Likumprojekts
Grozījumi Likumā par budžetu un
finanšu vadību
Izdarīt Likumā par budžetu un
finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1994, 8.nr.; 1996, 24.nr.; 1997, 21.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 24.nr.; 2001,
1.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 2., 23.nr.; 2004, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. I nodaļā:
izteikt terminu "Budžeta finansētas
institūcijas" šādā redakcijā:
"Budžeta finansētas institūcijas
budžeta iestādes, visi pilnīgi vai daļēji tieši no budžeta finansētie
komersanti un organizācijas.";
izteikt terminu "Budžeta iestāde" šādā
redakcijā:
"Budžeta iestāde valsts vai
pašvaldības iestāde, kurai ar normatīvu aktu piešķirtas noteiktas publiskas
varas pilnvaras valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai un kuru pilnīgi
finansē no valsts vai pašvaldības budžeta, kā arī valsts un pašvaldību
aģentūras.";
izteikt terminu "Tieši no budžeta finansētie
komersanti" šādā redakcijā:
"Tieši no budžeta finansētie
komersanti komersanti, kas saskaņā ar gadskārtējā valsts
budžeta likumā noteikto apropriāciju saņem finansējumu no valsts budžeta
atbilstoši apstiprinātajiem finansēšanas plāniem vai no valsts pārvaldes
iestādes kā līdzekļu nodrošinājumu konkrētā valsts pārvaldes uzdevuma
izpildei."
2. 2.pantā:
izslēgt ceturto daļu;
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Ministru
kabinets nosaka Valsts investīciju programmas sagatavošanas, finansēšanas,
īstenošanas un uzraudzības kārtību."
3. Papildināt 5.pantu ar desmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Ministru kabinets
divus mēnešus pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma pieņemšanas izdod
noteikumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un
apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem un kārtību, kādā nosaka rezultatīvos
rādītājus un sniedz pārskatus par to izpildi."
4. Aizstāt
11.panta 3.punktā vārdus "vispārējo valdības parāda" ar vārdiem
"vispārējās valdības parāda".
5. Izteikt 14.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
"(3) Lai
informētu sabiedrību par iestādes darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par
piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietošanu iepriekšējā gadā, ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās
institūcijas un pašvaldības līdz pārskata gadam sekojošā gada 1.jūlijam
sagatavo gada publiskos pārskatus un mēneša laikā pēc sagatavošanas publicē
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" informāciju par gada publiskā
pārskata pieņemšanu un iespēju iepazīties ar pilnu tā tekstu. Ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes, visas to padotībā esošās budžeta finansētās institūcijas
gada publiskos pārskatus publicē savā mājas lapā internetā. Pašvaldības gada
publiskos pārskatus iesniedz Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijā publicēšanai tās mājas lapā internetā, kā arī publicē vismaz vienā
vietējā laikrakstā vai atsevišķā sabiedrībai pieejamā izdevumā. Ministru
kabinets nosaka gada publiskā pārskata saturu un sagatavošanas kārtību."
6. Izteikt 17.pantu šādā
redakcijā:
"17.pants. Budžeta pieprasījumu izstrādāšana
Finanšu ministrs informē
ministrijas un citas centrālās valsts iestādes par budžeta pieprasījumu
izstrādāšanas pamatprincipiem, vidējā termiņa izdevumu plānošanas
pamatprincipiem un vidējā termiņa ekonomiskās situācijas prognozi, kā arī par
finanšu ierobežojumiem, kas jāievēro, sagatavojot budžeta aprēķinus."
7. 18.pantā:
izteikt pirmās daļas 9.punktu
šādā redakcijā:
"9) iesniedz citus valsts
budžeta finansētas institūcijas finanšu darbības rādītājus saskaņā ar budžeta
pieprasījuma izstrādāšanas pamatprincipiem.";
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Budžeta finansētas
institūcijas, kas tieši saņem valsts budžeta dotāciju, izstrādā valsts budžeta
pieprasījumu saskaņā ar budžeta pieprasījuma izstrādāšanas
pamatprincipiem."
8. Izteikt 24.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Valsts kase
piešķir asignējumus izdevumiem saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā
noteikto apropriāciju un nodrošina to izpildi Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā."
9. Izslēgt 29.panta otrās daļas otro teikumu.
10. Papildināt 31.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Finanšu ministrija līdz
pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.novembrim iesniedz Ministru
kabinetā Valsts ieņēmumu dienesta apkopoto informāciju par valsts un pašvaldību
nodokļu un nodevu ieņēmumiem, nodokļu parādiem un nesaņemtajām nodokļu summām,
kas piešķirtas komersantiem saskaņā ar nodokļu likumos noteiktajiem nodokļu
atvieglojumiem."
11. Izteikt 34.pantu šādā redakcijā:
"34.pants. Valsts budžeta naudas līdzekļu
ieguldīšana
(1) Finanšu ministrs naudas vadības ietvaros var ieguldīt Valsts kases
budžeta kontos esošos līdzekļus fiksēta ienākuma vērtspapīru vai noguldījumu
veidā uz tādiem termiņiem un ar tādiem noteikumiem, kādus viņš atzīst par
pieņemamiem, likvidēt šādus ieguldījumus, lai nodrošinātu valsts budžeta
izpildi, kā arī izmantot naudas vadības ietvaros atvasinātos finanšu
instrumentus.
(2) Budžeta izpildītājiem attiecībā uz pašvaldību
budžetu, speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību un Eiropas Savienības
politiku instrumentiem ir tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par
pašvaldību budžeta līdzekļu, speciālā budžeta, ārvalstu finanšu palīdzības un
Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzekļu atlikuma ieguldīšanu
noguldījumu veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts
vērtspapīros."
12. 36.pantā:
izteikt pirmās daļas ievaddaļas
pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Valsts aizņēmumu vai
aizdevumu lietas, darījumus ar atvasinātajiem finanšu instrumentiem, kā arī
citus darījumus valsts parāda vadības ietvaros saskaņā ar gadskārtējo valsts
budžeta likumu, ārvalstu finanšu institūciju aizdevuma līgumu
nosacījumiem, kā arī pamatojoties uz finanšu tirgus resursu izmaksām, kārto finanšu
ministrs.";
izslēgt pirmās daļas 1.punktā
vārdus "pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu".
13. 37.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Tikai finanšu
ministram ir tiesības valsts vārdā gadskārtējā valsts budžeta likuma ietvaros
sniegt galvojumus, kas uzliek saistības valsts līdzekļiem, ar noteikumu, ka:
1) viņš
ir saņēmis no attiecīgās ministrijas un izskatījis galvojuma sniegšanai
nepieciešamo pamatojumu un saistības ar ierosinātajiem vai jau esošajiem
galvojumiem;
2) izdevumi, kas rodas sakarā ar šo galvojumu saistību izpildi, tiek attiecināti uz valsts parādu.";
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Galvojumus valsts vārdā sniedz
tikai studiju un studējošo kreditēšanas, Valsts investīciju programmas projektu
un komercdarbības atbalsta programmu īstenošanai."
14. Papildināt 46.pantu ar piekto
daļu šādā redakcijā:
"(5) Ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada
1.augustam iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par pārskata gadā
piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, politiku un darbību rezultatīvo
rādītāju izpildi, kā arī skaidrojumu par rezultatīvo rādītāju izpildes
novirzēm, ja tādas ir."
15. Pārejas noteikumos:
izslēgt 6.punktu;
papildināt pārejas noteikumus ar
16.punktu šādā redakcijā:
"Šā likuma 5.panta desmitajā
daļā minētos Ministru kabineta noteikumus attiecībā uz 2006.gadu Ministru kabinets
izdod līdz 2006.gada 1.aprīlim."
Likums stājas spēkā 2006.gada
1.janvārī.
Finanšu ministrs
Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1.
2002.gada 6.jūnijā tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas
stājās spēkā ar 2003.gada 1.janvāri. Valsts pārvaldes iekārtas likums maina
valsts pārvaldes jēgas izpratni, kā arī izpratni par valsts pārvaldes darbības
pamatprincipiem, līdz ar to nepieciešams precizēt atsevišķus Likuma par
budžetu un finanšu vadību (turpmāk Likums) Terminus. 2.
Likuma 2.panta ceturtajā daļā ir noteikts, ka Ministru
kabinets nosaka valsts budžeta procesa izpildes nodrošināšanas kārtību,
izņemot šā Likuma 13.panta trešajā daļā un 36.panta pirmajā daļā noteiktos
gadījumus (tas ir, attiecībā uz izdevumiem, kas satur valsts noslēpumu, kā
arī darījumiem ar valsts aizņēmumiem un aizdevumiem gadskārtējā valsts
budžeta likumā noteiktajos ietvaros). Likuma 2.panta piektās daļas esošā
redakcija paredz, ka Ministru kabinets nosaka Valsts investīciju programmas
sagatavošanas, finansēšanas un realizācijas kārtību. Pēc Ekonomikas
ministrijas uzskatiem vārds realizācija ir izvēlēts neatbilstoši tā nozīmei
un to pareizāk ir aizstāt ar vārdiem īstenošanas un uzraudzības. 3.
Likuma
spēkā esošajā redakcijā nav noteikta
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu atbildība par valsts budžeta
līdzekļu izlietošanu atbilstoši definētajiem valsts budžeta programmu un
apakšprogrammu mērķu sasniegšanas rezultatīvajiem rādītājiem. 4.
Likuma 11.panta 3.punktā termins vispārējo valdības
parāda ir neprecīzs, jo atbilstoši institucionālo sektoru iedalījumam vārds
vispārējais attiecas uz vārdu valdība, nevis uz vārdu parāds. Tāpat
Finanšu ministrija ir saņēmusi iebildumus par dotā termina nekorektu
lietošanu atzinumos par pašlaik izstrādājamo Ministru kabineta noteikumu
projektu Noteikumi par vispārējo valdības parāda klasifikāciju VSS-801
(09.06.2005., prot.Nr.22, 19.§). 5.
Likuma
14.panta trešajā daļā ir uzdots publicēt Latvijas Vēstnesī valsts un
pašvaldību gada publiskos pārskatus. Ņemot vērā apjomīgo informācijas apjomu,
rastos problēmas nodrošināt visas informācijas publicēšanu. Tāpat nav
izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts par gada publisko pārskatu
saturu un sagatavošanas kārtību, kurā būtu iespējams noteikt, cik detalizētā
veidā laikrakstā Latvijas Vēstnesis ir jāatspoguļo valsts un pašvaldību
gada publiskajā pārskatā ietvertā informācija. 6.
Likuma
17.pantā ir noteikts, ka Finanšu ministrs izdod budžeta pieprasījuma
izstrādāšanas instrukciju, kura ir saistoša visām budžeta finansētajām
institūcijām, taču tas ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma un
Administratīvā procesa likuma normām. 7.
Atbilstoši
Anotācijas šīs sadaļas 6.punktā minētajam, ir nepieciešams grozīt likuma
18.panta pirmās daļas 9.punktu un 18.panta trešo daļu. 8.
Likuma 24.panta
otrajā daļā ir noteikts deleģējums Valsts kasei piešķirt asignējumus tādiem
izdevumiem, kas noteikti apropriācijas kartībā saskaņā ar likumu,
pamatojoties uz Ministru kabineta noteiktā kartībā izstrādātajiem
finansēšanas plāniem. Š.g. 28.jūnijā ir
pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.478 Finansēšanas plānu
izstrādes kartība (turpmāk tekstā Noteikumi). Noteikumu projekta
saskaņošanā Valsts kanceleja atzinumā noradīja, ka Noteikumos ir pārsniegts
Likuma 24.panta otrajā daļā noteiktais pilnvarojums un piedāvāja izslēgt
Noteikumu 20. 24.punktus. Ņemot vērā, ka iepriekšminētos punktos minētās normas
ir būtiskas budžeta izpildes procesa nodrošināšanā, tad Noteikumi tika
pieņemti iesniegtajā redakcijā. 9.
Likuma
esošajā redakcijā 29.panta otrajā daļā ir noteikts, ka Budžeta iestādes
Ministru kabineta noteiktajā kartībā kārto grāmatvedības uzskaiti, ievērojot
Ministru kabineta apstiprinātās pamatlīdzekļu nolietojuma normas un
pielietošanas nosacījumus. Ministru kabinets izdod budžetu finanšu uzskaites
noteikumus. Nepieciešams redakcionāli
precizēt minēto pantu, jo finanšu uzskaite ir tā pati grāmatvedības
uzskaite, kas jau ir noteikta
29.panta otrās daļas pirmajā teikumā. 10.
Likuma
spēkā esošajā redakcijā, kā arī citos normatīvajos aktos nav paredzētas
saistošas normas, uz kā pamata izstrādāt pārskatus, lai pilnīgāk informētu
sabiedrību par valstij pienākošo un faktiski iekasēto nodokļu apjomu un gūtu
pārliecību, ka visi nodokļi un nodevas budžetā ir ieskaitīti atbilstoši
likumdošanā noteiktajam apjomam. 11.
Likuma
34.panta redakcija neatbilst šā brīža
situācijai, kas veidojusies, attīstoties jauniem finanšu vadības
instrumentiem un mainoties normatīvajiem aktiem. 12.
Likuma
36.panta spēkā esošā redakcija nosaka, ka tikai finanšu ministrs var kārtot
valsts aizņēmumu un aizdevumu lietas, kā arī pilnvarot citas personas
aizņēmumu vai aizdevumu līgumu parakstīšanai, balstoties uz Ministru kabineta
lēmumu. 13.
Valsts
vārdā sniegtie galvojumi (turpmāk galvojumi) pēc būtības ir valsts atbalsta
politikas instruments tautsaimniecības attīstības prioritārajām nozarēm.
Galvojumi tiek sniegti gadskārtējā valsts budžeta likuma ietvaros. Līdzšinējā
Likuma 37.panta redakcija pieļauj iespēju, ka kādu pantā neminētu mērķu
īstenošanai, valsts vārdā galvojumus var sniegt kāds cits, paredzot to kādā
citā normatīvā aktā. (Piemēram likuma Par palīdzību dzīvokļa jautājuma
risināšanā 27.pants RAPLM izpratnē ir cits gadījums, un uz šī panta pamata
tika izstrādāti MK noteikumu projekti, kuri paredzēja, ka Hipotēku banka
sniegs valsts galvojumus Mājokļu programmas īstenošanai.)
14.
Likuma
spēkā esošajā redakcijā nav ietvertas normas, kas nodrošinātu Ministru
kabinetam iespēju precīzi izvērtēt budžeta institūciju saņemto līdzekļu
izlietošanas lietderīgumu un efektivitāti, kontrolēt nosprausto mērķu
sasniegšanu un analizēt rezultatīvo rādītāju neizpildi. Likuma Pārējas noteikumu 6.punkts
nosaka, ka termina budžeta finansētās institūcijas skaidrojumā minētās
normas saistībā ar valsts un pašvaldību aģentūrām stājas spēkā vienlaikus ar
likuma par aģentūrām spēkā stāšanos. Šāda pārējas norma bija nepieciešama,
kamēr likums par aģentūrām vēl nebija stājies spēkā. |
|
|||||||
|
1.
Likumprojektā ir paredzēts terminu budžeta iestādēs attiecināt arī uz
valsts un pašvaldību aģentūrām, kā arī novērst Likumā lietoto terminu
definīciju neatbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likuma un Administratīvā
procesa likuma normām. 2.
Likumprojektā ir paredzēts svītrot Likuma 2.panta ceturto daļu, jo tā
satur pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par valsts budžeta
procesa izpildes nodrošināšanas kārtību, taču pašreiz nav nepieciešams
regulēt attiecīgo sfēru ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem. Likumprojekta 2.pantā paredzēts vārdu
realizācijas aizstāt ar vārdiem īstenošanas un uzraudzības, jo šāds
formulējums precīzāk atspoguļo situācijas būtību. 3.
Likumprojekta
3.pants ir nepieciešams, lai stiprinātu ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu atbildību par valsts budžeta līdzekļu izlietošanu atbilstoši
definētajiem valsts budžeta programmu un apakšprogrammu mērķu sasniegšanas
rezultatīvajiem rādītājiem. 4.
Likumprojektā
ir paredzēts aizstāt Likuma 11.panta 3.punktā terminu vispārējo valdības
parāda ar terminu vispārējās valdības parāda, lai nodrošinātu termina
korekto lietošanu, attiecinot vārdu vispārējais uz valdību, nevis parādu.
Tāpat, atbilstoši ministriju un citu centrālo valsts iestāžu norādījumiem,
šobrīd tiek precizēts MK noteikumu projekts Noteikumi par vispārējo valdības
parāda klasifikāciju VSS-801 (09.06.2005., prot.Nr.22, 19.§). 5.
Likumprojekta
5.pantā ir paredzēts, ka ministrijas un citas centrālās valsts iestādes,
visas to padotībā esošas budžeta finansētas institūcijas un pašvaldības
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par gada publiska
pārskata pieņemšanu un iespēju iepazīties ar tā pilnu tekstu, bet nevis pašu
pārskatu. Tādā veidā Latvijas Vēstnesim nerādīsies problēmas gandrīz
vienlaikus publicējot pilnus gada pārskatus, bet gan tikai informāciju par
sagatavošanu un pieejamību. 6.
Likumprojektā ir paredzēts, ka netiks izstrādāta Finanšu
ministrijas budžeta pieprasījuma izstrādāšanas instrukcija, bet tās vietā
Finanšu ministrija informēs par attiecīgajiem pamatprincipiem. 7.
Atbilstoši
Anotācijas šīs sadaļas 7.punktā minētajam ir nepieciešams grozīt Likuma
18.panta pirmās daļas 9.punktu un 18.panta trešo daļu. 8.
Likumprojektā
ir paredzēts plašāks deleģējums Ministru kabinetam reglamentēt budžeta
izpildes procesa nodrošināšanu. Precizējums izstrādāts saskaņā ar Ministru
kabineta 2005.gada 28.jūnija protokola Nr.37 15.§, kas nosaka izstrādāt grozījumus Likuma
24.panta otrajā daļā. 9.
Grozījumi
Likuma 29.panta otrajā daļā nepieciešami, lai redakcionāli to
saskaņotu. Finanšu uzskaite ir tā pati grāmatvedības uzskaite, kas jau
ir noteikta Likuma 29.panta otrās
daļas pirmajā teikumā, un nav nepieciešams divas reizes vienā pantā paredzēt
deleģējumu Ministru kabinetam izdot grāmatvedības uzskaites kārtību. 10.
Likumprojekta
10.pants ir nepieciešams, lai
pilnīgāk informētu sabiedrību par valstij pienākošo un faktiski iekasēto
nodokļu apjomu un gūtu pārliecību, ka visi nodokļi un nodevas budžetā ir
ieskaitīti atbilstoši likumdošanā noteiktajam apjomam. 11.
Grozījumi
Likuma 34. panta pirmajā daļā nepieciešami, lai precizētu investīciju veidu, kuros pieļaujami valsts budžeta
līdzekļu ieguldījumi. Korektāks apzīmējums valsts vērtspapīru vietā būtu
fiksētā ienākuma vērtspapīri, kuru drošības pakāpi noteiktu pēc
kredītreitinga, jo daudzi starptautisko finanšu institūciju emitēti fiksēta
ienākuma vērtspapīri ir ar ievērojami lielāku drošības pakāpi nekā atsevišķu
zema reitinga valstu emitēti vērtspapīri. Lai samazinātu ar līdzekļu
ieguldīšanu saistītos finanšu riskus un palielinātu valsts budžeta līdzekļu
ieguldīšanas efektivitāti, 34.panta pirmajā daļā ir paredzēta iespēja naudas
vadības ietvaros izmantot atvasinātos finanšu instrumentus. Tā kā Valsts pārvaldes iekārtas likums nosaka, ka
iekšējie normatīvie akti ir saistoši tikai izdēvējiestādei, ir izslēgta
34.panta otrā daļa. Vairākas pašvaldības ir ierosinājušas pašvaldību budžeta
līdzekļu ieguldīšanu noguldījumu veidā. Saskaņā ar šo ierosinājumu ir veikti
grozījumi Likuma 34.panta trešajā
daļā. 12.
Grozījumi
Likuma 36.pantā nepieciešami, lai paredzētu iespēju
valsts parāda vadībā izmantot atvasinātos finanšu instrumentus un citus
darījumus valsts parāda vadībai. Jebkādus darījumus valsts parāda
vadības ietvaros, aizņēmumu veikšanu un aizdevumu izsniegšanu finanšu
ministram jāveic pamatojoties uz finanšu tirgus resursu izmaksām. Lai padarītu aizņēmumu vai aizdevumu līgumu
parakstīšanas procedūru elastīgāku un efektīvāku, Likumprojekts paredz
svītrot normu, kas nosaka, ka finanšu ministrs var pilnvarot citas
personas aizņēmumu vai aizdevumu līgumu parakstīšanai, tikai balstoties uz
Ministru kabineta lēmumu. 13.
Lai
nerastos dažādas Likuma normas tulkošanas iespējas, nepieciešams Likuma
37.pantā noteikt to, ka galvojumi valsts vārdā sniedzami tikai studiju un
studējošo kreditēšanas, Valsts investīciju programmas projektu un
komercdarbības atbalsta programmu īstenošanai., un to var sniegt tikai
finanšu ministrs. 14.
Likumprojekta
14.pantā noteiktais grozījums ir nepieciešams, lai nodrošinātu Ministru
kabinetam iespēju izvērtēt budžeta institūciju saņemto līdzekļu izlietošanas
lietderīgumu un efektivitāti, kontrolēt nosprausto mērķu sasniegšanu un
analizēt rezultatīvo rādītāju neizpildi. 15.
Likuma
Pārejas noteikumu 6.punktu nepieciešams svītrot, jo atbilstoši Likumprojekta
1. pantam, punkts ir zaudējis aktualitāti, un likums par aģentūrām jau ir
stājies spēkā. Ņemot vērā Likumprojekta 3.pantu, Likuma Pārejas
noteikumos paredzēt Ministru kabinetam līdz 2006.gada 1.aprīlim izdot noteikumus Par ministriju un citu centrālo
valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem, un
kārtību, kādā nosaka rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus par to
izpildi. |
|
|||||||
3. Cita
informācija |
|
|
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekta pieņemšana nepalielinās
komersantu izmaksas. |
|
|||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||
Nav |
|
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||
|
2005. |
2006. |
2007. |
2008. |
|
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||
6. Cita
informācija: |
Nav |
|
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojektā ir ietverts: 1.
Likumprojekta 3.pantā noteiktā izpildei ir ne vēlāk kā 2 mēnešus pēc
gadskārtējā likuma par valsts budžetu pieņemšanas jāizstrādā Ministru
kabineta noteikumi par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu
un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem un kārtību, kādā nosaka
rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus par to izpildi. 2.
Likumprojekta 8.pantā pilnvarojums Valsts
kasei piešķirt asignējumus izdevumiem saskaņā ar likumā noteikto apropriāciju
un nodrošināt to izpildi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šobrīd
jautājumu reglamentē 2005.gada 28.jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr.478
Finansēšanas plānu izstrādes kartība, kas izpilda šajos Likuma grozījumos
doto pilnvarojumu. 3.
Likumprojekta 10.pantā noteiktā
izpildei Valsts ieņēmumu dienests līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.novembrim sagatavo Pārskatu par valsts un pašvaldību
nodokļu un nodevu ieņēmumiem, nodokļu parādiem un nesaņemtajām nodokļu
summām. 4.
Likumprojekta 14.pantā noteiktā
izpildei ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes savas kompetences ietvaros līdz pārskata
gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.augustam sagatavo informatīvo ziņojumu par
pārskata gadā piešķirtā valsts budžeta līdzekļu racionālo un ekonomisko
izlietojumu, ieviesto politiku un darbības rezultātu mērķu sasniegšanas
rezultatīvo rādītāju izpildi, un skaidrojumu par apstiprināto programmu un
apakšprogrammu rezultatīvo rādītāju izpildes novirzēm. 5.
Saskaņā ar
Likumprojekta 15.pantu noteikumus Par ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem un kārtību,
kādā nosaka rezultatīvos radītājus un sniedz pārskatus par to izpildi
2006.gadam Ministru kabinets izdod līdz 2006.gada 1.aprīlim. |
|
|||||||
2. Cita
informācija |
Nav |
|
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
-
|
|
|||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
||||||||
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||
Konsultācijas nav notikušas. |
|
||||||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas. |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Esošo institūciju funkcijas
nepaplašinās. |
|
|||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
|||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Kompetento institūciju lēmumi varēs tikt apstrīdēti normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||
Nav |
|
||||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā
departamenta direktores vietā direktores vietniece |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
V.Andrējeva |
L.Vucēne |
M.Radeiko |
L.Jevčuka |
16.09.2005 13:36
2110
L.Jevčuka
Ludmila.jevcuka@fm.gov.lv;
7095442