25.11.2005
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta Grozījumi likumā Par
nodokļiem un nodevām (reģ.nr.1343)
izskatīšanai 3.lasījumā
Spēkā esošā redakcija |
2.lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi (12) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt likumā Par nodokļiem
un nodevām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995,
7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.;
2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15.,
22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par nodokļiem
un nodevām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995,
7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.;
2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15.,
22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr) šādus grozījumus: |
11.pants. Valsts nodevu objekti
(1) Šādas valsts nodevas tiek uzliktas tikai saskaņā ar
likumiem: (2) Valsts nodevas ir maksājamas par valsts sniegto
nodrošinājumu, šādiem juridiskajiem pakalpojumiem un likumos paredzētajiem
speciāliem mērķiem: 57) par Elektronisko sakaru likumā
noteiktajām numerācijas resursu lietošanas tiesībām (ikgadējā nodeva).
|
|
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija[1] Papildināt 11.panta otro daļu ar
58 punktu šādā redakcijā: 58) par
ģerboņu likumā noteikto ģerboņu reģistrāciju. |
Atbalstīt |
1. Papildināt 11.panta otro daļu
ar 58 punktu šādā redakcijā: 58) par
ģerboņu likumā noteikto ģerboņu reģistrāciju. |
|
15.pants. Nodokļu maksātāju pienākumi
(1) Nodokļu maksātāju vispārīgie pienākumi ir šādi: 8) šajā likumā un Ministru kabineta
noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām
lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus;
|
1. Izteikt
15.panta pirmās daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) šajā likumā un Ministru
kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu aprēķināšanai un uzskaitei
lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus vai pavadzīmes ar Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu numuru;. |
2 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt
15.panta pirmās daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) šajā likumā un Ministru
kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu aprēķināšanai un uzskaitei
lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus vai pavadzīmes ar Valsts
ieņēmumu dienesta piešķirtu numuru;. |
Atbalstīt |
2. Izteikt
15.panta pirmās daļas 8.punktu šādā redakcijā: 8) šajā likumā un Ministru
kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nodokļu aprēķināšanai un uzskaitei
lietot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķinus vai pavadzīmes ar Valsts
ieņēmumu dienesta piešķirtu numuru;. |
18.pants. Nodokļu administrācijas pienākumi
Nodokļu administrācijas pienākumi ir šādi: 13) nodrošināt publiski pieejamu
izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu vienoto datu bāzi (reģistru);
|
2. Izteikt
18.panta 13.punktu šādā redakcijā: 13) nodrošināt publiski
pieejamu izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu un pavadzīmju numuru
vienoto datu bāzi (reģistru);. |
|
|
|
3. Izteikt
18.panta 13.punktu šādā redakcijā: 13) nodrošināt publiski
pieejamu izsniegto stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu un pavadzīmju numuru
vienoto datu bāzi (reģistru);. |
22.pants. Konfidencialitāte
(2) Nodokļu administrācijas ierēdnis (darbinieks)
jautājumos, kas attiecas uz nodokļu maksātāju, bez maksātāja atļaujas drīkst
informēt: 1) Finanšu ministriju - jautājumos par valsts ieņēmumu
nodrošināšanu; 2) citu nodokļu administrācijas pārstāvi - gadījumos,
kad nepieciešams izskatīt jautājumu par aplikšanu ar nodokli; 3) izmeklēšanas institūcijas un tiesu iestādes -
likumdošanas aktos noteiktajos gadījumos; 4) Valsts kontroli - jautājumos, kas saistīti ar
revīziju veikšanu; 5) pašvaldības domi (padomi) - jautājumos par
pašvaldības ieņēmumu nodrošināšanu; 6) ārvalsts pilnvaroto pārstāvi - saskaņā ar
starptautisko līgumu noteikumiem, informējot par to nodokļu maksātāju. Ja
nodokļu administrācijai ir aizdomas par apliekamo objektu slēpšanu vai
izvairīšanos no nodokļu maksāšanas, tā nodokļu maksātāju var informēt 90
dienas pēc ārvalsts pilnvarotā pārstāvja informēšanas; 7) Naturalizācijas pārvaldi - par to, vai nodokļu
maksātāji, kuri atsakās no Latvijas pilsonības, ir izpildījuši valsts nodokļu,
nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu saistības pret valsti; 8) Centrālo statistikas pārvaldi - jautājumos,
kas attiecas uz statistiskās informācijas valsts programmas izpildi; 9) Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentās
iestādes - saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem; 10) valsts aģentūru "Maksātnespējas
administrācija" - jautājumos, kas saistīti ar darbinieku aizsardzību
darba devēja maksātnespējas gadījumā, un jautājumos, kas saistīti ar nodokļu
maksātājiem, par kuriem ir ierosināta maksātnespējas lieta; 11) Valsts civildienesta pārvaldi - jautājumos,
kas saistīti ar nodokļu administrācijas ierēdņu disciplinārlietu ierosināšanu
un izmeklēšanu; 111) Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldi jautājumos par ārzemnieka un viņa uzaicinātāja nodokļu
maksājumiem, ja uzaicinātājs ir uzņēmies segt izdevumus, kas saistīti ar
ārvalstnieka veselības aprūpi, uzturēšanos Latvijas Republikā un atgriešanos
mītnes zemē; 12) citas personas saskaņā
ar šā likuma 18. panta 8.,12., 13., 14. un 15.punktu, 23.panta trīspadsmito
daļu, 24.panta otro daļu un 25.panta pirmo daļu. |
3. Papildināt 22.panta otro
daļu ar 11.2, 11.3, 11.4
, 11.5 un 11.6 punktu šādā redakcijā: 112) Mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizāciju,
kas veic mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu attiecībā uz reproducēšanu
personiskām vajadzībām un reprogrāfisku reproducēšanu personiskām vai
dienesta vajadzībām, par Latvijas Republikā ievestiem vai izvestiem tukšiem
materiāliem nesējiem un reproducēšanai izmantojamām iekārtām (norādot
attiecīgo kombinētās nomenklatūras kodu un skaitu), par kurām saskaņā ar
Autortiesību likuma 34. un 35.pantu ir maksājama nesēja atlīdzība vai
atlīdzība par darbu reprogrāfisko reproducēšanu; 113) Nodarbinātības valsts aģentūru par komersantu licencēto
darbiekārtošanas pakalpojumu sniedzēju veiktajiem obligātajiem
maksājumiem valsts vai pašvaldības budžetā un jautājumos par darba ņēmēju
statusa iegūšanas vai zaudēšanas periodiem; 114) Valsts darba inspekciju
par nodokļu maksātājiem un nodokļu maksājumiem, kas nepieciešami tās
funkcijas un uzdevumu veikšanai; 115) Lauku
atbalsta dienestu jautājumos, kas saistīti ar valsts atbalsta,
Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta vai Eiropas Lauksaimniecības
virzības un garantiju fonda finansējuma administrēšanu; 116) Studiju fondu
par nodokļu maksājumiem, kurus veic no valsts budžeta līdzekļiem piešķirtā
studiju kredīta ņēmējs, jautājumos par studiju kredīta piedziņu. |
3 4 |
Juridiskais birojs Ierosinām pārnumurēt 22. panta otrās daļas līdzšinējā 11.1 un
12. punkta, kā arī likumprojektā iekļauto 11.2 11.6
punktu secību, nelietojot 11. punktā apakšiedalījumus, bet sakārtojot
numerāciju vienlaidu sākot no 11. punkta līdz 18. punktam. Tādējādi ierosinām papildināt likumprojekta 3. pantu ar tekstu šādā
redakcijā: uzskatīt 22. panta otrās daļas 11.1 punktu par 12. punktu; uzskatīt 22. panta 12. punktu par 18. punktu.. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija izslēgt 22.panta otrās daļas 112.punktu. |
Atbalstīt Atbalstīt |
4. 22.panta
otrajā daļā: uzskatīt 11.1 punktu par 12. punktu; uzskatīt 12. punktu par 18. punktu; papildināt ar 13., 14., 15., 16. un 17. punktiem šādā redakcijā: 13) Nodarbinātības valsts aģentūru par
komersantu licencēto darbiekārtošanas pakalpojumu
sniedzēju veiktajiem obligātajiem maksājumiem valsts vai
pašvaldības budžetā un jautājumos par darba ņēmēju statusa iegūšanas vai
zaudēšanas periodiem; 14) Valsts darba inspekciju par nodokļu
maksātājiem un nodokļu maksājumiem, kas nepieciešami tās funkcijas un
uzdevumu veikšanai; 15) Lauku atbalsta
dienestu jautājumos, kas saistīti ar valsts atbalsta, Zivsaimniecības
vadības finansēšanas instrumenta vai Eiropas Lauksaimniecības virzības un
garantiju fonda finansējuma administrēšanu; 16) Studiju fondu par nodokļu maksājumiem, kurus veic no valsts budžeta
līdzekļiem piešķirtā studiju kredīta ņēmējs, jautājumos par studiju kredīta
piedziņu; |
|
|
5 |
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa Papildināt 22.panta otro daļu
11.6punktu šādā redakcijā: 11.6) Juridiskās
palīdzības administrāciju par nodokļu maksātāja ienākumiem, īpašuma
stāvokli un apgādībā esošām personām, tās uzdevumu veikšanai. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 22.panta otro daļu
ar jaunu punktu šādā redakcijā: Juridiskās palīdzības
administrāciju par nodokļu maksātāja ienākumiem tās uzdevumu veikšanai. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (6) Atbalstīt |
17) Juridiskās
palīdzības administrāciju par nodokļu maksātāja ienākumiem tās uzdevumu
veikšanai;. |
28.1 pants. Stingrās uzskaites
pavadzīmju-rēķinu, nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču
un iekārtu lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai
|
4.
28.1pantā: izteikt panta
nosaukumu un pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: 28.1pants. Stingrās uzskaites pavadzīmju-rēķinu, pavadzīmju ar
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes piešķirtu numuru,
nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu
lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai; |
7 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 28.1panta
nosaukumu šādā redakcijā: 28.1pants. Stingrās uzskaites
pavadzīmju-rēķinu, pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtu numuru,
nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu
lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai; |
Atbalstīt |
5. 28.1pantā: izteikt panta
nosaukumu šādā redakcijā: 28.1pants. Stingrās uzskaites
pavadzīmju-rēķinu, pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtu numuru,
nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu
lietošana nodokļu un nodevu aprēķināšanai; |
(1) Lai nodokļa aprēķināšanas
un uzskaites vajadzībām nodrošinātu preču un citu materiālo vērtību
saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu dokumentāru
noformēšanu, nodokļu maksātāji lieto pavadzīmi-rēķinu, kas ir stingrās
uzskaites dokuments. Ministru kabinets nosaka stingrās uzskaites preču
pavadzīmju-rēķinu veidlapu izgatavošanas un izplatīšanas kārtību, to
lietotājus un lietošanas kārtību, rekvizītus, kārtību, kādā šīs
pavadzīmes-rēķini noformējami, reģistrējami, piemērojami, uzskaitāmi vienotā
datu bāzē (reģistrā), kā arī to uzraudzības un kontroles kārtību.
|
izteikt pirmās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: (1) Lai nodokļa
aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām nodrošinātu akcīzes preču [alkoholisko
dzērienu, tabakas izstrādājumu, naftas produktu (degvielas)] un medikamentu
saņemšanas un izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu dokumentāru
noformēšanu, nodokļu maksātāji lieto stingrās uzskaites pavadzīmi-rēķinu, kas
ir stingrās uzskaites dokuments.; |
8 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt likumprojekta 4. pantā (attiecībā uz grozījumiem likuma
28.1 panta pirmās daļas pirmajā teikumā) vārdu degvielas. |
Atbalstīt |
izteikt pirmās daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā: (1) Lai nodokļa
aprēķināšanas un uzskaites vajadzībām nodrošinātu akcīzes preču (alkoholisko
dzērienu, tabakas izstrādājumu, naftas produktu) un medikamentu saņemšanas un
izsniegšanas darījuma precīzu un pilnīgu dokumentāru noformēšanu, nodokļu
maksātāji lieto stingrās uzskaites pavadzīmi-rēķinu, kas ir stingrās
uzskaites dokuments.; |
(2) Ministru kabinets nosaka
kārtību, kādā nodokļi un citi maksājumi reģistrējami ar elektroniskajām
ierīcēm un iekārtām, kārtību, kādā nodokļu maksātāji atbrīvojami no
elektronisko ierīču un iekārtu obligātās lietošanas, minēto ierīču un iekārtu
obligātās tehniskās prasības, šo ierīču un iekārtu lietotāju, tirgotāju,
apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumus, kā arī kārtību, kādā
elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotāji, tirgotāji un apkalpojošie
dienesti reģistrējami vienotā datu bāzē (reģistrā), un to uzraudzības un
kontroles kārtību.
|
izslēgt otro daļu; |
|
|
|
izslēgt otro daļu; |
|
papildināt pantu ar trešo, ceturto un piekto
daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās
iestādes piešķirtu numuru lietotājus un to pienākumus, pavadzīmju
rekvizītus, lietošanas kārtību, kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālās iestādes piešķir numurus un uzskaita tos Valsts ieņēmumu
dienesta vienotajā datu bāzē (reģistrā), kā arī uzraudzības un kontroles
kārtību. |
9 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 28.1panta trešo daļu šādā redakcijā: (3)
Ministru kabinets nosaka pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu
dienesta piešķirtu numuru lietotājus un to pienākumus, pavadzīmju rekvizītus,
lietošanas kārtību, kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienests piešķir numurus un
uzskaita tos Valsts ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē (reģistrā), kā arī
uzraudzības un kontroles kārtību. |
Atbalstīt |
papildināt pantu ar trešo, ceturto un piekto
daļu šādā redakcijā: (3)
Ministru kabinets nosaka pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu
dienesta piešķirtu numuru lietotājus un to pienākumus, pavadzīmju rekvizītus,
lietošanas kārtību, kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienests piešķir numurus un
uzskaita tos Valsts ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē (reģistrā), kā arī
uzraudzības un kontroles kārtību. |
|
(4) Ministru kabinets nosaka
elektronisko ierīču un iekārtu tehniskās prasības un prasības elektronisko
ierīču un iekārtu ekspertīžu veikšanai. (5) Ministru kabinets nosaka
elektronisko ierīču un iekārtu lietotājus un lietošanas kārtību, darījumus
apliecinošo dokumentu veidus un rekvizītus, šo ierīču un iekārtu lietotāju,
tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumus, kā arī kārtību, kādā
elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotāji, tirgotāji, apkalpojošie
dienesti, eksperti un ekspertīzes akti reģistrējami vienotajā datu bāzē
(reģistrā), un to uzraudzības un kontroles kārtību. |
|
|
|
(4) Ministru kabinets nosaka elektronisko ierīču un iekārtu tehniskās
prasības un prasības elektronisko ierīču un iekārtu ekspertīžu veikšanai. (5) Ministru kabinets nosaka
elektronisko ierīču un iekārtu lietotājus un lietošanas kārtību, darījumus
apliecinošo dokumentu veidus un rekvizītus, šo ierīču un iekārtu lietotāju,
tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumus, kā arī kārtību, kādā
elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotāji, tirgotāji, apkalpojošie
dienesti, eksperti un ekspertīzes akti reģistrējami vienotajā datu bāzē
(reģistrā), un to uzraudzības un kontroles kārtību. |
30.pants. Skaidrās naudas lietošanas ierobežojumi
(1) Nodokļu maksātāji, izņemot fiziskās personas, katru
mēnesi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā deklarē visus mēneša laikā
savstarpēji skaidrā naudā veiktos darījumus (neatkarīgi no tā, vai darījums
notiek vienā operācijā vai vairākās operācijās), kuru summa pārsniedz 1000
latu. Ja nav deklarēti skaidrā naudā veiktie darījumi, kuru summa pārsniedz
1000 latu, maksājama soda nauda 5 procentu apmērā no nedeklarēto darījumu
kopsummas. (2) Ja šā panta pirmajā daļā minētie darījumi pārsniedz
3000 latu, maksājama soda nauda 10 procentu apmērā no šo darījumu kopsummas;
ja šie darījumi nav deklarēti šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā, - 15
procentu apmērā no šo darījumu kopsummas, ja šajā pantā nav noteikts citādi. (5) Šā panta normas neattiecas uz: 1) kredītiestāžu pakalpojumiem; 2) skaidrās naudas iemaksām kredītiestādēs šā panta
pirmajā daļā noteikto darījumu dalībnieku kontos. (6) Mazumtirdzniecībā
veiktajos darījumos šā panta normas ir attiecināmas tikai uz preču pircēju. |
5. Papildināt 30.pantu
ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Maksājumos par
pakalpojumiem, kurus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz Ceļu
satiksmes drošības direkcija, šā panta normas attiecināmas tikai uz
pakalpojumu saņēmēju. |
|
|
|
6. Papildināt 30.pantu
ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Maksājumos par
pakalpojumiem, kurus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz Ceļu
satiksmes drošības direkcija, šā panta normas attiecināmas tikai uz
pakalpojumu saņēmēju. |
Pārejas noteikumi 51. Pamatojoties uz finanšu ministra līdz
2004.gada 31.decembrim pieņemto lēmumu, Finanšu ministrija ir tiesīga: 1) dzēst nokavētajam valsts budžetā
ieskaitāmajam nodokļa maksājumam, kā arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa
maksājumam iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu tiem nodokļu
maksātājiem, kuri 90 dienu laikā no finanšu ministra lēmuma pieņemšanas
dienas samaksā visu nokavētā konkrētā nodokļa maksājuma pamatparādu, kas
izveidojies līdz 2002.gada 31.decembrim, un ar to saistīto pamatparāda
palielinājuma naudu; 2) dzēst nokavētajam valsts budžetā
ieskaitāmajam nodokļa maksājumam, kā arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa
maksājumam iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu atbilstoši
saistību izpildes procentam, ja šā punkta 1.apakšpunktā noteiktajā termiņā
nodokļu maksātājs samaksā vairāk par 50 procentiem no nokavētā konkrētā
nodokļa maksājuma pamatparāda, kas izveidojies līdz 2002.gada
31.decembrim, un ar to saistīto pamatparāda palielinājuma naudu; 3) dzēst ar pamatparādu saistīto pamatparāda
palielinājuma naudu, ja nokavētā valsts budžetā ieskaitāmā nodokļa maksājuma,
kā arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājuma pamatparāda samaksa veikta
pilnā apmērā 30 dienu laikā no finanšu ministra lēmuma pieņemšanas
dienas; 4) piemērot iedzīvotāju
ienākuma nodokļa maksājumu parādam šā punkta 1., 2. un 3.apakšpunktā minētos
nosacījumus, ja ir saņemta tās pašvaldības piekrišana, kuras budžetā
ieskaitāmi vairāk par 50 procentiem no nodokļa maksājumiem. |
6. Pārejas noteikumos: 51.punktā: aizstāt ievaddaļā vārdus un skaitļus līdz
2004.gada 31.decembrim ar vārdiem un skaitļiem no 2006.gada 1.janvāra līdz
31.decembrim; aizstāt 1. un 2.apakšpunktā
skaitli 2002. ar skaitli 2004.; |
|
|
|
7. Pārejas noteikumos: 51.punktā: aizstāt ievaddaļā vārdus un skaitļus līdz
2004.gada 31.decembrim ar vārdiem un skaitļiem no 2006.gada 1.janvāra līdz
31.decembrim; aizstāt 1. un 2.apakšpunktā
skaitli 2002. ar skaitli 2004.; |
55. Finanšu ministrs pārejas noteikumu
51.punktā minēto lēmumu pieņem, ja līdz 2004.gada 15.decembrim Finanšu
ministrijai ir iesniegti šādi dokumenti: 1) nodokļu maksātāja iesniegums, kurā dots
nodokļu maksātāja raksturojums un norādīti parāda rašanās iemesli un
pasākumi, kas veikti nodokļu parāda nomaksai; 2) nodokļu administrācijas izsniegtā izziņa par
nokavētajiem nodokļu maksājumiem, kas nodokļu maksātājam izveidojušies līdz 2002.gada
31.decembrim, norādot atsevišķi šo maksājumu pamatparādu, pamatparāda
palielinājuma naudu un nokavējuma naudu iesniegšanas mēneša pirmajā datumā; 3) attiecīgās pašvaldības
domes (padomes) lēmums, kas apstiprina, ka attiecīgā pašvaldība piekrīt
piemērot iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu parādam pārejas noteikumu
51.punkta 1., 2. un 3.apakšpunktā minētos nosacījumus. |
55.punktā: aizstāt ievaddaļā skaitli 2004. ar skaitli
2006.; aizstāt 2.apakšpunktā skaitli
2002. ar skaitli 2004.; |
|
|
|
55.punktā: aizstāt ievaddaļā skaitli 2004. ar skaitli
2006.; aizstāt 2.apakšpunktā skaitli
2002. ar skaitli 2004.; |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 73., 74., 75.,
76. un 77.punktu šādā redakcijā: 73. Grozījumi šā likuma 15.panta pirmās
daļas 8.punktā, 18.panta 13.punktā un 28.1 pantā stājas spēkā 2006.gada
1.janvārī. |
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 73., 74., 75.,
76. un 77.punktu šādā redakcijā: 73. Grozījumi šā likuma 15.panta pirmās
daļas 8.punktā, 18.panta 13.punktā un 28.1 pantā stājas spēkā 2006.gada
1.janvārī. |
|
74. Nodokļu maksātāji, kuri neveic darbības
ar akcīzes precēm [alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, naftas
produktiem (degvielu)], medikamentiem un kokmateriāliem, līdz
2006.gada 31.decembrim drīkst darījumu noformēšanai izmantot stingrās
uzskaites pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc izvēles. Darījumos ar
kokmateriāliem nodokļu maksātāji izmanto kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinus
līdz 2006.gada 31.decembrim. |
10 11 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt
Pārejas noteikumu 74.punktu šādā redakcijā: 74. Nodokļu maksātāji, kuri
neveic darbības ar akcīzes precēm (alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas
izstrādājumiem, naftas produktiem (degvielu)), medikamentiem un
kokmateriāliem, līdz 2006.gada 31.decembrim var darījumu noformēšanai
izmantot stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc izvēles. Stingrās
uzskaites pavadzīmes-rēķina noformēšanas un lietošanas kārtībai piemēro
Ministru kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumus Nr.339 Noteikumi par
stingrās uzskaites preču pavadzīmēm-rēķiniem. Darījumos ar kokmateriāliem nodokļu
maksātāji izmanto kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinus līdz 2006.gada
31.decembrim. Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina noformēšanas un
lietošanas kārtībai piemēro Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumus
Nr.181 Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas
kārtība. Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
likumprojekta pārejas noteikumu 74. punktā vārdu degvielu. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Izteikt
Pārejas noteikumu 74.punktu šādā redakcijā: 74. Nodokļu maksātāji, kuri
neveic darbības ar akcīzes precēm (alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas
izstrādājumiem, naftas produktiem), medikamentiem un kokmateriāliem, līdz
2006.gada 31.decembrim var darījumu noformēšanai izmantot stingrās uzskaites
pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc izvēles. Stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķina
noformēšanas un lietošanas kārtībai piemēro Ministru kabineta 2003.gada
25.jūnija noteikumus Nr.339 Noteikumi par stingrās uzskaites preču
pavadzīmēm-rēķiniem. Darījumos ar kokmateriāliem nodokļu maksātāji izmanto
kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinus līdz 2006.gada 31.decembrim.
Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina noformēšanas un lietošanas kārtībai
piemēro Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumus Nr.181 Kokmateriālu
transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (12) Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (12) Atbalstīt |
74. Nodokļu maksātāji, kuri
neveic darbības ar akcīzes precēm (alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas
izstrādājumiem, naftas produktiem), medikamentiem un kokmateriāliem, līdz
2006.gada 31.decembrim var darījumu noformēšanai izmantot stingrās uzskaites
pavadzīmes-rēķina veidlapas pēc izvēles. Stingrās uzskaites pavadzīmes-rēķina
noformēšanas un lietošanas kārtībai piemēro Ministru kabineta 2003.gada
25.jūnija noteikumus Nr.339 Noteikumi par stingrās uzskaites preču
pavadzīmēm-rēķiniem. Darījumos ar kokmateriāliem nodokļu maksātāji izmanto
kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķinus līdz 2006.gada 31.decembrim.
Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina noformēšanas un lietošanas kārtībai
piemēro Ministru kabineta 2005.gada 15.marta noteikumus Nr.181 Kokmateriālu
transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība. |
|
75. Šā likuma 28.1 panta trešajā daļā
paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2005.gada 31.decembrim. 76. Šā likuma 28.1 panta ceturtajā un piektajā daļā paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod
līdz 2006.gada 31.decembrim. 77. Līdz jaunu Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada
31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija noteikumi
Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām
ierīcēm un iekārtām. |
|
|
|
75. Šā likuma 28.1 panta trešajā daļā
paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2005.gada 31.decembrim. 76. Šā likuma 28.1 panta ceturtajā un piektajā daļā paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod
līdz 2006.gada 31.decembrim. 77. Līdz jaunu Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada
31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija noteikumi
Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām
ierīcēm un iekārtām. |
[1] Likumprojekts Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"
(reģ.nr.922), aktualizēts saistībā ar izdarītajām izmaiņām likumprojektā
Heraldisko simbolu likums (reģ.nr.920)