Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, Likumprojekts
otrajam lasījumam
vides un reģionālās politikas komisija
Zemes
ierīcības likums
(reģ.
nr. 1352)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Priekšlikumi (46) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija otrajam
lasījumam |
Zemes
ierīcības likums
|
|
|
|
Zemes ierīcības likums
|
I nodaļa
|
|
|
|
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi
|
Vispārīgie noteikumi
|
|
|
|
|
1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: |
1) zeme
šā likuma izpratnē fiziskās vai juridiskās personas (personu) īpašumā esošs
vai valstij vai pašvaldībai piekrītošs vai piederošs zemesgabals (gabali); |
1 2 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izslēgt
1.panta pirmo punktu. Juridiskais
birojs
1.pantā: izslēgt 1.punktu; izslēgt 2.punktā vārdu (pamatgabals). |
Atbalstīts Atbalstīts |
|
2) zemesgabals
(pamatgabals) zemes vienība, kas norobežota ar
pastāvīgiem situācijas elementiem (piemēram, ceļiem, hidrogrāfijas
elementiem, reljefa kontūrām) vai apvidū noteiktām robežām; |
1) zemesgabals zemes vienība, kas norobežota ar
pastāvīgiem situācijas elementiem (piemēram, ceļiem, hidrogrāfijas
elementiem, reljefa kontūrām) vai apvidū noteiktām robežām; |
|||
3) zemes
ierīcība tiesiski, ekonomiski un tehniski pasākumi, lai sakārtotu
nekustamā īpašuma vai zemesgabala teritoriju zemes resursu ilgtspējīgai
izmantošanai; |
|
|
|
2) zemes ierīcība tiesiski, ekonomiski un tehniski
pasākumi, lai sakārtotu nekustamā īpašuma vai zemesgabala teritoriju zemes
resursu ilgtspējīgai izmantošanai; |
4) zemes
ierīcības projekts vietējās pašvaldības administratīvās
teritorijas daļai, atsevišķam nekustamajam īpašumam vai zemesgabalam
izstrādāts teritorijas sakārtošanas un zemes izmantošanas apstākļu
uzlabošanas pasākumu projekts; |
|
|
|
3) zemes ierīcības projekts vietējās pašvaldības
administratīvās teritorijas daļai, atsevišķam nekustamajam īpašumam vai
zemesgabalam izstrādāts teritorijas sakārtošanas un zemes izmantošanas apstākļu
uzlabošanas pasākumu projekts; |
5) starpgabals atsevišķi
izvietots zemesgabals, kas atdalīts no pamatgabala ar citas personas īpašumā
esošu zemi; |
|
|
|
4) starpgabals atsevišķi izvietots zemesgabals,
kas atdalīts no pamatgabala ar citas personas īpašumā esošu zemi; |
6) zemes
konsolidācija fizisko vai juridisko personu, valsts vai
pašvaldības ierosināts sabiedrības interesēs īstenots pasākumu kopums, lai
optimizētu zemes izmantošanu; |
|
|
|
5) zemes konsolidācija fizisko vai juridisko
personu, valsts vai pašvaldības ierosināts sabiedrības interesēs īstenots
pasākumu kopums, lai optimizētu zemes izmantošanu; |
7) zemes lietošanas
veids zemes platības raksturojums saskaņā ar tās dabiskajām īpašībām un
zemes pašreizējo saimniecisko izmantošanu, kas atbilst zemes lietošanas veidu
klasifikatoram. |
|
|
|
6) zemes lietošanas veids zemes platības raksturojums saskaņā ar
tās dabiskajām īpašībām un zemes pašreizējo saimniecisko izmantošanu, kas
atbilst zemes lietošanas veidu klasifikatoram. |
2.pants. Likuma mērķis ir noteikt zemes ierīcības darbu veidus, izpildes
kārtību un zemes ierīcībā iesaistīto personu tiesības un pienākumus. |
3 4 |
Juridiskais
birojs
Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: 2.pants. Likuma mērķis ir sekmēt
zemes īpašumu sakārtošanu, kā arī zemes resursu ilgtspējīgu izmantošanu.. Atbildīgā
komisija
Izteikt 2.pantu šādā redakcijā: 2.pants. Likuma mērķis ir
sekmēt zemes īpašumu sakārtošanu, kā arī zemes resursu ilgtspējīgu
izmantošanu, nosakot zemes ierīcības darbu veidus, izpildes kārtību un zemes
ierīcībā iesaistīto personu tiesības un pienākumus. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts 4.priekšlikumā Atbalstīts |
2.pants.
Likuma mērķis ir sekmēt
zemes īpašumu sakārtošanu, kā arī zemes resursu ilgtspējīgu izmantošanu,
nosakot zemes ierīcības darbu veidus, izpildes kārtību un zemes ierīcībā
iesaistīto personu tiesības un pienākumus. |
3.pants. Zemes ierīcība ietver šādu veidu darbus: 1) zemes ierīcības projekta izstrādi: a) zemesgabalu robežu noteikšanai, b) zemesgabalu robežu pārkārtošanai, c) zemesgabalu apmaiņai un starpgabalu
likvidēšanai, d) kopīpašumā esošas zemes sadalīšanai, e) zemju konsolidācijai, 2) zemes
uzskaiti un zemes lietošanas veida noteikšanu. |
5 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
3.pantu šādā redakcijā: 3. pants. Zemes ierīcība ietver
šādu veidu darbus: 1) zemes ierīcības projekta izstrādi; 2) zemes
lietošanas veida noteikšanu. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
3.pants. Zemes ierīcība ietver šāda veida darbus: 1) zemes ierīcības projekta izstrāde; 2) zemes lietošanas veida noteikšana. |
4.pants. (1) Zemes
ierīcības darbus izpilda komersanti, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
saņēmuši licenci attiecīgo darbu veikšanai. |
6 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
4.pantu šādā redakcijā: 4. pants. (1)
Zemes ierīcības darbus veic sertificētas personas, kuru civiltiesiskā
atbildība par profesionālo darbību ir apdrošināta. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
4.pants. (1) Zemes ierīcības darbus veic
sertificētas personas, kuru civiltiesiskā atbildība par profesionālo darbību
ir apdrošināta. |
(2) Licenci zemes
ierīcības darbu veikšanai var saņemt individuālie komersanti, kas ir saņēmuši
sertifikātu zemes ierīcības darbiem, vai komercsabiedrības, kuru darbinieku
sastāvā ir sertificēti zemes ierīkotāji. Sertifikātu zemes ierīcības darbiem
ir tiesīgas saņemt personas ar augstāko profesionālo izglītību un darba
pieredzi zemes ierīcībā. |
|
(2) Sertifikātu zemes ierīcības darbu veicējam
izsniedz Ministru kabineta pilnvarota sertificēšanas inst
itūcija. |
|
(2) Sertifikātu zemes ierīcības darbu veicējam
izsniedz Ministru kabineta pilnvarota sertificēšanas institūcija. |
(3) Prasības
licences saņemšanai, kā arī licences izsniegšanas, saņemšanas un anulēšanas
kārtību, licencēto personu tiesības un pienākumus, kā arī valsts nodevas
apmēru par licences izsniegšanu vai tās derīguma termiņa pagarināšanu nosaka
Ministru kabinets. |
|
(3) Par sertifikāta saņemšanu vai tā darbības
termiņa pagarināšanu sertificētā persona maksā valsts nodevu. |
|
(3) Par sertifikāta saņemšanu vai tā darbības
termiņa pagarināšanu sertificētā persona maksā valsts nodevu. |
|
|
(4) Sertifikāta izsniegšanas un reģistrēšanas,
sertifikāta termiņa pagarināšanas un anulēšanas kārtību, sertificēto personu
darbības uzraudzības kārtību, kā arī valsts nodevas likmi un maksāšanas
kārtību, civiltiesiskās apdrošināšanas kārtību un apdrošināšanas līguma
minimālo apmēru nosaka Ministru kabinets. |
|
(4) Sertifikāta izsniegšanas un
reģistrēšanas, tā termiņa pagarināšanas un anulēšanas kārtību, sertificēto
personu darbības uzraudzības kārtību, kā arī valsts nodevas likmi un
maksāšanas kārtību, civiltiesiskās apdrošināšanas kārtību un apdrošināšanas
līguma minimālo apmēru nosaka Ministru kabinets. |
5.pants. Zemes ierīcības projektu drīkst izstrādāt
zemesgrāmatā ierakstītiem nekustamajiem īpašumiem un valstij vai pašvaldībai
piekrītošai zemei. |
7 8 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt 5.pantu; attiecīgi mainot pantu
turpmāko numerāciju. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Aizstāt 5.pantā vārdus drīkst izstrādāt ar
vārdiem ierosina zemes īpašnieki. |
Atbalstīts Nav atbalstīts |
|
6.pants. Zemes ierīcības darbus, izņemot šā likuma 3.panta 2.punktā minētos
darbus, ierosina: |
9 |
Juridiskais
birojs
Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Zemes ierīcības
projektu ierosina: |
Daļēji atbalstīts, iekļauts 11.priekšlikumā |
|
1) zemes
īpašnieks vai vairāki īpašnieki attiecībā uz to īpašumiem; |
|
1) zemes īpašnieks vai vairāki zemes īpašnieki viņu īpašumā esošai
zemesgrāmatā ierakstītai zemei; |
|
|
2) valsts
pārvaldes iestādes valsts un sabiedrības interesēs; |
|
2) valsts tiešās pārvaldes iestāde valstij
piekrītošai zemei, ja tas nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai.
Ierosinājums saskaņojams ar attiecīgo zemes īpašnieku, ja zemes ierīcības
projekts skar viņa īpašumā esošo zemi; |
|
|
3) pašvaldības
to funkciju īstenošanai; |
|
3) pašvaldība - pašvaldībai piekrītošai
zemei, ja tas nepieciešams tās autonomo funkciju veikšanai. Ierosinājums
saskaņojams ar attiecīgo zemes īpašnieku, ja zemes ierīcības projekts skar
viņa īpašumā esošo zemi; |
|
|
4) ēku un
būvju īpašnieki pēc saskaņošanas ar zemesgabala īpašnieku, ja ēkas un būves
ir patstāvīgi īpašuma objekti. |
|
4) būves īpašnieks pēc saskaņošanas ar
zemesgabala īpašnieku, ja būve atrodas uz svešas zemes un ir patstāvīgs
īpašuma objekts. |
|
|
|
10 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Zemes ierīcības projektu ierosina: 1) zemes īpašnieks vai vairāki īpašnieki attiecībā uz to īpašumiem; 2) valsts pārvaldes iestādes valsts un sabiedrības interesēs, saskaņojot
ar attiecīgo zemesgabalu īpašniekiem, ja zemes ierīcības projekts skar to
zemesgabalus; 3) pašvaldības to funkciju īstenošanai saskaņojot ar attiecīgo
zemesgabalu īpašniekiem, ja zemes ierīcības projekts skar to zemesgabalus; 4) būvju īpašnieki pēc
saskaņošanas ar zemesgabala īpašnieku, ja būves atrodas uz svešas zemes un ir
patstāvīgi īpašuma objekti. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts 11.priekšlikumā |
|
|
11 |
Atbildīgā komisija
Izteikt līdzšinējo 6.pantu kā 5.pantu šādā
redakcijā: 5.pants. Zemes ierīcības
projektu
ierosina: 1) zemes īpašnieks vai vairāki īpašnieki
attiecībā uz saviem īpašumiem vai būvju īpašnieki pēc saskaņošanas ar zemes
īpašniekiem, ja būves atrodas uz svešas zemes un ir patstāvīgi īpašuma
objekti; 2) valsts tiešās pārvaldes iestāde attiecībā uz valstij
piekrītošu zemi, ja tas nepieciešams valsts un sabiedrības interesēs. Par
ierosinājumu tiek informēts attiecīgais zemes īpašnieks, ja zemes ierīcības
projekts skar viņa īpašumā esošo zemi; 3) pašvaldība
attiecībā uz tai piekrītošu zemi, ja tas nepieciešams šīs
pašvaldības autonomo funkciju veikšanai. Par ierosinājumu tiek informēts
attiecīgais zemes īpašnieks, ja zemes ierīcības projekts skar viņa īpašumā
esošo zemi.
|
Atbalstīts |
5.pants. Zemes
ierīcības projektu ierosina: 1) zemes īpašnieks
vai vairāki īpašnieki attiecībā uz saviem īpašumiem vai būvju īpašnieki pēc
saskaņošanas ar zemes īpašniekiem, ja būves atrodas uz svešas zemes un ir
patstāvīgi īpašuma objekti; 2) valsts tiešās pārvaldes iestāde
attiecībā uz valstij piekrītošu zemi, ja tas nepieciešams valsts un
sabiedrības interesēs. Par ierosinājumu tiek informēts attiecīgais zemes
īpašnieks, ja zemes ierīcības projekts skar viņa īpašumā esošo zemi; 3) pašvaldība attiecībā uz tai
piekrītošu zemi, ja tas nepieciešams šīs pašvaldības autonomo funkciju
veikšanai. Par ierosinājumu tiek informēts attiecīgais zemes īpašnieks, ja
zemes ierīcības projekts skar viņa īpašumā esošo zemi. |
7.pants. (1) Zemes ierīcības darbus finansē to
ierosinātājs. Ja zemes ierīcības darbus ierosina vairākas šā likuma
6.panta 1.punktā minētās personas, katras personas līdzfinansējuma daļu
nosaka proporcionāli zemes ierīcības projektā ietvertajām zemes
platībām vai savstarpēji vienojoties. |
12 13 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
7.
pantā: izteikt
pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: (1)
Zemes ierīcības darbus vai
esošā zemes ierīcības projekta izvērtēšanu un apstiprināšanu finansē to ierosinātājs. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Papildināt pirmās daļas otro teikumu pēc vārda
ietvertajām ar vārdiem to īpašumā esošajām. |
Atbalstīts, redakc. precizējot Atbalstīts |
6.pants. Zemes
ierīcības darbus vai esošā zemes ierīcības projekta izvērtēšanu un
apstiprināšanu finansē to
ierosinātājs. Ja zemes ierīcības darbus ierosina vairākas šā likuma 5.panta
1.punktā minētās personas, katras personas līdzfinansējuma daļu nosaka
proporcionāli zemes ierīcības projektā ietvertajai tās īpašumā esošajai zemes
platībai vai savstarpēji vienojoties. |
(2) Valsts tiešās pārvaldes iestāžu un
pašvaldību ierosinātos zemes ierīcības darbus finansē ierosinātājs. |
14 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt 7.panta otro daļu. |
Atbalstīts |
|
(3) Zemes reformas vajadzībām zemes ierīcības projektus izstrādā
Valsts zemes dienests atbilstoši kārtējam gadam piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem. |
15 16 |
Atbildīgā
komisija
Izslēgt 7.panta
trešo daļu.
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt 7.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3)
Zemes reformas nodrošināšanai valsts vajadzībām zemes ierīcības projektus
izstrādā par budžeta līdzekļiem. |
Atbalstīts Nav atbalstīts |
|
II nodaļa |
|
|
|
II nodaļa. Zemes ierīcības projekta izstrāde |
Zemes ierīcības projekta
izstrāde |
|
|
|
|
8.pants. Zemes ierīcības projektu izstrādā saskaņā ar vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumu. |
17 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Aizstāt 8. pantā vārdus saskaņā ar ar vārdu
ievērojot. |
Atbalstīts |
7.pants.
Zemes ierīcības projektu
izstrādā, ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu. |
9.pants. Zemes ierīcības projektu izstrādā, lai: |
|
|
|
|
1) izveidotu
optimālus zemesgabalus saimnieciskās darbības veikšanai, nodrošinātu ceļa
servitūta paredzēšanu projektā katram viena īpašnieka īpašumā esošam
zemesgabalam; |
|
|
|
|
2) konkretizētu uz zemesgabalu attiecināmos
teritorijas plānojumā noteiktos nekustamā īpašuma apgrūtinājumus; |
|
|
|
|
3) radītu pamatu nekustamā īpašuma objekta noteikšanai (veicot
šā likuma 3.panta 1.punktā noteiktos zemes ierīcības darbus); |
18 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt 9.panta 3.punktā vārdus (veicot šā
likuma 3.panta 1.punktā noteiktos zemes ierīcības darbus). |
Daļēji atbalstīts, iekļauts 19.priekšlikumā |
|
4) nodrošinātu pieeju publiski izmantojamām zemes platībām
(teritorijām). |
|
|
|
|
|
19 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
9.pantu šādā redakcijā: 9.pants.
Zemes
ierīcības projektu izstrādā, lai: 1)
noteiktu un pārkārtotu zemesgabalu robežas; 2)
veiktu zemesgabalu apmaiņu un starpgabalu likvidēšanu; 3)
sadalītu kopīpašumā esošu zemi; 4)
sadalītu un apvienotu zemesgabalus; 5)
veiktu zemju konsolidāciju; 6)
nodrošinātu piekļūšanas iespējas katram zemesgabalam un pieeju publiski izmantojamām
zemes platībām (teritorijām); 7) konkretizētu uz
zemesgabalu attiecināmos teritorijas plānojumā noteiktos nekustamā īpašuma
apgrūtinājumus; 8) radītu pamatu nekustamā
īpašuma objekta noteikšanai. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
8.pants. Zemes ierīcības projektu izstrādā, lai: 1) noteiktu un
pārkārtotu zemesgabalu robežas; 2) veiktu zemesgabalu
apmaiņu un starpgabalu likvidēšanu; 3) sadalītu kopīpašumā
esošu zemi; 4) sadalītu vai
apvienotu zemesgabalus; 5) veiktu zemju
konsolidāciju; 6) nodrošinātu iespēju
piekļūt katram zemesgabalam un pieeju publiski izmantojamām zemes platībām (teritorijām); 7)
konkretizētu uz zemesgabalu attiecināmos teritorijas plānojumā noteiktos
nekustamā īpašuma apgrūtinājumus; 8) radītu pamatu nekustamā īpašuma objekta
noteikšanai. |
10.pants. (1) Zemes ierīcības projektu izstrādā
teritorijām, kurām normatīvie akti būvniecības, vides aizsardzības,
reģionālās un telpiskās plānošanas politikas jomā vai vietējās pašvaldības
domes (padomes) lēmumi neparedz detālplānojumu izstrādi. |
|
|
|
|
(2) Teritorijām, kurām nepieciešams
veikt šā likuma 3.panta 1.punktā minētos darbus un saskaņā ar vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumu paredzēta detālplānojuma izstrāde, zemes
ierīcības projektu izstrādā kā papildinājumu detālplānojumam, ievērojot šā
likuma nosacījumus attiecībā uz zemes ierīcības projekta izstrādi. Lēmumu par
zemes ierīcības projekta izstrādes uzsākšanu pieņem vietējā pašvaldība. |
20 |
Juridiskais
birojs
10.pantā: aizstāt otrā daļā vārdus šā likuma 3.panta
1.punktā minētos ar vārdiem zemes ierīcības; |
Daļēji atbalstīts, iekļauts 23.priekšlikumā |
|
(3) Teritorijai,
kuru nav paredzēts apbūvēt un kurai nav izstrādāts vietējās pašvaldības
teritorijas plānojums, lēmumu par zemes ierīcības projekta izstrādes
uzsākšanu vietējā pašvaldība pieņem, ja zemes ierīcības projekta izstrāde
nepieciešama tikai tāpēc, lai veiktu šā likuma 3.panta 1.punktā minētos
darbus. |
21 22 |
Juridiskais
birojs
10.pantā: aizstāt trešajā daļā vārdus šā likuma
3.panta 1.punktā minētos ar vārdiem zemes ierīcības. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
10.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Teritorijai, kuru nav paredzēts
apbūvēt un kurai nav izstrādāts vietējās pašvaldības teritorijas plānojums,
bet tajā nepieciešams veikt šā likuma 9.pantā minētos zemes ierīcības darbus,
vietējā pašvaldība pieņem lēmumu par zemes ierīcības projekta izstrādes
nepieciešamību. |
Nav atbalstīts Nav atbalstīts |
|
|
23 |
Atbildīgā
komisija
Izteikt līdzšinējo 10.pantu kā 9.pantu šādā
redakcijā: 9.pants. (1) Zemes ierīcības projektu šā likuma
8.pantā minētajiem zemes ierīcības darbiem izstrādā teritorijām, kurām
normatīvie akti būvniecības, vides aizsardzības, reģionālās un telpiskās
plānošanas politikas jomā vai vietējās pašvaldības domes (padomes) lēmumi
neparedz detālplānojumu izstrādi. (2) Teritorijai, kurai saskaņā ar vietējās pašvaldības teritorijas
plānojumu paredzēta detālplānojuma izstrāde, bet jāveic arī šā likuma 8.pantā
minētie zemes ierīcības darbi, zemes ierīcības projektu var izstrādāt kā
papildinājumu detālplānojumam, ievērojot likuma nosacījumus attiecībā uz zemes
ierīcības projekta izstrādi. Lēmumu par zemes ierīcības projekta izstrādi
pieņem vietējā pašvaldība.
|
Atbalstīts |
9.pants.
(1) Zemes ierīcības
projektu šā likuma 8.pantā minētajiem zemes ierīcības darbiem izstrādā
teritorijām, kurām normatīvie akti būvniecības, vides aizsardzības,
reģionālās un telpiskās plānošanas politikas jomā vai vietējās pašvaldības
domes (padomes) lēmumi neparedz detālplānojumu izstrādi. (2) Teritorijai,
kurai saskaņā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu paredzēta detālplānojuma
izstrāde, bet jāveic arī šā likuma 8.pantā minētie zemes ierīcības darbi,
zemes ierīcības projektu var izstrādāt kā papildinājumu detālplānojumam,
ievērojot likuma nosacījumus attiecībā uz zemes ierīcības projekta izstrādi.
Lēmumu par zemes ierīcības projekta izstrādi pieņem vietējā pašvaldība.
|
11.pants. (1) Zemes
ierīcības projekts sastāv no paskaidrojuma raksta un grafiskās daļas. Zemes
ierīcības projekta izstrādes kārtību zemes robežu noteikšanai, zemesgabalu
robežu pārkārtošanai, zemesgabalu apmaiņai un starpgabalu likvidēšanai,
kopīpašumā esošas zemes sadalīšanai un zemju konsolidācijai, kā arī zemes
ierīcības projekta saturu, prasības paskaidrojuma rakstam un grafiskajai
daļai nosaka Ministru kabinets. |
24 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
11. panta pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Zemes ierīcības
projekta izstrādes kārtību, zemes ierīcības projekta saturu, prasības
paskaidrojuma rakstam un grafiskajai daļai nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
10.pants. (1) Zemes
ierīcības projekts sastāv no paskaidrojuma raksta un grafiskās daļas. Zemes ierīcības projekta izstrādes kārtību,
tā saturu, prasības attiecībā uz paskaidrojuma rakstu un grafisko daļu nosaka
Ministru kabinets. |
(2) Zemes ierīcības
projekta grafisko daļu veido Latvijas koordinātu sistēmā LKS-92 ar
projektam nepieciešamo detalizācijas pakāpi. |
25 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Papildināt 11.
panta otrās daļu pēc vārda Latvijas ar vārdu ģeodēziskā. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
(2) Zemes ierīcības projekta grafisko
daļu veido Latvijas ģeodēziskajā
koordinātu sistēmā LKS-92 ar projektam nepieciešamo detalizācijas pakāpi. |
12.pants. (1) Zemes ierīcības projekta izstrādē piedalās
ieinteresētie īpašnieki, iesniedzot savus priekšlikumus. |
|
|
|
11.pants. (1) Zemes ierīcības projekta izstrādē piedalās
ieinteresētie īpašnieki, iesniedzot savus priekšlikumus. |
(2) Ja zemes
ierīcības projekts izstrādājams īpašumam, kas apgrūtināts ar kredītsaistībām,
zemes ierīcības projekta izstrādei nepieciešama kreditora rakstiska
piekrišana. |
|
|
Redakc. precizēts |
(2) Ja
zemes ierīcības projekts izstrādājams īpašumam, kas apgrūtināts ar
kredītsaistībām, attiecīgā projekta izstrādei nepieciešama kreditora
rakstveida piekrišana. |
13.pants. (1) Zemes
ierīcības projekta izstrādātājam ir pienākums izvērtēt šā likuma 12.panta
pirmajā daļā minēto personu priekšlikumus un divu nedēļu laikā rakstiski
informēt tās par priekšlikumu ievērošanu vai noraidīšanu, norādot
noraidīšanas pamatojumu. Priekšlikumus un atbildes uz tiem reģistrē un apkopo
atbilstoši lietvedības noteikumiem un pievieno zemes ierīcības projektam. |
|
|
Redakc. precizēts |
12.pants. (1) Zemes
ierīcības projekta izstrādātājam ir pienākums izvērtēt šā likuma 11.panta
pirmajā daļā minēto personu priekšlikumus un divu nedēļu laikā rakstveidā
informēt tās par šo priekšlikumu ievērošanu vai noraidīšanu, norādot
noraidīšanas pamatojumu. Priekšlikumus un atbildes uz tiem reģistrē un apkopo
atbilstoši lietvedības noteikumiem un pievieno zemes ierīcības projektam. |
(2) Izstrādājot
zemes ierīcības projektu, projekta izstrādātājs uzaicina projekta īstenošanā
iesaistītās personas uz pārrunām par iesniegtajiem priekšlikumiem un iespējām
tos īstenot. |
|
|
|
(2) Izstrādājot
zemes ierīcības projektu, tā izstrādātājs uzaicina projekta īstenošanā
iesaistītās personas uz pārrunām par iesniegtajiem priekšlikumiem un iespējām
tos realizēt. |
14.pants. Kredītsaistības, kas apgrūtina zemes ierīcības projektā ietverto
īpašumu, ja tās ir ierakstītas zemesgrāmatā, pēc saskaņošanas ar kreditoru
pārvedamas uz izveidojamo īpašumu. |
26 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
14. pantu šādā redakcijā, attiecīgi mainot pantu numerāciju, to ievietojot
pēc 22. panta: 23.pants. Ja zemes ierīcības
projektā ietvertais īpašums ir bijis apgrūtināts ar kredītsaistībām,
kredītsaistību pārvešanu uz jaunizveidojamo īpašumu (īpašumiem) un
projektējamā zemesgabala ierakstīšanu zemesgrāmatā saskaņo ar kreditoru. |
Atbalstīts (skat.
15.lpp.) |
|
15.pants. Zemes ierīcības projektu neizstrādā īpašumiem, par kuriem ir
ierosināta tiesvedība un zemesgrāmatā ir izdarīta aizlieguma atzīme vai uz
kuriem ir atklājies mantojums. |
27 |
Juridiskais
birojs
Papildināt 15.pantu pēc vārda neizstrādā
ar vārdu zemes. |
Atbalstīts |
13.pants. Zemes ierīcības projektu neizstrādā zemes īpašumiem,
par kuriem ir ierosināta tiesvedība un zemesgrāmatā izdarīta aizlieguma
atzīme vai uz kuriem ir atklājies mantojums. |
16.pants. Zemes ierīcības projekta izstrādi kopīpašumā esoša zemesgabala
sadalīšanai atsevišķos īpašumos ierosina visi īpašuma kopīpašnieki vai kāds
no viņiem, lai tam piederošo domājamo daļu nodalītu atsevišķā īpašumā. |
|
|
|
14.pants. Zemes ierīcības projekta izstrādi kopīpašumā esoša
zemesgabala sadalīšanai atsevišķos īpašumos ierosina visi tā kopīpašnieki vai
kāds no viņiem, lai sev piederošo domājamo daļu nodalītu atsevišķā īpašumā. |
17.pants. (1) Kopīpašnieki nevar pieprasīt zemesgabalu
sadalīšanu atsevišķos īpašumos, ja atdalāmie zemesgabali neatbilst
attiecīgajā vietējā pašvaldībā noteiktajiem teritorijas izmantošanas un
apbūves noteikumiem. |
28 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
17.
pantā: izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Kopīpašnieki nevar pieprasīt zemesgabalu sadalīšanu reālās daļās,
ja atdalāmie zemesgabali neatbilst attiecīgajā vietējā pašvaldībā
noteiktajiem teritorijas izmantošanas, apbūves noteikumiem un citiem
normatīvajos aktos noteiktajiem gadījumiem.. |
Atbalstīts, redakc. precizējot |
15.pants. (1)
Kopīpašnieki nevar pieprasīt kopīpašumā esoša zemesgabala sadalīšanu reālās
daļās, ja atdalāmie zemesgabali neatbilst vietējā pašvaldībā noteiktajiem
teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem, kā arī citiem normatīvajos
aktos noteiktajiem gadījumiem. |
(2) Ja zemes un būves kopīpašumā
esoša būve nav sadalāma, no zemes un būves kopīpašuma var nodalīt būvi kopā
ar tās uzturēšanai nepieciešamo zemesgabalu, ja tas atbilst attiecīgajā
vietējā pašvaldībā noteiktajiem teritorijas izmantošanas un apbūves
noteikumiem. Minētā zeme kopā ar būvi atstājama kopīpašumā, bet pārējo zemi
var sadalīt atsevišķos īpašumos, ievērojot šā panta pirmajā daļā noteikto. |
|
|
|
(2) Ja zemes un būves kopīpašumā
esoša būve nav sadalāma, no zemes un būves kopīpašuma var nodalīt būvi kopā
ar tās uzturēšanai nepieciešamo zemesgabalu, ja tas atbilst vietējā
pašvaldībā noteiktajiem teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem.
Minētā zeme kopā ar būvi atstājama kopīpašumā, bet pārējo zemi var sadalīt
atsevišķos īpašumos, ievērojot šā panta pirmajā daļā noteikto. |
(3) Daudzdzīvokļu
mājas dzīvokļu īpašnieki nevar pieprasīt kopīpašumā esoša mājas uzturēšanai funkcionāli
nepieciešama zemesgabala sadalīšanu. |
29 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izslēgt trešajā daļā vārdu funkcionāli. |
Atbalstīts |
(3) Daudzdzīvokļu mājas dzīvokļu
īpašnieki nevar pieprasīt kopīpašumā esoša mājas uzturēšanai nepieciešamā
zemesgabala sadalīšanu. |
18.pants. Sadalot kopīpašumā esošu zemesgabalu, nav pieļaujama
starpgabalu veidošana. |
|
|
|
16.pants. Sadalot kopīpašumā esošu zemesgabalu, nav pieļaujama
starpgabalu veidošana. |
19.pants. Izstrādājot zemes ierīcības projektu zemesgabalu robežu pārkārtošanai
un zemesgabalu apmaiņai, ievēro nosacījumu, ka apmaināmo zemesgabalu
kadastrālajai vērtībai jābūt vienādai, bet, ja tas nav iespējams, paredz
zemes vērtības izlīdzināšanu ar piemaksu naudā, īpašniekiem vienojoties. Ja
zemes īpašnieki nevar vienoties, zemes robežu pārkārtošanu un zemesgabalu
apmaiņu neizdara. |
|
|
|
17.pants. Izstrādājot zemes ierīcības projektu zemesgabalu robežu
pārkārtošanai un zemesgabalu apmaiņai, ievēro nosacījumu, ka apmaināmo
zemesgabalu kadastrālajai vērtībai jābūt vienādai, bet, ja tas nav iespējams,
paredz zemes vērtības izlīdzināšanu ar piemaksu naudā, īpašniekiem
vienojoties. Ja zemes īpašnieki nevar vienoties, zemes robežu pārkārtošanu un
zemesgabalu apmaiņu neizdara. |
20.pants.
Zemes
ierīcības projekta izstrādes gaitā projektā ietverto zemesgabalu īpašniekiem
jānoslēdz savstarpējs līgums par projekta risinājuma īstenošanu. |
30 |
Atbildīgā
komisija Izteikt līdzšinējo 20. pantu kā 18.pantu šādā redakcijā: 20.pants. (1) Par zemes ierīcības projekta izstrādi,
tā finansēšanas kārtību un būtiskajiem zemes ierīcības darba uzdevumiem
ieinteresētie zemesgabalu īpašnieki noslēdz vienošanos. (2) Pēc zemes ierīcības projekta izstrādes zemesgabalu īpašnieki ar
savu parakstu apliecina, ka piekrīt projekta risinājumu īstenošanai, zemju
apmaiņas vai kompensācijas nosacījumiem, kā arī saskaņo projektēto
zemesgabalu robežas. |
Atbalstīts |
18.pants. (1) Par zemes ierīcības projekta izstrādi,
tā finansēšanas kārtību un būtiskajiem zemes ierīcības darba uzdevumiem ieinteresētie
zemesgabalu īpašnieki noslēdz vienošanos. (2) Pēc zemes ierīcības projekta izstrādes
zemesgabalu īpašnieki ar savu parakstu apliecina, ka piekrīt projekta
risinājumu īstenošanai, zemju apmaiņas vai kompensācijas nosacījumiem, kā arī
saskaņo projektēto zemesgabalu robežas. |
31 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Aizstāt 21. panta
pirmajā daļā vārdu licencētās ar vārdu sertificētas. |
Atbalstīts |
19.pants. (1) Pirms sertificētas personas izstrādātā zemes ierīcības projekta
apstiprināšanas vietējā pašvaldībā projekta izstrādātājs iesniedz šo projektu
attiecīgajai Valsts zemes dienesta reģionālajai nodaļai, kura sniedz atzinumu
par tā atbilstību Ministru kabineta noteiktajām prasībām. |
|
(2) Zemes ierīcības
projektu apstiprina vietējā pašvaldība, izdodot administratīvo aktu. |
|
|
|
(2) Zemes ierīcības projektu apstiprina
vietējā pašvaldība, izdodot administratīvo aktu. |
22.pants. Zemes ierīcības projekta izstrādes ierosinātājs iesniedz vietējā
pašvaldībā apstiprināšanai projektu trijos eksemplāros. Vietējā pašvaldība
divu nedēļu laikā vienu apstiprinātā projekta eksemplāru bez maksas
iesniedz attiecīgajā Valsts zemes dienesta reģionālajā nodaļā, otru
apstiprinātā zemes ierīcības projekta eksemplāru nodod ierosinātājam, trešais
eksemplārs glabājams vietējās pašvaldības arhīvā. |
32 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Papildināt 22.
panta otro teikumu aiz vārdiem apstiprinātā projekta eksemplāru ar vārdiem
un projekta grafisko daļu digitālā veidā
vektordatu formā, Latvijas ģeodēziskā koordinātu sistēmā LKS 92. |
Atbalstīts |
20.pants.
Zemes ierīcības projekta
izstrādes ierosinātājs iesniedz vietējai pašvaldībai apstiprināšanai projektu
trijos eksemplāros. Vietējā pašvaldība divu nedēļu laikā
vienu apstiprinātā
projekta eksemplāru un projekta
grafisko daļu digitālā veidā vektordatu formā Latvijas ģeodēziskajā
koordinātu sistēmā LKS-92 bez maksas iesniedz attiecīgajai Valsts
zemes dienesta reģionālajai nodaļai, bet otru nodod ierosinātājam. Trešais
eksemplārs glabājams vietējās pašvaldības arhīvā. |
|
|
|
|
21.pants. Ja zemes ierīcības projektā ietvertais īpašums ir
bijis apgrūtināts ar kredītsaistībām, šo kredītsaistību pārvedumu uz
jaunizveidojamo īpašumu (īpašumiem) un projektējamā zemesgabala ierakstīšanu
zemesgrāmatā saskaņo ar kreditoru. |
23.pants. Zemes ierīcības projekts īstenojams četru gadu laikā. Ja minētajā
laikposmā tiek grozīts teritorijas plānojums, attiecīgi izvērtējams zemes
ierīcības projekts. Ja izmaiņas attiecas uz zemes ierīcības projektā ietverto
zemesgabalu, ieinteresētās puses ierosina projekta izvērtēšanu
pašvaldībā. Ja zemes ierīcības projekts nav īstenots, ieinteresētā persona ierosina
jauna zemes ierīcības projekta izstrādi vai esošā zemes ierīcības projekta
izvērtēšanu un apstiprināšanu. Zemes ierīcības projekts ir īstenots, ja
projektētie zemesgabali ir kadastrāli uzmērīti, reģistrēti nekustamā īpašuma
valsts kadastra informācijas sistēmā un ierakstīti zemesgrāmatā. |
33 |
Juridiskais
birojs
Aizstāt 23.panta trešajā teikumā vārdus
ieinteresētās puses ar vārdiem ieinteresētās personas. |
Atbalstīts |
22.pants. Zemes ierīcības projekts īstenojams četru
gadu laikā. Ja minētajā laikposmā tiek grozīts teritorijas plānojums,
attiecīgi izvērtējams zemes ierīcības projekts. Ja izmaiņas attiecas uz zemes
ierīcības projektā ietverto zemesgabalu, ieinteresētā persona ierosina
projekta izvērtēšanu pašvaldībā. Ja zemes ierīcības projekts nav īstenots,
ieinteresētā persona ierosina jauna zemes ierīcības projekta izstrādi vai
esošā zemes ierīcības projekta izvērtēšanu un apstiprināšanu. Zemes ierīcības
projekts ir īstenots, ja projektētie zemesgabali kadastrāli uzmērīti, reģistrēti
nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā un ierakstīti
zemesgrāmatā. |
III nodaļa Zemes
uzskaite un zemes lietošanas veidi
24.pants. Zemes uzskaiti un zemes lietošanas veidu
ierakstīšanu nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā veic
Valsts zemes dienests atbilstoši administratīvi teritoriālajam iedalījumam. |
34 35 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: III nodaļa Zemes lietošanas veidi Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
24.pantu šādā redakcijā: 24.pants. Zemes lietošanas
veidus nosaka un aktualizē veicot zemes kadastrālo uzmērīšanu. Zemes
lietošanas veidu ierakstīšanu un uzskaiti Nekustamā īpašuma valsts kadastra
informācijas sistēmā veic Valsts zemes dienests atbilstoši administratīvi
teritoriālajam iedalījumam. |
Atbalstīts Atbalstīts |
III
nodaļa. Zemes lietošanas veidi 23.pants. Zemes lietošanas veidus nosaka un aktualizē, veicot
zemes kadastrālo uzmērīšanu. Zemes lietošanas veidu ierakstīšanu un uzskaiti
nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā veic Valsts zemes
dienests atbilstoši administratīvi teritoriālajam iedalījumam. |
25.pants. Zemes
lietošanas veida noteikšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī zemes
uzskaites un zemes lietošanas veida maiņas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
36 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
25.pantu šādā redakcijā: 25.pants. Zemes lietošanas veidu klasifikācijas kārtību un noteikšanas
kritērijus nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
24.pants. Zemes lietošanas
veidu klasifikācijas kārtību un noteikšanas kritērijus nosaka Ministru
kabinets. |
Pārejas noteikumi
|
|
|
|
Pārejas noteikumi
|
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē
Ministru Padomes 1991.gada 25.novembra lēmums Nr.322 "Par Nolikumu par
lauku apvidu zemi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1992, 10.nr.). |
37 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt pārejas noteikumu 1.punktu. |
Atbalstīts |
|
2. Līdz
zemes reformas pabeigšanai 2007.gada 1.janvārī zemes ierīcības darbus izpilda
licencēti komersanti un Valsts zemes dienests. |
38 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izslēgt pārejas
noteikuma 2. punktu. |
Atbalstīts |
|
3. Zemes
privatizācijas un zemes reformas kārtībā veidojamiem zemes īpašumiem zemes
reformas laikā zemes ierīcības projektus izstrādā un apstiprina saskaņā ar
likumu "Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos",
likumu "Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās", Ministru
kabineta 1995.gada 29.augusta noteikumiem Nr.264 "Noteikumi par zemes
reformas īstenošanu pilsētās" un Latvijas Republikas Augstākās Padomes
Prezidija 1991.gada 21.februāra lēmumu "Par nolikuma "Par Latvijas
Republikas lauku apvidos realizējamās zemes reformas pirmās kārtas
īstenošanu" apstiprināšanu". |
|
|
|
1. Zemes privatizācijas un zemes
reformas kārtībā veidojamiem zemes īpašumiem zemes reformas laikā zemes
ierīcības projektus izstrādā un apstiprina saskaņā ar likumu Par zemes
reformu Latvijas Republikas lauku apvidos, likumu Par zemes reformu
Latvijas Republikas pilsētās, Ministru kabineta 1995.gada 29.augusta
noteikumiem Nr.264 Noteikumi par zemes reformas īstenošanu pilsētās un
Latvijas Republikas Augstākās Padomes Prezidija 1991.gada 21.februāra lēmumu
Par nolikuma Par Latvijas Republikas lauku apvidos realizējamās zemes
reformas pirmās kārtas īstenošanu apstiprināšanu. |
4. Līdz
2005.gada 31.decembrim Ministru kabinets izdod: |
39 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Pārejas
noteikumu 4.punktā: aizstāt
skaitļus un vārdus 2005. gada 31. decembrim ar skaitļiem un vārdiem 2006.
gada 1.jūlijam. |
Atbalstīts |
2. Līdz 2006.gada 1.jūlijam Ministru
kabinets izdod: |
1) licencēšanas noteikumus zemes
ierīcības darbiem atbilstoši šā likuma 4.pantam; |
40 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Aizstāt 1. apakšpunktā vārdu licencēšanas ar vārdu sertificēšanas. |
Atbalstīts |
1) sertificēšanas noteikumus zemes ierīcības darbiem atbilstoši šā
likuma 4.pantam; |
2) zemes ierīcības projekta izstrādes
noteikumus atbilstoši šā likuma 11.panta pirmajai daļai un 21.panta pirmajai
daļai; |
|
|
|
2) zemes ierīcības projekta izstrādes
noteikumus atbilstoši šā likuma 10.panta pirmajai daļai un 19.panta pirmajai
daļai; |
3) zemes
lietošanas veida noteikšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī zemes
uzskaites un zemes lietošanas veida maiņas kārtību atbilstoši šā likuma 25.pantam. |
41 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
3. apakšpunktu šādā redakcijā: 3) zemes
lietošanas veidu klasifikācijas kārtību un noteikšanas kritērijus atbilstoši
šā likuma 25.pantam. |
Atbalstīts |
3) zemes
lietošanas veidu klasifikācijas kārtību un noteikšanas kritērijus atbilstoši
šā likuma 24.pantam. |
|
42 |
Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Papildināt
pārejas noteikumus ar jaunu 5. punktu šādā redakcijā: 5. Normatīvajos aktos noteiktā kārtībā zemes ierīcības darbu veikšanas
licences izsniedz līdz 2007.gada 31.decembrim. Līdz 2007. gada 31. decembrim
izsniegtās zemes ierīcības darbu veikšanas licences un sertifikāti ir spēkā
līdz dokumentā norādītajam termiņam, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada
31.decembrim.
|
Atbalstīts |
3. Normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā zemes ierīcības darbu veikšanas licences izsniedz
līdz 2007.gada 31.decembrim. Līdz 2007.gada 31.decembrim izsniegtās zemes
ierīcības darbu veikšanas licences un sertifikāti ir spēkā līdz dokumentā
norādītajam termiņam, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim. |
|
43 |
Atbildīgā
komisija
Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā:
4. Persona, kurai zemes lietošanas tiesības piešķirtas saskaņā ar likumu Par zemes lietošanu un zemes ierīcību, likumu Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos, likumu Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās, likumu Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos, likumu Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās un likumu Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās, zemes īpašuma tiesību nostiprināšanai iesniedz zemesgrāmatu nodaļai zemes robežu plānu un zemes ierīcības projektu neizstrādā. |
Atbalstīts |
4. Persona, kurai zemes lietošanas
tiesības piešķirtas saskaņā ar likumu Par zemes lietošanu un zemes
ierīcību, likumu Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos,
likumu Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās, likumu Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos, likumu Par zemes reformas pabeigšanu
pilsētās un likumu Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās, zemes īpašuma tiesību nostiprināšanai iesniedz
zemesgrāmatu nodaļai zemes robežu plānu un zemes ierīcības projektu
neizstrādā. |
|
44 |
Atbildīgā
komisija
Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā:
Valstij un pašvaldībai piekrītošo zemi ieraksta zemesgrāmatā atbilstoši likumam Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās, zemes īpašuma tiesību nostiprināšanai iesniedz zemesgrāmatu nodaļai zemes robežu plānu un zemes ierīcības projektu neizstrādā. |
Atbalstīts |
5. Valstij un pašvaldībai piekrītošo
zemi ieraksta zemesgrāmatā atbilstoši likumam Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās, zemes īpašuma tiesību
nostiprināšanai iesniedz zemesgrāmatu nodaļai zemes robežu plānu un zemes
ierīcības projektu neizstrādā. |
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |
45 46 |
Juridiskais
birojs
Izslēgt norādi par likuma spēkā stāšanos. Tieslietu
ministrijas parlamentārais sekretārs E.Jaunups
Izteikt
normu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas
spēkā 2006.gada 1.jūnijā. |
Atbalstīts Nav atbalstīts |
|