Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību (reģ.nr.1369) izskatīšanai
2.lasījumā
Spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā redakcija |
N.p.k. |
Priekšlikumi |
Ministru kabineta atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 1996, 24.nr.; 1997, 21.nr.; 1998,
9.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 2., 23.nr.; 2004,
2.nr.) šādus grozījumus: |
1 |
Juridiskais birojsAizstāt likumprojekta ievaddaļā (atsaucēs uz likuma
oficiālajām publikācijām) skaitli 2004 ar skaitli 2005. |
Atbalstīt |
Atbalstīt |
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 1996, 24.nr.; 1997, 21.nr.; 1998,
9.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 2., 23.nr.; 2005,
2.nr.) šādus grozījumus: |
I. Likumā lietotie termini Budžeta finansētas institūcijas - budžeta iestādes,
valsts un pašvaldību aģentūras, visi pilnīgi vai daļēji tieši no budžeta
finansētie komersanti un organizācijas. |
1. I nodaļā: izteikt terminu "Budžeta finansētas institūcijas" šādā
redakcijā: "Budžeta finansētas institūcijas budžeta iestādes, visi
pilnīgi vai daļēji tieši no budžeta finansētie komersanti un
organizācijas."; |
|
|
|
|
1. I nodaļā: izteikt terminu "Budžeta finansētas institūcijas" šādā
redakcijā: "Budžeta finansētas institūcijas budžeta iestādes, visi
pilnīgi vai daļēji tieši no budžeta finansētie komersanti un
organizācijas."; |
Budžeta iestāde - valsts vai pašvaldības
iestāde, kurai ar normatīvu aktu piešķirtas noteiktas publiskas varas
pilnvaras, lai veiktu valsts vai pašvaldības funkcijas, un kuru pilnīgi
finansē no valsts vai pašvaldības budžeta. |
izteikt terminu "Budžeta iestāde" šādā redakcijā: "Budžeta iestāde valsts vai pašvaldības iestāde, kurai ar
normatīvu aktu piešķirtas noteiktas publiskas varas pilnvaras valsts vai
pašvaldīb
as funkciju veikšanai un kuru pilnīgi finansē no valsts vai
pašvaldības budžeta, kā arī valsts un pašvaldību aģentūras."; |
|
|
|
|
izteikt terminu "Budžeta iestāde" šādā redakcijā: "Budžeta iestāde valsts vai pašvaldības iestāde, kurai ar
normatīvu aktu piešķirtas noteiktas publiskas varas pilnvaras valsts vai
pašvaldības funkciju veikšanai un kuru pilnīgi finansē no valsts vai
pašvaldības budžeta, kā arī valsts un pašvaldību aģentūras."; |
Tieši no budžeta finansētie komersanti - komersanti,
kas saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju saņem
finansējumu no valsts budžeta atbilstoši finanšu ministra noteiktajā kārtībā
apstiprinātajiem finansēšanas plāniem vai no valsts pārvaldes iestādes kā
līdzekļu nodrošinājumu konkrēta valsts pārvaldes uzdevuma izpildei. |
izteikt terminu "Tieši no budžeta finansētie komersanti" šādā
redakcijā: "Tieši no budžeta finansētie komersanti komersanti, kas saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto
apropriāciju saņem finansējumu no valsts budžeta atbilstoši apstiprinātajiem
finansēšanas plāniem vai no valsts pārvaldes iestādes kā līdzekļu
nodrošinājumu konkrētā valsts pārvaldes uzdevuma izpildei." |
|
|
|
|
izteikt terminu "Tieši no budžeta finansētie komersanti" šādā
redakcijā: "Tieši no budžeta finansētie komersanti komersanti, kas saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto
apropriāciju saņem finansējumu no valsts budžeta atbilstoši apstiprinātajiem
finansēšanas plāniem vai no valsts pārvaldes iestādes kā līdzekļu
nodrošinājumu konkrētā valsts pārvaldes uzdevuma izpildei." |
2.pants. Finanšu vadība (4) Ministru kabinets nosaka valsts budžeta procesa izpildes
nodrošināšanas kārtību, izņemot šā likuma 13.panta trešajā daļā un 36.panta
pirmajā daļā noteiktos gadījumus. |
2. 2.pantā: izslēgt ceturto daļu; |
|
|
|
|
2. 2.pantā: izslēgt ceturto daļu; |
(5) Ministru kabinets nosaka Valsts investīciju programmas
sagatavošanas, finansēšanas un realizācijas kārtību. |
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ministru kabinets nosaka Valsts investīciju programmas
sagatavošanas, finansēšanas, īstenošanas un uzraudzības kārtību." |
|
|
|
|
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ministru kabinets nosaka Valsts investīciju programmas
sagatavošanas, finansēšanas, īstenošanas un uzraudzības kārtību." |
5.pants. Valsts
budžets (9) Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts
tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. |
3. Papildināt 5.pantu ar desmito daļu šādā redakcijā: "(10) Ministru kabinets divus mēnešus pēc
gadskārtējā valsts budžeta likuma pieņemšanas izdod noteikumus par ministriju
un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem
rādītājiem un kārtību, kādā nosaka rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus
par to izpildi." |
|
|
|
|
3. Papildināt 5.pantu ar desmito un vienpadsmito daļu
šādā redakcijā: "(10) Ministru kabinets divus mēnešus pēc
gadskārtējā valsts budžeta likuma pieņemšanas izdod noteikumus par ministriju
un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem
rādītājiem un kārtību, kādā nosaka rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus
par to izpildi. |
|
|
2 |
Tieslietu ministre S.ĀboltiņaPapildināt likuma 5.pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā: (11) Ministru kabinets nosaka tiesu sniegto maksas
pakalpojumu veidus, samaksas apmēru un kārtību. |
Atbalstīt |
Atbalstīt |
(11) Ministru kabinets nosaka tiesu sniegto maksas
pakalpojumu veidus, samaksas apmēru un kārtību. |
11.pants. Klasifikācija Lai nodrošinātu budžeta līdzekļu izlietošanas kontroli un dotu iespēju
veikt nepieciešamo analīzi atbilstoši administratīvajām, funkcionālajām un
ekonomiskajām kategorijām, Ministru kabinets nosaka: 1) budžetu (valsts budžeta un pašvaldību budžetu) ieņēmumu, izdevumu un
finansēšanas klasifikāciju; 2) valsts parāda klasifikāciju; 3) vispārējo valdības parāda un institucionālo sektoru klasifikāciju. |
4. Aizstāt 11.panta 3.punktā vārdus "vispārējo valdības
parāda" ar vārdiem "vispārējās valdības parāda". |
3 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijaIzslēgt likumprojekta 4.pantu. |
|
Atbalstīt |
|
13.pants. Valsts
noslēpumi (slepenie izdevumi) (3) Slepeno izdevumu
revīzija tiek veikta saskaņā ar noteikumiem, kurus kopīgi izdevuši finanšu
ministrs un Valsts kontrole. |
|
4 |
Publisko izdevumu un revīzijas komisijaPapildināt likumprojektu ar 4.1 pantu šādā
redakcijā: Izslēgt 13.panta trešo daļu. |
Atbalstīt |
Atbalstīt |
4. Izslēgt 13.panta trešo daļu. |
14.pants. Informācijas par budžetu pieejamība (3) Lai informētu sabiedrību par iestādes darbības mērķiem un
rezultātiem, kā arī par piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanu
iepriekšējā gadā, ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, visas to
padotībā esošās budžeta finansētās institūcijas un pašvaldības līdz nākamā
gada 1.jūlijam sagatavo gada publiskos pārskatus un ne vēlāk kā mēneša laikā
pēc sagatavošanas publicē tos laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Ministru kabinets nosaka gada publisko pārskatu saturu un sagatavošanas
kārtību. |
5. Izteikt 14.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Lai informētu
sabiedrību par iestādes darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par piešķirto
valsts budžeta līdzekļu izlietošanu iepriekšējā gadā, ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas un pašvaldības līdz pārskata gadam sekojošā gada 1.jūlijam
sagatavo gada publiskos pārskatus un mēneša laikā pēc sagatavošanas publicē
laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par gada publiskā pārskata
pieņemšanu un iespēju iepazīties ar pilnu tā tekstu. Ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas gada publiskos pārskatus publicē savā mājaslapā internetā.
Pašvaldības gada publiskos pārskatus iesniedz Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijai publicēšanai tās mājaslapā internetā, kā arī
publicē vismaz vienā vietējā laikrakstā vai atsevišķā sabiedrībai pieejamā
izdevumā. Ministru kabinets nosaka gada publiskā pārskata saturu un
sagatavošanas kārtību. |
|
|
|
|
5. Izteikt 14.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Lai informētu
sabiedrību par iestādes darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par piešķirto
valsts budžeta līdzekļu izlietošanu iepriekšējā gadā, ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas un pašvaldības līdz pārskata gadam sekojošā gada 1.jūlijam
sagatavo gada publiskos pārskatus un mēneša laikā pēc sagatavošanas publicē
laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par gada publiskā pārskata
pieņemšanu un iespēju iepazīties ar pilnu tā tekstu. Ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas gada publiskos pārskatus publicē savā mājaslapā internetā.
Pašvaldības gada publiskos pārskatus iesniedz Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijai publicēšanai tās mājaslapā internetā, kā arī
publicē vismaz vienā vietējā laikrakstā vai atsevišķā sabiedrībai pieejamā
izdevumā. Ministru kabinets nosaka gada publiskā pārskata saturu un
sagatavošanas kārtību. |
17.pants. Budžeta pieprasījumu sastādīšanas instrukcija (1) Finanšu ministrs izdod budžeta pieprasījumu izstrādāšanas instrukciju
un informē ministrijas un citas centrālās valsts iestādes par vidēja termiņa
izdevumu plānošanas pamatprincipiem un vidēja termiņa ekonomiskās situācijas
prognozi. (2) Budžeta pieprasījumu sastādīšanas instrukcija var noteikt finanšu
ierobežojumus, kas jāievēro, gatavojot budžeta aprēķinus. |
6. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: "17.pants. Budžeta pieprasījumu
izstrādāšana Finanšu ministrs informē ministrijas un citas centrālās valsts iestādes
par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas pamatprincipiem, vidējā termiņa
izdevumu plānošanas pamatprincipiem un vidējā termiņa ekonomiskās situācijas
prognozi, kā arī par finanšu ierobežojumiem, kas jāievēro, sagatavojot
budžeta aprēķinus." |
|
|
|
|
6. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: "17.pants. Budžeta pieprasījumu izstrādāšana Finanšu ministrs informē ministrijas un citas centrālās valsts iestādes
par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas pamatprincipiem, vidējā termiņa
izdevumu plānošanas pamatprincipiem un vidējā termiņa ekonomiskās situācijas
prognozi, kā arī par finanšu ierobežojumiem, kas jāievēro, sagatavojot
budžeta aprēķinus." |
18.pants. Budžeta pieprasījumu sastāvs (1) Budžeta pieprasījumos: 9) iesniedz citus valsts budžeta finansētas institūcijas finanšu darbības
rādītājus saskaņā ar finanšu ministra izdoto budžeta pieprasījuma
izstrādāšanas instrukciju. |
7. 18.pantā: izteikt pirmās daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) iesniedz citus valsts budžeta finansētas institūcijas finanšu
darbības rādītājus saskaņā ar budžeta pieprasījuma izstrādāšanas
pamatprincipiem."; |
|
|
|
|
7. 18.pantā: izteikt pirmās daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) iesniedz citus valsts budžeta finansētas institūcijas finanšu darbības
rādītājus saskaņā ar budžeta pieprasījuma izstrādāšanas
pamatprincipiem."; |
(3) Budžeta finansētas institūcijas, kas tieši saņem valsts budžeta
dotāciju, izstrādā valsts budžeta pieprasījumu saskaņā ar finanšu ministra
izdoto budžeta pieprasījuma izstrādāšanas instrukciju. |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Budžeta finansētas institūcijas, kas tieši saņem valsts
budžeta dotāciju, izstrādā valsts budžeta pieprasījumu saskaņā ar budžeta
pieprasījuma izstrādāšanas pamatprincipiem." |
|
|
|
|
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Budžeta finansētas institūcijas, kas tieši saņem valsts
budžeta dotāciju, izstrādā valsts budžeta pieprasījumu saskaņā ar budžeta
pieprasījuma izstrādāšanas pamatprincipiem." |
24.pants. Izdevumi, kurus paredz likums (2) Vienīgi Valsts kase var piešķirt asignējumus tādiem izdevumiem, kas
noteikti apropriācijas kārtībā saskaņā ar likumu, pamatojoties uz Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā izstrādātiem finansēšanas plāniem. |
8. Izteikt 24.panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Valsts kase piešķir asignējumus izdevumiem saskaņā ar
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju un nodrošina to
izpildi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā." |
|
|
|
|
8. Izteikt 24.panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Valsts kase piešķir asignējumus izdevumiem saskaņā ar
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropri
āciju un nodrošina to
izpildi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā." |
29.pants. Uzskaite (2) Budžeta iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā kārto
grāmatvedības uzskaiti, ievērojot Ministru kabineta apstiprinātās
pamatlīdzekļu nolietojuma normas un pielietošanas nosacījumus. Ministru
kabinets izdod budžetu finanšu uzskaites noteikumus. |
9. Izslēgt 29.panta otrās daļas otro teikumu. |
|
|
|
|
9. Izslēgt 29.panta otrās daļas otro teikumu. |
30.pants. Pārskati un ziņojumi Valsts kasei (3) Ministrijas, centrālās valsts iestādes un
pašvaldības iesniedz Valsts kasei gada pārskatu, kam pievienots Valsts
kontroles atzinums par gada pārskata sastādīšanas pareizību, līdz pārskata
gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.maijam. |
|
5 |
Publisko izdevumu un revīzijas komisija Papildināt likumprojektu ar 9.1 pantu šādā
redakcijā: Izteikt 30.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministrijas, centrālās valsts iestādes un
pašvaldības iesniedz Valsts kasei gada pārskatu līdz pārskata gadam sekojošā
saimnieciskā gada 1.maijam. Ministrijas un centrālās valsts iestādes gada
pārskatam pievieno Valsts kontroles atzinumu par gada pārskata sastādīšanas
pareizību. Pašvaldības gada pārskatam pievieno zvērināta revidenta
ziņojumu. |
Atbalstīt |
Atbalstīt |
10. Izteikt 30.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministrijas, centrālās valsts iestādes un
pašvaldības iesniedz Valsts kasei gada pārskatu līdz pārskata gadam sekojošā
saimnieciskā gada 1.maijam. Ministrijas un centrālās valsts iestādes gada
pārskatam pievieno Valsts kontroles atzinumu par gada pārskata sastādīšanas
pareizību. Pašvaldības gada pārskatam pievieno zvērināta revidenta ziņojumu. |
31.pants. Saimnieciskā gada pārskats (1) Ministru kabinets iesniedz Saeimai saimnieciskā gada pārskatu par
valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli)
attiecīgajā saimnieciskajā gadā. (2) Saimnieciskā gada pārskats ietver: 1) visu valsts budžeta norēķinu gada slēguma bilances salīdzinājumā ar
iepriekšējā gada bilancēm; 2) pārskatu par ieņēmumiem un izdevumiem visos valsts budžeta norēķinos
salīdzinājumā ar valsts budžeta apropriāciju un iepriekšējā gada ieņēmumiem
un izdevumiem kopā ar pielikumu par ieņēmumu atlikumiem saskaņā ar 27.pantu; 3) pārskatu par izdevumiem sakarā ar neparedzētiem gadījumiem gada laikā
(saskaņā ar 12.pantu); 4) salīdzinājuma tabulu, kas parāda: a) neatmaksāto valsts parādu un maksājumus, kas saskaņā ar parāda
saistībām veikti kārtējā gadā un pēdējos trijos gados, b) ikgadējās parāda saistības attiecībā uz pieciem turpmākajiem gadiem; 5) neatmaksāto valsts parādu, valsts ņemto aizņēmumu un doto aizdevumu
pilnīgu sarakstu; 6) pārskatu par valsts vārdā izsniegtajiem galvojumiem, kā arī darījumiem
sakarā ar valsts galvojumu saistībām; 7) pārskatu par finanšu ministra veiktajām investīcijām šā likuma
34.panta kārtībā; 8) pašvaldību budžetu izpildes kopsavilkumu un konsolidētā kopbudžeta
izpildes pārskatu; 9) citus paskaidrojumus, kurus finanšu ministrs atzīst par
nepieciešamiem. |
10. Papildināt 31.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Finanšu ministrija līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada
1.novembrim iesniedz Ministru kabinetam Valsts ieņēmumu dienesta apkopoto
informāciju par valsts un pašvaldību nodokļu un nodevu ieņēmumiem, nodokļu
parādiem un nesaņemtajām nodokļu summām, kas piešķirtas komersantiem
saskaņā ar nodokļu likumos noteiktajiem nodokļu atvieglojumiem." |
6 |
Juridiskais
birojs Ierosinām aizstāt likuma 31.panta trešajā daļā vārdus un
nesaņemtajām nodokļu summām, kas piešķirtas komersantiem saskaņā ar nodokļu
likumos noteiktajiem nodokļu atvieglojumiem ar vārdiem kā arī
nesaņemtajām nodokļu summām, kas izveidojušās nodokļu maksātājiem likumos
noteikto nodokļu atvieglojumu piemērošanas rezultātā. |
Atbalstīt |
Atbalstīt |
11. Papildināt 31.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Finanšu ministrija līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada
1.novembrim iesniedz Ministru kabinetam Valsts ieņēmumu dienesta apkopoto informāciju
par valsts un pašvaldību nodokļu un nodevu ieņēmumiem, nodokļu parādiem kā arī nesaņemtajām nodokļu summām, kas izveidojušās
nodokļu maksātājiem likumos noteikto nodokļu atvieglojumu piemērošanas
rezultātā." |
34.pants. Valsts budžeta naudas līdzekļu ieguldīšana (1) Finanšu ministrs naudas vadības ietvaros, izmantojot naudas
līdzekļus, kas atrodas Valsts kases budžeta kontos, var ieguldīt valsts
vērtspapīru vai depozītu veidā uz tādiem termiņiem un ar tādiem noteikumiem,
kādus viņš atzīst par pieņemamiem, kā arī likvidēt šādus ieguldījumus, lai
nodrošinātu valsts budžeta izpildi. (2) Finanšu ministrs nosaka kārtību, kādā veicama šā panta pirmajā daļā
noteiktā valsts budžeta līdzekļu ieguldīšana un saņemto procentu ieskaitīšana
valsts pamatbudžetā. (3) Valsts budžeta izpildītājiem attiecībā uz speciālo budžetu, ārvalstu
finanšu palīdzību un Eiropas Savienības politiku instrumentiem ir tiesības
noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par speciālā budžeta, ārvalstu finanšu
palīdzības un Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzekļu atlikuma
ieguldīšanu depozītu veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas
valsts vērtspapīros. |
11. Izteikt 34.pantu šādā redakcijā: "34.pants. Valsts budžeta naudas līdzekļu
ieguldīšana (1) Finanšu ministrs naudas vadības ietvaros var
ieguldīt Valsts kases budžeta kontos esošos līdzekļus fiksēta ienākuma
vērtspapīru vai noguldījumu veidā uz tādiem termiņiem un ar tādiem
noteikumiem, kādus viņš atzīst par pieņemamiem, likvidēt šādus ieguldījumus,
lai nodrošinātu valsts budžeta izpildi, kā arī izmantot naudas vadības
ietvaros atvasinātos finanšu instrumentus. (2) Budžeta izpildītājiem attiecībā uz pašvaldību
budžetu, speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību un Eiropas Savienības
politiku instrumentiem ir tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par
pašvaldību budžetu līdzekļu, speciālā budžeta, ārvalstu finanšu palīdzības un
Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzekļu atlikuma ieguldīšanu
noguldījumu veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts vērtspapīros." |
|
|
|
|
12. Izteikt 34.pantu šādā redakcijā: "34.pants. Valsts budžeta naudas līdzekļu
ieguldīšana (1) Finanšu ministrs naudas vadības ietvaros var
ieguldīt Valsts kases budžeta kontos esošos līdzekļus fiksēta ienākuma
vērtspapīru vai noguldījumu veidā uz tādiem termiņiem un ar tādiem
noteikumiem, kādus viņš atzīst par pieņemamiem, likvidēt šādus ieguldījumus,
lai nodrošinātu valsts budžeta izpildi, kā arī izmantot naudas vadības
ietvaros atvasinātos finanšu instrumentus. (2) Budžeta izpildītājiem attiecībā uz pašvaldību
budžetu, speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību un Eiropas Savienības
politiku instrumentiem ir tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par
pašvaldību budžetu līdzekļu, speciālā budžeta, ārvalstu finanšu palīdzības un
Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzekļu atlikuma ieguldīšanu
noguldījumu veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts
vērtspapīros." |
36.pants. Aizņēmuma vai aizdevuma pilnvarojums (1) Tikai finanšu ministrs drīkst kārtot valsts aizņēmumu vai aizdevumu lietas gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajos ietvaros. Finanšu ministrs: 1) pārstāv valsti visos aizņēmuma vai aizdevuma līgumos vai, pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu, pilnvaro citu personu parakstīt šos līgumus; 2) pilnvaro atbildīgo institūciju glabāt dokumentu
oriģinālus un visu valsts vārdā noslēgto aizņēmuma un aizdevuma līgumu un
valsts vārdā sniegto galvojumu reģistrus, kā arī neparedzētu apstākļu radīto
parādu saistību reģistrus; 3) (izslēgts ar 20.12.2004. likumu); 4) periodiski dara zināmus sabiedrībai valsts vārdā
noslēgto līgumu noteikumus attiecībā uz aizņēmumiem naudas vai kapitāla
tirgū; 5) saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību dzēš
valsts aizdevumus. |
12. 36.panta pirmajā daļā: izteikt ievaddaļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Valsts aizņēmumu vai aizdevumu lietas, darījumus ar atvasinātajiem
finanšu instrumentiem, kā arī citus darījumus valsts parāda vadības ietvaros
saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu, ārvalstu finanšu institūciju
aizdevuma līgumu nosacījumiem, kā arī pamatojoties uz finanšu tirgus resursu
izmaksām, kārto finanšu ministrs."; izslēgt 1.punktā vārdus "pamatojoties uz Ministru kabineta
lēmumu". |
|
|
|
|
13. 36.panta pirmajā daļā: izteikt ievaddaļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Valsts aizņēmumu vai aizdevumu lietas, darījumus ar atvasinātajiem
finanšu instrumentiem, kā arī citus darījumus valsts parāda vadības ietvaros
saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu, ārvalstu finanšu institūciju
aizdevuma līgumu nosacījumiem, kā arī pamatojoties uz finanšu tirgus resursu
izmaksām, kārto finanšu ministrs."; izslēgt 1.punktā vārdus "pamatojoties uz Ministru kabineta
lēmumu". |
37.pants. Galvojumi (1) Tikai finanšu ministram ir tiesības valsts vārdā gadskārtējā valsts
budžeta likuma ietvaros Valsts investīciju programmas projektu un
komercdarbības atbalsta programmu īstenošanai, kā arī studiju un studējošo
kreditēšanai sniegt galvojumus, kas uzliek saistības valsts līdzekļiem, ar
noteikumu, ka: 1) viņš ir saņēmis no attiecīgās ministrijas un izskatījis galvojuma
sniegšanai nepieciešamo pamatojumu un saistības ar ierosinātajiem vai jau
esošajiem galvojumiem; 2) izdevumi, kas rodas sakarā ar šo galvojuma saistību izpildi, tiek
attiecināti uz valsts parādu. |
13. 37.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Tikai finanšu ministram ir tiesības valsts vārdā
gadskārtējā valsts budžeta likuma ietvaros sniegt galvojumus, kas uzliek
saistības valsts līdzekļiem, ar noteikumu, ka: 1) viņš ir saņēmis no attiecīgās ministrijas un izskatījis galvojuma
sniegšanai nepieciešamo pamatojumu un saistības ar ierosinātajiem vai jau
esošajiem galvojumiem; 2) izdevumi, kas rodas sakarā ar šo galvojumu saistību izpildi, tiek
attiecināti uz valsts parādu."; |
|
|
|
|
14. 37.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Tikai finanšu ministram ir tiesības valsts vārdā
gadskārtējā valsts budžeta likuma ietvaros sniegt galvojumus, kas uzliek
saistības valsts līdzekļiem, ar noteikumu, ka: 1) viņš ir saņēmis no attiecīgās ministrijas un izskatījis galvojuma
sniegšanai nepieciešamo pamatojumu un saistības ar ierosinātajiem vai jau
esošajiem galvojumiem; 2) izdevumi, kas rodas sakarā ar šo galvojumu saistību izpildi, tiek
attiecināti uz valsts parādu."; |
|
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Galvojumus valsts vārdā sniedz tikai studiju un studējošo
kreditēšanas, Valsts investīciju programmas projektu un komercdarbības
atbalsta programmu īstenošanai." |
|
|
|
|
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Galvojumus valsts vārdā sniedz tikai studiju un studējošo
kreditēšanas, Valsts investīciju programmas projektu un komercdarbības
atbalsta programmu īstenošanai." |
46.pants. Atbildība par budžeta izpildi (1) Budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par šajā likumā
noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par
budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem
mērķiem. (2) Finanšu ministrs atbild par valsts budžeta izpildes procesa
organizāciju un vadību, kā arī uzrauga Valsts kases darbību atbilstoši šā
likuma prasībām. (3) Valsts kases amatpersonas ir atbildīgas par finanšu vadību atbilstoši
šā likuma prasībām. (4) Saistības, kuras no budžeta finansētu institūciju vadītāji
uzņēmušies attiecībā uz budžeta līdzekļiem bez asignējuma, pārsniedzot
piešķirto asignējumu vai pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, nav
uzskatāmas par valsts saistībām. |
14. Papildināt 46.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes līdz
pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.augustam iesniedz Ministru
kabinetam informatīvo ziņojumu par pārskata gadā piešķirto valsts budžeta
līdzekļu izlietojumu, politiku un darbību rezultatīvo rādītāju izpildi, kā
arī skaidrojumu par rezultatīvo rādītāju izpildes novirzēm, ja tādas
ir." |
|
|
|
|
15. Papildināt 46.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes līdz
pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.augustam iesniedz Ministru
kabinetam informatīvo ziņojumu par pārskata gadā piešķirto valsts budžeta
līdzekļu izlietojumu, politiku un darbību rezultatīvo rādītāju izpildi, kā
arī skaidrojumu par rezultatīvo rādītāju izpildes novirzēm, ja tādas
ir." |
Pārejas noteikumi 6. Šā likuma preambulā, I nodaļas termina "budžeta finansētas
institūcijas" skaidrojumā, kā arī 27.panta trešajā daļā minētā norma
saistībā ar valsts un pašvaldību aģentūrām stājas spēkā vienlaikus ar likuma
par aģentūrām stāšanos spēkā. |
15. Pārejas noteikumos: izslēgt 6.punktu; |
|
|
|
|
16. Pārejas noteikumos: izslēgt 6.punktu; |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā redakcijā: "16. Šā likuma 5.panta desmitajā daļā minētos Ministru kabineta
noteikumus attiecībā uz 2006.gadu Ministru kabinets izdod līdz 2006.gada
1.aprīlim." |
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā redakcijā: "16. Šā likuma 5.panta desmitajā daļā minētos Ministru kabineta
noteikumus attiecībā uz 2006.gadu Ministru kabinets izdod līdz 2006.gada
1.aprīlim." |
|
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |