Likumprojekts
Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā
Izdarīt Valsts sociālo pabalstu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 5., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 3.panta pirmo daļu ar 9.punktu šādā redakcijā:
"9) bērna invalīda kopšanas pabalsts."
2. Papildināt 4.panta trešo daļu aiz vārdiem "bērna kopšanas pabalstu" ar vārdiem "bērna invalīda kopšanas pabalstu".
3. Izteikt
7.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Šā
panta pirmajā daļā minēto pabalstu nepiešķir par bērnu, sakarā ar kura
piedzimšanu otram bērna vecākam ir piešķirts maternitātes pabalsts par to pašu
laikposmu."
4. Papildināt likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā:
"7.1 pants. Bērna invalīda kopšanas pabalsts
(1) Bērna invalīda kopšanas pabalstu
piešķir personai, kura kopj bērnu, kam Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu
valsts komisija ir noteikusi invaliditāti un izsniegusi atzinumu par īpašas
kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem fiziskiem un funkcionāliem traucējumiem,
ja minētā persona nav nodarbināta (nav uzskatāma par darba
ņēmēju vai pašnodarbināto saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo
apdrošināšanu").
(2) Bērna invalīda kopšanas pabalstu
nepiešķir, ja tajā pašā laikposmā vienam bērna vecākam sakarā ar šā bērna
piedzimšanu vai kopšanu ir piešķirts maternitātes pabalsts vai bērna kopšanas
pabalsts.
(3) Tiesības saņemt bērna invalīda
kopšanas pabalstu rodas no dienas, kad bērnam invalīdam izsniegts Veselības un
darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas
nepieciešamību.
(4) Bērna invalīda kopšanas pabalsta
izmaksu izbeidz, kad beidzas termiņš, uz kādu noteikta invaliditāte un īpašas
kopšanas nepieciešamība, vai pēc bērna 18 gadu vecuma sasniegšanas."
5. Papildināt 16.panta pirmo un otro
daļu aiz skaitļa "7." ar skaitli "7.1".
6. Izteikt
17.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Valsts sociālos pabalstus
bez maksas pārskaita saņēmēja kontā, izņemot valsts sociālā nodrošinājuma
pabalstu. To pēc pabalsta saņēmēja pieprasījuma piegādā viņa dzīvesvietā."
7. 20.pantā:
papildināt
pirmo daļu ar 3. un 4.punktu šādā redakcijā:
"3) ja pabalsta saņēmējs vai
bērns, par kuru tiek maksāts pabalsts, ir miris;
4) ja pabalsta saņēmējs labprātīgi
atsakās no turpmākās pabalsta saņemšanas.";
papildināt otro daļu aiz skaitļa
"7." ar skaitli "7.1";
aizstāt trešajā daļā skaitļus un vārdus
"6. un 7.pantā" ar skaitļiem un vārdiem "6., 7. un 7.1 pantā".
8. Papildināt pārejas noteikumus ar
9.punktu šādā redakcijā:
"9. Šā likuma 3.panta pirmās
daļas 9.punkts, grozījumi 4.panta trešajā daļā attiecībā uz bērna invalīda
kopšanas pabalstu, 7.1 pants un grozījumi 16.panta pirmajā un otrajā
daļā, kā arī 20.panta otrajā un trešajā daļā, kuri attiecas uz 7.1
pantu, stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī."
Labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta Grozījumi Valsts sociālo
pabalstu likumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar
Valsts sociālo pabalstu likuma 6.panta trešo daļu, ja ģimenes valsts pabalsts
piešķirts par bērnu invalīdu, kas nav sasniedzis 18 gadu vecumu, pie pabalsta
tiek izmaksāta piemaksa par bērnu invalīdu. Tiesības uz šo piemaksu personai,
kura audzina bērnu invalīdu, saglabājas neatkarīgi no ģimenes valsts pabalsta
izmaksas, līdz bērns invalīds sasniedz 18 gadu vecumu. Invaliditātes
ekspertīzi reglamentējošie normatīvie akti nosaka, ka: bērniem līdz 16 gadu
vecumam tiek noteikts bērna invalīda statuss bez iedalījuma invaliditātes
grupās. No 16 gadu vecuma personām tiek noteikta invaliditāte, kuru pēc
smaguma pakāpes iedala 3 invaliditātes grupās: I invaliditātes grupa- ļoti
smaga invaliditāte, kuru nosaka personām ar ļoti izteiktiem organisma sistēmu
funkciju traucējumiem; II invaliditātes grupa, kuru nosaka personām ar
izteiktiem organisma sistēmu funkciju traucējumiem; III invaliditātes grupa,
kuru nosaka personām ar mēreni izteiktiem organisma sistēmu funkciju
traucējumiem. Invaliditātes cēlonis, nosakot invaliditātes grupu ir:
invaliditāte no bērnības. Saskaņā ar
Ministru kabineta 01.07.2003. noteikumiem Nr.355 Noteikumi par ģimenes
valsts pabalsta un piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu
apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta un piemaksas piešķiršanas un
izmaksas kārtību, ar 2003.gada 1.oktobri piemaksas pie ģimenes valsts
pabalsta par bērnu invalīdu apmērs ir 50 Ls mēnesī. Piemaksas apmērs nav
atkarīgs no bērna invalīda organisma sistēmu funkciju traucējumu smaguma
pakāpes vai attiecībā uz 16 gadu vecumu pārsniegušiem bērniem invalīdiem
nav atkarīgs no invaliditātes grupas.
Līdz ar
to, tās personas, kuras kopj bērnus invalīdus ar mēreni izteiktiem organisma
sistēmu funkciju traucējumiem, un personas, kuras kopj bērnus invalīdus ar
ļoti smagi izteiktiem organisma sistēmu funkciju traucējumiem,
kas nosaka nepieciešamību bērna invalīda īpašai kopšanai (t.i. bērna invalīda
pastāvīgajai aprūpei vai uzraudzībai), atrodas nevienlīdzīgos
sociālekonomiskos apstākļos, jo bērnu invalīdu ar ļoti smagi izteiktiem
organisma sistēmu funkciju traucējumiem vecāki ir spiesti kopt
bērnus invalīdus, atsakoties no algota darba, vai izmantot maksas kvalificētu
slimnieku kopēju pakalpojumus, kā rezultātā viņiem rodas lieli papildus
izdevumi. Ņemot vērā
minēto, jāsecina, ka valsts sociālo pabalstu veidā sniegtā valsts atbalsta
patreizējais apjoms nav pietiekams ģimenēm ar bērniem invalīdiem, kuriem
nepieciešama īpaša kopšana. Pēc
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk VDEĀVK)
un Latvijas Pediatru asociācijas datiem, bērnu invalīdu skaits ar ļoti
smagi izteiktiem organisma sistēmu
funkciju traucējumiem, kuri nosaka
nepieciešamību īpašai kopšanai, sastāda vidēji 15% no visu reģistrēto bērnu
invalīdu kopskaita (t.i. 15% no bērnu invalīdu kopskaita, par kuriem
piešķirta piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta). Bērnu
invalīdu, par kuriem ir piešķirta piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta,
kopējais skaits (vidēji mēnesī) iepriekšējos gados bija šāds: 10 264
2003.gadā, 9 643 2004.gadā. Valsts sociālo pabalstu
likuma 17.panta trešās daļas normas, kas nosaka valsts sociālo pabalstu
izmaksas kārtību, nav harmonizētas ar citu sociālās drošības sistēmas likumu
attiecīgām normām un precīzi
neatspoguļo š.g. otrajā pusgadā
valstī ieviesto valsts sociālo pabalstu izmaksas kārtību. |
|||||||||||
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā
izstrādāšanas mērķis ir, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, noteikt jaunu valsts
sociālo pabalstu bērna invalīda kopšanas pabalstu, kuru piešķirs vienam no
bērna invalīda (ar ļoti smagiem funkcionālajiem traucējumiem) vecākiem,
pamatojoties uz VDEĀVK slēdzienu, ja
tajā ir noteikts, ka bērnam invalīdam ir nepieciešama īpaša kopšana, un ja tajā pašā laikposmā vienam no bērna vecākiem sakarā ar šā bērna
piedzimšanu vai kopšanu nav piešķirts maternitātes pabalsts vai bērna
kopšanas pabalsts.
Paredzētais bērna invalīda kopšanas pabalsta apmērs ir 50 Ls mēnesī (pabalsta
apmēru un pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību noteiks Ministru
kabinets). Persona, kopjot bērnu invalīdu ar ļoti smagi izteiktiem organisma
sistēmu funkciju traucējumiem, saņems gan
piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu, gan bērna invalīda
kopšanas pabalstu. Rezultātā pabalstu veidā valsts sniedzama atbalsta apmērs
minētajai personai sasniegs 100 Ls mēnesī, kas atbilst Centrālās statistikas
pārvaldes 2004.gadā noteiktajai viena iedzīvotāja pilna iztikas minimuma
preču un pakalpojumu groza vērtībai vidēji mēnesī, t.i. 98,78 Ls; Vienlaikus likumprojekts nosaka
pašreizējai situācijai atbilstošu precīzu valsts sociālo pabalstu izmaksas
kārtību, nosakot, ka valsts sociālos pabalstus bez maksas pārskaita saņēmēja
kontā, izņemot valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu, kuru pēc pabalsta
saņēmēja pieprasījuma piegādā viņa dzīvesvietā, kā arī precizē atsevišķas
tiesību normas attiecībā uz pabalstu izmaksas pārtraukšanu. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Ilgtermiņā palielinot valsts pamatbudžeta izdevumus bērna invalīda kopšanas pabalsta izmaksai, palielināsies ģimeņu ar bērniem invalīdiem pirktspēja, kas pozitīvi ietekmēs ekonomiskos procesus valstī. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Jauna
regulāri izmaksājama valsts sociālā pabalsta bērna invalīda kopšanas
pabalsta (50 Ls mēnesī), kuru piešķirs vienam no bērna invalīda, kuram
nepieciešama īpaša kopšana, vecākiem, ieviešana veicinās ģimeņu, kuras kopj
šādus bērnus, dzīves līmeņa uzlabošanos, kā arī nodrošinās bērnu invalīdu
pilnvērtīgāku attīstību un drošāku aprūpi mājās. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Dzimumu līdztiesības principi tiek ievēroti. Likumprojekts ir izstrādāts saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma 16.panta pirmo daļu, kas nosaka, ka valsts sociālos pabalstus par bērnu, t.sk. bērna invalīda kopšanas pabalstu, piešķir vienam no bērna vecākiem, t.i. gan bērna mātei, gan bērna tēvam uz bērna invalīda kopšanas pabalstu ir vienādas tiesības. Līdz ar to bērna vecāki paši var izlemt, kurš no viņiem bērna invalīda kopšanas pabalstu saņems. |
|||||||||||
III. Kāda var būt tiesību
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2005 |
Trīs nākamie gadi
2006 2007 2008 |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
|
|
|
|
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Kopējais valsts pamatbudžeta izdevumu daļas pieaugums sakarā ar likuma stāšanos spēkā: |
|||||||||||
|
_______ |
+ 924,8 |
+ 944,8 |
+ 966,1 |
+ 966,3 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
_______ |
- 924,8 |
- 944,8 |
- 966,1 |
- 966,3 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
|
|
|
|
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Saskaņā ar likumprojektu Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā paredzēts ar 2006.gada 1.janvāri noteikt jaunu valsts sociālo pabalstu bērna invalīda kopšanas pabalstu, kuru piešķirs vienam no bērna invalīda vecākiem, pamatojoties uz VDEĀVK slēdzienu, ja tajā ir noteikts, ka bērnam invalīdam ir nepieciešama īpaša kopšana, un ja tajā pašā laikposmā vienam no bērna vecākiem sakarā ar šā bērna piedzimšanu vai kopšanu nav piešķirts maternitātes pabalsts vai bērna kopšanas pabalsts. Bērna invalīda kopšanas pabalsta apmērs ir 50 Ls mēnesī. Bērna invalīda kopšanas pabalsta saņēmēju skaita aprēķinā ir izmantots pieņēmums, ka potenciālais bērna invalīda kopšanas pabalsta saņēmēju skaits sastāda 15% no bērnu invalīdu, par kuriem piešķirta piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta, kopskaita. Bērna invalīda kopšanas pabalsta saņēmēju skaita aprēķinam izmantoti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras vidējie rādītāji par bērnu invalīdu (par kuriem ir piešķirta piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta) skaita dinamiku pēdējo 2 gadu laikā (t.i. 10 264 2003.gadā, 9 643 2004.gadā), piemērojot augstāk minētos 15%, kā arī prognozējot turpmākās kontingenta izmaiņu tendences. Prognozējot bērnu invalīdu, par kuriem tiks piešķirta piemaksa pie
ģimenes valsts pabalsta, skaitu 2005.gadam un turpmākajiem gadiem, ir
izmantots pieņēmums, ka sakarā ar jaunas invaliditātes noteikšanas kārtības
bērniem līdz 16 gadu vecumam ieviešanu ar 2004.gada 1.janvāri (t.i. bērniem
līdz 16 gadu vecumam invaliditātes ekspertīzi veic VDEĀVK, nevis ārstējošais
ārsts) ar 2005.gadu bērnu invalīdu kontingenta dinamika stabilizēsies un
2005.gadā atbildīs 2003.-2004.gadu attiecīgo kontingentu vidējam radītājam,
t.i. 9 953 (vidēji mēnesī). Turpmākajos gados bērnu invalīdu, par kuriem tiks piešķirta piemaksa pie ģimenes
valsts pabalsta, skaits palielinās atbilstoši procentuālajam koeficientam,
kuru aprēķina no kopējā gadā vidēji ekspertējamo invalīdu skaita dinamikas
(ekspertējamo invalīdu kopējais skaits 2002.gadā bija 38 577, 2003.gadā
40 972, 2004.gadā 39 322), t.i. pieauga vidēji gadā par 2,2 %.
Prognozētais bērnu invalīdu, par kuriem tiks piešķirta piemaksa pie ģimenes
valsts pabalsta, skaits 2005.gadā (vidēji mēnesī) ir 9 953, 2006.gadā
10 172, 2007.gadā 10 396, 2008.gadā 10 625, 2009.gadā
10 859, 2010.gadā 11 098. Prognozētais bērna invalīda kopšanas pabalsta saņēmēju skaits (vidēji
mēnesī) ir šāds: 2005.gadā 1 493 (t.i. 9953 x 15% = 1493), 2006.gadā
1 526, 2007.gadā 1 559, 2008.gadā 1 594, 2009.gadā
1 629, 2010.gadā 1 664. Lai VDEĀVK īstenotu likumprojektā noteikto funkciju (t.i. izvērtētu nepieciešamību bērna invalīda kopšanas pabalsta saņemšanai), VDEĀVK nepieciešami papildus budžeta līdzekļi. VDEĀVK nepieciešamo izdevumu aprēķināšanā ir izmantots pieņēmums, ka apmēram 25% no bērniem invalīdiem, par kuriem tiks piešķirts bērna invalīda kopšanas pabalsts, būs nepieciešams veikt ekspertīzi mājās, stacionāros vai sociālās aprūpes institūcijās, t.i. nestacionārā veidā ekspertējamo bērnu invalīdu indikatīvais skaits 2006.gadā ir 381 (1 526 x 25% = 381), 390 2007.gadā, 398 2008.gadā, 407 2009.gadā, 416 2010.gadā. VDEĀVK un tās 18 struktūrvienību (kopā 19 institūcijas) vidējās transporta izmaksas mēnesī ir 58 Ls vienai komisijai. Vidējais vienas komisijas izbraukumu ekspertīzes veikšanai skaits ir 1,67 vidēji mēnesī 2006.gadā (381/19/12 = 1,67), 1,71 2007.gadā, 1,74 2008.gadā, 1,78 2009.gadā, 1,82 2010.gadā. Vienas medicīniskās dokumentācijas veidlapas izmaksas ir 0,14 Ls. 2006.gadā likumprojektā noteiktās VDEĀVK funkcijas īstenošanai būs nepieciešami 1 894 Ls (t.i. transporta izdevumi (1,67 x 19 x 58 Ls = 1 840,3 Ls) + izdevumi medicīniskās dokumentācijas nodrošināšanai (0,14 Ls x 381 Ls = 53,3 Ls), 2007.gadā 1 940 Ls, 2008.gadā 1 990 Ls, 2009.gadā 2 023 Ls, 2010.gadā 2 068 Ls. Ņemot vērā
2004.gada viena valsts sociālā pabalsta administrēšanas izmaksas mēnesī, t.i.
vidēji 0,40 Ls mēnesī un prognozējamo bērna invalīda kopšanas pabalsta
saņēmēju skaitu, jaunā pakalpojuma administrēšanai 2006.gadā būs nepieciešami
aptuveni 7 325 Ls (1526 x 0,40 Ls x 12 = 7 324,8 Ls), 2007.gadā
7 483 Ls, 2008.gadā 7 651 Ls, 2009.gadā 7 819 Ls,
2010.gadā 7 987 Ls. Papildus
nepieciešamais finansējums: 2006.gadā: (1526 x 50 Ls x 12) + 1 894 Ls + 7 325 Ls = 924 819 Ls 2007.gadā: (1559 x 50 Ls x 12) + 1 940 Ls + 7 483 Ls = 944 823 Ls 2008.gadā: (1594 x 50 Ls x 12) + 1 990 Ls + 7 651 Ls = 966 041 Ls 2009.gadā: (1629 x 50 Ls x 12) + 2 023 Ls + 7 819 Ls = 987 242 Ls 2010.gadā: (1664 x 50 Ls x 12) + 2 068 Ls + 7 987 Ls = 1 008 455 Ls Izdevumi
vidēji 5 gados pēc kārtējā gada: (924 819 Ls + 944 823 Ls +
966 041 Ls + 987 242 Ls + 1 008 455 Ls) / 5 = 966 276 Ls |
|||||||||||
|
||||||||||||
______ |
+ 924,8 |
+ 944,8 |
+ 966,1 |
+966,3 |
||||||||
Likumprojekta īstenošanai
attiecībā uz personām, kuras saņem bērna invalīda kopšanas pabalstu, ir
nepieciešama papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršana 2006.gadā un turpmākajos
gados. Papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršana ir izskatāma kārtējā gada
valsts budžeta likumprojekta un tā grozījumu izskatīšanas procesā. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod
jauns Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par bērna invalīda
kopšanas pabalsta apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas
un izmaksas kārtību.
Ministru
kabineta noteikumu projekta izstrādāšanas mērķis ir noteikt bērna invalīda
kopšanas pabalsta apmēru un pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību. Minētājiem Ministru kabineta noteikumiem jāstājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1. tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
2. tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvā akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav
|
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
Likumprojekta izstrādes procesā ir notikušas konsultācijas ar Latvijas Pediatru asociāciju. |
||||||||||||
Latvijas Pediatru asociācija likumprojektu konceptuāli atbalsta. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Konkrēti pasākumi pagaidām nav veikti. |
|||||||||||
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
Nav |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildei radīt jaunas valsts institūcijas nav nepieciešams. Bērna invalīda kopšanas pabalsta administrēšanu nodrošinās Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), sagatavojot informāciju plašsaziņas līdzekļiem. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likumu strīdi par šajā likumā un līdz ar to saistīto Ministru kabineta noteikumu projektā paredzēto tiesību realizēšanu izskatāmi tiesā likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
|
|||||||||||
2005.09.30. 9:07
2151
M.Ivanovs
7021557, Maksims.Ivanovs@lm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Eiropas un juridisko lietu departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
B.Paševica |
M.Badovskis |
Z.Uzuliņa |
I.Baranovska |