Latvijas
Televīzijas ēkas
būvniecības
un finansēšanas kārtības likums
1.pants.
Likuma mērķis ir, nodrošinot
Latvijas Televīzijas darbības
nepārtrauktību, paredzēt jaunas,
mūsdienīgas un Latvijas Televīzijas
darbībai atbilstošas ēkas (turpmāk jaunā ēka) būvniecību un noteikt jaunās ēkas
būvniecības un finansēšanas kārtību.
2.pants.
(1) Visus ar jaunās
ēkas būvniecību un finansēšanu saistītos jautājumus līdz laikam, kad Latvijas
Televīzija uzsāk raidīšanu no jaunās ēkas, uzrauga Ministru kabineta izveidota uzraudzības padome
triju cilvēku sastāvā
(turpmāk uzraudzības padome). Uzraudzības padomē iekļauj pa vienam pārstāvim no Finanšu ministrijas, Latvijas Televīzijas un sabiedrisko
raidorganizāciju pārstāvības institūcijas.
(2) Uzraudzības padomes nolikumu izstrādā Finanšu
ministrija, un to apstiprina Ministru kabinets. Uzraudzības padomes
personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.
3.pants.
(1) Latvijas Televīzijas valdījumā esošais valsts
nekustamais īpašums, kas atrodas Rīgā, Zaķusalas krastmalā 3, un sastāv no
zemesgabala (kadastra
Nr. 0100 051 0145, kopējā platība 78900 m2) un uz tā
esošās Latvijas Televīzijas centra ēkas (lit. Nr.1), garāžas ēkas (lit. Nr.2),
apsardzes ēkas
(lit. Nr.3), kanalizācijas sūkņu ēkas (lit. Nr.4), siltuma ventilācijas ēkas
(lit. Nr.6), ventilācijas ēkas (lit. Nr.7) un noliktavas ēkas (lit. Nr.8)
(turpmāk nekustamais īpašums), līdz 2006.gada 1.jūlijam ierakstāms
zemesgrāmatā uz valsts vārda valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie
īpašumi" personā.
(2) Nekustamais īpašums apgrūtināms zemesgrāmatā
par labu Latvijas Televīzijai, nosakot tai tiesības izmantot šo nekustamo
īpašumu bez atlīdzības līdz Latvijas Televīzijas raidīšanas uzsākšanai no
jaunās ēkas.
4.pants.
(1) Jaunās ēkas pasūtītājs ir valsts valsts
akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" personā.
(2) Valsts akciju sabiedrība "Valsts
nekustamie īpašumi" ir atbildīga par:
1) jaunās ēkas projektēšanu, būvniecību un
pielāgošanu Latvijas Televīzijas darbībai (drošības un tehnoloģiju
ziņā), ņemot vērā Latvijas Televīzijas izstrādāto un uzraudzības padomes
apstiprināto ēkā iebūvējamo tehnoloģiju koncepciju, uz uzraudzības padomes izvēlēta un akceptēta
zemesgabala;
2) likuma īstenošanai nepieciešamo valsts iepirkumu veikšanu;
3) jaunās ēkas nodošanu ekspluatācijā Latvijas
Televīzijai;
4) citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu šā likuma
1.pantā noteiktā mērķa īstenošanu.
(3) Šā panta otrās daļas 1., 2. un 3.punktā
minētās darbības saskaņojamas ar uzraudzības padomi.
(4) Izdevumus, kas saistīti ar šā panta pirmajā
un otrajā daļā minēto darbību veikšanu, valsts akciju sabiedrība "Valsts
nekustamie īpašumi" sedz no tās rīcībā esošajiem finanšu līdzekļiem. Ja
izmaksas pārsniedz nekustamā īpašuma tirgus vērtību, Finanšu ministrija
sadarbībā ar valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi" un
uzraudzības padomi sagatavo budžeta pieprasījumu šā panta pirmajā un otrajā
daļā minēto darbību izmaksu segšanai.
5.pants.
(1) Latvijas Televīzija, pamatojoties uz tās izstrādāto un
uzraudzības padomes apstiprināto ēkā iebūvējamo tehnoloģiju koncepciju, sagatavo budžeta pieprasījumu iebūvējamo
tehnoloģiju iegādei.
(2) Latvijas Televīzija atbild par visu tās
darbībai nepieciešamo valsts iepirkumu veikšanu jauno tehnoloģiju iegādei.
6.pants.
(1) Pēc tam kad Latvijas Televīzija uzsākusi
raidīšanu no jaunās ēkas, valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie
īpašumi" atsavina nekustamo īpašumu izsolē atbilstoši Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumam.
Pirms atsavināšanas izsolē valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie
īpašumi" organizē nekustamā īpašuma novērtēšanu. Novērtējumu ņem par
pamatu, nosakot izsoles sākumcenu. Ar nekustamā īpašuma novērtēšanu saistītos
izdevumus sedz no valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie
īpašumi" līdzekļiem.
(2) Izsoli organizē valsts akciju sabiedrība
"Valsts nekustamie īpašumi". Uzraudzības padome sadarbībā ar valsts
akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi" izstrādā izsoles
noteikumus. Izsoles noteikumus apstiprina Ministru kabinets.
(3) Ja izsolē iegūtie finanšu līdzekļi pārsniedz
valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" izdevumus, kas
ir saistīti ar šā likuma 4.panta pirmajā un otrajā daļā minēto darbību
veikšanu, Latvijas Televīzija sagatavo budžeta pieprasījumu tās darbībai
nepieciešamo jauno tehnoloģiju iegādei.
7.pants.
(1) Jaunā ēka atbilstoši normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām būvniecības jomā ir nododama ekspluatācijā, paredzot, ka
Latvijas Televīzija var uzsākt raidīšanu no jaunās ēkas ar 2008.gada
6.novembri.
(2) Valsts akciju sabiedrība "Valsts
nekustamie īpašumi" ne retāk kā reizi ceturksnī informē uzraudzības padomi
par šā likuma 4.pantā un šā panta pirmajā daļā minēto prasību izpildi.
(3) Uzraudzības padome ne retāk kā reizi gadā
sniedz Ministru kabinetam ziņojumu par šā likuma īstenošanu.
8.pants.
(1) Zemesgabals un uz tā uzceltā jaunā ēka
ierakstāma zemesgrāmatā uz valsts vārda valsts akciju sabiedrības "Valsts
nekustamie īpašumi" personā.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētais nekustamais
īpašums apgrūtināms par labu Latvijas Televīzijai, nosakot tai tiesības
izmantot šo nekustamo īpašumu bez termiņa ierobežojuma. Valsts akciju
sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" slēdz nomas līgumu ar Latvijas
Televīziju par jaunās ēkas beztermiņa nomu.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecības un finansēšanas
kārtības likuma projekta
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2005. gada 19. jūlijā Ministru kabinets pieņēma zināšanai Ministru
prezidenta izveidotās darba grupas iesniegto ziņojumu ar tajā iekļauto
rīcības plānu par valsts bezpeļņas sabiedrības ar ierobežotu atbildību
Latvijas Televīzija (turpmāk Latvijas Televīzija) ēkas uzturēšanas
izmaksām un jaunas ēkas būvniecības nepieciešamību (turpmāk Ziņojums)
(Ministru kabineta 2005. gada 19. jūlija protokollēmuma Nr. 42 20.§
1. punkts). Ziņojumā tika konstatēts, ka Latvijas Televīzija kopš 1987. gada darbojas ēku kompleksā Rīgā,
Zaķusalas krastmalā 3, ko uzcēla Latvijas Televīzijas darbības
nodrošināšanai, ņemot vērā pagājušā gadsimta 70. gados konstatētās
Latvijas Televīzijas vajadzības un izmantojot tā laika celtniecības
materiālus, tehnoloģijas un iebūvētās inženiertehniskās iekārtas. Tā kā kopš
tā laika ir mainījušās Latvijas Televīzijas vajadzības gan saistībā ar
izmaiņām tās darbībā, gan arī saistībā ar tehnoloģiju attīstību, Latvijas
Televīzijas ēku komplekss šobrīd ir tehnoloģiski novecojis un neatbilst
mūsdienu Latvijas Televīzijas vajadzībām.
Ziņojumā tika konstatēts, ka visoptimālākais situācijas
risinājums ir jaunas Latvijas Televīzijas ēkas būvniecība, kas tiek finansēta
no pašreizējo Latvijas Televīzijas ēku
kompleksa Rīgā, Zaķusalas krastmalā 3 atsavināšanas rezultātā iegūtajiem
finanšu līdzekļiem. Atbalstot Ziņojumā teikto, Ministru kabinets uzdeva darba
grupai, kas izstrādāja Ziņojumu, sadarbībā ar valsts akciju sabiedrību
Valsts nekustamie īpašumi (turpmāk Valsts nekustamie īpašumi), Latvijas
Televīziju, Tieslietu ministriju un Valsts kanceleju līdz 2005. gada
1. septembrim izstrādāt likumprojektu par Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecību un noteiktā kārtībā iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā
(Ministru kabineta 2005. gada 19. jūlija protokollēmuma Nr. 42 20. § 2.
punkts). |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Latvijas Televīzijas ēkas būvniecības un finansēšanas kārtības likuma
projekts (turpmāk Likumprojekts)
ir izstrādāts, pamatojoties uz Ziņojumu. Likumprojekta mērķis ir nodrošināt Latvijas Televīzijas darbības nepārtrauktību,
paredzot jaunas, mūsdienīgas un tās darbībai atbilstošas Latvijas Televīzijas
ēkas būvniecību. Lai nodrošinātu šo mērķi, likumprojekts nosaka Latvijas
Televīzijas ēkas būvniecības un finansēšanas kārtību. Likumprojekts paredz, ka Latvijas
Televīzijas ēku būvēs par valsts akciju sabiedrības Valsts nekustamie
īpašumi finanšu līdzekļiem. Pēc raidīšanas uzsākšanas no jaunās Latvijas
Televīzijas ēkas, ko plāno uzsākt 2008. gada 6. novembrī, Latvijas
Televīzijas valdījumā esošais ēku un būvju nekustamais īpašums Rīgā,
Zaķusalas krastmalā 3 (turpmāk nekustamais īpašums) tiks pārdots izsolē,
lai segtu izdevumus, kas ir radušies ar jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecību. Ja izsolē iegūtie finanšu līdzekļi pārsniegs Valsts nekustamo
īpašumu izdevumus, kas ir saistīti jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecību, Latvijas Televīzija tos izmantos nepieciešamo jauno tehnoloģiju
iegādei. Ja izsolē iegūtie finanšu līdzekļi nepārsniegs Valsts nekustamo
īpašumu izdevumus, kas ir saistīti jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecību, Latvijas Televīzija sagatavos budžeta pieprasījumu jaunu
tehnoloģiju iegādei. Visbeidzot, ja jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
būvniecības izmaksas pārsniegs nekustamā īpašuma tirgus vērtību, Finanšu
ministrija sadarbībā ar Valsts nekustamajiem īpašumiem un Uzraudzības padomi,
kas tiks veidota šī Likumprojekta izpildes uzraudzībai, sagatavos budžeta
pieprasījumu ar Latvijas Televīzijas būvniecību saistīto trūkstošo izmaksu
segšanai. Ievērojot iepriekš
minēto, Likumprojekts pilnībā nodrošina Ziņojumā konstatēto problēmu
risinājumu un tādējādi izpilda Ministru kabineta 2005. gada 19. jūlija
protokollēmuma Nr. 42 20.§ 2. punktu. |
3. Cita informācija |
Likumprojektu izstrādāja
darba grupas, kuras sastāvā ietilpa ar Ministru prezidenta 2005. gada
16. marta rīkojumu Nr. 103 (Latvijas Vēstnesis, 2005. gada
18. marts) izveidotā darba grupa un Ministru kabineta 2005. gada 19. jūlija
protokollēmuma Nr. 42 20. § 2. punktā minēto institūciju Tieslietu
ministrijas, Latvijas Televīzijas, Valsts nekustamo īpašumu un Valsts kancelejas
- pārstāvji. |
I. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
makroekonomisko vidi neietekmē. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu neietekmē. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
nerada sociālas sekas. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
nerada ietekmi uz vidi. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Nav |
Nav |
Nav |
Atbilstoši Valsts
nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
Atbilstoši
Valsts nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas
ēkas nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
3. Finansiālā ietekme |
Nav |
Nav |
Nav |
Atbilstoši Valsts
nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
Atbilstoši Valsts
nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas ēkas
nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav |
Nav |
Nav |
Atbilstoši
Valsts nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas
ēkas nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
Atbilstoši
Valsts nekustamo īpašumu sniegtajai informācijai jaunas Latvijas Televīzijas
ēkas nomas maksa varētu būt LVL 5 (pieci lati) par 1 kv.m, tomēr kopējo summu
nevar prognozēt, jo nav zināma jaunas Latvijas Televīzijas ēkas platība |
6. Cita informācija |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Likumprojekts
paredz Uzraudzības padomes nolikuma izstrādi. Šajā nolikumā tiks noteikta
Uzraudzības padomes darbības kārtība. Tāpat Likumprojekts paredz, ka tiks
izstrādāti nekustamā īpašuma izsoles noteikumi, ko apstiprinās Ministru
kabinets. Nekustamā īpašuma izsoles noteikumos tiks paredzēta izsoles
organizēšanas kārtība. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojektā
ietvertās normas nav saistītas ar Latvijas Republikas uzņemtajām saistībām
pret Eiropas Savienību. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojektā
ietvertās normas nav saistītas ar Latvijas Republikas uzņemtajām saistībām
pret citām starptautiskajām organizācijām. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojektā
ietvertās normas nav saistītas ar saistībām, kas izriet no Latvijas
Republikai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts nav
saistīts ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem vai citiem tās tiesību
avotiem. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
|
|
|||
5. Cita informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta
izstrādē tika ņemts vērā Latvijas Raidorganizāciju
asociāciju par Likumprojektu izteiktais viedoklis. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Latvijas
Raidorganizāciju asociācija atbalsta Likumprojekta virzību. Visi Latvijas
Raidorganizāciju asociācijas izteiktie priekšlikumi ir ņemti vērā un
iestrādāti Likumprojektā. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Par likumprojektu
un tā saturu nav notikuši informēšanas pasākumi vai sabiedriskās domas
noskaidrošana. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojekta
izstrādē nebija pieaicināti starptautiski konsultanti. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu
Likumprojekta izpildes uzraudzību un efektīvu izpildi, ir paredzēts izveidot
Uzraudzības padomi. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība
par Likumprojektu tiks informēta ar oficiālā laikraksta Latvijas Vēstnesis
starpniecību. Tāpat ir plānots ievietot skaidrojošo informāciju par
Likumprojektu Tieslietu ministrijas oficiālajā mājas lapā http://www.tm.gov.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Ja persona
uzskatīs, ka Likumprojektā ietvertās tiesību normas pārkāpj Satversmē noteiktās
tiesības, indivīds varēs vērsties tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Ministru prezidents A.Kalvītis