Latvijas
Republikas
8.Saeimas
Prezidijam
2005.gada 22.septembrī Nr.
Rīgā
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu "Par nepilsoņu atzīšanu par Latvijas pilsoņiem.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Par nepilsoņu atzīšanu par
Latvijas pilsoņiem
Atzīt par Latvijas pilsoņiem šajā likumā noteiktajā kārtībā:
1) nepilsoņus, kuri dzimuši Latvijā[A8111];
2) nepilsoņus, kuri sasnieguši 60 gadu vecumu;
3) nepilsoņus, kuri ir invalīdi.
Pārejas
noteikumi
1. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde Ministru kabineta noteiktajā kārtībā viena mēneša laikā aktualizē Iedzīvotāju reģistra ziņas par šajā likumā minētajām personām.
2. Ārlietu ministrija informē ārvalstu valdības par šā likuma spēkā stāšanos.
3. Šajā likumā minētās personas ir tiesīgas izmantot nepilsoņa personu un tiesisko statusu apliecinošus dokumentus līdz pilsoņa personu un tiesisko statusu apliecinošu dokumentu izsniegšanai.
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.novembrī
8. Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Par
nepilsoņu atzīšanu par Latvijas pilsoņiem
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pilsonības likums pēdējo reizi tika grozīts
1998.gada 22.jūnijā. Laika gaitā kļuva skaidrs, ka naturalizācijas ceļā nav
iespējams būtiski paplašināt Latvijas Republikas pilsoņu loku. Uz 2005.gada
1.jūliju Latvijā dzīvoja 432 869 nepilsoņi (18,85% valsts iedzīvotāju). Pilsonības likuma 2.panta 2.punkts paredz, ka
Latvijas pilsoņi ir Pilsonības likumā neminētās personas, kuras ieguvušas
Latvijas pilsonību likumā noteiktajā kārtībā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz paplašināt Latvijas
Republikas pilsoņu loku. Tiek paredzēts piešķirt Latvijas pilsonību atzīšanas
kārtībā Latvijas nepilsoņiem, kas dzimuši Latvijas teritorijā, kā arī
nepilsoņiem, kas sasnieguši 60 gadu vecumu, un nepilsoņiem, kas ir invalīdi. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts veicinās sabiedrības integrāciju.
Latvijas nepilsoņi, iegūstot pilsonību, pilnā mērā baudīs gan politiskās, gan
ekonomiskās un sociālās tiesības. |
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||
6. Cita informācija |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi par kārtību,
kādā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde aktualizē Iedzīvotāju reģistra
ziņas par likuma subjektiem.. |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts atbilst 1961.gada 30.augusta
Konvencijai par apatrīdu skaita samazināšanu, kā arī Eiropas Padomes
1997.gada 6.novembra Konvencijai par pilsonību (Latvijā vēl nav ratificēta) |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
- |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
- |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildi savas kompetences robežās
nodrošinās Naturalizācijas pārvalde un Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas,
Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas,
publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks
publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |
[A8111]Вариант
с
регистрацией
по заявлению