Grozījums Autopārvadājumu likumā
Izdarīt Autopārvadājumu likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 8.nr.; 1998, 24.nr.;
1999, 21.nr.; 2001, 1., 12.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 10.nr.; 2005,
2.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 5.2 pantu šādā redakcijā:
"5.2 pants.
Autotransporta inspekcija
(1) Autotransporta inspekcija ir satiksmes
ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir,
veicot autopārvadājumu uzraudzību un kontroli, nodrošināt Latvijas Republikas
normatīvajiem aktiem un Latvijas Republikai saistošajiem starptautiskajiem
normatīvajiem aktiem atbilstošus autopārvadājumus.
(2) Autotransporta inspekcijas amatpersonai, pildot dienesta pienākumus, atbilstoši kompetencei ir tiesības apturēt autotransportlīdzekli, lai pārbaudītu normatīvo aktu ievērošanu autopārvadājumu jomā.
(3) Autotransporta inspekcijas inspektoru formas
tērpa un dienesta apliecības paraugus apstiprina Ministru kabinets."
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījums
Autopārvadājumu likumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Patreizējās
situācijas raksturojums |
Autopārvadājumu
likuma 4.panta otrā daļa nosaka, ka Satiksmes ministrija un tās pilnvarotas
institūcijas atbilstoši savai kompetencei organizē autopārvadājumu kontroli.
Ar 2006.gada 1.janvāri uz Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību
Autotransporta direkcija Transporta uzraudzības dienesta bāzes ir paredzēts
izveidot satiksmes ministra pārraudzībā esošu tiešās pārvaldes iestādi
Autotransporta inspekcija. Līdz ar to ir nepieciešams likumprojektā
noteikt, ka kontroli autopārvadājumu jomā veic Autotransporta inspekcija.
Patreiz autopārvadājumu kontroli uz ceļiem Latvijas Republikā veic Valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību Autotransporta direkcija Transporta
uzraudzības dienesta darbinieki, kuriem nav tiesību apturēt
transportlīdzekļus, tāpēc autopārvadājumu kontrole tiek veikta sadarbībā ar
Ceļu policiju. Šāda kontroles kārtība nav efektīva, jo darba grafiks ir
jāsaskaņo ar Ceļu policiju, kuras darbiniekiem, darba specifikas dēļ, ne
vienmēr ir iespēja piedalīties kontroles akcijās, bieži vien jāpamet
kontroles vieta, dodoties uz izsaukumiem, kā arī tā samazina kontrolē
iesaistīto dienestu mobilitāti. Autotransporta inspekcijas efektīvākai
kontroles funkciju veikšanai ir nepieciešams Autotransporta inspekcijas
amatpersonām piešķirt tiesības apturēt transportlīdzekļus, kurus izmanto
kravu un pasažieru pārvadājumiem. |
||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Normatīvā akta
projekts nosaka, ka kontroli autopārvadājumu jomā veic satiksmes ministra
pārraudzībā esošā tiešās pārvaldes iestāde Autotransporta inspekcija, kā
arī tās amatpersonām piešķir pilnvaras apturēt transportlīdzekli
autopārvadājumu kontroles veikšanai.Līdz ar to tiks vienkāršota pasažieru un
kravu autopārvadājumu kontroles akciju organizēšana uz ceļiem, paaugstināta
kontroles efektivitāte un kontrolē iesaistīto Autotransporta inspekcijas
amatpersonu mobilitāte, būs iespējams ātrāk reaģēt, lai novērstu pārkāpumus
autopārvadājumu jomā, kas labvēlīgi ietekmēs autopārvadājumu uzņēmējdarbības
vidi. |
||||||||
3. Cita informācija |
-------- |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts neparedz izmaiņas. |
||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts neparedz izmaiņas. |
||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
-------- |
||||||||
|
|||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
--------- |
--------- |
--------- |
--------- |
--------- |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
--------- |
--------- |
--------- |
-------- |
--------- |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
--------- |
--------- |
-------- |
--------- |
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
--------- |
--------- |
--------- |
-------- |
--------- |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins 2006.gadam |
--------- |
||||||||
6. Cita informācija |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
---------- |
||||
|
|||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Sagatavoti šādi
normatīvo aktu projekti - Grozījums Ceļu satiksmes likumā, Grozījums Valsts
civildienesta likumā, Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 20.februāra
noteikumos Nr.79 Ierēdnim izvirzāmās
obligātās prasības - augstākā izglītība - piemērošanas kārtība un termiņš,
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 Ceļu
satiksmes noteikumi, Ministru kabineta Noteikumi par kontroles kārtību
autopārvadājumu jomā, Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa
noteikumos Nr.242 Satiksmes
ministrijas nolikums, Grozījums Ministru kabineta 2001.gada
27.decembra noteikumos Nr.546
Noteikumi par drošības konsultantu (padomnieku) norīkošanu, profesionālo
kvalifikāciju un darbību bīstamo kravu pārvadājumu jomā, Grozījums
Ministru kabineta 2005.gada 25.janvāra noteikumos Nr.63 Noteikumi par budžetu ieņēmumu
klasifikāciju, Grozījums Ministru kabineta 2001.gada 6.februāra
noteikumos Nr.48 Noteikumi par
lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem un ″Autotransporta
inspekcijas nolikums″. |
||||||||
2. Cita informācija |
-------------------------- |
||||||||
|
|||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav saistību. |
||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Nav saistību. |
||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav saistību. |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
-------------------------- |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||
-------------------- |
-------------------------- |
-------------- |
----------------- |
||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Šādas konsultācijas
nav notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Šādi pasākumi
netika veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Šādas konsultācijas
nav notikušas. |
||||||||
5. Cita informācija |
---------------------- |
||||||||
|
|||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojektā
paredzēto normu izpildi nodrošinās satiksmes ministra pārraudzībā izveidotā
tiešās pārvaldes iestāde Autotransporta inspekcija. |
||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Grozījums
Autopārvadājumu likumā pēc tā pieņemšanas Ministru kabinetā tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Papildus tiks
informēti plašsaziņas līdzekļi, izplatot preses relīzes, kā arī informācija
tiks izvietota ar autopārvadājumu nozari saistītās interneta mājas lapās. |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var
aizstāvēt savas likumīgās intereses un tiesības administratīvo procesu
regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
|||||||||
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Vīzas:
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Autosatiksmes departamenta
direktora vietnieks, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A.Ļubļina |
I.Strautmane |
J.Vaitužs |
02.06.2005 08.30;
879
R.Derrings
7686477,
renars@atd.lv