1. Aizstāt likuma nosaukumā un visā tekstā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu".
2. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:
"11.pants. Stabilizācijas projekts ietver:
1) pašvaldības domes (padomes) lēmumu par stabilizācijas projekta apstiprināšanu;
2) saskaņā
ar pašvaldības domes (padomes) lēmumu sagatavotu iesniegumu;
3) detalizētu
informāciju ar ekonomisko pamatojumu par pasākumiem, kas veicami saskaņā ar
stabilizācijas projektu;
4) aprēķinu par finanšu stabilizācijai nepieciešamajiem kopējiem
finanšu resursiem, kā arī konkrētajam stabilizācijas pasākumam nepieciešamo
finansējumu attiecīgajā gadā;
5) Valsts
ieņēmumu dienesta izziņu par stabilizācijas projekta iesniegšanas mēneša
pirmajā datumā esošajiem pašvaldības nodokļu parādiem un sociālās
apdrošināšanas maksājumiem;
6) pašvaldības
izziņu par stabilizācijas projekta iesniegšanas mēneša pirmajā datumā esošajiem
pašvaldības kreditoru un debitoru parādiem;
7) pašvaldības
pārskatu par budžeta izpildi laikposmā līdz stabilizācijas projekta
iesniegšanas mēneša pirmajam datumam;
8) pašvaldības
budžeta plānoto grozījumu projektu, kas izstrādāts, lai veicinātu pašvaldības
finanšu stabilizāciju;
9) stabilizācijas
aizdevuma saņemšanas un atmaksas grafiku;
10) pašvaldības
aizņēmumu, galvojumu un ilgtermiņa saistību grafiku."
3. Papildināt
likumu ar 11.1 pantu šādā redakcijā:
"11.1 pants. Ja pašvaldība stabilizācijas projekta
ietvaros plāno īstenot jaunu investīciju projektu, tad papildus šā likuma
11.pantā minētajiem dokumentiem pašvaldība iesniedz attiecīgu investīciju
projektu. Investīciju projektam pievieno neatkarīga licencēta eksperta
atzinumu."
4. Izteikt
16.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Pašvaldība katru ceturksni līdz sekojošā ceturkšņa pirmā mēneša piecpadsmitajam datumam rakstveidā informē Finanšu ministriju par finanšu stabilizācijas pasākumu īstenošanas gaitu, kā arī pašvaldības finanšu situāciju. Informācijai pievieno Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par pārskata iesniegšanas mēneša pirmajā datumā esošajiem pašvaldības nodokļu parādiem un sociālās apdrošināšanas maksājumiem. Finanšu ministrijai ir tiesības pieprasīt jebkuru ar finanšu stabilizāciju saistīto informāciju."
5. Izteikt 19.panta pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
"6) katru ceturksni līdz sekojošā ceturkšņa pirmā mēneša piecpadsmitajam datumam rakstveidā informēt finanšu ministru, šā likuma 8.panta otrajā daļā minēto komisiju un pašvaldības domi (padomi) par pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa gaitu un stabilizācijas projekta izpildi."
6. 20.pantā:
aizstāt pirmās daļas 2. un 3.punktā vārdu "uzņēmumu" ar vārdu "kapitālsabiedrību";
izslēgt otro daļu.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta Grozījumi likumā Par pašvaldību finansu stabilizēšanu un
pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās
darbības uzraudzību (turpmāk- Likums) nosaka kārtību, kādā tiek veikta
pašvaldību finanšu stabilizācija, lai nodrošinātu likumā noteikto pašvaldību
pastāvīgo funkciju izpildi gadījumos, kad pašvaldības nonākušas ārkārtējās
finansiālās grūtībās. Šobrīd Latvijā ir 17 pašvaldības, kurās ir uzsākts finanšu stabilizācijas
process. Savukārt vēl vienai pašvaldībai ir apstiprināts stabilizācijas
pieteikums. Atbilstoši Likumā noteiktajam attiecīgās
pašvaldības domei (padomei) ir jāizstrādā finanšu stabilizācijas projekts,
bet šobrīd Likumā nav noteikti precīzi dokumenti, kādiem būtu jābūt
iekļautiem šajā stabilizācijas projektā, kā arī daži no šobrīd Likumā
iekļautajiem ir zaudējuši savu aktualitāti. Tāpat, ja pašvaldības dome (padome) pieņem lēmumu par
jaunu infrastruktūras sakārtošanas investīciju projektu realizāciju, tad tai
ir jāveic grozījumi finanšu stabilizācijas projektā un tie jāiesniedz
izskatīšanai Pašvaldību finanšu stabilizācijas projektu saskaņošanas
pastāvīgajai komisijai. Šobrīd Likumā nav noteikts, ka pašvaldībai ir
jāiesniedz attiecīgais investīciju projekts
un eksperta atzinums par to, kas pēc būtības ir nepieciešami
dokumenti. Likumā ir noteikts, ka pašvaldība ik ceturksni rakstveidā informē Finanšu
ministriju par stabilizācijas pasākumu īstenošanas gaitu, taču nav noteikts
precīzs termiņš. Tāpat Finanšu
ministrijai ir nepieciešama papildu informācija par pašvaldības
nodokļu parādiem un sociālās apdrošināšanas iemaksām, kas šobrīd Likumā nav noteikts. Likumā ir minētas normas
(20.pants), kas ir saistītas ar pašvaldības uzņēmumiem un uzņēmējsabiedrībām,
taču ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma 12.pantu, pašvaldības
uzņēmumu ar pašvaldības domes (padomes) lēmumu līdz 2004.gada 31.oktobrim
bija jāpārveido par pašvaldības kapitālsabiedrību, līdz ar to šobrīd Likumā
lietotie termini ir zaudējuši spēku. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Šobrīd normatīvā akta projekts paredz nelielus precizējumus Likuma
normās, lai skaidrāk definētu dokumentus, kas pašvaldībām ir jāiekļauj
stabilizācijas projektā. Tāpat arī
precizēti termiņi, kad pašvaldībām un stabilizācijas uzraugiem ir
jāiesniedz atskaites par stabilizācijas pasākumu īstenošanas gaitu. Tāpat
veikti tehniskie grozījumi Likumā, aizstājot vārdus uzņēmumus un uzņēmējsabiedrības ar vārdiem
kapitālsabiedrības, lai nebūtu pretrunas starp spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem. |
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
- |
- |
- |
- |
||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiks publicēts Latvijas
Republikas oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V. Andrējeva |
L. Vucēne |
M.Radeiko |
J. Plūme |
03.10.2005 9:10
964
J. Plūme
7095471, jolanta.plume@fm.gov.lv