Likumprojekts
Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt
visā likumā vārdus "Jūras vides pārvalde" (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem "Valsts vides dienests" (attiecīgā locījumā).
2. Izteikt
6.panta pirmās daļas 22.punktu šādā redakcijā:
"22) sertificē
atzītās aizsardzības organizācijas, kā arī uzrauga
atzīto aizsardzības organizāciju un klasifikācijas sabiedrību (atzīto
organizāciju) darbību;".
3. Papildināt
18.panta trešo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Atzīto
aizsardzības organizāciju atzīšanas, sertifikācijas un uzraudzības kārtību
nosaka Ministru kabinets."
A.Šlesers
Likumprojekta "Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā" anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 15.februāra
Ministru kabineta sēdes protokolā Nr.9 17.§ ir noteikts uzdevums Satiksmes
ministrijai sagatavot likumprojektu par grozījumiem Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 6.panta pirmās daļas 22.punktā un 18.panta trešajā
daļā. Šie grozījumi
nepieciešami tādēļ, ka Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma B sadaļā,
kas nosaka dažādu institūciju kompetenci jūrlietās, nav ietverta funkcija
veikt aizsardzības organizāciju atzīšanu un sertifikāciju. Likumā attiecīgi
nav noteikta arī aizsardzības organizāciju atzīšanas un sertificēšanas
kārtība (nav paredzēts arī deleģējums šo kārtību noteikt Ministru kabinetam).
Nepieciešamību veikt aizsardzības organizāciju atzīšanu un sertificēšanu
nosaka Starptautiskā kuģu un ostu iekārtu aizsardzības kodeksa (ISPS kodekss)
B daļas 4.5.punkts, kas uzliek dalībvalstīm pienākumu izvērtēt aizsardzības
organizāciju kompetenci pirms to atzīšanas. Šādu pašu pienākumu nosaka arī
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr.725/2004 par kuģu un ostas iekārtu
aizsardzības stiprināšanu, kura sevī ietver augstāk minēto ISPS kodeksu. Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 6.panta pirmās daļas 22.punkts nosaka, ka Latvijas
Jūras administrācijas kompetencē ir atzīto aizsardzības organizāciju
uzraudzība, bet likums nenosaka šīs uzraudzības kārtību, kā arī neparedz iespēju
šo kārtību noteikt Ministru kabinetam. Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā tiek lietots termins Jūras vides pārvalde, lai gan
saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 29.septembra rīkojumu Nr.714 Jūras
vides pārvaldes funkcijas ir nodotas Valsts vides dienestam. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta
projekts paredz noteikt Latvijas Jūras administrācijai funkciju veikt
aizsardzības organizāciju atzīšanu un sertificēšanu, lai tiktu nodrošināta Latvijas Republikai saistošo
ISPS kodeksa un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr.725/2004 par kuģu un
ostas iekārtu aizsardzības stiprināšanu izpilde. Normatīvā akta
projekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt aizsardzības
organizāciju atzīšanas un sertificēšanas kārtību, atzīto aizsardzības
organizāciju uzraudzības kārtību. Normatīvā akta
projekts paredz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumu precizēt saistībā
ar to, ka Jūras vides pārvaldes funkcijas ir nodotas Valsts vides dienestam. |
|
3. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
2005.gada 15.februārī tika pieņemti Ministru
kabineta noteikumi Nr.128 Kuģu, ostu un ostas iekārtu aizsardzības
noteikumi, kas regulē aizsardzības organizāciju atzīšanu, sertificēšanu un
uzraudzību. Šie noteikumi būs jāizdod no jauna, jo, pieņemot likumu
Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā, tiks noteikts
papildus deleģējums 18.panta trešajā daļā, kas būs par pamatu aizsardzības
organizāciju atzīšanas, sertificēšanas un uzraudzības tiesiskajam regulējuma. |
|
|||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts nodrošina iespēju pilnvērtīgi realizēt Eiropas Parlamenta un
Padomes Regulas Nr.725/2004 par kuģu un ostas iekārtu aizsardzības
stiprināšanu prasības. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts nodrošina iespēju
pilnvērtīgi realizēt ISPS kodeksa prasības, kas Latvijai ir saistošas sakarā
ar atsauci uz šo kodeksu 1974.gada Starptautiskajā konvencijā par cilvēku
dzīvības aizsardzību uz jūras. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|
|
||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Latvijas
Jūras administrācijai būs noteikta jauna funkcija aizsardzības organizāciju
atzīšana un sertificēšana. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|
Satiksmes ministrs A. Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par
uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Jūrniecības
departamenta direktora vietnieks |
|
|
|
|
V.
Legzdiņš |
A.
Ļubļina |
I.
Strautmane |
J.Auziņš |
25.07.2005 14:00
1149
A.Logina
7062156, anete@lja.bkc.lv