 pants.
Atkārtotā balsošanā tiesības
kandidēt ir tikai tiem kandidātiem, kas bija reģistrēti attiecīgajās domes
(padomes) vēlēšanās, kuru rezultāts tika atcelts saskaņā ar šā likuma 37.1 pantu
vai 45.3 panta pirmo daļu.
45.8 pants.
Atkārtotu balsošanu sagatavo
un sarīko pilsētas, rajona, novada un pagasta vēlēšanu komisijas un iecirkņu
vēlēšanu komisijas.
45.9 pants. (1) Pilsētas, novada un pagasta vēlēšanu
komisija pavairo uz attiecīgajām vēlēšanām nodrukātos kandidātu sarakstus.
(2) Pilsētas, novada un pagasta vēlēšanu komisija ne
vēlāk kā piecas dienas pirms atkārtotas balsošanas dienas izsūta visām iecirkņu
komisijām vēlēšanu aploksnes un vēlēšanu zīmes. Ja atkārtota balsošana ir
izsludināta atsevišķos vēlēšanu iecirkņos, tad vēlēšanu aploksnes un vēlēšanu
zīmes izsūta attiecīgajām iecirkņu komisijām. Vēlēšanu aplokšņu izgatavošanu un
sadali pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijai nodrošina Centrālā
vēlēšanu komisija.
45.10 pants. Atkārtota balsošana, balsu skaitīšana un
rezultātu aprēķināšana notiek šā likuma 5. un 6.nodaļā noteiktajā
kārtībā."
7. Izslēgt 46.pantu.
8. Papildināt likumu ar 47.1 pantu
šādā redakcijā:
"47.1 pants. (1) Pēc notiesājoša sprieduma krimināllietā
saņemšanas par vēlēšanu tiesību pārkāpumiem pilsētas, novada vai pagasta
vēlēšanu komisija Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā piecu dienu
laikā izvērtē, vai ir bijusi ietekme uz vietu sadalījumu attiecīgajās
vēlēšanās, un pieņem vie
nu no šādiem lēmumiem:
1) nepārdalīt vietas
starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem;
2) pārdalīt vietas
starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem.
(2) Šā panta pirmajā daļā
minēto pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas lēmumu 10 dienu laikā no
tā pieņemšanas var apstrīdēt Centrālajā vēlēšanu komisijā. Centrālā vēlēšanu
komisija pieņem lēmumu triju dienu laikā.
(3) Šā panta otrajā daļā
minēto Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu triju darbdienu laikā no tā
pieņemšanas var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā. Administratīvā
apgabaltiesa lietu izskata un nolēmumu pieņem 30 dienu laikā."
Likums stājas spēkā
2006.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Likumprojekta Grozījumi Pilsētas domes, novada
domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
2004.gada pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanās tika konstatētas Pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanu likuma nepilnības. Proti, tiesā tika apstrīdēti
vairāku vēlēšanu apgabalu rezultāti. Šobrīd spēkā esošais Pilsētas domes,
novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums paredz, ka sūdzības par vēlēšanu
tiesību pārkāpumiem skata trijās instancēs, kas ievērojami kavē vēlēšanu
rezultātu spēkā stāšanos. Turklāt minētā likuma 45.pants paredz, ka ne vēlāk
kā 10 dienu laikā pēc vēlēšanu rezultātu paziņošanas pilsētas, novada vai
pagasta vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs uzaicina jaunievēlētos deputātus uz
pirmo domes (padomes) sēdi. Vēlēšanu rezultātu pārsūdzēšanas gadījumā
pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijai nav iespējams 10 dienu laikā
sasaukt domes (padomes) pirmo sēdi, jo ir apstrīdēts jaunievēlētās domes
(padomes) sastāvs. Ņemot vērā minēto situāciju, Ministru prezidents
ar 2005.gada 11.maija rīkojumu Nr.188 izveidoja darba grupu, lai pilnveidotu
vēlēšanu norises tiesisko regulējumu un izvērtētu nepieciešamību izdarīt
grozījumus normatīvajos aktos un uzdeva tieslietu ministram līdz 2005.gada
1.oktobrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā priekšlikumus par
nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos. Šobrīd spēkā esošais likums skaidri nenoteic, ka
pilsētas domes, novada domes vai pagasta padomes vēlēšanu komisijas lēmumu
par kandidātu saraksta pieņemšanu vai atteikumu pieņemt kandidātu sarakstu,
kā arī par kandidātu svītrošanu no reģistrētiem kandidātu sarakstiem var
apstrīdēt Centrālajā vēlēšanu komisijā. Bez tam nav paredzēta iespēja
pārsūdzēt tiesā minēto Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu. Līdz ar to
pilnībā netiek nodrošināta iespēja realizēt Latvijas Republikas Satversmes
92.pantā minētās tiesības, ka ikviens var aizstāvēt savas tiesības un
likumiskās intereses taisnīgā tiesā. Patreizējais regulējums attiecībā uz iecirkņa
komisijas protokolu apstiprināšanu, neparedz iespēju personām, kurām ir
tiesības iepazīties ar protokolu, apstrīdēt to Centrālajā vēlēšanu komisijā.
Līdz ar to netiek dota iespēja, apstrīdēt konkrēta iecirkņa lēmumu par
iecirkņa vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu vēl nepaziņojot galīgo lēmumu
attiecīgās pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu rezultātu apstiprināšanā.
Tādā veidā savlaicīgi netiek dota iespēja novērst kļūdas vēlēšanu rezultātu
aprēķināšanā. Spēkā esošais Pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanu likums paredz iespēju pilsētas, novada vai pagasta
vēlēšanu komisijas lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu pārsūdzēt
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Tas dod tiesības
sūdzēties visās trīs tiesu instancēs, kas ievērojami paildzina vēlēšanu
rezultātu spēkā stāšanos un tādā veidā kavē attiecīgās domes (padomes) darbu.
Bez tam saskaņā ar Administratīvā procesa likumu tiesai ir pašai jāsavāc visi
nepieciešamie pierādījumi, lai izskatītu sūdzību. Šāda pierādījumu vākšana
ļoti apgrūtina tiesu pieņemt nolēmumu trīs dienu laikā, kā tas ir noteikts
Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likuma 46.panta
pirmajā daļā. Attiecībā uz tiesas nolēmumu minētais likums
noteic, ka gadījumā, kad tiesa atceļ pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu
komisijas lēmumu par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu, Centrālajai vēlēšanu
komisijai jāizsludina attiecīgās domes, padomes atkārtotas vēlēšanas. Šādā
situācijā no jauna tiek iesniegti kandidātu saraksti, līdz ar to var
mainīties saraksti, par kuriem tiks dotas tiesības vēlētājiem balsot. Līdz ar
to tiek organizētas jaunas vēlēšanas, nevis atkārtotas iepriekšējās
vēlēšanas, kuru rezultāti tika atcelti. Spēkā esošie normatīvie akti paredz
kriminālatbildību par atsevišķiem vēlēšanu tiesību pārkāpumiem, taču nav
noteikta sasaiste ar attiecīgo vēlēšanu rezultātiem, kurās tika konstatēti
vēlēšanu tiesību pārkāpumi. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka pilsētas, novada vai pagasta
vēlēšanu komisijas lēmuma par kandidātu sarakstu pieņemšanu vai nepieņemšanu
reģistrācijai, kā arī par kandidātu svītrošanu no reģistrētiem kandidātu
sarakstiem apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. Likumprojekts paredz apstrīdēt iecirkņa komisijas
protokolu par rezultātu apstiprināšanu Centrālajā vēlēšanu komisijā, kuras
lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Likumprojekta 5.pants detalizēti noregulē
jaunievēlētās domes (padomes) pirmās sēdes sasaukšanu arī gadījumos, kad tiek
apstrīdēti un pārsūdzēti vēlēšanu rezultāti. Likumprojekts dod tiesības apstrīdēts pilsētas,
novada vai pagasta vēlēšanu komisijas lēmumu par vēlēšanu rezultātu
apstiprināšanu Centrālajā vēlēšanu komisijā, kuras lēmumu var pārsūdzēt
tiesā. Savukārt tiesas lēmums nav pārsūdzams. Ņemot vērā to, ka tiesas lēmums
nav pārsūdzams, kā atbilstošākā tika izraudzīta Administratīvā apgabaltiesa.
Augstākā tiesa šajā gadījumā nebūtu piemērota, jo izvērtējot tās kapacitāti
un iespējamo pieteikumu daudzumu, darba grupa nonāca pie secinājuma, ka
augstākā tiesa nevarētu tik īsā laikā izskatīt visus iespējamos pieteikumus.
Turklāt tās darbība pārsvarā ir vērsta uz kasācijas sūdzību izskatīšanu.
Likumprojektā pieteicējam tiek uzlikts papildus pienākums pierādīt prasības
pamatojumu. Šāds nosacījums ir iekļauts, lai maksimāli atvieglotu tiesas
darbu vēlēšanu pārkāpumu lietu izskatīšanā. Līdz ar to tiek panākta ātra un
kvalitatīva pieteikumu izskatīšana par vēlēšanu pārkāpumiem. Likumprojekts dod tiesības Centrālajai vēlēšanu
komisijai pēc attiecīga tiesas nolēmuma spēkā stāšanās organizēt ne tikai
atkārtotas vēlēšanas, bet arī atkārtotu balsošanu, tādā veidā nodrošinot
iespēju, atkārtoti balsot par tiem pašiem kandidātu sarakstiem, kuri tika
reģistrēti apstrīdētajās vēlēšanās. Likumprojektā tiek nodalīta sūdzību izskatīšana par
pārkāpumiem vēlēšanu organizēšanā vai balsu skaitīšanā un vēlēšanu rezultātu
aprēķināšanā, no pārkāpumiem, par kuriem ir paredzēta atbildība
Krimināllikuma 90.pantā. Attiecībā uz krimināllietām par vēlēšanu tiesību
pārkāpumiem likumprojektā ir ietverta norma, kas paredz, ka pēc sprieduma
spēkā stāšanās tiesa to nosūta Centrālajai vēlēšanu komisijai, lai tā
pārskatītu vēlēšanu rezultātus un nepieciešamības gadījumā lemtu par deputātu
vietu pārdali starp attiecīgajās vēlēšanās reģistrētajiem kandidātiem. Šajā
gadījumā netiek dota iespēja Centrālajai vēlēšanu komisijai izsludināt
atkārtotas vēlēšanas, jo jaunievēlētā dome (padome) jau ir sākusi darbu un
saskaņā ar Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likuma
1.pantu dome (padome) tiek ievēlēta uz četriem gadiem. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts
skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par pašvaldībām un
Grozījumi likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju. Likumprojektiem jāstājas
spēkā vienlaicīgi. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Nosakot,
ka sūdzības par vēlēšanu rezultātu apstiprināšanu ir izskatāmas tikai vienā
tiesu instancē, tiek panākta ātrāka vēlēšanu rezultātu spēkā stāšanās. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta projekts
šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā
Par pašvaldībām un Grozījumi likumā Par Centrālo vēlēšanu komisiju. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums Tiesību akta
projekts šo jomu neskar . |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
|||||||||||
|
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta izpilde notiks esošo valsts institūciju ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks sagatavota informācija Tieslietu ministrijas mājas lapā,
normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojektā noteiktas tiesības apstrīdēt pilsētas domes, novada
domes vai pagasta padomes lēmumus, savukārt Centrālās vēlēšanu komisijas
lēmumus varēs pārsūdzēt tiesā. |
|||||||||||
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
Valsts sekretārs
|
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
S.Mertena |
10.10.2005; 13:51
1519
S.Mertena.7036709
Sanita.Mertena@tm.gov.lv